Gå til innhold
Hundesonen.no

Pearl`s Legacy`s E - Kull 2015


Alzenas
 Share

Recommended Posts

Dag 58 idag, merker vesentlig forskjell på henne i dag. Hun har brukt mye av dagen på å være rastløs, skjelve og pipe endel, dette går i perioder så nå er oppblokkinga i gang. Så er bare spørsmålet hvor lang tid hun bruker på den. Normal temp, og ikke vært noe temp. fall som jeg har fått med meg men kan ha missa den :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 394
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dag 43 Chill lørdag

HURRRRRRRAAAAAAAAAAAAAA!! Pearl er bekreftet drektig med... wait for it! MINST 8 valper med stor sannsynlighet for enda flere!

Ok, så her kommer de. Valpisene er 1 uke gammel i dag

Spennende, jeg er på en måte glad jeg ikke sitter her og biter negler og venter på min egen valp, for nå er det KUN gøy å følge med :D ! Uansett antall og kjønn er det bare stas :wub: .

Jeg er glad for at jeg sitter her og småbiter litt på de neglestubbene jeg har, det betyr jeg endelig får hund:D

Jeg nyter ventetiden også nå som jeg vet jeg kan få en, det blir som tyskerne sier "Vorfreude ist die beste Freude";-)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 59

Om dere lurer, så er ventetida helt for ****** kjedelig :P

Blir bare mobilbilde, jeg orker ikke begynne å rigge opp kameraet.

Hadde noe som lignet på temperaturdropp i natt, men den gikk isåfall raskt opp igjen at jeg ble usikker siden jeg ikke fikk målt jevnlig nok. (37,1 og da jeg målte en times tid senere var den på 37,4)Hun har brukt hele dagen på å sove, og det er sånn ca. null action :ahappy:

11091032_10152647475711968_8155545625881

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 58 idag, merker vesentlig forskjell på henne i dag. Hun har brukt mye av dagen på å være rastløs, skjelve og pipe endel, dette går i perioder så nå er oppblokkinga i gang. Så er bare spørsmålet hvor lang tid hun bruker på den. Normal temp, og ikke vært noe temp. fall som jeg har fått med meg men kan ha missa den :)

Hva betyr egentlig "oppblokking"? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr egentlig "oppblokking"? :icon_redface:

Oppblokking er "fase 1" av fødselen, altså valpene som gjør seg klare til å komme ut.

"Livmorhalsen, som er lukket under hele drektigheten, vil nå gradvis åpne seg slik at valpene kan komme seg ut. Selve livmoren har små sammentrekninger som tispa ikke styrer selv og som du ikke kan føle. Valpen/valpene presses bakover og mot livmorhalsen slik at den sakte men sikkert åpner seg"

Kanskje 10'ende gang jeg sjekker denne tråden i dag... Er ikke spent i det hele tatt assa. :D

Haha! Her er det fryktelig lite action, men nå har jeg nettopp sjekket tempen som er på 37,0, så nå skal jeg følge med om den er på tur ned eller ikke :D Er som sagt usikker på om det var tempfallet i natt eller ikke. Temp fallet kan gå veeeldig fort så man må nesten måle ofte :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppblokking er "fase 1" av fødselen, altså valpene som gjør seg klare til å komme ut.

"Livmorhalsen, som er lukket under hele drektigheten, vil nå gradvis åpne seg slik at valpene kan komme seg ut. Selve livmoren har små sammentrekninger som tispa ikke styrer selv og som du ikke kan føle. Valpen/valpene presses bakover og mot livmorhalsen slik at den sakte men sikkert åpner seg"

Haha! Her er det fryktelig lite action, men nå har jeg nettopp sjekket tempen som er på 37,0, så nå skal jeg følge med om den er på tur ned eller ikke :D Er som sagt usikker på om det var tempfallet i natt eller ikke. Temp fallet kan gå veeeldig fort så man må nesten måle ofte :)

Takk for svar Alzenas.Da må de vel komme snart!;-) He he he. Sorry, skal ikke forstyrre mer nå, du er vel muligens nesten like spent som meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Alzenas.Da må de vel komme snart!;-) He he he. Sorry, skal ikke forstyrre mer nå, du er vel muligens nesten like spent som meg;)

Ikke noe problem det :D

Jeg er vel ikke akkurat kjent for å være særlig tålmodig, sååå dette er dritt kjedelig for å si det rett ut. Er så spent på kullet :) Men uansett har de bare godt av å være i magen litt til, Pearl er straks på dag 60 og har født rundt disse dager tidligere :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem det :D

Jeg er vel ikke akkurat kjent for å være særlig tålmodig, sååå dette er dritt kjedelig for å si det rett ut. Er så spent på kullet :) Men uansett har de bare godt av å være i magen litt til, Pearl er straks på dag 60 og har født rundt disse dager tidligere :)

Vi må bare lære oss å være littttttt mer tålmodig;-) Vi overlever nok, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. Dere får håpe at hun ikke overrasker dere ved å være litt tregere enn tidligere denne gangen da. Det tror jeg ikke de potensielle sonenvalpekjøperne tåler. :lol:

Lykke til. Gleder meg til å se bilder av miniwhippeter! :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. Dere får håpe at hun ikke overrasker dere ved å være litt tregere enn tidligere denne gangen da. Det tror jeg ikke de potensielle sonenvalpekjøperne tåler. :lol:

Lykke til. Gleder meg til å se bilder av miniwhippeter! :ahappy:

Haha! :) Tidligere har hun født på dag 61 og på dag 60, tror jeg det var jeg regnet meg frem til i sta. Dag 60 idag. Fortsatt mye skjelvinger og piper litt innimellom, så jeg holder en knapp på i natt og morgentidlig :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...