Gå til innhold
Hundesonen.no

Sunlilys EFIT


Sunlily
 Share

Recommended Posts

For en gang skyld klarte jeg å huske på EFIT på riktig dag, og ikke to-tre dager før/etter! Det skjedde ikke så veldig mye spennende i dag, men det var som søndager flest :P

Da klokken var nesten 10:00 åpnet jeg øynene og så omtrent rett inn i dette:

IMG_0472_zpstive3ly3.jpg

I løpet av den neste timen gikk til å mate den vesle dyrehagen og gjøre seg klar til å gå ut i regnværet, så klokken 11:00 var jentene og jeg på en aldri så liten tur:

IMG_0480_zpsnzraqwtm.jpg

Like før 12:00 var vi på tur hjemover - det var kaldt og vått, men jentene koste seg og kunne sikkert gjerne ha vært på tur i mange timer til :P

IMG_1074_zpsxwtbmxib.jpg

Jeg dro hjem og skiftet hund, og tok med meg lille Cherie som jeg passer for sjefen min mens hun er på ferie. Stakkars krølledyret så ut som en druknet katt til slutt :D

IMG_0489_zps55mnzgix.jpg

Klokken 13:00 var jeg hjemme igjen, tente lys og fylte badekaret for å få varmen tilbake i kroppen igjen :)

IMG_0492_zpsvyqgmkqb.jpg

Jeg hadde satt meg som mål å få ryddet og vasket i leiligheten i dag, for den så helt ærlig talt ikke ut etter at jeg har vært dårlig hele uken. Så klokken 14:00 var jeg godt i gang med å støvsuge og rydde, mens hundene slappet av rundt om i huset. Nagini syntes det var utrolig urettferdig at hun ikke fikk sove på grunn av alt bråket fra støvsugeren :teehe:

IMG_0493_zpsrwggxhow.jpg

Det skjedde egentlig ikke så veldig mye spennende de neste timene fordi jeg gikk inn for å virkelig skrubbe ned veggene i samme slengen. Tiden gikk, og plutselig var klokken rukket å bli 16:00 før jeg kom til gulvvasken.

IMG_0494%201_zpslb6ethxp.jpg

Like før 17:00 var jeg endelig ferdig med vaskingen og klesvasken, og det var på tide med middagslagingen. Det ble ikke noe bilde, men det ble middag til slutt! En time etter riktignok! :)

Dagens middag var Tikka Masla med Nanbrød med hvitløk og koriander ganske presist 18:00 :ahappy:

IMG_0497_zpshfmzzi1v.jpg

Etter middagen kunne jeg endelig gjøre som jentene og slappe av til "4-stjerners Middag" klokken 19:00

IMG_1086_zps7dfb5mhe.jpg

Rundt 20:00 lå jeg på gulvet og koste meg med småjentene som lekte med tauet sitt :ahappy:

IMG_1095_zps8aqylovi.jpg

Like før 21:00 fant jeg denne flørtepusen på kjøkkenbenken (kattene søker dekning i høyden slik at bompibjørnene ikke skal plage de :P )

IMG_1131_zps51ewrdew.jpg

21:45 fikk jentene servert kveldsmaten og de fleste av kveldsrutinene ble gjennomført :)

IMG_1149_zpsnykqfwjv.jpg

23:00 følte vi for å ta kvelden, og runder av med Patrick Dempsy på pc-skjermen :wub:

IMG_1140_zps5r6pq3kk.jpg
Screenshot%202015-03-01%2023.01.46_zpssa

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler høyt av den våte "katten"! :lol:

Ja, jeg er glad jeg ikke har en sånn én til vanlig :P Syntes nesten det var litt pinlig å gå med en sånn liten sak når folk for forbi - men hun har personlighet i det minste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bompibjørner! (og pus) :heart: Misunner deg badekaret big time! :D

Det er så deilig å bare kunne legge seg ned i det etter å ha gått slike turer som i går. Litt synd at det skal pusses opp og settes inn dusjkabinett i stedet tho :)

Fineste bompibjørner :wub:

Tusen takk :)

Du hadde samme middag som oss :D

(minus smøret på nanbrødet)

Tikka Masala er noe av det beste som finnes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig aussie dag :D! Hundene dine ser så lykkelige ut :wub:

Hahah :P Jeg synes egentlig at de så mest triste og trasige ut på alle de bildene :P Bedre med film når de er in action, for DET er lykkelige bompibjørner det (med mye lyd fra enkelte *kremt Nagini kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah :P Jeg synes egentlig at de så mest triste og trasige ut på alle de bildene :P Bedre med film når de er in action, for DET er lykkelige bompibjørner det (med mye lyd fra enkelte *kremt Nagini kremt*

Hihi, jeg synes de ser fornøyde ut jeg da;) Kanskje litt bedende blikk på Nagini der, men hun er jo så søt da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...