Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan få katta til å bråke mindre


rosinbolle
 Share

Recommended Posts

Ja, overskriften sier vel mye. Pusen vår er veldig glad i sin egen stemme og lager mye lyd. På dagtid er det greit, og jeg har ingenting imot gladkurring, kvessekurring, jaktemjau og hallomjauing.

Men pusen har også en helt utrolig maselåt. Noen ganger mjauer hun høyt og sårt selv om hun nettopp har spist, nettopp har fått komme inn igjen etter en tur ut og døra til soverommet står åpent.

Hun begynner også å mase sånn i sekstida om morgenen, da er hun vel sulten eller vil ut. Antakelig begge. Hun har kattekasse hun kan bruke hvis hun vil, men hun foretrelker nok å gå ut. Vi ignorerer 90% av morgenmaset, men det har nok hendt at hun har fått slippe ut...

Vi vurderer å installere chipaktivert kattedør så hun kan gå inn og ut som hun vil. Vurderer også automatisk matdispenser. Problemet med siste er at hun er dårlig på selvregulering og spiser og spiser.... men feit katt er lykkelig katt, eller...?

Tips og råd for å få beholde nattesøvnen/slippe å høre på gnålet eller bare godta at jeg har ei masekatte med sans for egen stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en orientalerblanding som også er veldig glad i stemmen sin :lol: Kattene har aldri fått lov å ligge på soverommet om natten, men frøkna åpner dører og begynte å vekke oss om natta.

Så vi må låse henne inne om natta (dvs hun har tilgang til halve leiligheten). Siden din kan gå ute som hun vil så er nok en katteluke veldig praktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...