Gå til innhold
Hundesonen.no

Beskriv din hund(e).


Tina

Recommended Posts

Hej jeg synes det kunne være sjovt, hvis vi kunne prøve at beskrive vores hunde med 5 tillægsord. Det kunne være en god måde at komme til at kende hundene på.

Jeg kan jo begynde:

Walther:

Rolig

Intilligent

Lærenem

Aktiv (udenfor)

Doven (indenfor)

Mille:

Livlig

glad

kælen

intilligent

Afhængig (især af Walther, men også af os)

Med venlig hilsen Tina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theodor (blanding):

*Snill

*Nervøs

*Matvrak

*Hyper (ute)

*Flink (tåler det meste fra barn og er en god-gutt hele tiden :) )

Alkor (kinesisk nakenhund)

*Litt hissig (liker ikke at kattene spiser av maten hans)

*Snill

*Matvrak

*Misunnelig (Tåler IKKE at jeg koser med Theodor eller kattene)

*Kosegutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mico (blanding)

-Snill

- aktiv ute

-leken

-Smart/intligent

-søt

- tålmodig

-morro

ja, jeg vet ikke helt jeg! Han er isåfall en helt nydelig og lett hund å ha med å gjøre!

Tini (Boston terrier)

Hmmm.. har hatt hun i 1 1/2 mnd!

Hun er:

-livlig

-Søt

-rar

-smart

-rampete

-morro

Nei jeg kommer ikke på akuratt nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mico (blanding)

-Snill

- aktiv ute

-leken

-Smart/intligent

-søt

- tålmodig

-morro

-MATMOMS

ja, jeg vet ikke helt jeg! Han er isåfall en helt nydelig og lett hund å ha med å gjøre!

Tini (Boston terrier)

Hmmm.. har hatt hun i 1 1/2 mnd!

Hun er:

-livlig

-Søt

-rar

-smart

-rampete

-morro

Nei jeg kommer ikke på akuratt nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh Amei:

Hun er leken.

Hun elsker å få jobbe.

Hun er et matvrak.(spiser først og finner ut etterpå om det var godt)

Hun elsker barna.

Hun er sosial.

Hun er aktiv.

Sist men ikke minst: Hun elsker å kose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm tja hva kan jeg si, får se om jeg larvær å blande hundene da:

Tinka:

sjef i hundeflokken (er eldst og viser det tydelig noen ganger)

glad i alt og alle.

finnes ikke hissig på andre hunder.

er alle sin hund her hjemme. (går far så står hun på to for å se hvor han gikk, og gjør også det hvis jeg går)

glad.

rolig inne aktiv ute.

matglad men spiser bare det hun har behov for (ikke noe matnekter i hvertfall)

Angel "Småen":

minsten i flokken ikke vannskelig å merke det.

som sin mor glad i alt og alle, folk og dyr skal overfalles i pur glede.

går med alle er ikke avhengi av noen.

litt rastløs hvis hun ikke er på rommet sitt her hjemme men finner fort roen når hun settes på rommet.

matglad som moren spiser ikke mere enn nødvendig.

veldig propell ute (slippes hun løs i hagen så tar hun helt av og kan finne på å stikke av) men stikker ikke hvis vi er andre steder en hjemme.

Glad hund dette ja, kalles ikke propellen vår for ingenting.

Aiwa:

Matvraket /Boss spannet vårt. det andre ikke spiser tar "støvsugeren Aiwa"

glad hund

snill som dagen er lang.

elsker mennesker og andre dyr.

stikker aldri av (blir jo aldri kvitt den hunden jo) lukker ikke ungene døren skikkelig så ligger hun seg på utsiden og der blir hun, går ikke vekk fra oss.

kan være litt tøff i lek med de små hundene men er snill.

kan yppe seg hvis små hunder knurrer til henne, vi hadde tatt til oss en japaner tispe som ikke tålte trynet på Aiwa og føk i trynet på henne et par ganger etter det så har hun ikke tålt at små hunder knurrer til henne. :)

utenom det så finnes det ikke noe ondt i henne.

hun er den hunden i huset som oppfordrer for det meste de andre til lek.

Alle hundene våres har vokst opp med barn rund seg og er godt preget på unger og mennesker, har vært nøye med å ta dem med til byn når de har vært på valpestadiet så de er godt sosilaliserte. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro:

Kosen - tror sikkert han er en minihund for han skal helst ligge i fanget i sofaen

Rolig når han er inne

Aktiv når han er ute, spesielt sammen med andre hunder

Går bra med 95% av alle hunder

Flink til på leke med meg og andre hunder

Matvrak

Tålmodig med barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm tja hva kan jeg si, får se om jeg larvær å blande hundene da:

Tinka:

sjef i hundeflokken (er eldst og viser det tydelig noen ganger)

glad i alt og alle.

finnes ikke hissig på andre hunder.

er alle sin hund her hjemme. (går far så står hun på to for å se hvor han gikk, og gjør også det hvis jeg går)

glad.

rolig inne aktiv ute.

matglad men spiser bare det hun har behov for (ikke noe matnekter i hvertfall)

Angel "Småen":

minsten i flokken ikke vannskelig å merke det.

som sin mor glad i alt og alle, folk og dyr skal overfalles i pur glede.

går med alle er ikke avhengi av noen.

litt rastløs hvis hun ikke er på rommet sitt her hjemme men finner fort roen når hun settes på rommet.

matglad som moren spiser ikke mere enn nødvendig.

veldig propell ute (slippes hun løs i hagen så tar hun helt av og kan finne på å stikke av) men stikker ikke hvis vi er andre steder en hjemme.

