Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte går du til tannlegen?


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

@MegaMarie ville gått en gang i året pga tannlegeskrekk, spesielt siden du nå har funnet en tannlege du liker. Da jeg byttet tannlege fikk jeg sjokk over hvor snille og forståelsesfull tannleger faktisk kunne være. Har også tannlegeskrekk (men sprøyteskrekken troner høyest), og det går utrolig mye bedre når jeg er hos han nye. :)

Ja, det var noe litt annet enn de typiske skoletannlegene. Jeg har hatt en skoletannlegens som var veldig flink da, men jeg fikk ny hver gang, så han forsvant han og. Jeg nevnte ingenting om tannelegeskrekken til hun jeg gikk til nå, men hun var bare veldig naturlig flink på å snakke først om normale ting som fikk tankene mine vekk fra hva som skulle skje, og ellers om hva som skulle skje slik at jeg hele tiden var forberedt :) Det hjalp nok også veldig på at det var null hull, for det er når jeg skal borre det er verst. Da ligger jeg og rister i stolen og tårene triller. Det gjør ikke vondt, det er bare skikkelig ekkelt..

I 2012 ble jeg tvingt av min mor til et tannlegebesøk, da var det 9 år siden sist. Null hull og ikke overdrevent mye tannstein, jeg har nok gode tenner for jeg er ikke spesielt flink til å ta vare på dem heller og spiser masse godteri og drikker masse brus, juice o.l. Har etter det gått 1 gang i året når jeg får innkalling og har tenkt å fortsette med det. Jo lengre tid det går jo mer gruer jeg meg fordi jeg tror det er noe galt, så greit å ligge foran. Det er ikke så dyrt heller så. Men nødvendig og gå hvert år er det sikkert ikke for alle.

Akkurat det er en god grunn til at jeg vurderer å gå hvert år. Nå som det var gått 2 år eller mer siden sist, så jeg for meg at jeg kom til å ha masse hull. Garantert. Jeg kom nok ikke til å bli en av de heldige som gikk til tannlegen etter 10 år og hadde null hull. Da er det jo godt å vite at det er begrenset hvor mye som kan gå galt på 1 år.

Jeg syns tannlege er en utrolig kjip ting å bruke penger på, og det sitter langt inne å prioritere det. I alle fall når jeg alltid har hatt sunne og sterke tenner. Jeg kommer nok ikke til å gå til tannlegen noe mer så lenge jeg er student, men etter det bør jeg vel vurdere å gå annethvert år i alle fall.

Jeg er enig. 600 kr brukte jeg i går. Fine penger jeg kunne brukt på andre ting som er mer spennende. Men det var ikke så ille pris da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kommer helt an på kosthold, tannkvalitet og renhold av tennene. Det er ikke spesielt dyrt å gå en gang i året for en sjekk og gå ut uten noe mer enn "null hull" Derimot blir det fort veeeeeeeeeldig dy

Jeg har også tannlegeskrekk, så da jeg avlyste timen min i 2013 som jeg ble innkalt til, sa de at de regnet med jeg tok kontakt selv. Men med tannlegeskrekk var ikke det bare bare. Jeg klarte omsider

Tannlegen min sa også noe om at spyttkvalitet, hull og tannstein henger sammen. Jeg har visstnok "veldig bra spytt " for jeg har hverken hull eller mye tannstein Og jeg har naturlig veldig gule tenn

Jeg blir innkalt hver vår. Tannlegen min tar høyde for at bittesmå hull kan reparere seg selv, hun gjør bare det som må gjøres. Jeg synes det er veldig greit å gå en gang i året. I min ungdom gjorde jeg ikke det, du verden det ble dyrt da jeg endelig kom igang med tannlegebesøk igjen! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært hos tannlegen på mange mange år. Har ikke planer om å gjøre det heller, av flere grunner. Jeg har veldig tannlegeskrekk, er svært pysete når det kommer til smerter og så har jeg rett og slett ikke råd til det. Det ville gjort et kraftig innhugg i min allerede dårlige økonomi.... :hmm:

Men jeg tror ikke tennene mine er så dårlige, flink å pusse dem/bruke munnskyllevann og spise variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 11-12 år siden sist jeg var hos tannlegen, så jah...

