Gå til innhold
Hundesonen.no

Tamrotter, mens jeg venter...


puddellover
 Share

Recommended Posts

Hei, Lene_S! 

Bare lyst til å tipse deg, hvis du skal begynne med omplasseringsrotter igjen, at det ikke er nødvendig å risikere full narkose og et kirurgisk inngrep på rottene for kastrering. Kjemisk kastrering med chip har vist seg å fungere like bra på alle de jeg har hørt om (og den ene jeg har hatt som behøvde det), og er mye mindre risiko for rottene. :) Da trenger de bare en lett gassnarkose for å sette chippen.

Anbefaler NTF sine sider og forum, og gruppa Rotter på Facebook, ting utvikler seg fort på noen få år! Jeg måtte oppdatere meg mye etter å ha vært uten rotter noen få år. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Advarsel, dette er kanskje for de litt spesielt interesserte, anyways Alle som venter på valper har sin egen tråd, og da passer det jo fint med en egen ventetråd for rottebabyene jeg venter på.

Aine: Nimh: Begge to: Ser ikke forskjell, annet enn på magen. Men det kommer seg nok. Aine elsker mat og kos. Nimh har ikke så mye tid til kos og vil helst bestemme litt selv. De er veldig

I morgen er det én uke til jeg henter hjem Nimh og Aine. Ord blir fattige om jeg skal prøve å beskrive gleden og spenningen jeg føler på nå. Gleder meg så veldig til å bli kjent med dem!

Posted Images

5 minutter siden, Nowisclee skrev:

Hei, Lene_S! 

Bare lyst til å tipse deg, hvis du skal begynne med omplasseringsrotter igjen, at det ikke er nødvendig å risikere full narkose og et kirurgisk inngrep på rottene for kastrering. Kjemisk kastrering med chip har vist seg å fungere like bra på alle de jeg har hørt om (og den ene jeg har hatt som behøvde det), og er mye mindre risiko for rottene. :) Da trenger de bare en lett gassnarkose for å sette chippen.

Anbefaler NTF sine sider og forum, og gruppa Rotter på Facebook, ting utvikler seg fort på noen få år! Jeg måtte oppdatere meg mye etter å ha vært uten rotter noen få år. :P

Ah, tusen takk for tipset! Det hadde jeg faktisk ikke fått med meg, at chip nå også kan brukes på rotter. Det er jo kjempeflott :D

NTFs forum har jeg brukt mye opp gjennom, og det var gull verdt da vi plutselig sto der med 18 nyfødte, så støtter den anbefalingen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst på rotter en gang, hadde vært så morro å prøve å trene de :) Man bør vel helst ha flere om man skal ha? Det er vel flokkdyr/sosiale dyr. 

Men, det blir ikke noe rotter før jeg har en god plass å ha de. Ville gjerne laget til et eget rom til de, ikke bare ha de i bur. Med to hunder og muligens en katt er det vel mindre sannsynlig at de får gått så mye løse, så da synes jeg de skal ha god plass der de oppholder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sprettballen skrev:

Jeg har veldig lyst på rotter en gang, hadde vært så morro å prøve å trene de :) Man bør vel helst ha flere om man skal ha? Det er vel flokkdyr/sosiale dyr. 

Men, det blir ikke noe rotter før jeg har en god plass å ha de. Ville gjerne laget til et eget rom til de, ikke bare ha de i bur. Med to hunder og muligens en katt er det vel mindre sannsynlig at de får gått så mye løse, så da synes jeg de skal ha god plass der de oppholder seg.

