Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store Reisetråd!

Recommended Posts

5 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Flire! Sånt er jo greit. Men charter til Cannes? Fly til Nice, ta toget og bo på et Ibis-hotell eller liknendeemoji4.png

Ja, går ikke det an da?:lol: neida, jeg har ikke peiling på reiser å sånn. Har alltid bestilt via ving:icon_redface:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ja, går ikke det an da?:lol: neida, jeg har ikke peiling på reiser å sånn. Har alltid bestilt via ving:icon_redface:

På sånne ikke nødvendigvis charterdestinasjoner er det ikke sikkert at det er Ving som er lurt. Du kan få en rimeligere og mer fleksibel ferie med å bestille alt selv. Fx hvis en ønsker å bo to ulike steder, fly inn et sted og ut fra et annet...
  • Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, Kaisen said:

Nå har jeg sjekket ut både Nice, Cannes, Antibes og Kroatia. Ving hadde ingen ledige hoteller i Cannes når vi vi tenker å reise desverre... men jeg får liksom ikke den feelingen om at HER vil jeg reise, på noen av stedene... Det hadde vært perfekt å reise hit på jentetur, med god mat, severdigheter og shopping. Nå skal vi på badeferie liksom. Og siden jeg ikke finner noe som frister mer enn Kypros, så betyr vel kanskje det at jeg allerede har bestemt meg:icon_redface::lol:

Jeg tenker det samme som @Kokospaniel her, mange av disse destinasjonene er ikke typisk charter, og det blir ikke noe dyrere om du kjøper flybilletter og hotell selv. Tripadvisor er et utmerket utgangspunkt for å finne gode hoteller som passer dere, så booker du enten direkte på hotellet, eller via hotels.com, booking.com eller lignende.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye research og samtaler med de andre vi skal reise med, har vi endt opp på Kroatia. Nærmere bestemt Makarska. Syns det ser veldig greit ut. Sentralt til det meste, med mange spisesteder og barer uten at det er typisk "rølpested" :) nå må vi bare bestemme oss for hotell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
8 hours ago, Kaisen said:

Etter mye research og samtaler med de andre vi skal reise med, har vi endt opp på Kroatia. Nærmere bestemt Makarska. Syns det ser veldig greit ut. Sentralt til det meste, med mange spisesteder og barer uten at det er typisk "rølpested" :) nå må vi bare bestemme oss for hotell

Anbefaler en roadtrip til Plitvice hvis dere vil gå en tur i nydelige naturomgivelser. Ganske spesiell naturpark med masse fosser.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 hours ago, MonicaT said:

Noen som har erfaring med Florida/Orlando i oktober? 

Jeg har bodd i Orlando i ett år (det begynner å bli lenge siden... gurimalla... 15 år siden... *insert gammel dame emoji*) og det er varmt der i Oktober, hvis det var det du tenkte på.. Men ikke så intenst som midt på sommeren. Da er det i perioder uutholdelig varmt og veldig høy luftfuktighet. 

Orlando i seg selv er ikke en spesielt spennende by, hvis man ser bort fra fornøyelsesparkene litt utenfor byen. Men om man skal på fornøyelsesparkferie er det jo topp! Og så kan man ta roadtrips til forskjellige strandbyer, enten på atlanterhavssiden eller Mexicogulfsiden. Det er varmere i vannet i Mexicogulfen, og ferre haier i vannet. Men vi dro ofte til Cocoa Beach på atlanterhavskysten for der var det alltid masse fester og utrolig kjekke surfergutter (jeg var 20 og singel :p). Tipper det vil være fint å reise f.eks. til Clearwater Beach eller området rundt der hvis man har barn med seg, litt roligere på stranden og ikke så voldsomt med bølger i vannet og sånn. Og så Kennedy Space Center om man har litt større barn, det er veldig spennende. Og så kan man komme til å se alligatorer på veien dit, det gjorde vi i alle fall de 2 gangene jeg var der. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, Annegru skrev:

Jeg har bodd i Orlando i ett år (det begynner å bli lenge siden... gurimalla... 15 år siden... *insert gammel dame emoji*) og det er varmt der i Oktober, hvis det var det du tenkte på.. Men ikke så intenst som midt på sommeren. Da er det i perioder uutholdelig varmt og veldig høy luftfuktighet. 

