Gå til innhold
Hundesonen.no

Planlagt DeepEyes kull VI


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Ettersom Talli nå ser ut til å bare ha en og om jeg er heldig to valper, så har Anna vært så snill å tilby meg ett kull til på Arya.

Arya er da mamma til kull V også. Ja, de er enda unge. Men jeg tror ikke de byr på noen overraskelser så langt. Og ikke minst hva som faktisk passer for meg når det kommer til oppfølging o.l. av ett kull. Da er faktisk dette året det ideele når jeg alt har planlagt ta ut ferie i forbindelse med valper.

Ja Talli sine valper skal selvsagt også få oppfølging. Men fakta er jo at 1-2 valper er jo knapt en jobb i forhold til ett normalt stort kull ;);)

Arya blir da inseminert med Jasper, hun får løpetid i juni-juli ca, hun løpte nå i januar hun også. Også får jeg håpe hun drøyer så lenge som mulig så det ikke kræsjer med EDS og Kull V sin MH i september.

Arya heter da: CHCH NUCH DeepEyes Song Of Ice And Fire III

Jasper: Grand Champion Suthenskys Single N Luvn It HSAs HSBs

Det står mer om kullet her.

Fargene i dette kullet blir red and tan, rød og sjokolade. Både Arya og Jasper er genetisk bærer av tan (At/At n/KB). Jeg vil tro alle valpene blir tan bærer, og 50% sjangs for tan valper. (personlig er jeg ikke så glad for det da jeg syns tan er en veldig vanskelig farge å få ren og pen. Og ikke den fargen jeg er mest glad i :P )

skjermbilde-2015-02-14-kl-09-36-34.png

Arya:

img_8094.jpg?w=1372

img_8142.jpg?w=1372

Jasper:

521477_10150975696032389_1169805716_n.jp

1511712_10152311370832389_279077220366491016943_10152311370757389_87794964955513

Og for de som skulle lure: valpelisten er åpen på hannhund enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig på å følge med på kalenderen, men hvor gamle regner du med Tallis valper(hun får minst to :aww:) er når disse er rundt leveringsklare? :)

Også tan da, hjelpe meg :wub:

Talli sine blir født i mars, så de er rundt 6-7 mnd når de her blir født.

Jeg personlig skjønner fortsatt ikke greien med tan, men det er jo meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. En mørk og fin sjokoladekelpis derimot.... :wub:

For et kull det blir! Og ja, det er godt man har en fornuft som sier at det klarer seg med 2 kelpier.. (men gjør det egentlig det..)

Jeg synes også sjokolade-ekorn er finest..

Godt jeg er blakk og arbeidsledig. Men du å jeg gleder meg til bilder

Da vet jeg hvor jeg skal sende evt overskudds hannhunder :lol:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt mye bilder av Jasper!

Han har blitt 6 år nå:

10991126_10153060467352389_7556532899978

Også av hans mamma som er 11,5 år

1908325_10153060473932389_74782744142333

Hans sønn med Lani:

10417811_10152992900512389_3574160999924

Og ett oldebarn av Jasper (og barnebarn av søsteren til Lani. Ja de avler fort down under)

10968306_10153058009002389_8779383649212

Som også nå har så smått begynt med å tennes for gjeting

10991313_10153054159582389_2467565488715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes noen burde prøve seg på tre jeg :lol:

Arya melder forresten at hun er litt snurt over inseminering hva er morroa med det liksom. Hun som hyler etter gutta når hun løper :P

Pi sier hun gjerne blir med på litt morro igjen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hunden som roter eller tiden som ikke strekker til? :P

Hun roter! :P Hun er høyt og lavt hele tiden og finner på ting. Det blir mye rart utover gulvet når hun har makulert en dorull fra badet, en vedkubbe og dratt opp masse hår fra teppet omtrent samtidig *ler*

Hun får tur på dagtid og trening på kveldstid, så syntes hun får nok stimuli, men så er hun bare 6 mndr da og veldig kreativ *ler*

Også har vi en toårig tobeint også, så mulig det hadde vært bedre hvis alt var veldig ryddig med lukkede dører i utgangspunktet!

Beklager litt utenom tema, men altså forbered dere på en energifull og morsom valp. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun roter! :P Hun er høyt og lavt hele tiden og finner på ting. Det blir mye rart utover gulvet når hun har makulert en dorull fra badet, en vedkubbe og dratt opp masse hår fra teppet omtrent samtidig *ler*

Hun får tur på dagtid og trening på kveldstid, så syntes hun får nok stimuli, men så er hun bare 6 mndr da og veldig kreativ *ler*

Også har vi en toårig tobeint også, så mulig det hadde vært bedre hvis alt var veldig ryddig med lukkede dører i utgangspunktet!

Beklager litt utenom tema, men altså forbered dere på en energifull og morsom valp. :ahappy:

Hahaha vil-ha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...