Man skal IKKE holde rotter alene. ;)

Ja støtter den. Men de klarer seg veldig bra i stort bur med masse ting også. Jeg har et sånt 80*80*152 bur, og de har det helt toppers der (har 5 stk nå), men prøver selvfølgelig å gi de masse oppmerksomhet og noe utetid også :)
(Jeg har jo også katter)

 

 

18 minutter siden, Raksha skrev:

Tro om jeg kan overtale lillemor til å forelske seg i rotter etterhvert. Mor vil ha :aww::lol:  

 

Hehe... er ikke alltid lett å overtale folk som ikke er overbeviste i utgangspunktet nei... men jeg har klart å omvende noen! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vimsy skrev:


Hehe... er ikke alltid lett å overtale folk som ikke er overbeviste i utgangspunktet nei... men jeg har klart å omvende noen! :ahappy:

Hun er 2 år, tror det er håp :D Desverre er nok pappaen mindre entusiastisk... 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sprettballen skrev:

Jeg har veldig lyst på rotter en gang, hadde vært så morro å prøve å trene de :) Man bør vel helst ha flere om man skal ha? Det er vel flokkdyr/sosiale dyr. 

Men, det blir ikke noe rotter før jeg har en god plass å ha de. Ville gjerne laget til et eget rom til de, ikke bare ha de i bur. Med to hunder og muligens en katt er det vel mindre sannsynlig at de får gått så mye løse, så da synes jeg de skal ha god plass der de oppholder seg.

Det er veldig gøy med rotter, og jeg henger meg på de som hevder at rotter er som små hunder. Det er faktisk mange likhetstrekk. Jeg har prøvd å klikkertrene rotter, og det fungerte utmerket. Hadde ei som bl.a. plukka ball opp av et glass og gikk på to. Anbefaler jenterotter hvis du vil trene med de. Jentene er generelt mer aktive og nysgjerrige, gutta er mer bedagelige og kosete. Noen skiller seg selvsagt ut fra mengden, men sånn er hovedreglene. 
Og ja, de er flokkdyr, og har mye av den samme sosiale dynamikken som hunder, med ganske strengt hierarki, men de har enda sterkere sosiale bånd. Så jeg vil ikke si at de helst bør være flere, de MÅ være flere, for et mennesker kan aldri erstatte samvær med andre. Men en hund kan man jo lett sørge for selskap fra samme art, de aller fleste hunder har jo hundevenner. Mens med rotter er dette mer komplisert, mye pga smittefare og de sterke båndene de har til flokken. Rotter utenfor flokken er fiender, rett og slett, og det er en møysommelig prosess å få to voksne til å bli venner. Selv unger kan være vriene å introdusere, og vi har opplevd to drap på unger fra voksne, kastrerte hanner, selv om vi mente vi hadde gjort alt riktig. 

Det er kjempestas å ha et eget rom til rottene. Hvis du trenger tips og ideer til et slikt rom, er det bare å si fra. Vi har lært en del om hva som funker og ikke funker. Ikke alle våre tilsynelatende gode ideer var så gode likevel, har det vist seg. 
Selv om rottene har eget rom, så vil normalt trygge og sosiale rotter trenge tid ute derfra. Selv det største rommet blir kjedelig i lengden. Det er ikke så vanskelig som du tror. Før vi kjøpte huset, så bodde våre rotter i et stort fuglebur, sånt høyt på hjul, og vi hadde 6 katter, og gjerne en eller to ekstra innimellom. Det gikk helt fint, det, man har jo dører. Vi har aldri opplevd at rotter har gnagd i stykker noe når de har vært ute av buret eller rommet. Rommet, derimot, har de gnagd mye på. Listene der er helt hærpa, selv sparkelen og malingen har de spist vekk mange steder. Det er, med andre ord, veldig lurt å flytte ledninger opp under taket dersom de ligger utenpå veggene. 

Ellers kan jeg si at rotter gir utrolig mye glede i forhold til størrelse. Få ting er bedre enn å sitte på et rom med flere rotter som bruker kroppen din som klatrestativ, og en nysgjerrigper finner ut at tannpussen din har vært for dårlig den dagen. Tannlegerotter er det nemlig mange av :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2015, 01.30.57, Lene_S skrev:

