Gå til innhold
Hundesonen.no

Lovende Whippethann selges!


Zitka
 Share

Recommended Posts

Takk for svar :) Tror jeg skal ringe til han.

Super teit spørsmål :icon_redface: Når på dagen tror du det passer å ringe? :icon_redface:

Bare ring han nå med en gang hvis du ønsker ;) Han kjører mye bil, så har han mulighet til å ta telefonen så tar han telefonen :) Han er veldig trivelig og real, så ingenting å grue seg til :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt:) Skal snakke med han over neste helg igjen, for han har lovet ei å vente med å selge hunden til hun har fått sett på han. Krysser fingre for at hunden ikke blir solgt.

Oj, spennende :) Jeg snakket nemlig med han for et par dager siden, og da var det ingenting som var avgjort. Så det går plutselig fort ;) hehe

Men ja, vi må krysse fingrene for at han blir sonenhund. Det hadde vært veldig artig å fått følge med en bror :)

Kult om han blir sonenhund, da kan jeg angre hver gang du legger ut bilder :P

haha Jeg håper du blir angrende dypt :lol: :lol: :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stønn* men dukket opp en saluki facebookfeeden min nå nettopp, og da kjente jeg at det nok er det jeg skal ha... tror jeg. Jeg synes det er letter å fnne salukier jeg liker enn whippeter, det er litt langt mellom dem jeg virkelig liker. Men han her var virkelig lekker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stønn* men dukket opp en saluki facebookfeeden min nå nettopp, og da kjente jeg at det nok er det jeg skal ha... tror jeg. Jeg synes det er letter å fnne salukier jeg liker enn whippeter, det er litt langt mellom dem jeg virkelig liker. Men han her var virkelig lekker :D

pff.. Du tror du vil ha saluki, jeg vet nok bedre :aww:

:lol: :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke store forskjellen.. Min erfaring er at det er uvanlig at man har noe særlig utaggering eller at de ikke skal gå sammen med samme kjønn.. Klart, jeg vet det er en del forskjeller på individer, det går litt på linjer.. Jeg vet om hunder som har utageringsproblemer, men dette går på usikkerhet eller uoppdragenhet. Mange whippetfolk har "problemer", men ikke større enn at hadde man bare bedt hunden om å kutte ut, så hadde mange problemer vært borte.

Ved feks utstilling, har jeg aldri opplevd noe bråk i det hele tatt imellom hunder. Myndeklubben arrangerer fellesturer, som foregår problemfritt, og etter LC-treningene er det ikke uvanlig at vi lar hundene våre løpe rundt og leke sammen uten problemer.

Men ta med en schäfer på LC, og whippetene tilter. :P Alt var fryd og gammen helt til jeg dukket opp med en 6-7 mnd gammel schäfervalp, da var det overraskende mange pinnedyr som reagerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men ta med en schäfer på LC, og whippetene tilter. :P Alt var fryd og gammen helt til jeg dukket opp med en 6-7 mnd gammel schäfervalp, da var det overraskende mange pinnedyr som reagerte.

Kan du klandre dem? :lol:

Neida, det er bare tull.. Men de er litt raserasistiske ja.. De liker best sine egne.. Selv om det ikke betyr trøbbel me andre..

Men mine tror derimot de er rottiser, så de synes ikke alle andre mynder er like kule :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du klandre dem? :lol:

Neida, det er bare tull.. Men de er litt raserasistiske ja.. De liker best sine egne.. Selv om det ikke betyr trøbbel me andre..

Men mine tror derimot de er rottiser, så de synes ikke alle andre mynder er like kule :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Oppdretteren min har både whippet og schäfer, og whippetene tror vel at de er schäfere. XD Så de er godt vant med schäfere.

Jeg ble bare så overrasket, alt var så fredelig, helt til jeg kom med en fefer. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg har ønsket meg omplasseringswhips i mange år. Og denne var jo så pen også! Men passer ikke nå, kunne godt tenkt meg litt eldre + ikke noe interessert i å stille ut.

