Gå til innhold
Hundesonen.no

Adferdskonsulent


Lisad82
 Share

Recommended Posts

Se her, så finner du nok noen. Jeg tenker at Espen Gudim, Gry Eskeland og Nina Haaland er folk jeg ville tatt kontakt med :) Dette er folk med lang og bred erfaring. Noen som vet om Gry Løberg har sluttet med konsultasjoner?

Husk at tittelen ikke er beskyttet, så hvem som helst kan kalle seg atferds-konsulenter. På NAS finner du i hvertfall folk som har litt utdannelse å understøtte tittelen på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Ta kontakt med Terje Østlie ved Elverum.

Det kommer litt an på hvordan du trener hund det ;) Han er en fin fyr, men kanskje ikke av de mest positive i denne verden og han kan være litt brysk :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke erfaring med Gry Eskeland i direkte forbindelse som atferdskonsulent, men vi hadde besøk av henne på skolen en dag (hundelinje). Der var hun med oss på tur,og hun kom med diverse tips til de hundene som var litt ekstra gira (som gikk over til lett utagering). Fikk et veldig fint inntrykk av henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Brysk virker. Folk har godt av å få høre det. Det er vel forlengst utprøvd å skylde på dyra. :-)

Sier ikke at det ikke virker. Det virket for oss, men det er ikke alle som er klar for den type "behandling" ;) Derfor advarer jeg på forhånd. Han er veldig god på hund, men det passer ikke for alle, på lik linje som at klikkertrening ikke fungerer for alle. Er man litt småtradd, tåler å få sannheten helt uten innpakkning så er dette mannen for deg :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Brysk virker. Folk har godt av å få høre det. Det er vel forlengst utprøvd å skylde på dyra. :-)

Fikk du med deg "kanskje ikke den mest positive"-delen også? Folk får såklart velge selv, men "lederskap" (i betydningen du er sjefen fordi du kan bruke makt) og bruk av straff kan fort gjøre vondt verre ved en del adferdsproblemer.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Østlie var superkoselig, og fikk god "hjelp". ( bekreftet mine antagelser om at bikkja trengte et annet opplegg enn jeg kunne gi henne)

Og opplevde han ikke som brysk..

Ellers så varierer det jo ofte på både hund, fører og problematikk hvem man bør dra til.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Fikk du med deg "kanskje ikke den mest positive"-delen også? Folk får såklart velge selv, men "lederskap" (i betydningen du er sjefen fordi du kan bruke makt) og bruk av straff kan fort gjøre vondt verre ved en del adferdsproblemer.

Elverum er forhåpentligvis og uansett ikke innen "omegn" av Oslo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan fortelle litt mer om hvilke problemer du har og hva du selv tenker om problemet så er det lettere å anbefale noen? :) Veldig forskjellig hvordan de jobber og løser forskjellige problemer. For eksempel kjenner jeg godt til en som er knall flink på å få hunder til å stole på folk, men samme person hadde jeg aldri brukt til å løse problemer med aggresjon mot andre hunder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Fikk du med deg "kanskje ikke den mest positive"-delen også? Folk får såklart velge selv, men "lederskap" (i betydningen du er sjefen fordi du kan bruke makt) og bruk av straff kan fort gjøre vondt verre ved en del adferdsproblemer.

Ja selvfølgelig så jeg det. Vært hos Østlie du? Uinteressant å diskutere hvor mye positiv noen her. Han er dønn ærlig og rettferdig. Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen alltid må inn å kverrulere når han blir nevnt, det var derfor jeg svarte. "lederskap"-bidraget ditt gidder jeg ikke kommentere engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Ække såååå langt unna, da. 1 1/2 time tar det fra Oslo til den grøfta der :)

Likte fordi det var morsomt sagt *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Takk for alle svar :) Jeg foretrekker helt klart positive metoder, har bla gått kurs hos Din Beste Venn og likte oss veldig godt der.

Det er aggresjon det gjelder.

Da er jo Espen Gudim ett selvsagt valg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Da er jo Espen Gudim ett selvsagt valg :)

Espen er absolutt et bra alternativ :) Men gjør han hjemmebesøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...