Det er veldig gøy med rotter, og jeg henger meg på de som hevder at rotter er som små hunder. Det er faktisk mange likhetstrekk. Jeg har prøvd å klikkertrene rotter, og det fungerte utmerket. Hadde ei som bl.a. plukka ball opp av et glass og gikk på to. Anbefaler jenterotter hvis du vil trene med de. Jentene er generelt mer aktive og nysgjerrige, gutta er mer bedagelige og kosete. Noen skiller seg selvsagt ut fra mengden, men sånn er hovedreglene. 
Og ja, de er flokkdyr, og har mye av den samme sosiale dynamikken som hunder, med ganske strengt hierarki, men de har enda sterkere sosiale bånd. Så jeg vil ikke si at de helst bør være flere, de MÅ være flere, for et mennesker kan aldri erstatte samvær med andre. Men en hund kan man jo lett sørge for selskap fra samme art, de aller fleste hunder har jo hundevenner. Mens med rotter er dette mer komplisert, mye pga smittefare og de sterke båndene de har til flokken. Rotter utenfor flokken er fiender, rett og slett, og det er en møysommelig prosess å få to voksne til å bli venner. Selv unger kan være vriene å introdusere, og vi har opplevd to drap på unger fra voksne, kastrerte hanner, selv om vi mente vi hadde gjort alt riktig. 

Det er kjempestas å ha et eget rom til rottene. Hvis du trenger tips og ideer til et slikt rom, er det bare å si fra. Vi har lært en del om hva som funker og ikke funker. Ikke alle våre tilsynelatende gode ideer var så gode likevel, har det vist seg. 
Selv om rottene har eget rom, så vil normalt trygge og sosiale rotter trenge tid ute derfra. Selv det største rommet blir kjedelig i lengden. Det er ikke så vanskelig som du tror. Før vi kjøpte huset, så bodde våre rotter i et stort fuglebur, sånt høyt på hjul, og vi hadde 6 katter, og gjerne en eller to ekstra innimellom. Det gikk helt fint, det, man har jo dører. Vi har aldri opplevd at rotter har gnagd i stykker noe når de har vært ute av buret eller rommet. Rommet, derimot, har de gnagd mye på. Listene der er helt hærpa, selv sparkelen og malingen har de spist vekk mange steder. Det er, med andre ord, veldig lurt å flytte ledninger opp under taket dersom de ligger utenpå veggene. 

Ellers kan jeg si at rotter gir utrolig mye glede i forhold til størrelse. Få ting er bedre enn å sitte på et rom med flere rotter som bruker kroppen din som klatrestativ, og en nysgjerrigper finner ut at tannpussen din har vært for dårlig den dagen. Tannlegerotter er det nemlig mange av :P

Takk for masse tips!

Vi leier en liten leilighet nå, så blir ikke noe rotter før vi har hus tenker jeg. Jeg tenker at om jeg lager et rotterom, så tenkte jeg å sette opp plexiglass langs veggene, kanskje en meter opp, da får de vel ikke ødelagt så mye av vegger og lister osv. 

Jeg kan veldig lite om rotter, så det er noe jeg må lese meg opp på når det en gang kanskje blir aktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vimsy skrev:

Dag 18.
Flyttet for seg selv nå... gleder meg til å hilse på! :wub:

 

Store, fine magen <3

3 timer siden, Sprettballen skrev:

Takk for masse tips!

Vi leier en liten leilighet nå, så blir ikke noe rotter før vi har hus tenker jeg. Jeg tenker at om jeg lager et rotterom, så tenkte jeg å sette opp plexiglass langs veggene, kanskje en meter opp, da får de vel ikke ødelagt så mye av vegger og lister osv. 

Jeg kan veldig lite om rotter, så det er noe jeg må lese meg opp på når det en gang kanskje blir aktuelt :)

Bare hyggelig! Beklager om jeg skrev litt mye, jeg blir veldig engasjert, og gnagere er en stor hjertesak for meg, så jeg kan i grunn holde det gående i side opp og side ned ;)

