Gå til innhold
Hundesonen.no

Zero DC seler, erfaringstråd og bilder.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Han har non stop free motion fra før, er sånn ok fornøyd med den. Men siden jeg har badehund så ruster den :-P Jeg ble nysgjerrig på Zero DC sin nomesele da den er ny på markedet. Desverre ser den ikke ut til å passe min hund? Synd, for jeg kunne virkelig tenkt meg å hatt Zero DC selen i lilla på Vegas... Jeg har nemlig også lyst på lilla nomesele til Vegas :-D ikke en kjedelig nomesele. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bonus, 20 kg jaktgolden testet størrelse Small.

Det var supert att jag kunde åka och testa selen på plats och framförallt, få hjälp med att testa ut den! Jag tror att hade jag inte fått hjälp hade jag inte känt att jag fått den att sitta rätt, den

Så fornøyd med formen til den på Pi at jeg har 2 stk, en i grønn og en i rosa (en i bilen og en hjemme ) Pi i SL grønn, Talli og Lani i Small

Posted Images

Han har non stop free motion fra før, er sånn ok fornøyd med den. Men siden jeg har badehund så ruster den :-P Jeg ble nysgjerrig på Zero DC sin nomesele da den er ny på markedet. Desverre ser den ikke ut til å passe min hund? Synd, for jeg kunne virkelig tenkt meg å hatt Zero DC selen i lilla på Vegas... Jeg har nemlig også lyst på lilla nomesele til Vegas :-D ikke en kjedelig nomesele. Hehe

Bjorkis lager nomeseler i lilla(og mange andre farger).

Den første selen er for lang, den andre er riktig i lengden når du legger press på, men synes ikke formen passer hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten ikke ut å filme hunden i trekk med en sele jeg skal sende i retur?? :-p

Om man ikke kan prøve en trekksele så ville jeg handlet et annet sted ihvertfall. Jeg mener ikke at man skal gå en mil på tur, men ut på en tørr overflate (så selen ikke blir skitten) og gå litt frem og tilbake.

Man prøver jo sko/klær i butikken ved å gå litt rundt i det om man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at en hekt ordinær nomesele passer best? Vegas har vel ganske normal kroppsform? Non stop free motion er jo ikke en nomesele uansett :) Syns ingen av de så spesielt bra ut, tror okke utformingen er helt rett for ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke konstruksjonen på denne trekkselen jeg? Blir ikke belastningen/trykket veldig merkelig når det blir trekk i selen? Ser ut som at ene selen vrenger seg noe ut selv ved bare lett drag bak?

Bjorkis lager nomeseler i lilla(og mange andre farger).

Veldig fornøyd med min derifra, har nettopp bestilt en til. Selen har en utforming som passer de fleste kropper, og det er ikke mye dyrere å bestille på mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke konstruksjonen på denne trekkselen jeg? Blir ikke belastningen/trykket veldig merkelig når det blir trekk i selen? Ser ut som at ene selen vrenger seg noe ut selv ved bare lett drag bak?

 

 

prøvde selen på en welsh og den satt veldig godt og fint. Mens på lani blir den litt som Vegas. Og welshen og lani bruker samme størrelsene i alt annet.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke konstruksjonen på denne trekkselen jeg? Blir ikke belastningen/trykket veldig merkelig når det blir trekk i selen? Ser ut som at ene selen vrenger seg noe ut selv ved bare lett drag bak?

Den passer helt supert på hannhunden her i huset. Trykket ligger akkurat der det skal ligge - den beste selen jeg har brukt på ham (men han har jeg slitt med å finne passende seler til).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp fra sonen :-) Ja eller nei??

Skal de bli "whippet" når man drar i selen??

Det skjer med Prima også her i huset, så jeg har gått tilbake til vanlig nome. Sliter med å finne gode seler til henne.

Til dalmisen passet denne selen perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjorkis lager nomeseler i lilla(og mange andre farger).

Den første selen er for lang, den andre er riktig i lengden når du legger press på, men synes ikke formen passer hunden.

@Ane hvor finner man fargeoversikten til bjørkis?? :-) de har tre lillafarger nemlig og jeg vil gjerne se fargene slik at jeg velger den jeg faktisk vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Valpen har vokst utav sin S og butikken her fører ikke lengre så de har bare en rest av veldig små og veldig store. Må altså kjøpe ny på nett men finner ikke rett farge. Hvilken nettbutikk har sort med rosa? (side 6 i denne tråden) Og så er jeg usikker på str,S/M eller M og det er lengden på"stolpen" jeg lurer på altså den biten mellom frembeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Valpen har vokst utav sin S og butikken her fører ikke lengre så de har bare en rest av veldig små og veldig store. Må altså kjøpe ny på nett men finner ikke rett farge. Hvilken nettbutikk har sort med rosa?  (side 6 i denne tråden) Og så er jeg usikker på str,S/M eller M og det er lengden på"stolpen" jeg lurer på altså den biten mellom frembeina.

Jeg kan bestille inn til deg om du ikke finner noen som har den fargen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bestille inn til deg om du ikke finner noen som har den fargen :)

Å, det hadde vært gøy :) Hvilken str tror du? De er jo ganske tighte rundt halsen så heller en str opp til M enn å få en som er for liten S/M tror du ikke? Hun vokser uansett en stund til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å, det hadde vært gøy :)  Hvilken str tror du? De er jo ganske tighte rundt halsen så heller en str opp til M enn å få en som er for liten S/M tror du ikke? Hun vokser uansett en stund til .

vanskelig å si uten å ha kjent på hunden. Hvor gammel er den?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Noen med lang tynne hunder med den sela? Deli er ca 35 i halsen, 55 i bryst, 47-48 lang og like høy. Kjøpte SL til henne, men den sitter ikke opptimalt, brystet blir for stort, så selen kommer opp i strupen. Størrelsen under går ikke, da blir hele selen alt for kort :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg vurderer nå å kjøpe denne selen, bare for å ha noe å bytte med, for jeg ser at Ruffwearselen hennes begynner å bli bittelitt slitt.

Noen som har erfaring med denne til tervis? Hun er 16,5 kg. 

Og jeg vil ha LILLA, men jeg finner ikke. @Anette kan du bestille inn lilla? Grønn går også :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lunatic skrev:

Jeg vurderer nå å kjøpe denne selen, bare for å ha noe å bytte med, for jeg ser at Ruffwearselen hennes begynner å bli bittelitt slitt.

Noen som har erfaring med denne til tervis? Hun er 16,5 kg. 

Og jeg vil ha LILLA, men jeg finner ikke. @Anette kan du bestille inn lilla? Grønn går også :sleep:

Har prøvd til Nora, passer ikke til henne :)  Men hun er litt rar, seler passer nesten aldri til henne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...