Glad for å lese det, samme her! Jeg har prøvd å unngå denne tråden helt siden den ble startet fordi den skaper sinnsykt dårlig samvittighet :lol:

Jeg har ikke hatt hull før *bank i bordet* og jeg er livredd for å dra å sjekke nå...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det gikk 7 år mellom tannlegebesøk for min del ble det jo rene oppussingsprosjektet inni der. Har derfor bestemt meg for å gå hvert år heretter :ahappy: .

Og jeg hater å bruke penger på tannlege, så langt i 2015 har jeg brukt 4500kr og jeg er bare halvveis. Det kjenner man godt i studentøkonomien, meeeen det er min egen feil, så jeg får bare ta konsekvensene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar årlig. Jeg har utrolig sensitive tenner, så hvis det er noe som bør gjøres er det best å gjøre det så tidlig som mulig. Jeg har dessverre dårlig emalje på noen tenner, men selvfølgelig ikke ille nok til at staten dekker problemene, så da tar jeg alt før det blir dyrt! Ellers har jeg bare hatt et par småhull ifm emaljeproblemene. Etter flere tannlegebytter og lett tannlegeskrekk har jeg nå endelig funnet en kjempeflink tannlege jeg er veldig fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt hull, og ble vant til å gå til tannlegen regelmessig da jeg hadde regulering. Så etter jeg var 18 har jeg ikke vært der, rett og slett ikke tenkt på at det er noe jeg burde gjøre :P . Mannet meg opp rett før jul, for da hadde jeg såklart vondt i tannkjøttet og det var nesten 7 år siden jeg var der sist... trodde såklart at nå får jeg gebiss og hele pakka. Men det gikk bra, fikk beskjed om å bruke tanntråd hver dag for å holde plakk i sjakk, og at jeg nok får et hull i den ene tanna etterhvert. Følte nesten at det ikke var nok straff for å ikke ha vært hos tannlegen på så lenge! Hadde fine, sterke tenner da, men jeg har ikke sånne perlehvite tenner heller som andre her skriver om :) . Kanskje derfor de ikke blir lett skadet også.

Edit: Skal begynne å gå regelmessig hver 1,5 år :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å lese det, samme her! Jeg har prøvd å unngå denne tråden helt siden den ble startet fordi den skaper sinnsykt dårlig samvittighet :lol:

Jeg har ikke hatt hull før *bank i bordet* og jeg er livredd for å dra å sjekke nå...

Hahaha, unngått tråden fordi du får dårlig samvittighet :lol:

Siden det gikk 7 år mellom tannlegebesøk for min del ble det jo rene oppussingsprosjektet inni der. Har derfor bestemt meg for å gå hvert år heretter :ahappy: .

Og jeg hater å bruke penger på tannlege, så langt i 2015 har jeg brukt 4500kr og jeg er bare halvveis. Det kjenner man godt i studentøkonomien, meeeen det er min egen feil, så jeg får bare ta konsekvensene!

Jeg trodde du var en av de som ikke hadde gått på flere år som hadde 0 hull :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått omtrent hvert år siden videregående, men nå har jeg ikke vært der på to år. Har flyttet og må finne en ny tannlege, og har ikke rotet meg til det ennå.

Tross mine snart 30 år har jeg aldri hatt hull, og får skryt for fine og rene tenner hver gang jeg er hos tannlegen. Pusser tenner morgen og kveld og bruker tannskyllevann etter hver puss. Tanntråd burde jeg ha vært flinkere til å bruke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det gikk 7 år mellom tannlegebesøk for min del ble det jo rene oppussingsprosjektet inni der. Har derfor bestemt meg for å gå hvert år heretter :ahappy: .

Og jeg hater å bruke penger på tannlege, så langt i 2015 har jeg brukt 4500kr og jeg er bare halvveis. Det kjenner man godt i studentøkonomien, meeeen det er min egen feil, så jeg får bare ta konsekvensene!

Jeg hadde tre år på rad hvor jeg måtte ut med 15-20 000 hos tannlegen mens jeg var student, som ett eksempel på at det kan være verre enn sånn du har det, om det er en trøst.

