Gå til innhold
Hundesonen.no

Godt, men ikke svindyrt regndekken til hund.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Neon som har tips til greie regndekken til hund? Kan regne rimelig heftig her til tider.

Var innom nettdyret igår og prøvde på dette:
http://nettdyret.no/hund/hundedekken/allv%C3%A6rsdekken--eisbar-bla_14-864.html Noen som har erfaring med dette?
Kommer opp i nesten 300kr for den størrelsen jeg må ha, men syns det satt veldig godt. Dog usikker på om det blir for tjukt. Har 2 vinterdekken med ok polstring hjemme så behovet er hovedsaklig et godt regndekken til drittværet som har vært her i vinter, og garantert kommer til å bli både høst og vår også.
Går i såpass godt tempo på tur alene at jeg ikke har hatt behovet for polstret dekken i år.

Kikket også på en slags regndress, usikker på merket, prøvde den ikke, men er det litt overkill med dress? :P Er jo i hovedsak bak på bakparten han ikke burde bli kald mtp forkalkningene, men tenker at et dekken som sitter godt er like greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Hööks sitt svarte uforete regndekken, helt greit :) Dekkene fra Hööks har noen ganger en helt merkelig fasong, så anbefaler å prøve det på før man kjøper :)

Regner med at det er DETTE du snakker om? Det har jeg også og er veldig fornøyd med.

Dersom du skal kjøpe dette så må du være obs på at det er ikke foret, det er et tynt regndekken :)

Jeg har også det du linker til, jeg har impregnert det (det gjør jeg med ALLE dekken jeg har i huset, med en gang det kommer i hus så får det 1-2 omganger med impregnering) og da holder det lenger.

Ellers så har du dekkene til Børjes.

Jeg har flere typer/farger :P av Hundtacke skall HP og er VELDIG fornøyd med det, har vært ute i MYE regn og hun har ikke blirr vår igjennom dekkenet, men jeg impregnerer som sagt.

Det er litt foret, men det er liksom ikke for tykt til vår/høst og ikke for tynt til vinter, jeg har også brukt det på sommeren, på dager hvor det er litt guffent ute og hun har ikke blitt for varm.

Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe Hundtacke Tyfon til valpen når hun blir litt større, det er billig og vanntett (har 840D condura stoff).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, tips og linker! Skal kikke på de som er nevnt! :)

Hvilken størrelse trenger du? Jeg kjøpte et sånnt i fjor. Brukt en gang syntes det jeg har fra hurrta er bedre. Er størrelse 50 da.

Det er 50 han trenger, men om det ikke tåler så veldig mye regn så utgår det. Er hovedsaklig et dekken som tåler en god del regn jeg er ute etter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte han trengte 50 cm ja. Om du eller noen andre vil ha det for 150,- skal dere får det jeg kommer aldri til bruke det likevel.

Jeg har egentlig veldig lyst på det, for det satt så utrolig godt på ham, men må prioritere et godt regndekken og en bedre sele først. (Økonomien er ikke super for øyeblikket) Om du fremdeles har det om en måned eller to så er jeg nok interessert :) Er det blått eller rødt du har forresten?

@maysofie heter skalldekkenet bare skalldekken? Planen er å kjøpe BOT sånn etterhvert, men tenkte å kjøpe nettingdekken og bruke passende dekken over, alt etter værforhold. Men det er kanskje like greit å bare kjøpe skalldekken? Eller er det så tynt at det vil være nødvendig med et vinterdekken over om vi skal være i ro ute på kalde(minusgrader)/sure dager?

@Renate A Er det forskjellig kvalitet på impregnering eller er det samma det om jeg kjøper fra europris eller sportsbutikk f.eks? (Jeg har null peiling på sånt, men har en boks liggende som jeg tror jeg har kjøpt på europris eller biltema :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@maysofie heter skalldekkenet bare skalldekken? Planen er å kjøpe BOT sånn etterhvert, men tenkte å kjøpe nettingdekken og bruke passende dekken over, alt etter værforhold. Men det er kanskje like greit å bare kjøpe skalldekken? Eller er det så tynt at det vil være nødvendig med et vinterdekken over om vi skal være i ro ute på kalde(minusgrader)/sure dager?