Håper han får et godt og permanent hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oppdretteren min har både whippet og schäfer, og whippetene tror vel at de er schäfere. XD Så de er godt vant med schäfere.

 

Jeg ble bare så overrasket, alt var så fredelig, helt til jeg kom med en fefer. :icon_redface:

Haha ikke bare bare å komme me feil gruppe-hund vettu :lol:

Ååh, jeg har ønsket meg omplasseringswhips i mange år. Og denne var jo så pen også! Men passer ikke nå, kunne godt tenkt meg litt eldre + ikke noe interessert i å stille ut.

Håper han får et godt og permanent hjem. :)

Han er veldig herlig, og kjempe pen! Jeg hadde lett tatt han selv, om jeg ikke skal bare ha tisper og har kullsøstra.. Begrensa av hvor mange man kan ha også :lol:

Men whippeter er som regel fine omplasseringshunder som tilpasser seg lett :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil kjønn OG jeg venter på whippetvalp. Ellers kunne det blitt skummelt! Nydelig hund! Jeg har bestemt meg for at OM det ikke skulle bli noe valper i sommer. Tispa går tom, ikke nok tispevalper blablabla, så skal jeg ha en voksen en. For jeg gidder ikke vente til neste sommerferie XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil kjønn OG jeg venter på whippetvalp. Ellers kunne det blitt skummelt! Nydelig hund! Jeg har bestemt meg for at OM det ikke skulle bli noe valper i sommer. Tispa går tom, ikke nok tispevalper blablabla, så skal jeg ha en voksen en. For jeg gidder ikke vente til neste sommerferie XD

Hvis ho går tom, så sier du ifra, så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg me en valp ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg Kråka :) Han er såååå fin! Hadde det vært ei tispe hadde den vært hjemme hos meg for lenge siden, for vi har sett rimelig mange ganger på han på Finn :P

Du vet, vi kan sikkert hjelpe til med pass under løpetid vettu :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det bir spennende å se hvordan familie han vil få, pappa Lucas er veldig stolt av barna sine:)

Gleder meg enormt mye til valper i heimen selv om 5 uker :)

Hørte rykter om at han kanskje skal til Luxenburg.. Så blir spennende å se hva det blir til :)

Blir spennende å se bilde av dine nye, håpefulle :) mange spennende kull på gang i sommer, så nesten litt glad for at huset er fullt for tiden ;) Hehe

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojj Luxenburg ja, det kan jo bli spennende ;) Er vell en del som planlegger kull nå ja. Har parret No se Dk, Ch NoV 12, Sv-12 S SBis Courtborne Hera som var årets whippet 2012, 2013 Og kanskje parre datteren som ble årets whippet i 2014 Nov-14, NordV -14 SBis Courtborne Sagittarius Crufts vinner av limit clas :))) Sagittarius er jo halvsøster av denne og din whippet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojj Luxenburg ja, det kan jo bli spennende ;) Er vell en del som planlegger kull nå ja. Har parret No se Dk, Ch NoV 12, Sv-12 S SBis Courtborne Hera som var årets whippet 2012, 2013 Og kanskje parre datteren som ble årets whippet i 2014 Nov-14, NordV -14 SBis Courtborne Sagittarius Crufts vinner av limit clas :))) Sagittarius er jo halvsøster av denne og din whippet ;)

Ja, hørt litt rykter om planene og blir spennende å følge med på :)

Du må lage valpetråd her på sonen da vettu :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke så mange som vet før nå.. Ja kan jo hende det deles noen bilder av nurka ;) Tenkte jeg bare skulle reklamere litt til fordel for tassen som skal ev.finne seg et nytt hjem at slekta er bra ;)

Reklame er alltid bra det! ;)

Og det er ikke slekta det skal stoppe på.. Lille tupp her i huset har noen store sko å fylle ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...