Plexiglass er kjekt, og kan brukes mye i forhold til rotter. Men noe av sjarmen med å ha et eget rom til rottene, er jo å gi dem mest mulig moro. Altså utnytte plassen best mulig, slik at ikke de ikke bare har gulvet tilgjengelig. Vi har løpebaner gående opp hele den ene veggen (som Trollstigen), og den fortsetter øverst rundt tre av veggene. Vi har også klatrevegg på en vegg, og rør som går både her og der. I tillegg har vi tau som går kryss og tvers. Slik utnytter vi både veggplass og tomrommet, og mangedobler plassen rottene kan bruke. Og da nytter det ikke med plexiglass dessverre, kan jo ikke dekke hele rommet ;) Så jeg vil si at ideen er god, men at den vil legge en veldig demper på hele poenget med å dedikere et rom til rottene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vimsy skrev:

Dag 18.
Flyttet for seg selv nå... gleder meg til å hilse på! :wub:

 

Store, fine magen <3

3 timer siden, Sprettballen skrev:

Takk for masse tips!

Vi leier en liten leilighet nå, så blir ikke noe rotter før vi har hus tenker jeg. Jeg tenker at om jeg lager et rotterom, så tenkte jeg å sette opp plexiglass langs veggene, kanskje en meter opp, da får de vel ikke ødelagt så mye av vegger og lister osv. 

Jeg kan veldig lite om rotter, så det er noe jeg må lese meg opp på når det en gang kanskje blir aktuelt :)

Bare hyggelig! Beklager om jeg skrev litt mye, jeg blir veldig engasjert, og gnagere er en stor hjertesak for meg, så jeg kan i grunn holde det gående i side opp og side ned ;)

Plexiglass er kjekt, og kan brukes mye i forhold til rotter. Men noe av sjarmen med å ha et eget rom til rottene, er jo å gi dem mest mulig moro. Altså utnytte plassen best mulig, slik at ikke de ikke bare har gulvet tilgjengelig. Vi har løpebaner gående opp hele den ene veggen (som Trollstigen), og den fortsetter øverst rundt tre av veggene. Vi har også klatrevegg på en vegg, og rør som går både her og der. I tillegg har vi tau som går kryss og tvers. Slik utnytter vi både veggplass og tomrommet, og mangedobler plassen rottene kan bruke. Og da nytter det ikke med plexiglass dessverre, kan jo ikke dekke hele rommet ;) Så jeg vil si at ideen er god, men at den vil legge en veldig demper på hele poenget med å dedikere et rom til rottene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lunatic skrev:

Så gøy! Jeg kjenner jo Frost og eieren hans, så det her blir spennende å følge med på :D 

Blitt veldig glad i Frost. Har en datter fra akvariekullet hans, og er veldig fornøyd med henne også, så dette kan ikke annet enn å bli bra :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Vimsy skrev:

Eoh fødte hele 20 stykker i går! :frantics:

Dessverre var det 4 døde ved fødsel, og 1 i løpet av den første natta. :(Men tenker 15 er mer enn nok å passe på jeg.

Nå venter jeg i spenning på at pigmentene skal komme frem ^_^

Oi, gratulerer som bestemor :jump: 

20 stykker, det er mye! For å være litt kynisk, så er det nok greit at noen ikke klarte seg. Den stakkars moren skal klare å fø på alle sammen også. Hun ene vi hadde fikk 12, og det var mer enn plenty. Det var stor forskjell på vekten etterhvert, og det var tydelig at ikke alle egentlig var ment å skulle overleve, noe de gjorde med vår hjelpemating. Rotter er jo ikke utstyrt med patter nok til så store kull, så noe vil tape i kampen om mat. Kattungemelk og babygrøt er kjekt å ha i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lene_S skrev:

Oi, gratulerer som bestemor :jump: 

20 stykker, det er mye! For å være litt kynisk, så er det nok greit at noen ikke klarte seg. Den stakkars moren skal klare å fø på alle sammen også. Hun ene vi hadde fikk 12, og det var mer enn plenty. Det var stor forskjell på vekten etterhvert, og det var tydelig at ikke alle egentlig var ment å skulle overleve, noe de gjorde med vår hjelpemating. Rotter er jo ikke utstyrt med patter nok til så store kull, så noe vil tape i kampen om mat. Kattungemelk og babygrøt er kjekt å ha i huset ;)

Man skal heller ha morsmelkerstatning for mennesker enn for kattunger har jeg lært. Dette fordi rottene har et kosthold som er mer likt våres enn kattenes (omnivore vs carnivore).

