Gå til innhold
Hundesonen.no

Allround familiehund


Dufus
 Share

Recommended Posts

Kan jo si litt om Siberian i henhold til sosial biten. Det er stort sett veldig sosiale hunder. Noen kan være litt reserverte helt i starten, men de bruker stort sett ikke lange tiden på å synes at folk er greie. Når jeg hadde kun en Siberian så var de to individene mer utpreget ikke så interesserte. De var fra andre linjer enn de jeg har i dag. Av de jeg har i dag varierer det fra totalt overfall av hvem som helst, til jeg må snuse litt på deg først.

Av de 100-vis jeg har møtt på har de fleste ligget mellom hei, her er jeg. Hils på meg! Til ikke så interessert. Veldig få har vært helt uinteressert eller direkte sky. Og har de vært det har det som regel vært koblet med lite sosialisering.

For meg er det ikke noe annet enn Siberian som gjelder som hovedrase (kan godt ha en maskott av annen rase).

Jeg elsker vesenet disse hundene har.

Ja, vi liker også vesenet på disse hundene veldig godt. At hunden ikke nødvendigvis er übersosial går helt fint for oss, så lenge den aksepterer og klarer å slappe av selv om vi har huset fullt av folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Den vanlige labradoren er også en brukshund. Jeg har bare hatt hunder fra såkalte utstillingslinjer, og alle som en har blitt brukt i jakt. For å si det enkelt så finner du ekstreme retrievere på utstilling og man finner ekstreme typer i jaktmiljøet. De beste ligger midt i mellom disse to ekstremene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en helt ny rase for meg, aldri hørt om før! Men den så absolutt interessant ut, så den skal det leses mer om :)

Chodsky Pes skal være reservert ovenfor fremmede så om du tenker på den sosiale biten er det kanskje ikke rett rase. For øvrig er Vorsteh ett godt forslag, sikler på det selv.

edit: la inn rasenavn da jeg siterte feil innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chodsky Pes skal være reservert ovenfor fremmede så om du tenker på den sosiale biten er det kanskje ikke rett rase. For øvrig er Vorsteh ett godt forslag, sikler på det selv.

edit: la inn rasenavn da jeg siterte feil innlegg

Har adri hørt om at Chodsky pes er resevert fior fremmede? De er jo ofte brukt som terapihunder... De jeg har møtt er utrolige sosiale og veldig glad i hunder :) De jeg har snakket med sier at hundene er meget sosiale og elsker andre hunder.

"Hjemlandet Tsjekkia er veldig opptatt av at rasen skal gå godt sammen med andre hunder og være trygge på mennesker. Tsjekkerne har egne tester for dette. Hvis hunder viser noe tegn til avvik fra dette så blir de ikke godkjent for avl. Dette har ført til at rasen er veldig omgjengelig i henhold til andre hunder og er trygge i omgang med menneske"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...