Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store Reisetråd!


Enits
 Share

Recommended Posts

Tror ikke det er sånn nå, men har ikke peiling :P Men det skremmer ikke oss uansett. Det har også blitt et svært vanlig reisemål.

Bare vi får sol, et basseng og noe å drikke så tror jeg det blir bra :P

Ja, det er jo veldig vanlig nå. Vi dro dit fordi det var det billigste stedet å reise til for oss fattige studenter :P Funket veldig bra som sol og sommer destinasjon når målet var å gjøre minst mulig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 581
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg nettopp bestilt meg tur til Isle of Barra! Flyr opp og lander på en flyplass hvor flystripa er en strand. Skal være der fire netter og tar ferge tilbake til fiskebyen Oban og tog derfra ti

Isle of Barra. Jeg hadde en så utrolig fin tur!

Har bestilt flybilletter til bryllupsreisen i November Ble Sas denne gangen når norwegian er så treig Hva er dine reiseanbefalinger? Hvor har du vært? hvor vil du tilbake til? La oss få en

Posted Images

Vi er avhengig! Etter to uker tok abstinensene over og vi har booket tur til Burgas, Bulgaria. Mest bare for å komme oss bort, slappe av, besøke et nytt land og sole oss. Burgas er jo et typisk feriested, så kan jo spørre her om noen vet om noe som er verdt å gjøre/se i Burgas. Vi bor på hotell på Sunny Beach. Vi er ikke partyfolk (muligens valgt feil reisemål? :lol: ).

Jeg var der for 10 år siden så det har sikkert endret seg kjempemasse. Jeg var på jentetur ofr å feire endt bachleor. Vi bodde på sunne beach, og alle hotellene lå inne på et avgrenset område med høye murer og bevæpna vakter. Alle restauranter og butikker for turister lå også innenfor dette området. Vi ble ikke anbefalt å forlate området etter mørkets fall. Men nå er dette en stund siden så ting har sikkert blitt bedre, og mer vanlig reisemål.

Husker bare at strendene var fine, men maten var kjip og at drinkene var billige :P

Hæ, på Sunny Beach?

Vi var i Nessebar, rett sør for Sunny Beach, på bryllupsreise i 2006. Og jeg husker ingenting om murer eller bevæpnede vakter, utenom det vanlige sikkerhetsopplegget de fleste hoteller på slike sydensteder har.

Var også på Sunny Beach med mamma og lillesøster i 2008. Og jeg har aldri vært noe partymenneske.

Få med dere en av de guidede turene til landsbyer oppi fjellene med innfødt mat og underholdning. En tur til gamlebyen i Nessebar er også veldig fint. Ikke gjør den feilen vi gjorde og ri med hestene på stranden. Magre vrak som ikke får vann i løpet av arbeidsdagen. :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, på Sunny Beach?

Vi var i Nessebar, rett sør for Sunny Beach, på bryllupsreise i 2006. Og jeg husker ingenting om murer eller bevæpnede vakter, utenom det vanlige sikkerhetsopplegget de fleste hoteller på slike sydensteder har.

Var også på Sunny Beach med mamma og lillesøster i 2008. Og jeg har aldri vært noe partymenneske.

Få med dere en av de guidede turene til landsbyer oppi fjellene med innfødt mat og underholdning. En tur til gamlebyen i Nessebar er også veldig fint. Ikke gjør den feilen vi gjorde og ri med hestene på stranden. Magre vrak som ikke får vann i løpet av arbeidsdagen. :(

Ja det var iallefall det i 2005. Første og siste gang jeg har sett bevæpna vakter i "sydenland" i Europa. Mulig det hadde vært noe uroligheter i landet eller noe, jeg husker ikke. Alle hotellene lå i et geografisk avgrenset område hvor de hadde bygd opp handlegater og restauranter og hoteller og dette ganske store området hadde porter med vakter i utkanten.

Jeg regner med at området har endret seg veldig mye på 10 år og at mine erfaringer kanskje ikke er relevante lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var iallefall det i 2005. Første og siste gang jeg har sett bevæpna vakter i "sydenland" i Europa. Mulig det hadde vært noe uroligheter i landet eller noe, jeg husker ikke. Alle hotellene lå i et geografisk avgrenset område hvor de hadde bygd opp handlegater og restauranter og hoteller og dette ganske store området hadde porter med vakter i utkanten.

Jeg regner med at området har endret seg veldig mye på 10 år og at mine erfaringer kanskje ikke er relevante lengre.

