Gå til innhold
Hundesonen.no

Fullt navn som brukernavn


Recommended Posts

Det virker som om det er flere og flere nye brukere som blir registrert med sitt hele og fulle navn som brukernavn her på forumet, noe som gjør meg ukomfortabel på deres vegne.

På generell basis syns jeg ikke brukernavn på forum bør være en brukers fulle navn, ikke nødvendigvis bare for å beskytte brukeren mot framtidige uforutsette konsekvenser av det de skriver, men også fordi familien til brukeren kan bli rammet av at brukeren slenger med leppa/deler info.

Så det jeg egentlig spør etter er om det i rettningslinjene/på registreringssiden kan komme opp at brukeren ikke bør registrere seg med fullt navn?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man oppretter bruker via facebook så blir brukernavnet det samme som der. Jeg registrerte meg via facebook og ble registrert med mitt fulle navn. Jeg sendte mail til administrator om å få bytte og det ble fort endret.

Korrekt :) dette gjelder 99% de som registrerer seg via facebook, da kan man enkelt få byttet nick med å sende inn rapport eller pm til admins/moderatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt kurant jeg. Et par av de beste foraene jeg har vært på er der full navn har vært obligatorisk i profilen (ikke nødvendigvis brukernavnet). Det gjør noe med folks måte å diskutere på når de må stå for det de sier på en litt annen måte. :P

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt :) dette gjelder 99% de som registrerer seg via facebook, da kan man enkelt få byttet nick med å sende inn rapport eller pm til admins/moderatorer.

Hadde det vært mulig å oppfordre folk til å gjøre det i registreringsteksten f.eks?

Jeg synes det er helt kurant jeg. Et par av de beste foraene jeg har vært på er der full navn har vært obligatorisk i profilen (ikke nødvendigvis brukernavnet). Det gjør noe med folks måte å diskutere på når de må stå for det de sier på en litt annen måte. :P

Om forumet var lukket ville jeg syns det var mye mer ok, sånn som det er i dag er det for "åpent".

Så når folk begynner å diskutere/snakke rundt hundeholdet sitt/familieforhold kan det fort gå ut over andre enn den registrerte parten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mulig å oppfordre folk til å gjøre det i registreringsteksten f.eks?

Om forumet var lukket ville jeg syns det var mye mer ok, sånn som det er i dag er det for "åpent".

Så når folk begynner å diskutere/snakke rundt hundeholdet sitt/familieforhold kan det fort gå ut over andre enn den registrerte parten.

Skjønner ikke helt hvorfor vi skal oppfordre til å bytte det om det ikke er et problem for personen?

Jeg tenker også at det forsåvidt bare er positivt at navnet står HVIS det gjør det, jeg tror det er mindre sannsynlighet for at man skriver hvor dum sjefen var idag og at man hater naboen hvis det står fullt navn.

Uansett virker det ikke som det er et stort problem, de fleste som blir aktive og har registrert seg med fullt navn tar initiativ selv og bytter kallenavn.

Redigert: skulle tro at internett har blitt så vanlig nå at folk tenker over at "internett er for alle", men dessverre.. :P .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er såpass vanskelig å være anonym akkurat på dette forumet uansett at det egentlig ikke spiller noen rolle om man bruker ordentlig navn eller ikke? Om du avslører at du har en golden tispe og en border collie hannhund, trener LP og bor i Kristiansand, så har du fort avslørt deg selv like mye som om du sier at du heter Eva Johansen og bor i Kristiansand, liksom (fiktivt eksempel).

Jeg prøver å være anonym her, men det funker dårlig i og med at man alltid får spørsmål om rase, kjønn, alder osv på hundene uansett hvor relevant det er for spørsmålet man stiller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt "Renate A" her inne i over 10år og aldri vært plaget på noen måte av det.

Det er ikke så vanskelig å søke opp meg dersom man virkelig vil det, men nå har ikke jeg så mange uvenner her i livet og jeg er ikke akkurat den som deler så veldig mye personlig (utenom stomien, da :P )

Nå er ikke mitt nick fullt navn, men jeg hadde blitt litt oppgitt dersom jeg måtte fått nytt nick fordi folk kan feks finne ut hvor jeg bor osv pga nick navnet mitt, bare fordi et annet medlem føler at det er "dumt" for meg at jeg har nettopp dette navnet.

Jeg har et annet nick som jeg bruker på andre forum hvor jeg vil være litt mer anonym, men jeg blir ikke til en skikkelig bølle når jeg bruker det av den grunn, jeg uttaler meg helt likt på alle forumer med eller uten anonymt nick.

Kan være ganske påståelig, sier rett ut det jeg mener og er litt frekk/sarkastisk når jeg føler for det, men jeg går ikke over streken så folk får lyst til å komme på døren min og "snakke litt høyt" til meg :P MEN, som sagt, dersom folk vil det, så hadde det ikke vært så vanskelig å finne ut hvor jeg bor.

jeg er ikke så redd for at noen skal komme å banke på døren min og vil ikke at noen plutselig skal bli "bekymret" for oss med disse nickene og få ledelsen til evt å sette inn nye regler som gjør at jeg må bytte nick, det hadde blitt teit...ikke få lov til å bruke Renate A lenger, teit :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

tja, om jeg skriver hele navnet mitt eller Snøfrost er vel så og si et fett. Et googlesøk på Snøfrost og du finner ut mitt fulle navn uansett. Har ikke noen problemer med det, tenker stort sett over hva jeg lirer av meg på nettet uannsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, om jeg skriver hele navnet mitt eller Snøfrost er vel så og si et fett. Et googlesøk på Snøfrost og du finner ut mitt fulle navn uansett. Har ikke noen problemer med det, tenker stort sett over hva jeg lirer av meg på nettet uannsett

Samme her :) og jeg tenker som så at "alle" vet hvem som står bak nicket, og gjør de ikke det så kjenner de som regel igjen bikkja og skjønner hvem jeg er uansett :P

Husker mamma ble litt overrasket over hvor mange som kom bort på utstilling og visste hvem Ganzie var :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Som sagt så er det bare å kontakte en moderator eller admin, eller aller enklest er kanskje å rapportere et av dine innlegg og be om å bytte. Da kan nemlig den moderatoren som ser rapporten først fikse det. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om stort sett voksne folk, dette, og jeg skjønner ikke helt hvorfor de må beskyttes mot seg selv og få fullt navn endret til noe mer anonymt. Det er jo gjerne sånn at når folk ikke skriver anonymt, så passer de munnen sin litt bedre og tenker mer over hva de skriver, siden de må stå for det med fullt navn. Anonyme brukernavn derimot, kan lettere bli ufine, jfr. svensk tv's program "Trolljägarna"....

Så sånn jeg ser det, er det helt ok at folk skriver i sitt eget navn om de nå vil det. Det er fritt valg, og ikke noe andre skal behøve å komme inn og beskytte dem mot, vel?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...