Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepatruljen Oslo på tv


Pringlen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 428
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Referat fra Helle: Meg: Var det ett fint foredrag med han fra hundepartuljen! Helle: Jaaaaaaaa Meg: Åh var han kjekk? Helle: Jaaaaaaa Meg; Hva snakket han om? Helle: Vet ikke *fnis* Meg: Ok, s

Jeg elsker denne serien! Skal se gårdsdagens episode ikveld. Og ja, digger narkotikahundene, og spesielt hun dama med krøllete hår som blir SÅ glad når hun finner narkoita

Fått sett de første tre episodene, og jeg er litt betatt av narkotikahundene Hun ene narkotikahundedama var også fryktelig søt når hun snakka til hunden sin med den typiske "hunde/baby-stemmen" og s

Vi ser på nå. Jentene prøver å sove og synes disse schäferne bjeffer veldig. :D Og så skjønne de retrieverne er ved funn, i måten de markerer på! :wub:

Synes dette er veldig kult å få et visst innblikk i. Reagerer veldig på at det bagatelliserende begrepet "husbråk" fortsatt brukes når det er snakk om voldsbruk i hjemmet, men synes ellers at de som er portrettert virker veldig sympatiske.

Og enig med AnetteH, det er litt begrensa hvor spennende det er å se bikkjer ete, spise, drite og jobbe program etter program, så selvsagt er det hele enheten det fokuseres på. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke at det var så veldig spennende, jeg...Helt greit tidtrøyte, men veldig underholdende? Nope.

Nå har ikke jeg sett programmet så jeg vet ikke innholdet og hadde ikke hørt om programmet før jeg leste denne tråden. Men jeg antar at det er et program om hundetjenesten i Oslo. Tjenestemenn på hundetjenesten blir brukt til helt vanlige politioppdrag også, det er ikke kun "hundeoppdrag" eller søk og ikke hver eneste dag. Og da blir det ikke bare "spennende" og/eller "hundeoppdrag" som blir vist. Særlig ikke dersom det ikke skjedde noe "hunderelatert" eller "spennende" i det hele tatt den dagen/de dagene journalisten var med på jobb. :)

Min påstand, helt generelt:

Av en eller annen grunn har *insert noen smarte voksne* funnet ut at alle yrker skal vises i TV program og det blir gjerne tredd nedover hodet på de som har den jobben. For å underholde andre som ikke har den jobben. For det er så viktig å få innblikk i absolutt alle typer jobber i form av underholdning. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett programmet så jeg vet ikke innholdet og hadde ikke hørt om programmet før jeg leste denne tråden. Men jeg antar at det er et program om hundetjenesten i Oslo. Tjenestemenn på hundetjenesten blir brukt til helt vanlige politioppdrag også, det er ikke kun "hundeoppdrag" eller søk og ikke hver eneste dag. Og da blir det ikke bare "spennende" og/eller "hundeoppdrag" som blir vist. Særlig ikke dersom det ikke skjedde noe "hunderelatert" eller "spennende" i det hele tatt den dagen/de dagene journalisten var med på jobb. :)

Min påstand, helt generelt:

Av en eller annen grunn har *insert noen smarte voksne* funnet ut at alle yrker skal vises i TV program og det blir gjerne tredd nedover hodet på de som har den jobben. For å underholde andre som ikke har den jobben. For det er så viktig å få innblikk i absolutt alle typer jobber i form av underholdning. :sleep:

Jeg tror de er med i programmet frivillig, altså. Han ene er "vi" jo med hjem og jeg syns det er veldig fint å få se kontrasten mellom hvem han må være på jobb innimellom og hvem han er hjemme med familien.

Kanskje jeg er veldig grunn, men jeg liker programmet, jeg. Både hundedelene og sludringen kollegaene i mellom og arrestasjonene. Et program man fint kan smøre seg en skive mens går, uten å gå glipp av så mye. Helt perfekt!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de er med i programmet frivillig, altså. Han ene er "vi" jo med hjem og jeg syns det er veldig fint å få se kontrasten mellom hvem han må være på jobb innimellom og hvem han er hjemme med familien.

Det har du selvfølgelig helt rett i, Ida. :) Selvfølgelig er det folk overalt i samfunnet og i alle yrkesgrupper som liker å være på TV og ikke har noe imot å være "skuespiller" for en dag. Heldigvis. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg er veldig grunn, men jeg liker programmet, jeg. Både hundedelene og sludringen kollegaene i mellom og arrestasjonene. Et program man fint kan smøre seg en skive mens går, uten å gå glipp av så mye. Helt perfekt!

