Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store Reisetråd!


Enits
 Share

Recommended Posts

  • Svar 581
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg nettopp bestilt meg tur til Isle of Barra! Flyr opp og lander på en flyplass hvor flystripa er en strand. Skal være der fire netter og tar ferge tilbake til fiskebyen Oban og tog derfra ti

Isle of Barra. Jeg hadde en så utrolig fin tur!

Har bestilt flybilletter til bryllupsreisen i November Ble Sas denne gangen når norwegian er så treig Hva er dine reiseanbefalinger? Hvor har du vært? hvor vil du tilbake til? La oss få en

Posted Images

Blir jo helt reisesyk av dette her!

Kjærestemannen og jeg har lyst til å komme oss en tur til London snart. Bare langweekend da. Jeg har ikke vært der på 20år...

Noen ting man må få med seg som er "nytt"?

Natural History Museum og Tower of London er et must for oss begge.

Men hvor skal man bo?

Spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Sopot, Polen i påska :)

Rimelig fly, rimelig hotell, rimelig og god mat, rimelig shopping. Ja, jeg trives der.

sopot_1.jpg

Hotellet - som er 5 stjerners:

b.16707-2282_hotel_rezydent.jpg

Jeg skal sannsynligvis til Sopot med to venninner i august :ahappy: Har du vært i byen før? Har du noen anbefalinger på fly, hotell, do and don'ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sannsynligvis til Sopot med to venninner i august :ahappy: Har du vært i byen før? Har du noen anbefalinger på fly, hotell, do and don'ts?

Ja, vært der flere ganger :)

Har flydd med Wizz-Air hver gang, fra Kristiansand eller Sandefjord (Torp).

Har bodd på Sheraton Sopot Hotell. Kjempefornøyd. Sentralt, god standard og god service. Flotte hotell på alle måter.

Så har jeg bodd på Hotel Haffner. Fint hotell det også, men litt mer usentralt.

Denne gangen skal vi bo på Hotel Rezydent.

Av mat så kan jeg anbefale Cyrano et Roxane og 77-sushi :D

Bare spør om du lurer på noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vært der flere ganger :)

Har flydd med Wizz-Air hver gang, fra Kristiansand eller Sandefjord (Torp).

Har bodd på Sheraton Sopot Hotell. Kjempefornøyd. Sentralt, god standard og god service. Flotte hotell på alle måter.

Så har jeg bodd på Hotel Haffner. Fint hotell det også, men litt mer usentralt.

Denne gangen skal vi bo på Hotel Rezydent.

Av mat så kan jeg anbefale Cyrano et Roxane og 77-sushi :D

Bare spør om du lurer på noe mer :)

Takk!

Er det noe spesielt vi bør få med oss når vi er der? Annet enn shopping, bading og den brygga? :D Er snakk om å dra en langhelg tror jeg, og prøve å få til en dagstur til Gdynia eller Gdansk. Har du vært i noen av de byene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! 

Er det noe spesielt vi bør få med oss når vi er der? Annet enn shopping, bading og den brygga? :D Er snakk om å dra en langhelg tror jeg, og prøve å få til en dagstur til Gdynia eller Gdansk. Har du vært i noen av de byene?

Vært i begge to :) koselige byer.

Spa er også rimelig og bra :) det kan anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar til Mexico neste fredag :D:D Blir 4. gangen jeg drar nedover. Har en storebror som bor der så meg og mamma skal nedover på besøk.

Skal til Puerto Escondido som ligger på stillehavskysten! En utrolig avslappende strandby med masse fine surfere og en deilig atmosfære! Bodde der 3mnd i 2009 og har ikke vært der siden så blir utrolig spennende!!

