Gå til innhold
Hundesonen.no

Importere sperm fra Italia?


Nowisclee
 Share

Recommended Posts

Ser det er noen tråder her og der om import av sperm. Men disse er stort sett om import fra USA/Australia, eller fra land såpass nære at jeg selv ville reist og parret.

Er det noen som har erfaring med import av sperm fra Italia?

Og kan noen forklare fremgangsmåten for import av frossen sperm innen EU ganske nøyaktig? Typ hvilken rekkefølge man gjør ting i?

Jeg skjønner jo at først snakker man med hannhundeier og blir enig om pris og sånn.

Deretter søker man til NKK med en god grunn for import av sperm (hva er en god grunn? Å få inn nye blodslinjer på en veldig liten rase? Og at man ikke har mulighet til å reise når løpetiden dukker opp, da man ikke vet når løpetiden kommer? Er det en god grunn?), og så får man bekreftet det, og så må hannhundeier tappe og veterinæren deres ordne forsendelse? Og så må man selv betale alt sammen? (Edit: pleier dere å overføres penger til hannhundeier på forhånd før tapping, eller etter tapping når forsendelsen er bekreftet sendt?

Er det ca rekkefølgen på ting?

Og deretter da vente og håpe og be om at fraktfirmaet ikke roter sånn som Yodel opplevde med FedEx-kullet? :P

Og hvordan var det med eierskap av spermen? Hva slags skjema må hannhundeier fylle ut for at jeg skal få råderett over spermen?

På forhånd takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...