Jeg var jo der året etter deg da... jeg tror du må ha havnet midt oppi noe. :P

Vi reiste forøvrig inn til Burgas en dag også, (på begge turene), anbefales.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://en.wikipedia.org/wiki/2012_Burgas_bus_bombing

http://www.nordlys.no/nyheter/article2897469.ece

Finnes jo mye ymse som skjer der, men holder man seg i resortene er det nok bra :)

Den andre linken er jo ikke relevant i det hele tatt etter min mening :P

Vi tenker ikke så mye over slike «farer», for skal man tenke over alle farene som kan skje, så må man slutte å kjøre til jobb på en av Norges hovedfartsårer. Dessuten går man glipp av så utrolig mange flotte og unike steder. Man trenger ikke oppsøke krig akkurat, men vi fikk mange reaksjoner da vi valgte å dra til Israel og Palestina. Skjedde det noe? Var vi vitne til noe? Ennå på årets travleste dag midt i Jerusalem…

Men lite tro på at det er så farlig, for da hadde det ikke vært en populær charterdestinasjon :) Det har skjedd tragedier her også liksom…

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre linken er jo ikke relevant i det hele tatt etter min mening :P

Vi tenker ikke så mye over slike «farer», for skal man tenke over alle farene som kan skje, så må man slutte å kjøre til jobb på en av Norges hovedfartsårer. Dessuten går man glipp av så utrolig mange flotte og unike steder. Man trenger ikke oppsøke krig akkurat, men vi fikk mange reaksjoner da vi valgte å dra til Israel og Palestina. Skjedde det noe? Var vi vitne til noe? Ennå på årets travleste dag midt i Jerusalem…

Men lite tro på at det er så farlig, for da hadde det ikke vært en populær charterdestinasjon :) Det har skjedd tragedier her også liksom…

Nei var i grunnen mer svar til Simira som mente det ikke var så mye som skjedde der :P Det er jo en del uroligheter, men ikke noe jeg tror er superrelevant. Den andre linken er bare noe turistkjekling, jeg mener det var en bombe i 2007ish da noen av mine klassevenninner var der nede da. Men finner ikke den artikkelen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei var i grunnen mer svar til Simira som mente det ikke var så mye som skjedde der :P Det er jo en del uroligheter, men ikke noe jeg tror er superrelevant. Den andre linken er bare noe turistkjekling, jeg mener det var en bombe i 2007ish da noen av mine klassevenninner var der nede da. Men finner ikke den artikkelen :P

Nei, ting skjer det over alt, det kan man ikke nekte for. Men skal man tenke sånn kan man ikke reise til steder som f.eks NYC og London, og en sånn verden vil ikke jeg leve i. Hadde vi hørt på alle «farene» burde vi holdt oss langt unna Mexico, og dæven, da hadde vi gått glipp av et av de fineste stedene vi har vært.

Vi oppsøker ikke krigsherjede områder, så vi hadde f.eks ikke dratt til Israel et par mnd senere, for da var det noe som pågikk. Men vi har ikke «ting som KAN oppstå» med i beregningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei var i grunnen mer svar til Simira som mente det ikke var så mye som skjedde der :P Det er jo en del uroligheter, men ikke noe jeg tror er superrelevant. Den andre linken er bare noe turistkjekling, jeg mener det var en bombe i 2007ish da noen av mine klassevenninner var der nede da. Men finner ikke den artikkelen :P

Huh, hvor sier jeg det? Jeg sier bare at jeg ikke la merke til hverken murer eller bevæpnede vakter da vi var der, året etter Fillerya, selv om vi reiste litt rundt?

Om man søker litt så finner man jo "hendelser" de fleste steder, slik @Wanderlust beskriver.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av a :) Jeg leste det som at det ikke er noen uroligheter i landet, men at det har vært en del ymse er det jo ikke til å skyve under noe teppe. Men sånn er det jo i øst-europa, og især jo lengre mot midtøsten man kjem. Man trenger ikke legge noe mer i det enn det.

Når det er sagt, har noen vært i Tallinn? Noen must-sees? Jeg reiser med jobben straks.

Catedral_de_Alejandro_Nevsky,_Tallin,_Es

Tallin-Old-Town-Walls.jpg

Ser jo fint ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det bare litt over to uker til jeg skal til London, skal besøke en kompis som studerer der. Jeg reiser fredag 15. mai med SAS og er på Heathrow ca. 10:00 og har da ca. 6 timer å slå i hjel før jeg møter kompisen min (som har eksamen den dagen). Burde jeg bare pakke med i ryggsekk? Og hvor burde jeg dra for å få handlet litt? Tenkte jeg skulle prøve å gjøre unna shoppingen den dagen, så det ikke blir så kjedelig for han jeg besøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare litt over to uker til jeg skal til London, skal besøke en kompis som studerer der. Jeg reiser fredag 15. mai med SAS og er på Heathrow ca. 10:00 og har da ca. 6 timer å slå i hjel før jeg møter kompisen min (som har eksamen den dagen). Burde jeg bare pakke med i ryggsekk? Og hvor burde jeg dra for å få handlet litt? Tenkte jeg skulle prøve å gjøre unna shoppingen den dagen, så det ikke blir så kjedelig for han jeg besøker!