Det heter BOT Regndekken, du får utgave med og uten fòr, jeg tror vi har uten. Det er et tynt innerlag, men ikke vinterfòret. Anbefaler å stikke innom en stand eller butikk å kjenne på dem, BOT har i tillegg fastpriser hos alle deres leverandører :)

Keo har brukt det i hundegården i -10° uten å fryse, og han er lettfrosset med medium BC-pels. Vi har også brukt det i pausene på tur i enda kaldere vær uten å måtte trenge noe under. Samtidig er det så tynt at han kan bruke det i oppvarmet treningshall og i varmtfjøset uten problemer. Men jeg tenker at hvis dere legger ut på skitur i skikkelig kaldt og guffent vær med planer om å pause lenge, så er det nok greit med noe ull eller liknende under.

Jeg vil si det er et helårsdekken, med unntak av glohete sommerdager.

Bryststykket er godt og dekker magen, uten å kollidere med utstyret (hallelujah!) og vannet holder seg utenfor :)

Oversikt over dekkene finnes her.

Det er denne typen (merk refleksene kontra de 'vanlige'):

7261727_orig.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Richo regndress idag til 99kr, er vel utsalg på alle TAM butikker. Dog kan jeg ikke si noe om hva det tåler siden jeg ikke har testet det.

Kjøpte også et tjukt foret et som visstnok også skal være vanntett (99kr det også).

Fant du foret dress? Fant bare regn dresser.

Og den fine rukka dressen satt ikke godt på lani.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig veldig lyst på det, for det satt så utrolig godt på ham, men må prioritere et godt regndekken og en bedre sele først. (Økonomien er ikke super for øyeblikket) Om du fremdeles har det om en måned eller to så er jeg nok interessert :) Er det blått eller rødt du har forresten?

@maysofie heter skalldekkenet bare skalldekken? Planen er å kjøpe BOT sånn etterhvert, men tenkte å kjøpe nettingdekken og bruke passende dekken over, alt etter værforhold. Men det er kanskje like greit å bare kjøpe skalldekken? Eller er det så tynt at det vil være nødvendig med et vinterdekken over om vi skal være i ro ute på kalde(minusgrader)/sure dager?

@Renate A Er det forskjellig kvalitet på impregnering eller er det samma det om jeg kjøper fra europris eller sportsbutikk f.eks? (Jeg har null peiling på sånt, men har en boks liggende som jeg tror jeg har kjøpt på europris eller biltema :P )

Det er jeg ikke helt sikker på, men jeg kjøper DENNE og den fungerer veldig bra, du kan jo bar prøve det du har og heller kjøpe noe etterpå dersom det ikke har nok effekt :)

Jeg brukte Nikwax Tec Wash en gang til noen jakker jeg har og vasket samtidig noen av Chickas dekken av resten av flasken og det er en VELDIG god impregnering, men jeg syntes også at den sprayen fungerer veldig bra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd biltema sine?
Viste ikke de hadde engang, men var innom der idag ifm noe annet og tittet innom dyreavdelingen.
Er det verdt de 80kr det koster? Sitter det ok og holder det regnet på utsiden? :P
(Regner egentlig med jeg venter til jeg har hakket bedre økonomi og kjøper noe bedre, men kan jo forhøre meg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, tips og linker! Skal kikke på de som er nevnt! :)

Det er 50 han trenger, men om det ikke tåler så veldig mye regn så utgår det. Er hovedsaklig et dekken som tåler en god del regn jeg er ute etter. :P

Jeg tror det er 50 jeg har i dette http://nettdyret.no/hund/hundedekken/allv%C3%A6rsdekken--eisbar-bla_14-864.html Vi bruker det ikke lengre, det er for kort på rumpa. Det er en rift i det foran, men det kan enkelt sys. Dersom du vil ha det skal du få det billig av meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...