Gå til innhold
Hundesonen.no

drektig tispe


Andreassen

Recommended Posts

den "smarte" naboen min er fôrvert for ei staffetispe som nå er 5 uker på vei og hun nekter Zep og Rata (det er tispen) å hilse omtrent. Skulle de møtes tilfeldig på tisseturer er det "Rata kom her!" osv. Bare jeg som syns det er rart av henne å nekte Rata å hilse på Zep? Hun får ikke lov til å hilse på oss tobeinte heller... Og slikt har det vært i 3 uker nå, altså fra Rata var 2 uker på vei med valpene. Det skal også nevnes at Rata er hjemme alene i 10-12 timer hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det høres merkelig ut... hun er da mye alene og synes jeg! Er der noen du kan kontakte ang dette? Om hun er forvert så har hun jo forpliktelser til oppdretter... tror jeg hadde tatt en tlf til oppdretter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg bare har vært hyggelig liker hun ikke meg som person. Det er greit nok det, men det virker som om hun ikke vil at hunden skal like meg heller. Jeg er hjemme hele dagen, det samme er Zep, og dette vet hun. Alikevel må Rata sitte innestengt i buret sitt fra hun drar på jobb til hun kommer hjem (8 timers arbeidsdag + 1 time hver vei til arbeidsplassen). Men så lenge hun ikke fysisk mishandler hunden er det ikke stort annet å gjøre enn å riste på hodet og forsøke å "matche" tisseturene de tar så Rata får truffet Zep litt i hvert fall. Jeg kan jo se at de blir kjempeglade for å treffe hverandre. Zep pleier å sette seg ved trappen til naboen i håp om å få treffe Rata tror jeg... Trist at det skal være sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig.. Det er håpløst...! Men så er det ganske mange håpløse hundeeiere her i denne verden! #-o

Kanskje hun er redd for at valpene blir skadet hvis tispa leker med noen andre.. Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rata har en tendens til å bli ganske hyper når hun ser andre mennesker/hunder, men det har sikkert sammenheng med at hun er så mye alene. Hele hunden rister de få gangene jeg treffer henne, hun vet ikke helt hvor hun skal gjøre av seg, så glad blir hun. Blir nesten lei meg av å se henne jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men før det sporer helt av her, finnes det noen logisk grunn til at Rata ikke skal få treffe både to- og firbeinte? Kunne jo vært med tanke på sykdom, men Zep er fullt vaksinert (og dette vet hun også).

Nei, jeg kan ikke finne noen logisk grunn på det... Men vet jo at det er greit at tispa er litt i ro inntil valpene fester seg, men det får da være grenser...

Tror jeg hadde gått bort til henne, uten hund, og spurt omhvorfor hun gjør som hun gjør... Da får du ihvertfall et svar og slipper å lure...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valpene har nokk festet seg for lengst de, det skjer sånn omtrent i 3 uken etter parring (når som regle hunden får dårlig matlyst og blir morgen kvalm). men ja det er jo merkelig at hunden ikke får hilse på, har ikke de fått hilse påhverandre tidligere da?

jeg har ikke noe problemer med å la mine hunder hilse på andre forde om de venter valper, det skal ikke han noe å si på valpene for å si det sånn da.

da er det verre hvis hun har huset fullt av fremmede de to førstte ukene etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hm høres rart ut, spørr hun rett ut...

Skjønner liksom ikke hvordan sykdom som kunne smittet hun eller hva det kan være siden hun ikke får lov til å hilse på Zep.

Skulle bodd i Oslo dere, så skulle han fått lekt med Chicka og Eldo hele dagen. =D>

Når det gjelder hjemme alene så er det mange hunder som er alene 9 timer pga eiers jobb, og de dør ikke av det.

Da jeg jobbet var Chicka alene hjemme i 8timer og det gikk kjempe fint, hun sov hele tiden.

Jeg ville selvsagt ikke hatt hunden min i bur, noe jeg er motstander av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...