Gå til innhold
Hundesonen.no

Flexi eller ikke flexi? Det er spørsmålet.


Čeahppi
 Share

Recommended Posts

Handler ikke flexi om å ha kontroll ved bruk? Jeg har brukt flexi på alle hunder i familien uten problemer, men aldri om jeg hadde hatt det på en hund som jeg ikke hadde kontroll på, ikke med vanlig kobbel engang. Når Iben var valp brukte jeg flexi som trening og for å gi hun litt frihet når Lita var løs men jeg ikke turte å ha Iben løs.

Der igjen ser jeg noen ganger folk som går med flexi og som muligens burde brukt noe mer kraftig og kontrollerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mitt største ankepunkt mot flexi handler ikke om båndet i seg selv, men at det tiltrekker seg så mange idioteiere

Det er dessverre endel fleximotstandere der ute. Jeg syntes flexi er supert jeg, men den må brukes rett og det hørtes det absolutt ut som om du har tenkt til. Jeg pleier bare å tenke på hunden som

Grunnen er vel at det er enormt mange hundeeiere som IKKE kan bruke flexi. Noe som kan være grusomt frustrerende. I tillegg er det ikke alltid den "stopp"knappen fungerer som den ska. Har vært borti

Bruker flexibånd på Emma (2,5kg hund) om vinteren fordi hun får vimse litt mer, slipper å måtte stoppe så mye opp, og dermed holder varmen bedre. Men så holder hun et slikt tempo i bånd på vinterstid at jeg føler det går an. Er hun sitt vanlige i-hundre-seg, som hun er på sommeren uten dekken, så bruker jeg vanlig kobbel for min egen del. Føler det er enklere å bruke like bånd, og aussien går aldri i flexibånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...