Orlando i seg selv er ikke en spesielt spennende by, hvis man ser bort fra fornøyelsesparkene litt utenfor byen. Men om man skal på fornøyelsesparkferie er det jo topp! Og så kan man ta roadtrips til forskjellige strandbyer, enten på atlanterhavssiden eller Mexicogulfsiden. Det er varmere i vannet i Mexicogulfen, og ferre haier i vannet. Men vi dro ofte til Cocoa Beach på atlanterhavskysten for der var det alltid masse fester og utrolig kjekke surfergutter (jeg var 20 og singel :p). Tipper det vil være fint å reise f.eks. til Clearwater Beach eller området rundt der hvis man har barn med seg, litt roligere på stranden og ikke så voldsomt med bølger i vannet og sånn. Og så Kennedy Space Center om man har litt større barn, det er veldig spennende. Og så kan man komme til å se alligatorer på veien dit, det gjorde vi i alle fall de 2 gangene jeg var der. 

Tusen takk.
Har vært i Orlando selv, men nå skal datter og sambo være med.
Jeg kunne egentlig tenkt meg andre siden av USA, men å dra med en 5-åring til LA, Las Vegas etc tror jeg blir litt voldsomt. Så derfor planlegger en tur til NY og så Orlando/Florida. Regner med vi skal innom Disney World, ellers er det ganske fritt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, simira skrev:

Anbefaler en roadtrip til Plitvice hvis dere vil gå en tur i nydelige naturomgivelser. Ganske spesiell naturpark med masse fosser.

Takk for tips:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 hours ago, Lillekrapyl said:

Begynner å få reisefeber!

Reiser tidlig lørdag morgen til Gran Canaria.

:)

Du får gi værrapport! Jeg skal jo reise på torsdag (HVIS influensaen har gitt seg til da :( ). Det er unormalt kjølig og mye regn der nå, men varmt når solen faktisk er på, som den er i perioder i løpet av dagen. Så veldig spent på om det lar seg gjøre med noen timer ved bassenget daglig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du får gi værrapport! Jeg skal jo reise på torsdag (HVIS influensaen har gitt seg til da ). Det er unormalt kjølig og mye regn der nå, men varmt når solen faktisk er på, som den er i perioder i løpet av dagen. Så veldig spent på om det lar seg gjøre med noen timer ved bassenget daglig!

Ja, min far er der nå, og sier været er unormalt og varierende. Krysser fingrene for at det ikke blir så mye regn de neste ukene..

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du får gi værrapport! Jeg skal jo reise på torsdag (HVIS influensaen har gitt seg til da ). Det er unormalt kjølig og mye regn der nå, men varmt når solen faktisk er på, som den er i perioder i løpet av dagen. Så veldig spent på om det lar seg gjøre med noen timer ved bassenget daglig!

Nydelig vær foreløpig, både igår og idag!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 2/4/2018 at 4:42 PM, Lillekrapyl said:

Nydelig vær foreløpig, både igår og idag!

Ser det er meldt greit framover... er det håp om at det går an å ligge i bikini ved hotellbassenget når sola står på, eller er det for kjølig til det? Jeg ser for meg at det føles godt over 20 når det først er sol?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ser det er meldt greit framover... er det håp om at det går an å ligge i bikini ved hotellbassenget når sola står på, eller er det for kjølig til det? Jeg ser for meg at det føles godt over 20 når det først er sol?

Absolutt vil jeg si!
Helt nydelig temp disse tre dagene iallefall.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Kangerlussuaq said:

Da har du vært veldig heldig, mannen dro derfra i dag og det har vært skikkelig ruskevær i 1 uke. De landa i Madrid i dag i snøvær så det var kaos på flyplassen :P 

Madrid er vel på fastlandet? Klimaet der er vel ganske annerledes.

Men det har vært drittvær og lave temperaturer og masse regnbyger på Kanariøyene de siste par ukene. Ser heldigvis ut som det løsner nå. Influensaen har løsnet nok til at det ser ut til å bli tur på meg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, simira said:

Madrid er vel på fastlandet? Klimaet der er vel ganske annerledes.

Men det har vært drittvær og lave temperaturer og masse regnbyger på Kanariøyene de siste par ukene. Ser heldigvis ut som det løsner nå. Influensaen har løsnet nok til at det ser ut til å bli tur på meg også.

Som nevnt: han fløy fra LPA til Madrid i dag, og i perioden han har vært i farvannene rundt LPA har det vært Beaufort 8-10 i vind + gråvær... :) Snøen i Madrid var mer en funfact.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Da har du vært veldig heldig, mannen dro derfra i dag og det har vært skikkelig ruskevær i 1 uke. De landa i Madrid i dag i snøvær så det var kaos på flyplassen  

Ja, forrige uke var ikke bra - men har vært nydelig fra vi kom lørdag.
Vi bor i maspalomas da. Kanskje litt lokale forskjeller. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal på weekend tur med jentene til Amsterdam i mars 😁 Og i dag bestilte jeg meg «påsketur» til Spania, Alicante i slutten av mars 🌴☀️ Gleder meg masse til begge deler! 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 timer siden, MegaMarie skrev:

Jeg skal på weekend tur med jentene til Amsterdam i mars 😁 Og i dag bestilte jeg meg «påsketur» til Spania, Alicante i slutten av mars 🌴☀️ Gleder meg masse til begge deler! 

