Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store Reisetråd!


Enits
 Share

Recommended Posts

Hvor anbefaler dere reise om jeg vil ha sol, varme og bading i februar/mars? Planlegger slappe-av-før-stormen ferie med ei venninne :) 

Fra slutten av februar begynner det å bli helt fint på Kanariøyene og i Egypt, for eksempel. Budsjett, partying?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 581
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg nettopp bestilt meg tur til Isle of Barra! Flyr opp og lander på en flyplass hvor flystripa er en strand. Skal være der fire netter og tar ferge tilbake til fiskebyen Oban og tog derfra ti

Isle of Barra. Jeg hadde en så utrolig fin tur!

Har bestilt flybilletter til bryllupsreisen i November Ble Sas denne gangen når norwegian er så treig Hva er dine reiseanbefalinger? Hvor har du vært? hvor vil du tilbake til? La oss få en

Posted Images

Fra slutten av februar begynner det å bli helt fint på Kanariøyene og i Egypt, for eksempel. Budsjett, partying?

6000-7000 maks og ingen drikking (mumler noe om at jeg håper å være gravid da) :)

Endret av Absolute Entertainer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er det vel de nevnte. Samt kanskje Tyrkia, men de har litt dårlig oppslutning for tida. :P

Turene koster omtrent det samme, men mat og sånt er billigere i Egypt. Men hvis dere skal dra to jenter så anbefaler jeg Kanariøyene. Har vært et par ganger i Egypt, med ektemann, og har opplevd å blitt fysisk holdt igjen (for å dras med inn i en butikk) til tross for at han gikk rett ved siden av meg...

Du finner en del på nettet om de ulike områdene på Gran Canaria, etter hvorvidt man foretrekker partyområder, rolige områder, pensjonister, og mer eller mindre nordmenn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er det vel de nevnte. Samt kanskje Tyrkia, men de har litt dårlig oppslutning for tida. :P

Turene koster omtrent det samme, men mat og sånt er billigere i Egypt. Men hvis dere skal dra to jenter så anbefaler jeg Kanariøyene. Har vært et par ganger i Egypt, med ektemann, og har opplevd å blitt fysisk holdt igjen (for å dras med inn i en butikk) til tross for at han gikk rett ved siden av meg...

Du finner en del på nettet om de ulike områdene på Gran Canaria, etter hvorvidt man foretrekker partyområder, rolige områder, pensjonister, og mer eller mindre nordmenn. ;)

Tenker nok det blir Kanariøyene ja :) Egypt og Tyrkia frister lite, og ikke Hellas for tiden heller (dessverre).

Angående område så tenker jeg nok det blir noe ala pensjonisthotell haha, da er det i hvert fall garantert rimelig stille under nattesøvnen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
7 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Noen tips til hotell på Island? :)

 

Eventuelt rimelig fly? Vært innom icelandair, finn.no - reise og SAS sine sider.

Har Norwegian sluttet å fly dit? 

Jeg husker faktisk ikke hvor vi bodde når vi var der, et hotell ved siden av en liten flyplass med gangavstand til Reykjavik sentrum. Helt ok hotell :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, turbogutten skrev:

Tips til ting man må få med seg når man er i Bangkok/området rundt :) ?

Skal være to uker i Bangkok, bortsett fra en tre dagers tur til Krabi så er ikke planene fastsatt :)

Første turen vår til Thailand hadde vi booket til Phuket. Andre dagen tok vi fly opp til Chiang Mai og var der noen dager før vi tok tog til Bangkok. Innenlandsfly er billig, det samme tog (men vær obs og les litt på nettet om kjøp av togbilletter, mye svindel der). Anbefaler dere å ta en tur til Chiang Mai ihvertfall, og se nasjonalparken like utenfor der.

I Bangkok må man jo se de "store" severdighetene, templer osv. Dropp dyrehagen. Ta med varme klær til kjøpesentrene. Chinatown er verdt et besøk.