12 er et helt normalt antall. Hu forrige jeg hadde som fikk kull fikk 13 og her var det ikke noe problemer. Men på 15 er det mye skrik og skrål på de som ikke rekker frem til pattene med en gang. Men alle har fine melkemager, så jeg trenger ikke å hjelpe til. Jeg er glad for å se at de klarer seg så fint som de gjør, og ja, jeg er glad for at de ikke er alle 20... Syntes så synd på henne under fødselen.

Eoh er en fantastisk mor... og hun er fortsatt glad og tillitsfull til oss mennesker <3

Pigmentene har startet å tre frem. Vi har minst 4 rødøyde, og minst 5 med bliss (husky). Spent på hva disse rødøyde har tenkt til å bli. De er noe uventet!

Dere kan følge oss på FB-siden våres og se bilder av kullet der: Ceecii Rattery

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud jeg blir jo helt dårlig av dette her! Jeg savner bartene mine!! :( Men så utrolig morro med kull, dette må jeg følge med videre på selv om det blir tungt å holde seg i skinnet :lol: 

Rotter kom inn i livet mitt send i 2009 en gang, og jeg har ikke siden vært foruten rotter, før helt i slutten i fjor (eller var det i starten av i år kanskje, tro?). Jeg lot også rotteflokken min dø ut, fordi jeg ble syk og klarte ikke å ta ordentlig vare på dem slik dem burde ha fått (ikke misforstå, de fikk jo absolutt det de trengte, men ikke noe særlig mer utover det, dessverre). Jeg falt også helt ut av NTF og forumet, rett og slett ble bare borte sånn uten videre, men det var fordi jeg fikk nok å tenke på dessverre at det ikke var på min prioriteringsliste.. Jeg har ikke helt kommet på hektene igjen heller, så rotter er dessverre ikke aktuelt for tiden. Og vi bor ikke egnet til det heller. Men åh som jeg savner de støtt og stadig!! Jeg begynte smått å ta til meg omplasseringsrotter, så jeg har vel vært opp i 15 rotter totalt, + en ca 5 stk omplasseringsrotter hvis jeg tipper på. De fleste var eldre som døde kort tid etter de kom til meg da, dessverre. Også har jeg hatt en "naken" (fuzz) rotte, elsket hun! Herlig barte. Jeg hadde også rotte fra Karma, Ratrace og min herlige fuzzrotte fikk jeg igjennom Rotteheimen (omplassering, ikke kull). Eldste rotta jeg hadde ble vel litt over 3 år gammel, og det var hun som kom først inn i livet mitt, den sene dagen i 2009, hun var det tungt å miste. SLenger med noen bilder av noen av de jeg hadde, og skal være ærlig å si disse var nok favorittene mine i løpet av tiden med rotter i hus.

 DSC02807.png.91161d9eb95aaec879547751227
Min fantastiske Kiba som var min første rotte som ble litt over 3 år ♥ (Se bort i fra forferdelig redigering, haha)

DSC02709.jpg.192fdb39e9ef5ca23b7e170f512
Blue, rotta med MASSE personlighet! Hun lærte enkle triks, syns de gule kinderegg -ballene var fryktelig morsomme og hun kom utrolig godt overens med de hundene våres.

DSC08619.jpg.5dcd48a97562d9e62a87f286185
Mimmi, min første dumbo. Hun ble good og rund, men for en personlighet på hun også, fantastisk jente! Elsket kos.

DSC08650.jpg.454ad525a695bbb5d5de618835c
"Naken"skatten min, Mirax! Trenger ikke å si så mye mer.. ♥

DSC05030.jpg.7204cc15330a2ad5fc9d7ad2cc4
Honey, fra oppdrett. Hun ble også go'jenta mi, go og rundt og utrolig kosete. Elsket å sitte på skuldrene mine. Det stikker litt i hjerte mitt når jeg ser bildene. Her er hun baby.

