Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktivisering før hjemme alene


Guest Liquorice
 Share

Recommended Posts

Luftetur på ca 20 minutter enten i bånd langs gangvei eller opp i skogen. Ferdig. Dyret må passe kåken og jeg reiser på jobb (grei arbeidsdeling). Okei... radio på, noen godbiter spredt, tyggebein og vann. Jepp, morna, vi sees i ettermiddag, pass godt på. :ahappy:

Høres ut som vår rutine - bortsett fra at turen bare er en liten runde ute på jordet her :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bare lufte, være sikker på at bikkja har gjort fra seg.. Jo mer aktivitet på forhånd, jo høyere er den gjerne (for jeg regner ikke med du kan la bikkja løpe 4 mil før du skal på jobb )

Det er jeg helt enig, men har heller adlir opplevd noe slikt med min hund. Men nå er det jo egentlig ikke et problem siden han ikke spiser dem alene (kanskje det er grunnen, at han er redd for å sette

Min hund har alltid fått kun en kort rusletur på morgningen, før jeg drar på skole. Ca. 10 min kanskje. Tror hun er fornøyd med det selv, for etter frokost går hun og legger seg i sengen min igjen. Da må jeg nærmest gå og hente henne for å få henne med meg ut. Etter tisseturen så går hun og legger seg igjen, selv om jeg ikke har dratt på skolen enda. B-hund much? :P

Vet dette er OT, men i helgene så er hun likedan. Kan gjerne ligge og dra seg til elleve om morgningen, selv om jeg har stått opp en time før og sitter i stuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur på 15-20 minutter om morgenen. Samme turen hver dag. (Dette gjelder da voksen hund. Med valp gjør jeg det som passer valpen.) Etter tur er det frokost og etter det sløver de på sofaen mens jeg spiser før de gjør "the dentastix dance" mens jeg skifter og gjør meg klar for å dra. Når de har danset ferdig (yeah right, som om det noensinne skjer... Når jeg er ferdig påkledd hvert fall :P ) får de dentastix, beskjed om å "passe huset" og så drar jeg. Det er sjeldent de har stått opp og er våkne når jeg kommer hjem. De ligger gjerne strødd i sofaen da også. ;)

Endret av JailyTina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk prøvd å gi grise/okseøre når jeg går, men dette ligger uspist når jeg kommer hjem igjen. Ikke skjønt greia for han virker helt avslappet under hele tiden (har filmet han flere ganger), så da gidder jeg ikke det lenger. Samme er det ofte med mat om han får det, mye kulere å spise når vi er der tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen rutiner ettersom jeg er døgnturnus arbeider, det et alt fra å se hagen til flere km sykkeltur/svømming og trening før jobb.

Eneste rutinen jeg har er at jeg finner fram noe godt til de og da løper de opp på hunderommet og er klar for godis og "gleder" seg til jeg skal dra. :lol: (jeg har hunder som er konstant sulten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange med korte turer her. Jeg står opp ekstra tidlig 3-4 ganger i uka og lar hunden løpe løs på tur alt fra trekvarter til en og en halv time. Det er så tidlig at ingen andre er ute, koselig å ha tid sammen uten å stresse. Når vi kommer hjem gjør jeg meg klar til jobb, og han får gjerne en kong eller noe å gnage på når jeg går. De dagene vi ikke går tur i marka går vi i fn park i nærheten ca. 45 min, og gjør enkel LP trening. Merker at han roer seg og slapper godt sv når jeg går og når jeg kommer hjem. (Jobber 8-15.30)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet (er ufør nå) stod jeg opp kl 04.50, begynte på jobben kl 06.30.