Kommer an på hva du liker og hva du vil shoppe. :P

Mine favorittsteder er Tower of London og London Museum for sightseeing, Oxford Street, Covent Garden og Camden Lock Market for shopping. Oxford Street har alle de store kjedebutikkene, Covent Garden har/hadde alle de sære små butikkene. Det har blitt litt dårligere nå, men det er fortsatt noen skatter der. Camden Lock Market er boder og småbutikker med alt mulig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for dobbeltposting med litt tid i mellom.

Men altså; til helga skal vi til Stockholm. Bortsett fra å vase rundt og se på folket, hva kan være verdt å få med seg? Vi skal finne en geocache eller flere. Gamla stan bør en vel innom. Men sånn ellers? @Kangerlussuaq ?

Det er masse å finne på i Stockholm, men jeg har bare gjort bysvandringer og gamla stan. Så ja, det anbefaler jeg. Deilig å bare gå litt rundt, kjøpe en is og titte i gatene. Mye god mat til en billig penge rundt om kring og :) Ellers er det jo evt museums og slikt, men det kommer an på interessenivå :P

----

Jeg vil tilbake til 40 grader jeg.... :wub:

16676228094_5e9764129f_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for dobbeltposting med litt tid i mellom.

Men altså; til helga skal vi til Stockholm. Bortsett fra å vase rundt og se på folket, hva kan være verdt å få med seg? Vi skal finne en geocache eller flere. Gamla stan bør en vel innom. Men sånn ellers? @Kangerlussuaq ?

Jeg anbefaler Naturhistoriska riksmuseet! Kjempegøy, med masse spennende utstillinger, masse å ta på og gjøre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du liker og hva du vil shoppe. :P

Mine favorittsteder er Tower of London og London Museum for sightseeing, Oxford Street, Covent Garden og Camden Lock Market for shopping. Oxford Street har alle de store kjedebutikkene, Covent Garden har/hadde alle de sære små butikkene. Det har blitt litt dårligere nå, men det er fortsatt noen skatter der. Camden Lock Market er boder og småbutikker med alt mulig rart.

Tipper jeg finner alt jeg vil ha og trenger i Oxford Street! Men jeg skal se om jeg ikke får med meg kompisen min til Covent Garden og Camden Lock Market hvis han har lyst!

Må prøve å planlegge litt hva jeg skal gjøre, ellers blir jeg vel å vase rundt på flyplassen hele dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tatt båten fra oslo til kiel før? Hvordan er den sammenlignet med danskebåten? Hvordan er det å kjøre bil i tyskland og nederland?

Fantastisk! Det er bilens hjemstad. Ingen ting er som å kjøre i Tyskland, helt på høyde med Amerika - bare uten den sinnsyke trafikken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerika var jo skummelt, turde ikke kjøre der jeg.. Så stoooort.. Haha. :shocked: Er det forventet at man må kjøre fort på motorveiene der nede, eller kan man putre avgårde i rundt 100-120 på motorveiene?

Skal muligens på festival i Nederland i sommer, så prøver å finne ut reisevei. Samboer har ekstrem flyskrekk og ble igjen på flyplassen i fjor da vi andre reiste på ferie, så fly er ikke et alternativ... :P

Usj, en stor danskebåt... Frister ikke så mye, men så lenge det er noen plasser som ikke er fyllakalas så skal det vel gå greit. Da er det sånn 4-5 timer i bil til festivalen fra Kiel. Ingen tyskkunnskaper her, men google maps er jeg god på :lol:

Er det lurest å kjøre egen bil, eller er det bedre å leie bil en uke i Kiel? Har absolutt ingen peiling på sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerika var jo skummelt, turde ikke kjøre der jeg.. Så stoooort.. Haha. :shocked: Er det forventet at man må kjøre fort på motorveiene der nede, eller kan man putre avgårde i rundt 100-120 på motorveiene?

Skal muligens på festival i Nederland i sommer, så prøver å finne ut reisevei. Samboer har ekstrem flyskrekk og ble igjen på flyplassen i fjor da vi andre reiste på ferie, så fly er ikke et alternativ... :P

Usj, en stor danskebåt... Frister ikke så mye, men så lenge det er noen plasser som ikke er fyllakalas så skal det vel gå greit. Da er det sånn 4-5 timer i bil til festivalen fra Kiel. Ingen tyskkunnskaper her, men google maps er jeg god på :lol:

Er det lurest å kjøre egen bil, eller er det bedre å leie bil en uke i Kiel? Har absolutt ingen peiling på sånt...

Om du syntes USA var skummelt å kjøre i så vet jeg ikke helt. Hvor i USA er vel kanskje relevant. Men jeg synes ikke det var spesielt vanskelig å kjøre i California heller jeg da (SF, LA, Palm Springs).

Det er vel ingen grunn til å ikke kjøre egen bil om man har? Med mindre det koster mer med bilen på Kielferga enn å leie en uke, men det tviler jeg på. Det går jo eventuelt an å kjøre ned til Gøteborg, København og den veien, om man vil slippe båt.

Man kan helt fint kjøre i rundt 100, det er stort sett 120-grense på motorveien (eller 130 noen steder, såvidt jeg husker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...