Sonens store Reisetråd!

509 innlegg i emnet

Har bestilt flybilletter til bryllupsreisen i November :D Ble Sas denne gangen når norwegian er så treig :P

Hva er dine reiseanbefalinger? Hvor har du vært? hvor vil du tilbake til?

La oss få en fantastisk reisetråd/reiseguide :D

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt flybilletter til bryllupsreisen i November :D Ble Sas denne gangen når norwegian er så treig :P

:banana::innocent:

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi reiser bare med sas vi. Men så flyt ikke norwegian fra tromsø til bodø lenger og da ble jeg trassig og gidder ikke fly med dem noe sted! :teehe:
1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi reiser bare med sas vi. Men så flyt ikke norwegian fra tromsø til bodø lenger og da ble jeg trassig og gidder ikke fly med dem noe sted! :teehe:

Ja nå var jeg lei av å vente på norwegian! De har jo ingen informasjon om når billettene kommer ut for salg engang, og kom frem til at det ikke er så dumt med mellomlandinger så får man strukket på beina også :D hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er like spent :D hehehe

Får nesten litt prestasjonsangst :lol: Tenk om dere ikke liker det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Får nesten litt prestasjonsangst :lol: Tenk om dere ikke liker det :P

Haha ja, har jo skyhøye forventninger nå! :P

Skal dere til Mexico @Enits ?

Ja :) Fort Lauderdale og Cancun Mexico :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha ja, har jo skyhøye forventninger nå! :P

Ja :) Fort Lauderdale og Cancun Mexico :)

Det er bare å glede seg! yucatan halvøya har mye å by på! Mexico er helt klart mitt favorittland. Har vært på backpacking der to ganger og man blir aldri feridig, så håper å ta turen flere ganger :)

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å glede seg! yucatan halvøya har mye å by på! Mexico er helt klart mitt favorittland. Har vært på backpacking der to ganger og man blir aldri feridig, så håper å ta turen flere ganger :)

Gleder meg som en liten unge! :D Skal bo her i Mexico: http://www.excellence-resorts.com/caribbean-and-mexico-destinations/excellence-playa-mujeres

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var bare innom cancun, da andre områder lokket mer, men det der ser jo fantastisk ut! Ta en tur til isla mujeres og cozumel! Helt fantastisk å dykke/snorke ved cozumel!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var bare innom cancun, da andre områder lokket mer, men det der ser jo fantastisk ut! Ta en tur til isla mujeres og cozumel! Helt fantastisk å dykke/snorke ved cozumel!

Noteres! :D Åhhh kan ikke tiden gå litt fortere! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noteres! :D Åhhh kan ikke tiden gå litt fortere! :P

Verdens nest største korallrev ligger der, så det er en ting man bare må gjøre :P Jeg kjenner jeg gleder meg på dine vegne! :D Bare maten er jo verdt en tur :heart: jeg vil også gifte meg, så kan jeg dra på bryllupsreise til mexico :wub:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Enits - lei en liten bungalow på stranden i Tulum for en natt eller to. De ligger rett på stranden, små sjarmerende hytter for to :)

waystoplay-beaches-tulum4.jpg

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verdens nest største korallrev ligger der, så det er en ting man bare må gjøre :P Jeg kjenner jeg gleder meg på dine vegne! :D Bare maten er jo verdt en tur :heart: jeg vil også gifte meg, så kan jeg dra på bryllupsreise til mexico :wub:

Ja virker som det perfekte stedet å ha bryllupsreise hvertfall :D Vet ikke om jeg klarer å snorkle, men må jo definitivt prøve! :D

@Enits - lei en liten bungalow på stranden i Tulum for en natt eller to. De ligger rett på stranden, små sjarmerende hytter for to :)

waystoplay-beaches-tulum4.jpg

Oi det så flott ut! det må undersøkes nærmere :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja virker som det perfekte stedet å ha bryllupsreise hvertfall :D Vet ikke om jeg klarer å snorkle, men må jo definitivt prøve! :D

Oi det så flott ut! det må undersøkes nærmere :D

Stranden i Tulum må være et av de vakreste stedene som finnes..