Jeg gikk alltid 45-50min, hadde så veldig dårlig samvittighet for at hun måtte være alene i 7.5timer, så jeg gikk gjerne en god morgentur, da hadde hun fått en god tur før jeg gikk på jobben og jeg fikk også en frisk start på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har vi ikke hundegården oppe, men når vi har det går jeg bare ut og fôrer før jeg drar hjemmefra. Hundene står da i gården til jeg kommer hjem. Det er da det blir tur/trening. Nå er det ut, tisse, bæsje og bli med i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp ca kvart over fem om morningen og da rekker jeg å lufte de i 7-10min. Jeg gidder rett og slett ikke å stå opp tidligere for at de skal få litt mer action. Det tar vi rett etter jobb.

Felix finner senga med en gang etter frokosten. Blaze følger med meg litt før han går ned og legger seg.

Kvart over HÆ?? Har du langt til jobb, eller starter du bare kjempe tidlig? Jeg synes jeg er tidlig oppe som må stå opp mellom halv 6 og 6

Rotta er ikke vant til hage eller noe sånt, så han MÅ gå litt for å gjøre fra seg. Så det blir alt fra 10-20 min rusling på morgenen. Ikke noe mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvart over HÆ?? Har du langt til jobb, eller starter du bare kjempe tidlig? Jeg synes jeg er tidlig oppe som må stå opp mellom halv 6 og 6

Rotta er ikke vant til hage eller noe sånt, så han MÅ gå litt for å gjøre fra seg. Så det blir alt fra 10-20 min rusling på morgenen. Ikke noe mer. :)

Jeg står som oftest opp 05.20-05.25, hvis jeg skal være helt korrekt :P

Begynner klokka 07.00 og må gå til bussen 06.20. Bruker litt tid på å komme i gang så vil ha såpass med tid på morningen. Liker bla å sette meg ned i 10-15min med frokosten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står som oftest opp 05.20-05.25, hvis jeg skal være helt korrekt :P

Begynner klokka 07.00 og må gå til bussen 06.20. Bruker litt tid på å komme i gang så vil ha såpass med tid på morningen. Liker bla å sette meg ned i 10-15min med frokosten :)

Når bussen går så tidlig så skjønner jeg det :) Men det er grusomt tidlig! Hihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk prøvd å gi grise/okseøre når jeg går, men dette ligger uspist når jeg kommer hjem igjen. Ikke skjønt greia for han virker helt avslappet under hele tiden (har filmet han flere ganger), så da gidder jeg ikke det lenger. Samme er det ofte med mat om han får det, mye kulere å spise når vi er der tydeligvis.

Maya er jo bittelitt glad i mat som du kanskje har fått med deg, men det er samme greia her. Får hun griseøre eller lignende før jeg reiser blir det liggende til jeg kommer hjem og så slukes det så fort jeg er hjemme igjen. Hun ligger bare og sover når vi er borte, så ikke noe stress her heller.

Som svar på tråden: Morgenrutine her er frokost og så 25-30 min luftetur før vi reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya er jo bittelitt glad i mat som du kanskje har fått med deg, men det er samme greia her. Får hun griseøre eller lignende før jeg reiser blir det liggende til jeg kommer hjem og så slukes det så fort jeg er hjemme igjen. Hun ligger bare og sover når vi er borte, så ikke noe stress her heller.

Som svar på tråden: Morgenrutine her er frokost og så 25-30 min luftetur før vi reiser.

Godt å vite at det ikke er unormalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt å gi griseører og grisehaler rett før hunden skal være alene jeg. Tenk om den setter det i halsen? Det har heldigvis ikke skjedd med min, men har hørøt om andre det har skjedd med. Og det er ikke sjeldent jeg hører hosting og harking under en griseøre-økt, der jeg får hjertet i halsen, fordi det høres ut som han kveles. Men han klarer alltid å ordne opp selv.

