Gå til innhold
Hundesonen.no

trenger hjelp med sosialisering i trondheim


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Vi søker to og firbente som vil være med å treffe oss. Gå en tur, leke litt, trene litt osv. Vi trenger tobeinte som kan være med oss, leke litt forsiktig og gi godbiter, men som ikke forsøker å ta etter henne, det synes hun er ekkelt og etter dyrlegebesøk tidligere i uken som ikke ble så veldig bra har det blitt verre. Og firbeinte somnikke er for voldsomme, men som kan si ifra på en pen måte om valpis blir for tøff i trynet. De som blir for voldsomme er skumle, men de som blir for myke og ikke sier fra bøller hun med, men gir seg lett når den andre sier fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst! Min egen liker heller ikke at fremmede tar på henne så det har jeg full forståelse for :)

Vi blir gjerne med å rusler en liten tur eller noe en dag, viss dere vil? :)

Tror du hun vil hilse på Tjukken?

Jeg vil nemlig hilse på Vims :aww:

Er ikke sikkert hun vil, men Thorvald må jo være en perfekt sosialiseringsonkel så hun har ikke noe valg :P Og hun vil sikkert spise godis fra deg under tvil og kanskje hilse litt vis hun blir trygg :)

Det er mange som vil hilse ute, problemet er bare at alle skal helst ta på henne med en gang hun kommer bort for å spise godis, selv om jeg sier at de ikke skal for hun liker det ikke.. Så jeg liker ikke folk jeg ikke kjenner eller vet at enten forstår slikt selv eller hører på det jeg sier..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! hun er jo en rase som "pingle" Tara er redd i starten pga endel ubehagelige oppleveleser for maaaange år siden. Hun er likedann med flere raser glemmer ikke lett nei! Tara gjør aldri noe galt bare tøff i trynet med bjeffing hun. Nå er jo di ung og lita enda så ikke sikkert har reagert på hun da. Poenget mitt var vel egentlig at til innpåslitne unghunder har Tara blitt ganske så flink til si fint i fra at det her gidder hun ikke finne seg i! Blir da tross alt 9 år til sommeren :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! hun er jo en rase som "pingle" Tara er redd i starten pga endel ubehagelige oppleveleser for maaaange år siden. Hun er likedann med flere raser glemmer ikke lett nei! Tara gjør aldri noe galt bare tøff i trynet med bjeffing hun. Nå er jo di ung og lita enda så ikke sikkert har reagert på hun da. Poenget mitt var vel egentlig at til innpåslitne unghunder har Tara blitt ganske så flink til si fint i fra at det her gidder hun ikke finne seg i! Blir da tross alt 9 år til sommeren :)

Vi blir gjerne med å går en båndtur eller noe rundt her om dere skal ut i nærområdet og vil ha oss med :) så ser vi jo raskt hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det :) Tviler egentlig på at Tara blir redd hun når hun er så liten,er uansett mest i bånd hun bjeffer løs er det sjelden hun tuller sånn. Skal ikke si helt for sikkert hun ikke vil leke for slo seg med en Flat i 2 minutter i dag! Unghunder er litt mere mas synes Tara de er da så ivrige! Hehe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja og jeg blir gjerne med på en tur en dag :) Meg kjenner du jo og Maja bryr seg ikke så mye med andre hunder etter at hun har hilst litt. Sier ifra hvis de blir plagsomme og vil ellers ikke ha noe spes med de å gjøre.. :P

Fint det, tror neppe valpen blir veldig innpåsliten. Gjeterhund må vite og veldig opptatt av meg, og litt skeptisk, men tror uansett hun ikke er så interessert så lenge den andre hunden ikke inviterer til lek og ser gøyal ut. Men det er jo egentlig bare greit at hun får gå sammen med slike som ikke bryr seg, for de er jo de letteste å bli trygg på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig terven blir for voldsom, og Vegas er mer som Maja når det kommer til andre hunder, men bare send meg melding på face om du vil møte meg med/uten mine.

Muligens litt enda, men det går nok over snart :) Men kan jo fint gå båndtur imens :) Jeg skal si fra en dag det passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser gjerne på Vims :) og tar gjerne med enenergisk valp om hun vil leke. Sara blir for myk for henne - hun finner seg dessverre i ALT fra valper. Og Lita er for kvass igjen.

Vi prøver gjerne med valp, regner med hun kommer til å storkose seg når hun bare finner en hun tørr å slippe seg løs i skikkelig lek med, og når det skjer regner jeg med hun vokser mange hakk med en gang. :) Går det ikke så får vi tusle litt med bånd eller noe :)

Hvis du er i nærheten av Lundåsen en dag, så kan jeg gjerne være med ut for å gi litt godbiter og leke osv :)

Gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...