Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er best?


Hva tror du er best?  

14 stemmer

  1. 1.

    • Andre forslag? Isåfall, hva?
      0
    • Dress/Kjeledress
      7
    • Dekken med potesokker
      7


Recommended Posts

Lurer litt på hve jeg skal velge, og hva hunden kommer til å like best og kunne få best bevegelsesfrihet i...

Dekken med potesokker eller en kjeledress?

Hva er best for hunden?

Og by the way, dere som bruker dekken eller dress på hunden, har dere opplevd noen frekke kommentarer fra andre om det?

Sa til en venninne at jeg kanskje skulle kjøpe dress til hnne pga. alt snøen som fester seg, og fikk høre at "stakkar hund!", "skal du kjøpe klær å ha på den?!"... :roll: :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Er ikke helt sikker jeg. Synes det ser ekkelt ut med potesokker jeg da, men er jo ikke sikkert Tjorven synes det? Finner ingen som er passe til LiLi, så det er liksom ikke aktuelt. Hun har både dekken og kjeledress da, men bruker nesten aldri dressen. Har den mest til utstilling egentlig, hvis det er drittvær etter jeg har bada henne og sånn. Men dekken bruker hun ganske ofte, da hun er en skikkelig frossenpinne. Hvis det fester seg mye snø på beina er det vel kjeledress som er best skulle jeg tro? Uansett hva du velger er det viktig å finne noe med god passform i alle fall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er omtrent hipp som happ.

Men det med "dekken-kommentarer", så har jeg fått noen, de fleste fra faren min da, som f. eks "Stakkars kler du på bikkja, den har jo pels.." osv. Opplever også at jeg får en del blikk og folk som ler osv, eller sier "kledd på oss i dag", men ikke noe utover det. Bryr meg heller ikke så mye om det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dekken og sokker på Bogar nå som det er snø. Ellers bruker jeg dekken når de venter i bil ganske mye.

Potesokker en nok bare en vanesak. Er som oftest bare litt ekkelt med en gang jeg tar de på, men så er de glemt. Bogar liker å ha på sine, for han får ikke kladder under beina da.

Jeg kjøpte en dress til den første hunden min. Tenkte at det ville være godt og varmt for den. Men han hatet den over alt på jord. Fikk den på han en gang, og aldri mer (så sant jeg ikke skulle holdt han fast og tvunget den på ham da...). Men dekken likte han veldig godt.

Alltid noen som skal bry seg om man tar på hunden litt klær. Men de fleste nikker og synes det virker fornuftig når jeg forklarer hvorfor jeg bruker dekken/sokker.

Men jeg må innrømme at jeg trekker litt på smilebandet selv når jeg treffer på hunder med diverse pynte klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen kommer med kommentarer til meg så sier de som oftest at "hunden har da pels", og da forklarer jeg bare at hun ikke har underull, så hun fryser veldig lett. Det er akkurat som at du har lue på hodet, selv om du har hår. Og da skjønner de fleste det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker jo dekken kun fordi hun er skadet og må være varm over ryggen, har fått en kommentar og da fortalte jeg hun at Chicka var skadet.

Uten skaden så hadde ikke Chicka gått med dekken for hun har såpass bra pels at den holder hun varm.

Det som er dumt er at hvis man begynner å dille med dekken uten at hunden er syk eller virkelig har behov for det, er at pelsen ikke setter seg skikkelig til vinterpels.

Jeg syntes at sunde friske hunder med normal og god pels burde få gå uten dekken, dette er mest naturlig for den og den vil beholde et godt immunforsvar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker jo dekken kun fordi hun er skadet og må være varm over ryggen, har fått en kommentar og da fortalte jeg hun at Chicka var skadet.

Uten skaden så hadde ikke Chicka gått med dekken for hun har såpass bra pels at den holder hun varm.

Det som er dumt er at hvis man begynner å dille med dekken uten at hunden er syk eller virkelig har behov for det, er at pelsen ikke setter seg skikkelig til vinterpels.

Jeg syntes at sunde friske hunder med normal og god pels burde få gå uten dekken, dette er mest naturlig for den og den vil beholde et godt immunforsvar. :P

Ja, men det er jo ikke alle hunder som får sånn pels. Papillon har ikke underull, og skal ikke ha det heller. Pluss at de er veldig langt nede mot bakken, noe som fører til raskere nedkjøling. Men selvsagt, så lenge hunden ikke fryser, er det ingen grunn for å ha på den dekken. Problemet er bare at tulla mi er en skikkelig frossenpinne. (Nå f.eks. ligger hun nesten inni ovnen). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo ikke alle hunder som får sånn pels. Papillon har ikke underull, og skal ikke ha det heller. Pluss at de er veldig langt nede mot bakken, noe som fører til raskere nedkjøling. Men selvsagt, så lenge hunden ikke fryser, er det ingen grunn for å ha på den dekken. Problemet er bare at tulla mi er en skikkelig frossenpinne. (Nå f.eks. ligger hun nesten inni ovnen). :D

Ja jeg skjønner de små som fryser og disse ned kort og dårlig pels, men andre hunder med god pels burde slippe dekken annet enn på evt pauser i trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...