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vil jeg og til Mexico.. :icon_redface:

Smitter lett ja! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal til Spania i sommer med @HeleneFS :D Nærmere bestemt Albir, litt utenfor Alicante. Familien min har hus der nede, så overnatting blir billig. Mat og shopping er så og si alltid billigere i andre land enn Norge, så det eneste vi må ut med sånn sett er flybilletten. Så langt en billig ferie. Men vi har sett litt på kartet og sett at Ibiza ikke er så langt unna, så det hadde vært litt kjekt å oppleve når vi først er der :ahappy: Litt dyr båttur, og vi tenker i såfall å kanskje ta en overnatting der som sikkert også vil koste en del. Men jeg tror vi tar det litt som det kommer :) En deilig, avslappende feire skal det ihvertfall bli!

Albir

albir-beach.JPG

Ibiza

Ibiza.jpg

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@MegaMarie herregud jeg glemmer hele tiden at vi skal reise!!! Det blir så koooooos :wub: , spesielt med deg!!!

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et sted jeg gjerne kunne tenke meg å dra til igjen, Koh Samet, Thailand. Nydelig øy, fantastiske mennesker, god mat, nydelige strender :ahappy:

post-838-0-01496500-1424901488.jpg

Ellers kunne jeg tenke meg en tur ett eller annet sted nord i landet vårt en gang.

Kanskje fly opp også Hurtigruten ned igjen.

Også Island! Vet ikke hvorfor, men jeg har alltid hatt lyst til å se Island :)

Og Wien, etter farfar sine fortellinger om sine reiser dit.

Hvor realistisk noe er vet jeg dog ikke, foreløpig så har jeg ingen store behov for å "se verden".

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også Island! Vet ikke hvorfor, men jeg har alltid hatt lyst til å se Island :)

Jeg reiste ganske mange steder som barn/ungdom (fryktelig reiseglad far og besteforeldre), og Island er faktisk det fineste stedet jeg har vært hittil. Det er jo vanskelig å sammenligne, men det er det første stedet jeg kommer til å dra til når jeg kan ta meg råd til ferie. :ahappy: Behagelige temperaturer på sommerstid, nydelig og spesiell natur og masse hester... Anbefales. :D

I sommer skal jeg reise heeelt til Gålå (typ fire timer unna). :icon_redface: Ikke så spennende greier, men det er veldig koselig med fjellturer og litt gammeldagse hytter da.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal til Spania i sommer med @HeleneFS :D Nærmere bestemt Albir, litt utenfor Alicante. Familien min har hus der nede, så overnatting blir billig. Mat og shopping er så og si alltid billigere i andre land enn Norge, så det eneste vi må ut med sånn sett er flybilletten. Så langt en billig ferie. Men vi har sett litt på kartet og sett at Ibiza ikke er så langt unna, så det hadde vært litt kjekt å oppleve når vi først er der :ahappy: Litt dyr båttur, og vi tenker i såfall å kanskje ta en overnatting der som sikkert også vil koste en del. Men jeg tror vi tar det litt som det kommer :) En deilig, avslappende feire skal det ihvertfall bli!

Albir

albir-beach.JPG

Ibiza

Ibiza.jpg

Så jo helt fantastisk ut der jo!

En vakker dag skal jeg tjene så bra at jeg kan reise mye mer enn jeg gjør nå! :P

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Landet jeg alltid reiser tilbake til er England. Jeg elsker landskapet, historien, landsbyene, kulturen... Etter å ha reist rundt i landet i et helt år vil jeg bare se mer. :P

En reise som var fantastisk, men som jeg ikke kan gjenta, er til Quatar da jeg var 13. Det var akkurat som å trå rett inn i bøkene om 1001 natt. Det var før de åpnet noe særlig for turister, og kulturen og landet var relativt uberørt på grunn av det.

Rideferie i Toscana og Marocco er nok også noe av det mer spennende jeg har gjort.

Til høsten skal vi kjøre USA på tvers, det har aldri vært noen drøm for min del, men det blir helt sikkert gøy og spennende!

