Gå til innhold
Hundesonen.no

"Baby" ventes:)


MaritHelene
 Share

Recommended Posts

For kort tid siden måtte vi si farvel til vår aller beste venn.Sorgen har vært stor,og vil nok være det lenge...13 gode år sammen er lenge.Men vi vil alltid være glad i henne,og ta vare på minnene.Ingen kan erstattes,men oppi sorgen så gleder vi oss veldig til at ei ny lita pia kommer til oss i starten av Mars.Ei lita Golden Retriverjente❤️Er lenge siden vi har hatt valp,så dette blir spennende.:)

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forferdelig vondt å miste de, men godt dere får en ny tass som kan berike hverdagen. Gratulerer så mye! :) Vi vil gjerne se bilder etterhvert. Jeg har selv hatt golden, og er veldig svak for de enda. Goldenvalper er bare aldeles nydelige! Hvor skal dere kjøpe fra? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå gleder vi oss alle :) Har ingen bilder enda,men er blitt lovet så snart dem begynner å åpne øynene. Vi kommer til å bruke tiden fremover på å forberede oss godt,er kjent med rasen men en utlært hundeeier blir nok aldri noen ? :) Og det er lenge siden vi har hatt valp.Vi ønsker å gi henne den beste starten som mulig,men kjenne æ allerede er litt bekymra for hvordan hun vil oppleve turen hjem.Ca 1,5 time med fly.Huff.Vi henter henne selvsagt på Gardemo1,men likavel..vi er fremmede og alt vil være nytt.Har vi f.eks lov til å ta henne ut av transportbagen når vi er i lufta? Har noen av dere erfaringer med å fly med valp?

Ellers så har han far sjøl tatt seg to uker "pappafri" når hun kommer,og selv har jeg fylt strikkekurven med rosa garn som skal bli et deilig teppe.Begynne sikkert å bli tussete :o)

Virke som et flott forum dette,har fått kikka meg litt rundt nå.:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp og velkommen til forumet :D

Jeg fløy Skagen-Bodø-Bergen da jeg hentet min hund, han var med meg i kabinen hele veien. Jeg skrev et blogginnlegg om det her da turen var overstått: http://hunden.no/blogg/blogg.html?bid=9182&blid=78769 :) Kanskje det kan være til litt hjelp!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flydde hjem med sist valp jeg hentet. Luftet godt før vi gikk inn, valpen fikk masse inntrykk inne på flyplassen med folk som ville hilse, mye lyder, rare ting og se på osv og sovnet rimelig kjapt etter vi kom inn på flyet. :) Resten vet jeg ikke noe om, men det er stort sett ikke noe å bekymre seg for ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå gleder vi oss alle :) Har ingen bilder enda,men er blitt lovet så snart dem begynner å åpne øynene. Vi kommer til å bruke tiden fremover på å forberede oss godt,er kjent med rasen men en utlært hundeeier blir nok aldri noen ? :) Og det er lenge siden vi har hatt valp.Vi ønsker å gi henne den beste starten som mulig,men kjenne æ allerede er litt bekymra for hvordan hun vil oppleve turen hjem.Ca 1,5 time med fly.Huff.Vi henter henne selvsagt på Gardemo1,men likavel..vi er fremmede og alt vil være nytt.Har vi f.eks lov til å ta henne ut av transportbagen når vi er i lufta? Har noen av dere erfaringer med å fly med valp?

Ellers så har han far sjøl tatt seg to uker "pappafri" når hun kommer,og selv har jeg fylt strikkekurven med rosa garn som skal bli et deilig teppe.Begynne sikkert å bli tussete :o)

Virke som et flott forum dette,har fått kikka meg litt rundt nå.:)

Velkommen hit, og gratulerer med valp! :D

Da jeg hentet min fløy jeg fra Gardermoen til Værnes (Trondheim lufthavn), tar en time. På gaten lå han bare å slappa av. Når jeg satte han i baggen og bar han inn i flyet hyla han hele veien, og jeg tenkte at "dette vil jeg ikke være med på!". Vurderte nesten å gå av flyet igjen, haha :P med en gang jeg satte baggen ned på gulvet i flyet var det stille, og det kom ikke et eneste pip hele veien :) enest litt hyling når jeg bar baggen ut av flyet igjen. Tydelig at han synes det var ekkelt å bli bært i en bag med myk bunn.