Har også vært på Isla Mujeres utenfor Cancun og anbefaler deg og ta båten ut dit når du skal dit Enits! :ahappy: Utrolig koselig og fint der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ - de sliter litt med å holde kvalitet :)

http://avherald.com/h?article=44ea42cd&opt=0

http://avherald.com/h?article=434a09ed&opt=0

http://avherald.com/h?article=43dd6a67&opt=0

http://avherald.com/h?article=47d8d25e&opt=0

Og det er bare det som blir offentliggjort i en uoffisiell samleside. Finnes mye annet som aldri kommer fram. Men det er jo en fri verden hvor man tar egne valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo helt reisesyk av dette her!

Kjærestemannen og jeg har lyst til å komme oss en tur til London snart. Bare langweekend da. Jeg har ikke vært der på 20år...

Noen ting man må få med seg som er "nytt"?

Natural History Museum og Tower of London er et must for oss begge.

Men hvor skal man bo?

Spise?

Museum of London er like i nærheten av Tower, og gratis.

Ellers er noen av mine faste stoppesteder Camden Lock Market og Covent Garden. Sistnevnte har tapt seg litt, men er fortsatt et fint området.

Jeg bor ofte i Queensway-området, kort vei til Oxford street og bane rett i nærheten.

For 20 år siden hadde de vel heller ikke Oyster card... kjøp på en kiosk eller på flyplassen og fyll på med £10 eller noe sånt. Det trekkes når du scannet kortet på buss/bane, og vil alltid beregne rimeligste billett. Dvs, reiser du så mye at det lønner seg med et dagskort så trekker den ikke mer enn det. Lønner det seg med ukeskort, så trekker den maks det, osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri flydd Wizzair, iallefall ikke med barna mine. Men hva andre utsetter seg selv for er vel opp til de :P

@ - de sliter litt med å holde kvalitet :)

http://avherald.com/h?article=44ea42cd&opt=0

http://avherald.com/h?article=434a09ed&opt=0

http://avherald.com/h?article=43dd6a67&opt=0

http://avherald.com/h?article=47d8d25e&opt=0

Og det er bare det som blir offentliggjort i en uoffisiell samleside. Finnes mye annet som aldri kommer fram. Men det er jo en fri verden hvor man tar egne valg.

Det går jo an å forklare på en hyggelig måte at man ikke ville brukt det selskapet "fordi...", uten å antyde at de som ikke gjør det er tankeløse. Folk flest ser på flytider, priser og tilgjengelighet, og har ikke oversikt over alle mer eller mindre offisielle rapporter om hva som noen gang kan ha gått galt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å forklare på en hyggelig måte at man ikke ville brukt det selskapet "fordi...", uten å antyde at de som ikke gjør det er tankeløse. Folk flest ser på flytider, priser og tilgjengelighet, og har ikke oversikt over alle mer eller mindre offisielle rapporter om hva som noen gang kan ha gått galt.

Nei nettopp, de ser ikke på hva som ligger bak. Jeg vet i grunn ikke hvordan man skal forklare det på en god måte siden jeg har brukt årevis på å sette meg inn i bransjen, prate med folk, lese ting og observere ting. Det er et helhetlig bilde som er umulig å trø vekk fra. Det tragiske er i grunn at myndighetene i europa ikke tar mer ansvar, men lar alt løpe løpsk. Men det ser vi jo på flere felter, både hva gjelder tillatte kjemikalier i diverse produkter, hva som tillates på vegene av vogntog (enda verre trussel mot liv og helse IMO!!!) og hva som tillates av ymse flyvninger i Europa. Så jeg kan ikke si annet enn at jeg aldri ville satt meg ombord der, og iallefall ikke med det kjæreste jeg har.

Det vanskeligste å forstå er kanskje at man tror myndighetene og tilsyn har god nok kontroll, noe man etterhvert innser at de ikke har. www.dead-tired.eu kan være et fint utgangspunkt hvis man ikke tror på at myndighetene kan gå mot sikkerhetsanbefalinger i luftfarten. I dette konkrete tilfellet går Europeiske mynidgheter motsatt veg av hva Amerikanske myndigheter gjør, fordi USA har hatt konkrete grusomme ulykker (Colgan-krasjen) som kan spores tilbake til lange arbeidstider og dårlig trente piloter. Vi har ikke hatt slike uhell i Europa, og dermed tror man at man er "usårbare". Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Museum of London er like i nærheten av Tower, og gratis.