Listen over steder jeg ønsker å dra krymper stadig, enten fordi jeg egentlig mister interessen, eller fordi vi har reist dit. Noe av de viktige punktene som er igjen er Island - gjerne innsamling av hester, på hesteryggen såklart, Argentina - rideferie på ranch og safari i sør-Afrika. Og rideferie i Jordan, Wadi Rum, forresten.

Mye hest, her er det bare å bli frisk...

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal til Hellas med ei venninne i starten av Juni! Bare strand, shopping og avslapning i en uke etter at vi er ferdig med eksamenskjøret, gleder meg!!

Noen greske øyer å anbefale? Har sett på Corfu, noen erfaringer der? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du kan jo spørre de som har hatt f. eks. Slettåsflokken "på trappa" hva de mener om det...
    • Veeeldig opphengt i disse klistremerkene.  Hvor får man kjøpt de Hvilken kompetanse besitter du på jakt generelt, og rovviltjakt spesielt som gjør deg kvalifisert til å uttale deg om at "jakta kunne vært planlagt bedre, utført mye bedre og håndtert bedre generelt"?
    • Uhm, hadde ulven holdt til i et boligfelt, og i tillegg blitt oppfattet som aggressiv, hadde den garantert blitt skutt så det er vel egentlig ingen forskjell der
    • Ulv på gårdstunet er visst greit.  Elg blir skutt... https://www.rb.no/nyheter/natur/dyr/hageelgene-skutt-etter-flere-klager/s/5-43-685050
    • Ang klistremerkene.. Om noen har disse på bilene sine så er det jo ganske tydelig hva de mener om ulven. De trenger ikke nødvendigvis HATE den, eller være ekstremister, men de vil absolutt ikke ha den i norske skoger. Og da kan jeg se for meg at de synes ulvejakta er fint å drive med. Og med en slik holdning synes jeg ikke man burde få delta i jakta fordi jeg mener alle parter burde vært nøytrale i forhold til om de liker ulven eller ikke. Og ja det er vanskelig å oppdrive mange nok jegere som "ikke misliker ulven" - den tar jo tross alt opp kampen om jakta på elg og villt. Men hvorfor var det slikt et hastverk med å få skutt mest mulig ulver på kortest mulig tid da? Da kunne man heller ha utsatt jaktfristen istedet for å omtrent drive med "stress"jakting, slik jeg føler det har vært under denne jakta. Jeg synes virkelig man kunne hatt mer respekt for naturen. Hadde det vært slik at flokkene hadde skabb så hadde det vært noe HELT annet. Nå var det vel EN ulv som ble funnet med skabb? Og å bruke det som en unnskyldning til at det er greit å skyte så mange blir litt feil. Og forebygge smitte ved å ta ut dyr som allerede er i overflod er jeg med på. Alle her synes nok ikke noe om ville dyr, uansett art, som dør en pinefull død pga sykdom. Men å ta ut hele flokker fordi deres revir nå går utenfor grensene VI har satt opp til dem synes jeg ikke mye om. Og at de nå kanskje åpner for å drepe de siste ulvene de misset, som går der inne og leter etter flokken sin synes jeg ihvertfall er drøyt... Det er altså måten jakta ble utført på de fleste reagerer på. Og at begrunnelsene for at de utvalgte dyrene ble gitt dødsdommen er helt på jordet, og gir lite mening. Det kunne blitt planlagt mye bedre, utført mye bedre og håndtert bedre generelt. Det er sterke følelser i sving fra alle parter i en slik sak, og det vil nesten alltid finnes folk som går langt utover det som er grei oppførsel. Jeg er for ulv i Norge - absolutt! Jeg mener den tilhører norsk natur på lik linje med bjørn, rev, jerv, gaupe og hele pakka. Jeg synes vi skal forvalte ulvebestanden forsvarlig og med respekt, ikke med en massakre. Jeg synes det er flaut å være norsk for tiden når jeg ser folk i andre land demonstrere for våre ulver. Land som har mange ulver og som klarer å leve med disse...
  • Nylig opprettede emner