Største problemet mitt med tannlegen er det økonomiske, får vondt i magen bare av å tenke på det. Noen ganger får jeg dekket deler av det hos nav siden det kommer av sykdom, men det er ikke alltid like lett å skjønne hva man kan få dekket og hva man ikke får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har en mor som jobber på tannlegekontor, spanderer hun en sjekk 1 gang i året, så da har jeg ingen grunn for å ikke dra. :P
Hadde jeg måtte betalt for det selv så hadde det blitt sterkt nedprioritert (spesielt når man har en syk hund som blakker en).

Nå ble det 2 år siden sist jeg var der pga jeg har bodd vekke fra Stavanger, så forrige uke mannet jeg meg opp og dro for en ny sjekk, så for meg hull, rotfylling og periodontitt. :icon_redface: Jupp, man blir paranoid når det er lenge siden forrige sjekk (som jeg nå innser av denne tråden at 2 år ikke er lenge i det hele tatt :icon_redface: ) og man har litt vondt her og der (ehm, innbilning mest sannsynlig).
Gikk ut derfra med null hull og nå er det bare å grue seg til neste år. Tenner er min store skrekk altså. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig aldri hatt tannstein heller, men i følge tannlegen henger dette ofte sammen med spyttkvalitet. Mennesker som lett får mye hull har dårligere spyttkvalitet, og gjerne lite spytt. Mens mennsker som lett får tannstein ofte har mer spytt (som holder hull vekke). Sikkert veldig overforenklet av min tannlege, og sikkert ingen regel uten unntak. :)

Ja, det er en klar sammenheng mellom de med flere hull, men lite/ingen tannstein, og de uten hull, men gjerne tannstein. Har med enzymer i spyttet å gjøre. :)

Jeg har plomber i nesten alle tennene mine, fordi de kom ut med ferdige hull pga mye medisinering som lite barn. Jeg har sjelden hull nå, men en voldsom tannlegeskrekk pga helt loco bananas skoletannlege (den dagen han leverte inn tøfla var min til da lykkeligste dag), så jeg har det ganske fælt når jeg er der... Prøver å gå minst en gang hver annet år. Sistgang betalte jeg 4000 kr for å legge fyllinger på høye tannhalser. Jeg har ekstremt lav smerteterskel når det gjelder ubehag i tennene mine, så det var verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en klar sammenheng mellom de med flere hull, men lite/ingen tannstein, og de uten hull, men gjerne tannstein. Har med enzymer i spyttet å gjøre. :)

Jeg har plomber i nesten alle tennene mine, fordi de kom ut med ferdige hull pga mye medisinering som lite barn. Jeg har sjelden hull nå, men en voldsom tannlegeskrekk pga helt loco bananas skoletannlege (den dagen han leverte inn tøfla var min til da lykkeligste dag), så jeg har det ganske fælt når jeg er der... Prøver å gå minst en gang hver annet år. Sistgang betalte jeg 4000 kr for å legge fyllinger på høye tannhalser. Jeg har ekstremt lav smerteterskel når det gjelder ubehag i tennene mine, så det var verdt det.

Ja, hva var det egentlig med de skoletannlegene før i væla? :o Fyttirakkern for noen utgaver av tannlege-rasen og de hadde jo svart belte i å dytte på småunger tannlegeskrekk. Makan. :mad:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver gå årlig, og har nesten alltid ett hull eller begynnende hull.

Tok en "pause" på nesten 5 år og det angret jeg på da visdomstannen hadde klart å knuse (jupp) nabotannen for å få plass. Så det ble trekking av vidsomstann og bruke lang tid for å plastre sammen naboen for å slippe enten trekke eller få ny.

I tillegg hadde jeg 3 andre hull da. Så hele gilde kom på nesten 10000kr.

Etter det så har jeg gått nesten årlig. I år var det to år viste det seg brått, jeg bestilte time for en bile av en plombe hadde løsnet og tok sjekk samtidig og fant ett hull.

Jeg skulle helst brukt 1500-2000 på andre ting, men helt ærlig syns jeg det er en liten invistering i året i forhold til alt annet jeg bruker penger på.

(og jeg liker tannlegen jeg går til nå, men gruer meg like mye uansett. :P Håper han aldri pensjonerer seg. En mer "skånsom" og kjapp tannlege skal jeg lete lenge etter. Også nynner han når han holder på :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du var en av de som ikke hadde gått på flere år som hadde 0 hull :o

Haha, prøv 6 hull du.... og tre av de er i visdomsjeksler så de skal trekkes! Har akkurat fikset de tre hullene som kunne fikses.