Ellers er noen av mine faste stoppesteder Camden Lock Market og Covent Garden. Sistnevnte har tapt seg litt, men er fortsatt et fint området.

Jeg bor ofte i Queensway-området, kort vei til Oxford street og bane rett i nærheten.

For 20 år siden hadde de vel heller ikke Oyster card... kjøp på en kiosk eller på flyplassen og fyll på med £10 eller noe sånt. Det trekkes når du scannet kortet på buss/bane, og vil alltid beregne rimeligste billett. Dvs, reiser du så mye at det lønner seg med et dagskort så trekker den ikke mer enn det. Lønner det seg med ukeskort, så trekker den maks det, osv.

Takk takk :-)

Har du noen tips til spesifikke hoteller?

Klarer jo å finne ting selv, men veldig fint med alt man kan få gratis :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nettopp, de ser ikke på hva som ligger bak. Jeg vet i grunn ikke hvordan man skal forklare det på en god måte siden jeg har brukt årevis på å sette meg inn i bransjen, prate med folk, lese ting og observere ting. Det er et helhetlig bilde som er umulig å trø vekk fra. Det tragiske er i grunn at myndighetene i europa ikke tar mer ansvar, men lar alt løpe løpsk. Men det ser vi jo på flere felter, både hva gjelder tillatte kjemikalier i diverse produkter, hva som tillates på vegene av vogntog (enda verre trussel mot liv og helse IMO!!) og hva som tillates av ymse flyvninger i Europa. Så jeg kan ikke si annet enn at jeg aldri ville satt meg ombord der, og iallefall ikke med det kjæreste jeg har.

Det vanskeligste å forstå er kanskje at man tror myndighetene og tilsyn har god nok kontroll, noe man etterhvert innser at de ikke har. www.dead-tired.eu kan være et fint utgangspunkt hvis man ikke tror på at myndighetene kan gå mot sikkerhetsanbefalinger i luftfarten. I dette konkrete tilfellet går Europeiske mynidgheter motsatt veg av hva Amerikanske myndigheter gjør, fordi USA har hatt konkrete grusomme ulykker (Colgan-krasjen) som kan spores tilbake til lange arbeidstider og dårlig trente piloter. Vi har ikke hatt slike uhell i Europa, og dermed tror man at man er "usårbare". Trist.

Som du sier, du har brukt årevis på å sette deg inn i dette. Folk flest bruker ikke årevis på å sette seg inn i alt de gjør, enten det er fly, bil, buss, hund, hest, unger, whatever. Om man ser noen som gjør noe dumt kan man da opplyse dem på en saklig måte om at "dette flyselskapet gjør en del ting som ikke er greit" eller "hunden din blir ikke stueren av at du gnurer den i tisset sitt, det funker bedre å...". Jeg ville ihvertfall satt stor pris på et slikt råd uansett situasjon, men ikke om vedkommede antydet at jeg var tankeløs i samme slengen.

Takk takk :-)

Har du noen tips til spesifikke hoteller?

Klarer jo å finne ting selv, men veldig fint med alt man kan få gratis :-D

Er en stund siden jeg har bodd på hotell der egentlig, tripadvisor er mitt verktøy. :) Jeg bodde på Montana Excel ved King's Cross for et par år siden, det var helt ok, men litt usentralt ift områdene jeg ofte er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :-)

Har du noen tips til spesifikke hoteller?

Klarer jo å finne ting selv, men veldig fint med alt man kan få gratis :-D

Tune hotell kjeden er veldig ok, det er et billig alternativ så det er ikke noe luksus, men det er det beste vi har bodd på når vi har vært der. Nå sist bodde vi på saint giles ved tottenham court road, skal ikke tilbake dit. Dårlig hotell, dårlig renhold, og generelt veldig ekkelt å bo der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å forklare på en hyggelig måte at man ikke ville brukt det selskapet "fordi...", uten å antyde at de som ikke gjør det er tankeløse. Folk flest ser på flytider, priser og tilgjengelighet, og har ikke oversikt over alle mer eller mindre offisielle rapporter om hva som noen gang kan ha gått galt.