Og pass på å ta nok spa/massasje. Jeg angrer på at jeg ikke tok mer sist, så billig som det er, og godt for kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nathalie98 skrev:

Har Norwegian sluttet å fly dit? 

Jeg husker faktisk ikke hvor vi bodde når vi var der, et hotell ved siden av en liten flyplass med gangavstand til Reykjavik sentrum. Helt ok hotell :) 

Før tror jeg det het Loftleidir eller noe sånt. Nå er det Iceland air som har det. Kommer ofte opp på pakketilbud med iceland air. Ligger rett ved innenlands flyplassen

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

Før tror jeg det het Loftleidir eller noe sånt. Nå er det Iceland air som har det. Kommer ofte opp på pakketilbud med iceland air. Ligger rett ved innenlands flyplassen

omg, noen som husker loftleidir! :lol: (eller Loftleiðir ) :P  YAY YOU!

De opererer faktisk charterfly i dag, rundt om i verden.

Icelandair har ofte gode tilbud, anbefaler de virkelig. Flott selskap med herlige ansatte, har vært heldig å fått besøke basen deres på Keflavik :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

omg, noen som husker loftleidir! :lol: (eller Loftleiðir ) :P  YAY YOU!

De opererer faktisk charterfly i dag, rundt om i verden.

Icelandair har ofte gode tilbud, anbefaler de virkelig. Flott selskap med herlige ansatte, har vært heldig å fått besøke basen deres på Keflavik :) 

Dårlig med islandske tegn på mobilen ;-)

Jeg har bodd på det hotellet i nesten ei uke. Den gangen var det helt greit, har sett at de har pussa det opp i etterkant. For en flynerd må det være et artig sted å bo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
1 time siden, Kokospaniel skrev:

Hvor reiser en i slutten av mai/begynnelsen av juni for kortuke? Helst direktefly fra Bergen... Type "ta livet med ro på koselig sted"... 

aner ikke om det går direktefly fra bergen, men... Sør Italia! Funker kjempefint for å spise god mat og slikke sol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tekopp skrev:

aner ikke om det går direktefly fra bergen, men... Sør Italia! Funker kjempefint for å spise god mat og slikke sol. 

Roma går direkte :-) Jeg kunne tenke meg det, men reisefølget vil nok heller til et litt mer oversiktlig og rolig sted... 
Har vurdert å fly til Nice og så finne en liten by langs riveraen eller i Italia. Tog er fine saker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Roma går direkte :-) Jeg kunne tenke meg det, men reisefølget vil nok heller til et litt mer oversiktlig og rolig sted... 
Har vurdert å fly til Nice og så finne en liten by langs riveraen eller i Italia. Tog er fine saker :-)

selv om ikke Roma er søritalia, så er det områder en liten time med bil utenfor Roma som er veldig fine å chille på. Mener å huske at å ta tog var helt akseptabelt prismessig i Italia, men med utrolig effektivt aircondition i vogna mi, så om dere reiser med tog der er det lurt å forberede seg på at turen kan være stekende varm, eller iskald :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Noen tips til hvor det kan passe å reise en uke i juli?

Reisefølget er to voksne (en som ikke kan gå så mye), og en 10-åring. Det bør helst være billig, og varmt.

Det er m.a.o fint om det både er noe å finne på for 10-åringen, og minst mulig avstander man må gå for å komme noe sted p.g.a helsa til den ene voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
8 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Mallorca? Type den delen med turistmaskin og badeland på hotellet?

Det går å låne rullestol av kommunen(?) til feriebehov forresten.

Ja kanskje det må bli noe sånt. Litt kjedelig, bare...

Rullestol vil han ikke ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

@Klematis Det er forresten noe greier mellom Antibes og Nice på den franske riviera,Marineland som kan være greit for 10-åringen. Kort avstand til det meste og grei tilgang med leiebil så en kan komme seg rundt litt. 

Fra bekjente kan det meldes at det med å ta med rullestol på tur er en bøyg, men at når en bare kommer over den, er det en grei avlasting for å få mer glede av feriene. 

Endret av Kokospaniel
endra navn, fant det rette
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...