Jeg driver og snekrer tur til Amsterdam for en litt mer (godt) voksen del av befolkningen. Fant du fornuftig hotell til priser som ikke vrenger lommeboka helt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
41 minutes ago, Kokospaniel said:

Jeg driver og snekrer tur til Amsterdam for en litt mer (godt) voksen del av befolkningen. Fant du fornuftig hotell til priser som ikke vrenger lommeboka helt?

Vi har ikke helt kommet så langt. Men vi har sett mer på leiligheter på Air-bnb. Vi er 4 stk, så det ble ca 500 kr per natt per person. Syns det er overkommelig 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vi har ikke helt kommet så langt. Men vi har sett mer på leiligheter på Air-bnb. Vi er 4 stk, så det ble ca 500 kr per natt per person. Syns det er overkommelig

Skal ha med eldre dame, må bo sentralt i så trygt strøk som mulig. Ønsker meg sterkere krone/svakere euro...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Kokospaniel skrev:

Du får slå det sammen med verdensvinneren :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje.. Selv om jeg ikke helt ser hva testosteron har med dårlig oppførsel ifht folk å gjøre.. Men, det er strengt tatt ikke lov da. Kastrering og andre inngrep er kun lov når det er nødvendig, av medisinske årsaker. Og ved å ta vekk testosteronet vil du og kunne risikere at evt usikkerhet blir større og oppførsel verre. Bruk heller noen kr på en god trener og tren vekk problemet, det er mulig, og hunden blir eldre, og mer moden, den må bare bli ferdig med pubertet og hormoner som styrer(og det skal de i denne alderen, det er en vanskelig tid for flere arter inkl oss mennesker).  
    • Ellers så kan det være at man ikke helt vet hva man skal gjøre? For det første, så er det mange som sitter hjemme eller på nett og banner og sverter, men å snakke med katteeieren, og da på en skikkelig måte, nei, det kan de ikke gjøre. Vanskelig å gjøre noe med det man ikke vet om. 
      I tillegg er det ikke alltid så lett å vite hva man faktisk kan gjøre. Vi prøver vårt beste, utstyrer naboer med vanngevær om nødvendig, har erstattet en oppblåsbart basseng som kanskje(!) ble punktert av en av våre katter, og generelt prøver å gjøre det vi kan. Vi er ikke mer interesserte i at våre katter skal være en plage enn noen er i å bli plagd av dem. Så vi prøver så godt vi kan. Det eneste jeg nekter å fire på er deres rett til å gå ute, det er ikke aktuelt å ofre deres livskvalitet. Og jeg forlanger at folk snakker ordentlig til meg, tar det opp på en saklig måte, så er jeg så samarbeidsvillig at du aner ikke. Starter man derimot med å truet med skyting, så blir jeg mindre trivelig. Altså, ta opp saken før det blir et stort irritasjonsmoment, og temperaturen stiger, så vil antakelig de fleste prøve å hjelpe til. Katteforum og kattegrupper bugner i hvert fall av folk som vil ha råd om hva de kan gjøre for at katta deres skal plage naboen mindre. 
    • Bonita er redd raketter. Så vi tilbringer nyttårsaften langt under dyna og masse tv-titting. Prøvde med tilvenning men hun stresset så under hele prosessen at jeg sluttet. Men hun reagerer på skudd, røykvarslere som piper osv også. Så vi bare kommer oss gjennom når det er som værst på en eller annen måte. 
    • Skal trøkke ned en av borzoiene i en sidevogn om ikke lenge -  kan bli interessant
    • For meg er det ganske ubegripelig at mer eller mindre fanatiske katteeiere ikke har et bedre svar på naboproblematikken enn å trekke på skulderene «sånn er det bare». Nei, beklager, som nabo godtar jeg ikke at jeg må passe på all mine eiendeler hele tiden for at ikke katter skal ødelegge dem, at jeg ikke kan lufte på dagtid (vi snakker nemlig om hus her, ikke bare om garasjer og uthus) og at barna ikke kan sove i vogn på terrassen. Inngjerdet tomt med hund som er særdeles lite glad i katter er en god løsning for noen, mens andre tar seg av katteproblematikken på andre mindre greie måter. Dette gjør man ikke fordi man er dyrehater, men fordi det er et reelt problem og fordi mange katteeiere er i en helt egen liga av fornektelse.
  • Nylig opprettede emner