Helt ot, men jeg synes da ikke at Wizzair innleggene til Kanger var verken nedlatende eller hentydninger til at folk er tankeløse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, du har brukt årevis på å sette deg inn i dette. Folk flest bruker ikke årevis på å sette seg inn i alt de gjør, enten det er fly, bil, buss, hund, hest, unger, whatever. Om man ser noen som gjør noe dumt kan man da opplyse dem på en saklig måte om at "dette flyselskapet gjør en del ting som ikke er greit" eller "hunden din blir ikke stueren av at du gnurer den i tisset sitt, det funker bedre å...". Jeg ville ihvertfall satt stor pris på et slikt råd uansett situasjon, men ikke om vedkommede antydet at jeg var tankeløs i samme slengen.

Nå forutsetter du at jeg har ment eller insinuert ting jeg ikke har. At jeg ikke ville tatt barn med meg er en eksemplifisering på hvor ille jeg synes det er, jeg kunne like gjerne sagt hund da jeg selv ikke har barn, men det høres kanskje litt dumt ut i tilfelle med fly liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller på knappene om jeg skal besøke ei venninne i NY i sommer - i hvert fall møtes der, hun bor litt unna så det er ikke mulig å overnatte hos henne, derfor må jeg regne ut et budsjett. Men har noen vært der og kan komme med noen anbefaler om hvor mange dager en bør sette av for å få med seg i hvert fall noe?

Jeg ser for meg at mine prioriteringer i NY blir Broadway-show/treffe venninne 40 prosent, sightseeing 40 prosent, god mat og avslapping 15 prosent, og shopping 5 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så vill og gæern og bestilt en weekendtur til http://www.bjertorpslott.se/1-3 Mai, det er bursdagsgave til C så han veit foreløpig ingenting :D Bestilt litt ekstra som fika og kaffe når vi kommer, frukt og sjokolade på rommet, 4 retters middag og afternoone tea på Lørdag :D Vi unner oss aldri noe, og sist gang vi var på tur sammen uten bikkjene var Kiel ferga i 50 årsdagen til pappa for noen år siden :P Var en tur i England for 1.5 år siden, men da bodde vi privat og brukte dagene på å se på utstilling liksom :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ot, men jeg synes da ikke at Wizzair innleggene til Kanger var verken nedlatende eller hentydninger til at folk er tankeløse. :)

Nå forutsetter du at jeg har ment eller insinuert ting jeg ikke har. At jeg ikke ville tatt barn med meg er en eksemplifisering på hvor ille jeg synes det er, jeg kunne like gjerne sagt hund da jeg selv ikke har barn, men det høres kanskje litt dumt ut i tilfelle med fly liksom.

Unnskyld, da var det bare meningen jeg la i det. Jeg så veldig den "JEG ville aldri reist med dem, men du kan jo gjøre som du vil, uansett hvor dumt det er", "jeg ville ikke tatt med barn der, men om du vil barna dine så vondt, så...".

Jeg ser at det kan leses mye snillere enn det, men jeg synes også det er greit å si hvorfor man aldri ville ha gjort det ene eller det andre, når man først går inn på det (slik du gjør i det andre innlegget).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt sykt lyst til å reise til Kerala (sørvest i India), som har vært en drøm i snart ti år.

10 grunner til å dra til Kerala

(mange fine bilder)

I tillegg er maten fantastisk, og det er den delstaten i India som har hatt mest effektive politiske virkemidler for å utgjevne sosiale ulikheter, så folk der har det faktisk generelt sett mye bedre enn de delene av India jeg tidligere har besøkt. India er ett utrolig spennende reisemål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...