DSC_0289.jpg.e260755485fb5823b2f376869c4
Tundra, også fra oppdrett men som jeg overtok fra noen andre. Har vært med på en utstilling før og da ble det jammen en søt liten rosett på Tundra! Husker ikke helt hvordan det var, men var vel beste ungrotte eller noe, beste voksen og beste senior(?). Bedømmeslen gikk mest ut på personlighet og ikke utseende. Jeg hadde også søsteren hennes, som hadde rexpels! ♥

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Hvordan er det med rotteoppdrett, får de stamtavle og koster penger? :lol:

Det finnes, så vidt jeg vet, ikke noen stambok i regi av Norsk Tamrotteforening, med mindre de har startet opp med det de siste par åra, men seriøse oppdrettere lager sine egne. Det var i hvert fall, den gangen jeg var aktiv med rotter, et ganske tett samarbeidende miljø. Det er dessverre ikke så mange som driver så seriøst, og et av problemene blir jo liten genpool. Men ja, rotter koster penger, dog ikke så mye. En oppdrettsrotte pleide å koste 2-300 kr, aner ikke om det har økt noe særlig

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Lene_S skrev:

Det finnes, så vidt jeg vet, ikke noen stambok i regi av Norsk Tamrotteforening, med mindre de har startet opp med det de siste par åra, men seriøse oppdrettere lager sine egne. Det var i hvert fall, den gangen jeg var aktiv med rotter, et ganske tett samarbeidende miljø. Det er dessverre ikke så mange som driver så seriøst, og et av problemene blir jo liten genpool. Men ja, rotter koster penger, dog ikke så mye. En oppdrettsrotte pleide å koste 2-300 kr, aner ikke om det har økt noe særlig

En "oppdrettsrotte"! :wub: Jeg ser for meg et nytt Disneyplott: Oppdrettsrotta Jonina kommer på avveie og må kjempe seg gjennom storbyens kloakksystem for å finne hjem igjen. På veien møter hun både gjengrotter, blodtørstige katter og andre lumske vesener som lusker i mørket, og hun lærer seg hva ekte vennskap og det å føle seg hjemme egentlig betyr. :teehe:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Hvordan er det med rotteoppdrett, får de stamtavle og koster penger? :lol:

Følger avlsveiledning til NTF (Norsk tamrotteforening; tamrotter.com ) Koster penger ja :P

1 time siden, Lene_S skrev:

Det finnes, så vidt jeg vet, ikke noen stambok i regi av Norsk Tamrotteforening, med mindre de har startet opp med det de siste par åra, men seriøse oppdrettere lager sine egne. Det var i hvert fall, den gangen jeg var aktiv med rotter, et ganske tett samarbeidende miljø. Det er dessverre ikke så mange som driver så seriøst, og et av problemene blir jo liten genpool. Men ja, rotter koster penger, dog ikke så mye. En oppdrettsrotte pleide å koste 2-300 kr, aner ikke om det har økt noe særlig

400 for en og 700 for to har prisen vært de siste årene. Her er listen over oppdrettere tilknyttet NTF: http://www.tamrotter.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=17375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

En "oppdrettsrotte"! :wub: Jeg ser for meg et nytt Disneyplott: Oppdrettsrotta Jonina kommer på avveie og må kjempe seg gjennom storbyens kloakksystem for å finne hjem igjen. På veien møter hun både gjengrotter, blodtørstige katter og andre lumske vesener som lusker i mørket, og hun lærer seg hva ekte vennskap og det å føle seg hjemme egentlig betyr. :teehe:

Du får se Flushed Away.... ;)
Neeeesten det samme... og hysterisk morsom. ;) Dog ikke Disney, men Pixar/Dreamworks.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Vimsy skrev:

400 for en og 700 for to har prisen vært de siste årene. Her er listen over oppdrettere tilknyttet NTF: http://www.tamrotter.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=17375

Ah, thanks. Er vel 8 år siden jeg kjøpte rotte fra oppdretter, og det var da et uhellskull, så jeg har i grunn ikke fulgt så nøye med. Burde jo ha regna med at prisen har steget en hundrings siden det, når jeg bruker huet littegranne :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...