Enig! Det er sånn perfekt "lett" koseprogram, både dette og politiet og nattpatruljen. Passe interessant, godt å sløve til.

Hun politidamen som var med i episode 2 har vært med i en NRK-dokumentarserie (4 episoder), "Drømmen om Europa", hvor hun og hunden hennes (og endel andre politifolk) dro til Spania og Italia for å bistå i Frontex, grensekontroll i EU. Det var også ganske interessant, selv om det ikke handlet om hunden det heller sånn egentlig :) Ligger på NRK nett-tv :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker både nattpatruljen og hundepatruljen :) Sånne program er både koselige og interessante, spennende å se hverdagen til norsk politi, rimelig stor kontrast til de amerikanske politiprogrammene.

Liker nattpatruljen også, jeg. Særlig de to trønderne!

Jeg digger de to trønderne, de er så herlige, og har tydeligvis veldig god kjemi seg i mellom :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Det er sånn perfekt "lett" koseprogram, både dette og politiet og nattpatruljen. Passe interessant, godt å sløve til.

Hun politidamen som var med i episode 2 har vært med i en NRK-dokumentarserie (4 episoder), "Drømmen om Europa", hvor hun og hunden hennes (og endel andre politifolk) dro til Spania og Italia for å bistå i Frontex, grensekontroll i EU. Det var også ganske interessant, selv om det ikke handlet om hunden det heller sånn egentlig :) Ligger på NRK nett-tv :)

Ganske sikker på at hun med Fia Maria var med på en episode av Insider (TvNorge) også.

Liker veldig godt slike programmer, jeg. Nattpatruljen er en favoritt i dette huset. Blir nok til at vi ser hver episode av dette programmet også. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min påstand, helt generelt:

Av en eller annen grunn har *insert noen smarte voksne* funnet ut at alle yrker skal vises i TV program og det blir gjerne tredd nedover hodet på de som har den jobben. For å underholde andre som ikke har den jobben. For det er så viktig å få innblikk i absolutt alle typer jobber i form av underholdning. :sleep:

De filmet på jobben til mamma (jobber som jordmor) i forbindelse med en av tv-seriene om fødestuer og livet på de. Alle ble spurt om det var greit at de ble filmet/fokusert på, og etter en god del overtalelse og godsnakking fikk de ett par jordmødre på avdelinga til å bli fulgt. Mamma meldte seg ikke frivillig, så man kan se henne gå forbi i korridoren en gang eller to i løpet av programmet, ikke noe mer.

Vistnok en helt grei opplevelse, selv om hun var glad når det var over siden det tross alt medførte litt ekstra stress/jobb på avdelinga.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De filmet på jobben til mamma (jobber som jordmor) i forbindelse med en av tv-seriene om fødestuer og livet på de. Alle ble spurt om det var greit at de ble filmet/fokusert på, og etter en god del overtalelse og godsnakking fikk de ett par jordmødre på avdelinga til å bli fulgt. Mamma meldte seg ikke frivillig, så man kan se henne gå forbi i korridoren en gang eller to i løpet av programmet, ikke noe mer.

Vistnok en helt grei opplevelse, selv om hun var glad når det var over siden det tross alt medførte litt ekstra stress/jobb på avdelinga.

Jeg måtte nesten ty til ukvemsord og vold for å slippe å få nepa mi på TV. :sleep: Da filmteamet kom en gang til en måneds tid senere hørte jeg han ene si til en annen som var der for første gang "Hun dama vil IKKKKE bli filmet!!!!!" (Sånn omtrent ps ps, vær forsiktig med å få med luggen eller stemmen hennes.) :teehe::devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg nysgjerrig på hvordan de sier det på reklamen. :P

Jeg sier vom, med o. Men trykk på m'en, så ikke voom. Hehe.

Det gjør mannen på reklamen, også. Men det er jo innmat, altså mage, dvs vom som uttales våmm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det hadde noen riktig/uriktig måte å si det på. :P Er vant med at folk sier vom, med o. Er det ikke dialektforskjeller bare? :)

Sikkert. Så bare at du bor i Oslo og da tenkte jeg at du snakket Oslo-dialekt (er det en dialekt, eller en ikke-dialekt?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte nesten ty til ukvemsord og vold for å slippe å få nepa mi på TV. :sleep: Da filmteamet kom en gang til en måneds tid senere hørte jeg han ene si til en annen som var der for første gang "Hun dama vil IKKKKE bli filmet!!" (Sånn omtrent ps ps, vær forsiktig med å få med luggen eller stemmen hennes.) :teehe::devil:

Sææære, skumsle madammen :lol: :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...