Jeg kan til nød gi en dentastix, fordi den er så lett-tygd for en stor hund, men bein og sånn rydder jeg unna. i 99,9% av tilfellene går det sikkert helt bra, men for en som meg som ofte må snu og sjekke om komfyren er slått av (selv om den ikke er brukt på dagesvis) skaper det bare en tvangstanke gjennom hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt å gi griseører og grisehaler rett før hunden skal være alene jeg. Tenk om den setter det i halsen? Det har heldigvis ikke skjedd med min, men har hørøt om andre det har skjedd med. Og det er ikke sjeldent jeg hører hosting og harking under en griseøre-økt, der jeg får hjertet i halsen, fordi det høres ut som han kveles. Men han klarer alltid å ordne opp selv.

Jeg kan til nød gi en dentastix, fordi den er så lett-tygd for en stor hund, men bein og sånn rydder jeg unna. i 99,9% av tilfellene går det sikkert helt bra, men for en som meg som ofte må snu og sjekke om komfyren er slått av (selv om den ikke er brukt på dagesvis) skaper det bare en tvangstanke gjennom hele dagen.

Det er jeg helt enig, men har heller adlir opplevd noe slikt med min hund. Men nå er det jo egentlig ikke et problem siden han ikke spiser dem alene (kanskje det er grunnen, at han er redd for å sette det i halsen når han er alene :P ).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt å gi griseører og grisehaler rett før hunden skal være alene jeg. Tenk om den setter det i halsen? Det har heldigvis ikke skjedd med min, men har hørøt om andre det har skjedd med. Og det er ikke sjeldent jeg hører hosting og harking under en griseøre-økt, der jeg får hjertet i halsen, fordi det høres ut som han kveles. Men han klarer alltid å ordne opp selv.

Jeg kan til nød gi en dentastix, fordi den er så lett-tygd for en stor hund, men bein og sånn rydder jeg unna. i 99,9% av tilfellene går det sikkert helt bra, men for en som meg som ofte må snu og sjekke om  komfyren er slått av (selv om den ikke er brukt på dagesvis) skaper det bare en tvangstanke gjennom hele dagen.

Det syns jeg og. Jeg er alltid i nærheten når mine får bein, griseøre og lignende. En av mine satt det i halsen en gang, og da var jeg sjeleglad jeg var der og fikk dratt det ut. Uaktuelt å gi uten tilsyn hos oss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vil ikke stå opp om morran, så jeg bruker heller 10 min ekstra på å ligge i senga og kose og susse dem enn å gå tur. :wub:

De er som oftest i hagen mens jeg dusjer, og da spiser de frokost som jeg kaster utover plenen. Når jeg kommer ut fra badet sitter de som oftest ved døra og venter på å få komme inn igjen. Og så legger Aiko seg, mens Imouto gjerne vil danse og leke litt med meg. Hun får kos i stedet. :P Det er sjelden mine spiser ting jeg legger igjen, så det gidder jeg ikke mer.

Når jeg flytter herfra og sikkert ikke er så heldig at jeg får hage mer, vil jeg nok gå en liten runde med dem om morran om de vil det. Om det er nok å tisse på plenen foran huset som nå, så går vi inn igjen. Akkurat om morran er det Aiko sine behov som hensynstas, iogm at det er Imoutos aktivitetsbehov som dekkes resten av tida. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt å gi griseører og grisehaler rett før hunden skal være alene jeg. Tenk om den setter det i halsen? Det har heldigvis ikke skjedd med min, men har hørøt om andre det har skjedd med. Og det er ikke sjeldent jeg hører hosting og harking under en griseøre-økt, der jeg får hjertet i halsen, fordi det høres ut som han kveles. Men han klarer alltid å ordne opp selv.

Jeg kan til nød gi en dentastix, fordi den er så lett-tygd for en stor hund, men bein og sånn rydder jeg unna. i 99,9% av tilfellene går det sikkert helt bra, men for en som meg som ofte må snu og sjekke om komfyren er slått av (selv om den ikke er brukt på dagesvis) skaper det bare en tvangstanke gjennom hele dagen.

Jeg streamer heldigvis når hun er hjemme alene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...