Glad hund dette ja, kalles ikke propellen vår for ingenting.

Aiwa:

Matvraket /Boss spannet vårt. det andre ikke spiser tar "støvsugeren Aiwa"

glad hund

snill som dagen er lang.

elsker mennesker og andre dyr.

stikker aldri av (blir jo aldri kvitt den hunden jo) lukker ikke ungene døren skikkelig så ligger hun seg på utsiden og der blir hun, går ikke vekk fra oss.

kan være litt tøff i lek med de små hundene men er snill.

kan yppe seg hvis små hunder knurrer til henne, vi hadde tatt til oss en japaner tispe som ikke tålte trynet på Aiwa og føk i trynet på henne et par ganger etter det så har hun ikke tålt at små hunder knurrer til henne. :)

utenom det så finnes det ikke noe ondt i henne.

hun er den hunden i huset som oppfordrer for det meste de andre til lek.

Alle hundene våres har vokst opp med barn rund seg og er godt preget på unger og mennesker, har vært nøye med å ta dem med til byn når de har vært på valpestadiet så de er godt sosilaliserte. :wink:

har du solgt Bamse?????

reagerte på at han ikke var med her og gikk på hjemmesiden din for å se.. det er ikkejeg fått med meg litt en gang...

kem som har han da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er solgt, han bor ikke så langt vekke.

Litt rart det derre et kull på fem valper og fire av dem bor her på Askøy :)

synes det er godt gjort jeg altså. :wink:

den femte valpen flyttet helt til Kristiandsand. :wink:

kanskje like greit at han ikke bor her nå for Tinka har fått løpetid no og hun er jo moren, litt kjipt hvis det hadde blitt en tju parring her da.

hva vil du ha valp i fra mor og sønn eller valp i fra bror og søster he he he, nei usj slikt tull vil jeg ikke ha noe av. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hmmm... Vanskelig å beskrive Vicky med bare 5 ord... hehe :)

Sol`s amazing miss Vicky:

-Trenings/arbeids- narkoman

-Sleip luring

-Gjeter det meste(til og med katter, hehe)

-Sosial

-Oppfinnsom

:) Hun er verdens beste Aussie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Fant er:

-Overoptimistisk. Kan også kalles sosialt uintelligent... #-o (Selvfølgelig liker ALLE meg, og ALLE har godbiter liggende på lur til meg. Ooops, der fikk jeg meg en på trynet, gitt, av den sinna blandingshunden til naboen, men han liker meg sikkert for det. Oj, den tispa gneldret til meg, jeg tror hun er forelsket i meg...)

-Superglad. Elsker alt og alle.

-Matvrak. Som så mange andre hunder. Spiser ALT, noe som er litt uheldig med en liten ømfintlig mage, men tåler mye mer nå.

-Smart. Lærer fort. Flinke, flinke hunden.

Hengiven. Og passer godt på flokken sin.

Beste hunden altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Fant er:

-Overoptimistisk. Kan også kalles sosialt uintelligent... #-o (Selvfølgelig liker ALLE meg, og ALLE har godbiter liggende på lur til meg. Ooops, der fikk jeg meg en på trynet, gitt, av den sinna blandingshunden til naboen, men han liker meg sikkert for det. Oj, den tispa gneldret til meg, jeg tror hun er forelsket i meg...)

-Superglad. Elsker alt og alle.

-Matvrak. Som så mange andre hunder. Spiser ALT, noe som er litt uheldig med en liten ømfintlig mage, men tåler mye mer nå.

-Smart. Lærer fort. Flinke, flinke hunden.

Hengiven. Og passer godt på flokken sin.

Beste hunden altså :)

Hihihihihihihi!!!!! :):):) Det er helt sant!! Fant i et nøtteskall!! Men han er fryktelig søt da...! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Forklare Nemi med bare noen få ord..

Supersosial Hun dilter med overalt, og er overlykkelig om hun kan få være med. Hun vil også være venner med alt fra hunder til katter...

Ivrig Hun hopper og spretter og vet ikke hvor hun kan få ut all energien når det skal skje noe gøy..

Distrè Hæ, hvor hvem, DUNK, au, hæ... Det ser ut som dette er tankegangen hennes innimellom, der hun prøver å få med seg alt og dunker hodet i bordet!

Lærevillig Hun lærer fort og elsker nye utfordringer... Eller det vil si ikke alle, båndtreningen er ikke fullt så gøy!

Flink til å lese mennesker Hun leker med barna, legger seg rett ned hvis det er småbarn i nærheten, og hun roer seg på besøk hos andre. Noe som gjør at det er mye lettere å ta henne med over alt.

Rett og slett den perfekte hunden for oss... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett den perfekte hunden for oss...

Zeagle: Jeg blir så glad når jeg leser det du skriver om henne! Hun er jo et av "våre" barn, med tanke på at hun kommer i fra omplasseringsforeningen. (FFOH) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er sant som det står skrevet.. :) Får helt vondt i hjerte med tanken på at noe skulle skje henne. Hun har virkelig tatt oss med storm, og man kan ikke annet enn å være utrolig glad i henne! Så vil alltid være takknemlig for at vi var de heldige som fikk lov til å gi henne det hun trenger!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hei :D det var en veldig god idé :D

Tussi (dvergschnauzer sort (snart 8 år)

- Turgal (det beste hun vet er å gå tur. Når vi sier at vi skal på tur blir hun helt gal)

- Matglad

- Selskapssyk (hun blir veldig lei seg når noen går, bare det er inn i et annet rom enn det hun er i, og hun vill helst ha hele familien sammlet på et sted.

- Trofast

- Bjeffete (hun elsker å bjeffe på allt mulig... :roll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...