Gå til innhold
Hundesonen.no

En søndag i Glasgow


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Her kommer min EFIT fra i dag. :)

0930: Våkner litt seint, men det første jeg gjør er å søke om bolig for mitt siste år på Ås. Ønsket meg inn i leiligheten hvor ei venninne av meg bor nå, så krysser fingrene for at jeg får den hybelen! Men uansett ordner det seg med et rom jeg kan bo i neste år.

16687197722_061eefdde5.jpg

1030: Stikker ut på søndagstur langs kanalen som går like nedenfor der jeg bor.

16502088929_055d127dc2.jpg

1130: Fremdeles ute på tur, her langs River Kelvin. (Som ikke er oppkalt etter han som fant opp Kelvin-temperatursystemet, men motsatt. Da Sir Kelvin ble Sir, valgte han etternavnet Kelvin etter elva som renner like nedenfor universitetet.) Det var skikkelig skiftende vær mens jeg var ute, opplevde alt fra strålende solskinn til haglstorm. Nesten som å være hjemme i Trøndelag.

16500640858_6c2f6aeccf.jpg

1230: Hjemme igjen og har tatt en varm dusj. Har funnet meg frokost (brunost :heart: ) og er klar for femmila.

16500831090_535a4c9737.jpg

1330: Ser på femmila.

16662278046_dbded02792.jpg

1430: VM-selfie. Spennende!

16687198752_2b544818f3.jpg

1530: Etter at Northug hadde gått først i mål pakket jeg sekken og stakk avgårde til lesesalen. Universitetsbiblioteket her er bittelitt større enn hjemme på Ås.

16500641348_9583df319b.jpg

1630: Skriver på essay.

16688232125_4c256a7654.jpg

1730: Leter etter en bok.

16068275243_bf348797e9.jpg

1830 en søndag kveld er et forbausende populært tidspunkt for å tilbringe tid på lesesalen.

16068275343_f0cb249d8b.jpg

1930: På vei hjem. Passerer Oran Mòr, som er en gammel kirke som nå huser en trivelig pub. Definitivt den kirka jeg har følt meg mest hjemme i.

16065901384_a2cba80a54.jpg

2030: Middag. Ser ikke superlekkert ut, men smakte godt.

16502091099_00d09d2ae5.jpg

2130: Henger med noen gamle venner.

16662279376_28ec068f8e.jpg

2230: Leser en artikkel om smarte byer i Teknisk Ukeblad, og avslutter med å se på jobbannonsene og lese spørsmålene i Ingeniørspillet. Klarer som vanlig ikke svaret på noen av spørsmålene. (Kanskje noen glupinger her inne får det til?)

16480953127_162a8af7e6.jpg

2330: Avslutter kvelden med nyeste episode av Suits.

16065902234_ed9bd7db41.jpg

God natt!

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alltid det er så hyggelig å lese om tiden din i Glasgow i AN-tråden, så det var kjempegøy med disse bildene! Virker som om du har en kjempefin studietid der borte :)

(Jeg klarte to av spørsmålene :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alltid det er så hyggelig å lese om tiden din i Glasgow i AN-tråden, så det var kjempegøy med disse bildene! Virker som om du har en kjempefin studietid der borte :)

(Jeg klarte to av spørsmålene :ahappy: )

Så flott det er i Glasgow!

Jeg klarte 4 spørsmål (tror jeg da, har ikke sjekket fasit) :lol:

Vil dere ha fasiten også da kanskje? :P

Rød: Pascals lov

Grønn: Ja (Perler består av kalsiumkarbonat som vil løse seg i selv svake syrer)

Gul: Superledning

Lilla: Role playing game

Blå: Det gyldne snitt

Oransje: Effektfaktor

Så fint det er der, kjempefin pub!