Jeg hadde tre år på rad hvor jeg måtte ut med 15-20 000 hos tannlegen mens jeg var student, som ett eksempel på at det kan være verre enn sånn du har det, om det er en trøst.

Største problemet mitt med tannlegen er det økonomiske, får vondt i magen bare av å tenke på det. Noen ganger får jeg dekket deler av det hos nav siden det kommer av sykdom, men det er ikke alltid like lett å skjønne hva man kan få dekket og hva man ikke får.

GRØSS!!! :ermm:

Ja, det er en klar sammenheng mellom de med flere hull, men lite/ingen tannstein, og de uten hull, men gjerne tannstein. Har med enzymer i spyttet å gjøre. :)

Så gøy, jeg har nemlig mye hull, men ingen tannstein :ahappy: . Har også ganske hvite tenner, så det var andre her som skrev de hadde mye hull, men hvite tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen min sa også noe om at spyttkvalitet, hull og tannstein henger sammen. Jeg har visstnok "veldig bra spytt :teehe: " for jeg har hverken hull eller mye tannstein Og jeg har naturlig veldig gule tenner.
Lurer på om fargen på tennene har noen sammenheng med hvor sterke de er? *fundere*

Og er jeg den eneste her som har hatt snill skoletannlege? Har hatt samme tannlege hele livet, og kommer til å grine den dagen han pensjonerer seg. Han er skikkelig koselig, selv om jeg av og til lurer litt på ham. Han har nemlig en helt særegen evne til å holde en samtale i gang selv om jeg ligger der og gaper med munnen full av alt mulig rart, og han både svarer og stiller spørsmål for meg, type:
"Så, nå lurer Wildah på hva jeg holder på med her. Det skal jeg foklare, nå skal jeg pirke litt i tennene for å sjekke om det er noen hull her. Å, om jeg ikke ser alle hull på røngtenbildet? Det er ikke alltid, skjønner du. Av og til ser jeg ting på bildene som kan se ut som hull, og det må jeg pirke litt borti for å sjekke...."
Osv, sånn holder han på hele timen! :huh:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om fargen på tennene har noen sammenheng med hvor sterke de er? *fundere*

Jeg har i alle fall fått høre at det henger sammen med kvalitet. Sterkere tenner er ofte mørkere/gulere, på grunn av tykkere/sterkere emalje, mens skjørere tenner ofte er mye hvitere pga tynnere emalje. Igjen, sikkert en forenklet forklaring fra tannlegen :)

Ser i alle fall igjen dette hos mine brødre. De har ikke særlig hvite tenner, får en del tannstein, men har aldri hull. Jeg har hvite tenner, aldri tannstein, men alltid hull :P

Min bror spurte faktisk tannlegen sin en gang om han kunne bleke tennene, men fikk som svar at det ikke var noe poeng. Han hadde så hvite tenner han fra naturens side kunne ha, og at fargen hans var på grunn av sterk/tjukk emalje. Han har ikke noe unormal farge på tennene, men de er tydelig mørkere/gulere enn mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke til tannlegen før jeg har vondt :aww:

Har sjelden hull, har veldig hvite tenner, men sliter med en del tannstein fordi jeg gnikker med tunga på innsiden av fortennene mine. Jeg har også en del syreskade på tennene mine.

Ene søstra har dårlig tannkvalitet, og gule tenner (prøver og prøver med hjemmebleking men jaggu dårlig resultat av det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg har råd, altså hver gang jeg får penger jeg egentlig ikke forventet skulle komme inn (noe som er...hvert fjerde år). Tror jeg har hatt fire hull siden jeg var 14, og det er med etter-reguleringshull. Ikke syreskader, ikke tannstein, nada!

