Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility-veteran søker hjelp


Huldra
 Share

Recommended Posts

Hjelpes min! Jeg vurderer å melde på til agility og hopp nå i sommer, med en hund som ikke har gått AG på mange år og som da blir ti. Da vi sluttet, manglet vi kun ett napp i både AG og hopp før vi kom i klasse tre... det er jo klart at vi satser på å få de nappene nå - minst! :D

Tilbake til alvoret: som sagt; vi har ikke startet siden 2011 (tror jeg?? mulig enda lenger siden) - hva har skjedd? Hva er nytt? Nye regler? Er bordet fremdeles skrekken å få eller er det utelukket? Funker disk og vegring og poeng på samme måte som før? Klasseinndelingen? Nye hinder? Tell me all about it! :D

Jeg skjønner jo at jeg bør kjøre henne gjennom litt slalåmtrening og kanskje en lukket tunnel (som vi faktisk har møtt kun en gang på konk), men ellers regner jeg med at det blir piece of cake, haha! (Lykkeønskninger kan samles opp og sendes på flaske.) :flowers:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd endel ift det tekniske nivået på banene, også er det mye mer vanlig nå at man møter maks høyde på hopphinderne.

Når det kommer til regelverk så er nok det mest vesentlige for din del at for å få napp i kl 2, så må du både være feilfri og plassere deg som nr 1, 2 eller 3 i klassen.

Lykke til! :)

Ps: Bordet dukker sjelden opp, det er antagelivis større sjanse for å møte på oxer eller mur.

Poengsystemet er likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men pokker! Må man stille blandt de tre beste? Da har vi nok ikke sjans.. :P Jaja, da trenger vi jo ikke være feilfri heller da, haha! Oxer, er det et dobbelthinder eller hva? Mur er mulig jeg har sett en gang.. Maks høyde på hindrene har det praktisk talt alltid vært på de konkurransene vi var på, så det må vi vel få til. :) Takker for svar!

Edit: Det tekniske nivået = vanskeligere ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men pokker! Må man stille blandt de tre beste? Da har vi nok ikke sjans.. :P Jaja, da trenger vi jo ikke være feilfri heller da, haha! Oxer, er det et dobbelthinder eller hva? Mur er mulig jeg har sett en gang.. Maks høyde på hindrene har det praktisk talt alltid vært på de konkurransene vi var på, så det må vi vel få til. :) Takker for svar!

Edit: Det tekniske nivået = vanskeligere ikke sant?

Ja mindre "rett frem", mer mellom/ut/bak. :)

Oxer er dobbelthinder ja.

Du får satse på at alle de andre disker da, Harly vant 2 x hopp 2 i høst. Eneste ekv i klasse stor som kom gjennom :P

Edit:

På fb er det en gruppe som heter Agilitycourses, fin måte å oppdatere seg litt på ift utviklingen av banene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...