Ja, den puben er kjempekoselig! Masse trivelige folk der, "Malt of the Month" for to pund, mye forskjellig øl og rett som det er er det noen som tar fram gitaren sin og begynner å spille litt. De har dessuten et lunsjkonsept som heter "A play, a pie and a pint". Da betaler man ti pund og får nettopp et teaterstykke, en pai og en øl. Har ikke vært på det ennå, men det skal jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vil dere ha fasiten også da kanskje? :P

Rød: Pascals lov

Grønn: Ja (Perler består av kalsiumkarbonat som vil løse seg i selv svake syrer)

Gul: Superledning

Lilla: Role playing game

Blå: Det gyldne snitt

Oransje: Effektfaktor

 

 

 

Ja, den puben er kjempekoselig! Masse trivelige folk der, "Malt of the Month" for to pund, mye forskjellig øl og rett som det er er det noen som tar fram gitaren sin og begynner å spille litt. De har dessuten et lunsjkonsept som heter "A play, a pie and a pint". Da betaler man ti pund og får nettopp et teaterstykke, en pai og en øl. Har ikke vært på det ennå, men det skal jeg.

Jepp, 4 (eller 5, hvis tallverdien 1.6 godtas istedenfor det gylne snitt. Men jeg antok de ville ha en eksakt verdi der :P)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med historien om Kelvin! :D

Jeg trodde Femmila var en sykt spennende serie jeg, med noe Italiensk uttalelse :lol: Ble dypt skuffet over at det var ski...

Du så veldig fin ut på håret :ahappy:

Liker du ikke ski? :o Fy skam. :P

Takk! Det var deilig å klippe av en del gammelt og slitt. Nå er det mye freshere!

Bodde et års tid i Glasgow. Før det bodde jeg i Ayr i tre år. :)

Så gøy. :) Da har du kanskje noen gode Glasgow-/Skottland-tips? :D Steder man MÅ dra til, kafeer som er supre å sitte og lese på, de triveligste pubene etc? Vet du for eksempel av noen flotte naturområder som det er mulig å komme seg til kollektivt så man kan få gått en liten dagstur?

Jeg er her til slutten av mai omtrent, og håper å få sett enda mer av både denne byen og dette landet før det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy. :) Da har du kanskje noen gode Glasgow-/Skottland-tips? :D Steder man MÅ dra til, kafeer som er supre å sitte og lese på, de triveligste pubene etc? Vet du for eksempel av noen flotte naturområder som det er mulig å komme seg til kollektivt så man kan få gått en liten dagstur?

Jeg er her til slutten av mai omtrent, og håper å få sett enda mer av både denne byen og dette landet før det.

Oooh. Nå er det så lenge siden jeg bodde der at jeg må tenke litt hardt. Husker lite av kafeer. Det var en litt alternativ kafé som var ganske hyggelig å sitte på - et te-hus som he Tchai Ovna. Om du liker konverterte kirker, så er det en ganske fin restaurant i West End som heter Cottiers - der pleide jeg å ta med meg besøk fra Norge. Hvis du har lyst til å gå en hyggelig gåtur, så ta toget til Ayr (40 min) og gå ned til stranda en dag det er fint vær. Gå sørover (retning venstre) og det er kilometervis med fin, bred strand. Jeg pleide å rusle ned forbi Doonfoot og så klatre opp til en liten ruin som heter Greenan Castle.

MdR-5D2-8085-Edit.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh. Nå er det så lenge siden jeg bodde der at jeg må tenke litt hardt. Husker lite av kafeer. Det var en litt alternativ kafé som var ganske hyggelig å sitte på - et te-hus som he Tchai Ovna. Om du liker konverterte kirker, så er det en ganske fin restaurant i West End som heter Cottiers - der pleide jeg å ta med meg besøk fra Norge. Hvis du har lyst til å gå en hyggelig gåtur, så ta toget til Ayr (40 min) og gå ned til stranda en dag det er fint vær. Gå sørover (retning venstre) og det er kilometervis med fin, bred strand. Jeg pleide å rusle ned forbi Doonfoot og så klatre opp til en liten ruin som heter Greenan Castle.

MdR-5D2-8085-Edit.jpg

Takk for tips! :D Skal definitivt komme meg til Ayr når det blir litt mer vårlig vær. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...