Hilsen han som har drukket minimum 1,5 liter cola hver dag siden han var 12 og, teoretisk sett, burde inneha en stor eierandel i Freia :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg akutt dårlig samvittighet for tannebissene mine (pluss at en drit av en visdomstann har begynt å lage kvalm) :(

Jeg går til tannlegen når jeg må, dvs nummeret før sepsis. Ikke spesielt lurt, for jeg snuser, drikker cola og har noen ordentlig gørrleie visdomstenner som prøver å mobbe to hjørnetenner ut av kjeften min (serr, den som kom på å kalle de forbanna tredje molarene vidomstenner, burde fått servert knokesandwicher daglig resten av evigheten :sint_01: )

Jeg er livredd tannleger (og alt som har med de å gjøre, t.o.m tannleges mødre, faktisk. Ihvertfall en.) og hater at det koster så forbanna mye.

Hundenes tannhelse er jeg flink med, da. Viktigste først.

(I mårra tror jeg at jeg skal manne meg opp til å bestille time. 280,- for sjekk og rtg rett borti her. Omtrent det samme som jeg brukte på halsbånd i forrige uke, så er vel egentlig ikke sååå ille.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar til tannlegen 3-4 ganger i året. Meeen det er bare fordi jeg får hull, ikke fordi jeg vil :P De har reparert den ene tanna nå 3 ganger på ett år, blir 4. gang neste gang. Da skal de også se på de åpne tannhalsene og eventuelt gjøre noe med de, og fikse et hull til.

Prøvde å fortelle at jeg var fornøyd bare jeg kunne tygge iallefall på den ene siden, men nei sånt skulle de ikke ha noe av!

Har gratis tannlege, og dermed ingen grunn til å ikke dra. I tillegg får jeg Xanor (og har prøvd Sobril) mot tannlegeskrekk, så håper ikke jeg oppfatter så alt for mye.

Har ikke møtt tannlegen jeg skal ha neste gang, hadde en de to første gangene etter jeg kom igang med tannbehandling igjen, og hun likte jeg utrolig godt. Men hun har sluttet :/

Sliter ikke med tannstein (aldri hatt), men får ekstremt fort hull uansett hva jeg spiser/drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm av å lese denne tråden :( Jeg har så tannlegeskrekk at jeg virkelig sliter hos tannlegen. Jeg tør ikke la være å gå sjeldnere enn en gang i året, for jeg er så redd for at eventuelle problemer blir større enn de må være, men det er forferdelig. Jeg var i høst, boret, hylte, gråt og hyperventilerte og måtte holdes nede av tannpleier :P Men det er jo bare en av de tingene i livet man må gjøre ... Fader ass. Hvis jeg blir skikkelig rik skal jeg legge meg i narkose og bytte ut alle tennene med porselen, og bli liggende i narkose til det ikke gjør vondt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som klarer å gå en gang i året tiltross for din frykt @Aya! De fleste som er redd, vil ikke forholde seg til det og fortrenger det og da ender det jo opp med dårlige tenner og masse behandling tilslutt.

Synd det er så mange som er så redd. I disse dager skal det ikke være vondt å gå til tannlegen med all den bedøvelsen og hjelpemidler de har. Det viktigste er å finne en tannlege man er komfortabel med. Jeg syns jo ikke det er gøy å dra dit, skulle gjerne ha sluppet, men jeg er ikke redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall fått høre at det henger sammen med kvalitet. Sterkere tenner er ofte mørkere/gulere, på grunn av tykkere/sterkere emalje, mens skjørere tenner ofte er mye hvitere pga tynnere emalje. Igjen, sikkert en forenklet forklaring fra tannlegen :)

Ser i alle fall igjen dette hos mine brødre. De har ikke særlig hvite tenner, får en del tannstein, men har aldri hull. Jeg har hvite tenner, aldri tannstein, men alltid hull :P

Min bror spurte faktisk tannlegen sin en gang om han kunne bleke tennene, men fikk som svar at det ikke var noe poeng. Han hadde så hvite tenner han fra naturens side kunne ha, og at fargen hans var på grunn av sterk/tjukk emalje. Han har ikke noe unormal farge på tennene, men de er tydelig mørkere/gulere enn mine.

Nja, det med at folk med god tannemalje har mørkere farge på tennene mens de med hvite tenner har dårligere emalje er nok en sannhet med store unntak. Folk med emaljeskade (enten medfødt eller pga dårlig kosthold/coladrikking) har jo uten unntak gule tenner, fordi emaljen er borte. Søstra mi har feks medfødt emaljefeil, så tennene har flekkvise områder som er helt gule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...