Gå til innhold
Hundesonen.no

Pearl`s Legacy`s E - Kull 2015


Alzenas
 Share

Recommended Posts

Nå nærmer det seg vårt E - kull!

Og med tanke på hvor valpeoverdose jeg fikk i fjor sommer og høst, er jeg litt forbauset :D Dette kullet blir boende hos Vegard som er med i oppdrettet og jeg skal fungere som halveis blogg - paparazzi, fødselshjelp og ellers få masse kos og kjærlighet fra det beste som finnes; Småwhipser! Jeg lover bildespam og mange videoer:-)

Ekullet_zps3a706d80.jpg

Emprezy Significant Pearl "Pearl" NUCH Courtborne Albus Dumbledore "Albus"

Emprezy Significant Pearl "Pearl" f. 2008 etter min all-time-favo, No & Se U Champion, Norwegian, Veteran Winner 2014, Nordic Veteran Winner 2014 Softouch Little Big Man, og herlige Puuma, N UCH Ex Officios Adamant Gold er kommet i løp like punktlig som alltid. Vi regner med parring neste helg, altså månedsskifte jan/feb og valper rundt april. Dette er også de linjene jeg ellers har satset på, og som jeg selv er veldig fornøyd med. Den vakre utkårede er selvsagt N UCH Courtborne Albus Dumbledore. Dette vil bli Pearl`s siste kull da hun blir 7 år gammel 28. Mars.

Pearl har hatt to kull før, 7 valper i 2012 og 9 valper i 2013 (B-Kullet ligger også her på kullsiden) Både Pearl og Albus er svært trivelige familiehunder, Albus har gjort det svært godt på utstilling i likhet med alle sine kullsøsken, mens Pearl er varsomt stilt - Rett å slett fordi hun aldri har trivdes særlig i ringen. Hun gjør det hun skal, men er ikke kjempeinteressert og syns det er mye kjekkere å ligge å slappe av enn å løpe rundt å ta venstresvinger. Men noen Excellent og CK har hun plukket opp på veien samt helt Ok plasseringer :-)

Denne kombinasjonen har blitt gjort før. og den ga oss det fineste vi bare kunne ha drømt om; Pearl`s Legacy`s Center Of Universe "Enya" som ble vår lille keeper fra kullet i 2012. Kombinasjonen blir gjentatt av flere grunner, den største grunnen er at vi skal ha ei tispe selv i kennelen (Boende hos Vegard) *Bank i bordet for at det dukker opp ei tispe* Men også fordi A - kullet er jevnt over et godt kull, både eksteriørmessig og de er 100% velfungerende familiehunder med et herlig gemytt og vi har hatt gleden av å fått hilst på nesten hele kullet også etter at de forlot valpekassa til tross for at de er spredt rundt i Norge. Flere av dem har CERT, Res. Cert, BIR og BIG plasseringer. Enya fra dette kullet ble også PL sjekket FRI samt hjertescreenet U/A. En av hennes søstre har også godkjent mentaltest. Ellers er de prøvd i det meste, utstilling, LC, agility, lydighet og brukt som terapihunder.

Pearl og Albus fikk 6 tisper og 1 hannhund i 2012, så skal sende inn ei bestilling på litt mer jevnt tall denne gang;-) Ønsk oss lykke til med parring neste helg :D

Valpene etter Albus og Pearl i 2012

Image9_zps734ab0df.jpg

64989_580894388603087_791082790_n_zpsf18536254_10151326242301968_1650532878_n_zp

Albus Pearl

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 394
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dag 43 Chill lørdag

HURRRRRRRAAAAAAAAAAAAAA!! Pearl er bekreftet drektig med... wait for it! MINST 8 valper med stor sannsynlighet for enda flere!

Ok, så her kommer de. Valpisene er 1 uke gammel i dag

Altså... :drool: Dæven så fin Albus har blitt! "Fulgte" kullet hans i valpekassen (via facebook og prater med K) og han og Sirius var mine favoritter. :D
Disse valpene må da bli minst like nydelige som sine søsken! :D Lykke til med parring. :ahappy: Dette blir spennede å følge med på. Tror(håper?) du det kommer hvite/cream valper i dette kullet også?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med parring :D Gleder meg til å følge med.

Tusen takk Ingvild! :-)

Altså... :drool: Dæven så fin Albus har blitt! "Fulgte" kullet hans i valpekassen (via facebook og prater med K) og han og Sirius var mine favoritter. :D

Disse valpene må da bli minst like nydelige som sine søsken! :D Lykke til med parring. :ahappy: Dette blir spennede å følge med på. Tror(håper?) du det kommer hvite/cream valper i dette kullet også?

Ja, de er rålekre begge to - og så trivelige! Jeg gleder meg enormt mye, dette kullet betyr uendelig mye for meg.

