Gå til innhold
Hundesonen.no

wactelhund


Guest Gråtass
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

Er det noen oppdrettere av denne rasen i Norge?

Ei i klassen min som har hatt rasen tidligere, men nå er hunden død av alderdom. De ønsker seg sårt en ny, men vet ikke hvor de skal henvende seg. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster har. Og de har planer om å skaffe seg en til snart. Men de drar til Sverige fordi de syns de hundene som avles frem der er bedre enn de som er tilgjengelige her på berget. Deres syn på det. De bruker hundene sine aktivt til jakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har wachtelhund. Vår er importert fra Tyskland. Kennel Aus Der Meute http://www.ausdermeute.de/

Vi var også på besøk hos kennel Støyletufta. Men de hadde ganske lang venteliste på tisper når vi skulle kjøpe.

(Vår brukes aktivt til jakt, først og fremst på rådyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Jeg tror ikke de skal jakte med den, da begrenser det kanskje oppdretter utvalget enda mer?

Det vil jeg ikke si, men da er de avhengige av at det kommer store kull. Dette er en veldig anvendelig jakthund og de egenskapene man setter høyt i jakt liker de fleste også å ha i dem som kjæledyr. Oppdretterne vil nok ikke sette ikke-jegere først på valpelisten, men er man tidlig nok ute kan man være heldig. Rasen er uansett ikke delt som vi ser i andre leire (fysjom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...