Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster Dog Show 2015


Artemis
 Share

Recommended Posts

Neste uke, den 16. og 17. februar arrangeres det årlige Westminster Dog Show. Her er tråden for å diskutere resultater og for å dele bilder av vakre hunder. Legg gjerne ut BIR-bilde av dine raser. :)

Fjorårets BIS:

RN17023004.jpg

Ruhåret foxterrier.

Fjorårets reserve-BIS:

PR11970702.jpg

Storpuddel

Kennelklubbens hjemmesider

Program:

MONDAY & TUESDAY, FEBRUARY 16-17, 2015 8AM-6PM
  • Monday to include hound, toy, non-sporting and herding groups
  • Tuesday to include sporting, working and terrier groups
Live streaming of all breed judging will be available on westminsterkennelclub.org and
on the official 2015 Westminster Show App

Video fra USA today

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

kan vi ikke diskutere årets hunder istedenfor fjorårets bir hunder? de har vi da virkelig pratet om en gang tidligere

Jeg synes det er utrolig kjedelig at sånne tråder alltid skal inneholde 90% drit om hvor grusomt fæle alle vinnerne er. Virker nesten som det går litt sport i å lete opp de aller værste og dømme de ku

Sikkert humor.. Jeg lo veldig godt av det i alle fall! :lol: Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted Images

Fjorårets rasevinner Siberian Husky:

WS31684402.jpg

En hund som har vunnet ekstremt mye både i USA og Europa. Har dermed tilsvarende antall valper og det begynner å bli vanskelig å finne spennende hunder som ikke er nære slektninger, da broren til han her også vinner mye. Et annet kullsøsken er mindre profilert men har mange avkom. Dette er ikke så veldig gamle hunder de er vel straks 6 år gamle. Så hjelper det jo ikke at enkelte avkom også vinner en del, og produserer en del.
Irriterende fenomen at ALLE skal ha de hundene som vinner akkurat nå...

OK, nok om det. Hunden er fin han, har sett både han, broren og noen avkom og andre nære slektninger. Så har jeg et avkom av broren da, født før de fikk så enormt mange kull. Men han er nå krypt da så bli'kke non slektninger videre herfra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjorårets BIR whippet:

HP28248109.jpg

GCH Sporting Fields Bahama Sands

Not my cup of tea da.. :)

Jeg som har begynt å synes at pinnedyr er fine synes også at denne var rar. Klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er, men det ser feil ut. :P

Schäferen som vant ser helt fæl ut... Amerikanske linjer = bleght!

DN24708203.jpg

Edit: Men, men, den så i alle fall ikke så forferdelig ut som denne, som er litt lengre bak i stamtavla. :o

527213.jpg

Og denne:

404647.jpg

Nyyyyydelige bakbeinsvinkler! :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som har begynt å synes at pinnedyr er fine synes også at denne var rar. Klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er, men det ser feil ut. :P

Schäferen som vant ser helt fæl ut... Amerikanske linjer = bleght!

DN24708203.jpg

Edit: Men, men, den så i alle fall ikke så forferdelig ut som denne, som er litt lengre bak i stamtavla. :o

527213.jpg

Og denne:

404647.jpg

Nyyyyydelige bakbeinsvinkler! :no:

Faktisk enig. Jeg har bestemt meg for at det er noe rart med overlinjen. Litt for karpet/buet rygg kanskje. Liker de litt mer "utstrekt" og ikke som den store hvite plasthunden i Friends... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så grooma endel av hundene er!

Tror de har brukt rettetanga ganske flittig på borzoien i fjor

HP37438802.jpg

Det er jo en tispe, så rettetanga har nok ikke vært altfor mye brukt :) Jeg synes denne hunden har litt for kort rygg ifht. lend og skulle ønsket meg lavere haser, men ellers er moderat mot mye annet (om du vil ha mareritt i fht. innavelsgrad, er dette en grei kandidat, da).

Ellers heier jeg alt jeg kan på den norske farao Bazinga A Storm Of Swords! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vi ikke diskutere årets hunder istedenfor fjorårets bir hunder? :P de har vi da virkelig pratet om en gang tidligere :P

Synes det er greit nok å presentere fjorårets mens man venter på årets. Men diskusjonene kan man kanskje ta når årets vinnere er klare synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat de Westminister vinnerene skapte faktisk reaksjoner hos den Amerikanske Labbis klubben. Du kan lese noe om det her, med link til reaksjonen som ble sendt ut til dommere.

Spennende greier :D Blir interessant å se om innholdet i brevet har gitt resultater på årets dømming av labradorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ser live sendingen nå, gikk desverre glipp av tre av rasene jeg gjerne ville se (ACD, Aussie og Sheltie).

Men fikk akkurat se N.Buhund og helt klart den mest typiske buhunden der som vant (ett par der hadde nok fått good/vg av en norsk dommer)

Nå går Collie kort og lang, og Schäferhund straks. To forsjellige ringer så jeg må sitte bytte litt :P

http://www.wkclive.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt imponert over meg selv :P

Den Sch som kunne stå og gå best av de som var der, og så nesten normal ut for amerikaner ble BIR :D

Edit:

Denne var faktisk ikke overdreven sammenlignet med de andre amerikanerene. Faktisk litt tiltalende. På livesendingen ble hun ikke oppstilt overdreven slik som på bildene her. (Men lange mellomhender og veldig vinklet i forhold til normal standard, men fortsatt ikke overdrevet bak sammenlignet med de andre.)

GCH%2BCH%2BLOCKENHAUS%27%2BRUNMOR%2BHAS%

GCH%2BCH%2BLockenhaus%2BRumor%2BHas%2BIt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært dommer i puddelringen, så tror jeg at jeg hadde bedt utstillerne om å slutte å plukke på bikkjene sine. Still de opp og bli ferdig med det, liksom..

Og jeg må tydeligvis kjøpe meg drakt om jeg skal stille puddel :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært dommer i puddelringen, så tror jeg at jeg hadde bedt utstillerne om å slutte å plukke på bikkjene sine. Still de opp og bli ferdig med det, liksom..

Og jeg må tydeligvis kjøpe meg drakt om jeg skal stille puddel :aww:

Nå måtte jeg bytte til ring 3 også for å se litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg bytte til ring 3 også for å se litt :P

Nå venter vi på småpudlene nå :P

Bare sorte og hvite storpudler på Westminister, lurer på om det er tilfeldig? Alle minus 1 var klipt i kontinentalklipp. Det er stilig altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...