Vi hadde litt over en time venting før toget gikk videre. Da satt vi på gressplenen utenforflyplassen og lekte og koset. Når vi kom på toget slappet han av hele turen :) hadde vann tilgjengelig hele turen utenom på flyet.

Ellers er det veldig greit å kjøpe tissekladder på apoteket, som du kan ha i buret og feks på gulvet på gaten mens dere venter, i tilfelle valpen må tisse :)

Edit: jeg fikk ikke lov å ta ut valpen på flyet, men kunne ta baggen opp i setet ved siden av meg når beltelampen var slukket :) har hørt at noen også får åpne baggen, men det kommer veldig an på flyselskapet tror jeg. Hør med flyvertinnen når du kommer på flyet om hva du får lov til :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt med tissekladder,det skal kjøpes inn :)Regner med at dette går bare godt,altså...,men blir jo litt av en dag for lillepia,masse nye inntrykk.Skal fly opptil Evenes og vi bor bare en halvtimes kjøring unna,heldigvis.

Ja, det er veldig kjekt, så slipper man å vaske hele baggen hvis valpen har tissa :) ellers hadde jeg med meg tørkepapir (i tilfelle valpen tissa en annen plass), en liten vannskål, en flaske vann (kjøpt inne påflyplassen) og hundeposer. Halsbånd og line fikk jeg fra oppdretter, og litt fôr som den skulle få iløpet av reisen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt med tissekladder,det skal kjøpes inn :)Regner med at dette går bare godt,altså...,men blir jo litt av en dag for lillepia,masse nye inntrykk.Skal fly opptil Evenes og vi bor bare en halvtimes kjøring unna,heldigvis.

Ikke nødvendigvis noe å satse på, men når jeg har sett hunder fly til/fra evenes (med både norwegian og sas) har buret ofte blitt åpnet og ikke sjeldent at hunden har tilbringt deler av tiden på fanget til eier. Flypersonalet har ikke reagert annet enn kommet bort for å kose.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går saaaakte ...Men får jo tid til å tenke litt og forberede.Har bl.a funnet ut at vi har en aktiv hundeklubb ikke langt herfra,og der skal medlemsskap tegnes etter hvert:)Bruker også en del tid på å sitte å lese om sosialisering og trening,kosthold og pels...ja det meste jeg kommer over egentlig :) Har hvertfall skjønt at jeg har myyyyye å lære:) Har jo hatt en hund som på en måte har oppdratt seg selv og som har skjønt hvert ord hva jeg har sagt(det e æ nesten sekker på),hun gikk aldrii bånd,og vi måtta aldri bruke sint stemme til henne.En annen ting som jeg anser som svært viktig,det er at hunden min skal bli vant til barn.Problemet er at jeg har ikke små barn lengre,og ikke er det noen i min nære vennekrets heller som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Velkommen hit, og gratulerer med valp på vei :D

Ang. barn så er er det bare å gå en tur i gågata på en lørdag, valper er barnemagneter :P De fleste ungene som har hilst på min hund opp igjennom årene har vært veldig høflige og rolige, så det har blitt mange koselige opplevelser for hunden. Du kan og gå forbi barnehager, også går det jo an å spørre en av de ansatte om noen av ungene kan få klappe hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vi bor laangt uti "gokk",så er ikke sånn at vi treffer barn eller fosåvidt andre mennesker sånn helt uten videre ;) Har ikke gang og sykkevei heller,så den daglige turgåingen vil bli langs skosvei og strandområdet. Men,jeg skal nå finne ei løsnig :)

De fleste kommuner har en matvarebutikk lite kjøpesenter. Sett seg på utsiden der på en lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...