Gå til innhold
Hundesonen.no

Holdningskampanje på Finn.no


Recommended Posts

Spin-off fra to andre tråder om hundeeiersertifikat og strengere krav til oppdrettere.

Jeg synes en holdningskampanje er en spennende tanke. Jeg er ikke så glad i å tre (enda flere) lover og forbud ned over hodene på folk, men opplysning er jeg glad i, og en holdningskampanje er en god ide!

Jeg ser for meg at en holdningskampanje kan omfatte langt mer enn finn.no , men siden finn er det stedet det annonseres flest valper og hunder (antar jeg) så hadde det vært en god idé få til et samarbeid med finn.

- En lenke til en tekst med gode råd rundt valg av hund, i alle hundeannonser er én mulighet.

- En annen mulighet er en popup med samme teksten som kommer opp idet man trykker på melding eller telefonnummer i en annonse, evt.

- Eller det kan ligge bannere med tips innimellom annonsene i listen, altså som erstatning for en annonsen eller reklamebanner.

Også andre muligheter å opplyse folket på er interessant å diskutere. Feks ved bruk av plakater, brosjyrer og innslag i media. Her er det viktig å få økonomisk støtte eller velvilje for å slippe til gratis.

(Jeg må være litt kjapp her, så avslutter med å si at:)

Jeg synes IKKE at NKK skal stå bak en slik kampanje. Dette skal være alle hundeeieres kampanje, både rasehunder og blandingshunder - dette er en kampanje som skal omfatte og ikke skyve bort kjøperne og eierne av blandingshunder. Dette punktet synes jeg er veldig viktig.

************

Hvilke holdninger ønsker vi å spre?

Hvordan?

Klarer vi å komme frem til en felles målsetning som alle kan stå for og som ikke ekskluderer enkelte grupper?

Håper på en konstruktiv diskusjon :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes allerede en frivillig prøve, en hundemedborgertest (fra det amerikanske canine good citizen som er nevnt i den andre tråden, oversatt til svensk og adoptert i Norge). Det er både teori og en praktisk hverdagslydighetsprøve som er som en light-versjon av bronsemerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes allerede en frivillig prøve, en hundemedborgertest (fra det amerikanske canine good citizen som er nevnt i den andre tråden, oversatt til svensk og adoptert i Norge). Det er både teori og en praktisk hverdagslydighetsprøve som er som en light-versjon av bronsemerket.

Hvordan kan vi få flere til å ta den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes allerede en frivillig prøve, en hundemedborgertest (fra det amerikanske canine good citizen som er nevnt i den andre tråden, oversatt til svensk og adoptert i Norge). Det er både teori og en praktisk hverdagslydighetsprøve som er som en light-versjon av bronsemerket.

Hvor finner man informasjon om denne og hvem er det som holder den?

Jeg synes plakater og brosjyrer er en god ide. Alle sitter ikke på nettet hele dagen, og det er veldig mye svada informasjon og skjult reklame rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan vi få flere til å ta den?

Hvor finner man informasjon om denne og hvem er det som holder den?

Jeg synes plakater og brosjyrer er en god ide. Alle sitter ikke på nettet hele dagen, og det er veldig mye svada informasjon og skjult reklame rundt om.

hundifokus.no og goodog.no har det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...