Jeg regner med hvit/creme, siden vi tross alt fikk fire av dem sist. Men det må ikke dukke opp heller. Kanskje? Det hadde vært gøy, men farge er ikke nøye for meg, men vet jo mange smeltet av "snøprinsessa" :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk folkens, jeg gleder meg! :D

Ja, da gjelder det bare å overbevise samboer om at det går fint med valp til sommeren og at vi ikke må vente på vinteren :whistle: ! Hehe!

Lykke til med parring :) .

Ja, det må du få til! Det er uansett mye kjekkere å ha Whippet valp på sommeren enn på vinteren (True story, altså) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk folkens, jeg gleder meg! :D

Ja, det må du få til! Det er uansett mye kjekkere å ha Whippet valp på sommeren enn på vinteren (True story, altså) :)

Støtter den altså, er så glad for at slapp å kle av og på en voksende valp for å kunne gå ut for å gå på do (min ville i hvert fall ikke uten). Hadde blitt mye utbytting av klær og mye tid. :P

Masse lykke til med kull, spesielt hvite er jo utrolig skjønne (så jeg krysser fingrene for at det ikke kommer en hvit hannhund, siden jeg liksom ikke skal ha flere hunder..). :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt behov for å kle på valper for bare doturer om vinteren, men det er jo generelt koseligere med valper om sommern enn vinteren.. For da kan man jo faktisk være ute..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Litt forskjell er det jo, har hatt to. Men minstemann prøvde å overbevise meg om at det ikke var sååå viktig å gå på do altså, om det var surt ute (men det var det jo). :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den altså, er så glad for at slapp å kle av og på en voksende valp for å kunne gå ut for å gå på do (min ville i hvert fall ikke uten). Hadde blitt mye utbytting av klær og mye tid. :P

Masse lykke til med kull, spesielt hvite er jo utrolig skjønne (så jeg krysser fingrene for at det ikke kommer en hvit hannhund, siden jeg liksom ikke skal ha flere hunder..). :D

Det er litt gørr med Whippetvalp på vinteren. Har aldri opplevd noe annet enn at klær måtte til på valpis, spesielt om det var antydning til snø eller regn i lufta -Ellers ble det for kaldt til at de verken gjorde nr 1 eller 2 (Eller bare en av delene) :-P

Det kom en råfin hannhund i førstekullet, som eneste gutten. Med en testikkel, selvsagt. Typisk. :P

Tusen takk for lykkeønskninger folkens! Dette kullet betyr uendelig mye for meg så jeg håper vi får dette til! :-)

Pearl med smelteblikket :wub:

10950988_10152529062331968_640839445_o.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Andrea! :-)

Her er bilder av noen av valpene vi fikk på A kullet etter Pearl og Albus for de som har lyst å se;

Mor og datter

547313_10151591693711968_209056031_n.jpg

Pearl`s Legacy`s Center Of Universe

1939630_530261220442526_3678336936718349

Pearl`s Legacy`s Just Like Heaven

45841_515268808516798_71776454_n.jpg?oh=

Pearl`s Legacy`s Here I Go Again (Den lyse i front)

188260_10151474302610412_577897621_n.jpg

Pearl`s Legacy`s Stairway To Heaven ( Den eneste gutten vi fikk i kullet) :)

10568842_813976791981069_586085783569733

Pearl`s Legacy`s I Ain`t Nobody

1175549_10200449423813250_530706880_n.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halleluja som jeg gleder meg! Jeg får min første valp fra dette kullet :D Er sååå spent på å se hvor mange, hvilke kjønn, hvilke farger osv. osv. osv. :wub::drool:

Så kjekt! :D Ser du bor i Oslo, der er jeg ofte. Hvis jeg kan få komme og hilse på vil jeg gjerne det :D Jeg har hund fra B-kullet, så da blir våre halvsøsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så herlig at det er flere her inne som skal ha valp herfra, det blir spennende å følge med :D Skulle så gjerne hatt en selv, men det får bli etter voffsa vi har nå :)

Masse lykke til!!

Nemi har ønsket seg whippet helt siden hun oppdaget at de var kjekke å løpe om kapp med *ler*

Liker at det er flere som "tar hensyn" til hunden sine ønsker når de skaffer en til :lol:

Jeg lurte lenge på labrador fordi Melvin elsker jo å leke med labradorer og ønsker seg sikkert fælt en egen sånn :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! :D Ser du bor i Oslo, der er jeg ofte. Hvis jeg kan få komme og hilse på vil jeg gjerne det :D Jeg har hund fra B-kullet, så da blir våre halvsøsken :)

Hei Ingvild Oline! :) Så gøy! Jeg treffes gjerne! Og du må gjerne si fra når du er i Oslo neste gang også, slik at jeg får hilse på deg og din whippet også :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...