Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Wednesday skrev:

Samle urinprøve fra en toåring er ikke den letteste oppgaven jeg har hatt :| 

A har alltid likt å tisse på ting, så jeg syntes det var rimelig enkelt husker jeg :lol: 

Måtte vaske henda rimelig godt etterpå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

1 time siden, Raksha skrev:

:lol: Får man ikke sånn pose til å feste inni bleia eller noe? *se for seg Wed som løper etter naken guttunge med ei øse for å fange de edle dråpene*

 

Haha! Jo, hadde sånn pose, men det tok to forsøk. Første gang vi kom til legen, var det to dråper der :lol: Vil jo ikke tisse i den! Så vi har vandra rundt i byen og drukket juice :P Fikk det til til slutt, og da var alle hoppende glade :lol: 

1 time siden, Mud skrev:

A har alltid likt å tisse på ting, så jeg syntes det var rimelig enkelt husker jeg :lol: 

Måtte vaske henda rimelig godt etterpå da. 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Haha! Jo, hadde sånn pose, men det tok to forsøk. Første gang vi kom til legen, var det to dråper der :lol: Vil jo ikke tisse i den! Så vi har vandra rundt i byen og drukket juice :P Fikk det til til slutt, og da var alle hoppende glade :lol: 

:lol: 

Du skulle prøvd de posene på jenter du :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wednesday skrev:

Haha! Jo, hadde sånn pose, men det tok to forsøk. Første gang vi kom til legen, var det to dråper der :lol: Vil jo ikke tisse i den! Så vi har vandra rundt i byen og drukket juice :P Fikk det til til slutt, og da var alle hoppende glade :lol: 

:lol: 

:lol: Godt det ordna seg! UVI som er årsaken eller? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, soelvd skrev:

Du skulle prøvd de posene på jenter du :lol: 

Tenkte på det ja :lol: 

2 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Godt det ordna seg! UVI som er årsaken eller? 

 

Jeg trodde (var helt sikker på) at det var uvi, men den var jo helt ren. Så da aner ikke jeg.. Symptomer er voldsomt stram lukt, våt seng hver morgen (tisser mye), og tidvis vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wednesday skrev:

Tenkte på det ja :lol: 

Jeg trodde (var helt sikker på) at det var uvi, men den var jo helt ren. Så da aner ikke jeg.. Symptomer er voldsomt stram lukt, våt seng hver morgen (tisser mye), og tidvis vondt i magen.

Åh såpass! Hva sier legen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Åh såpass! Hva sier legen? 

 

At vi skal levere en ny prøve på mandag, og gå til legevakt hvis han får feber i helga. Dette har jo vart en stund, så tviler på at det blir noe legevakt akkurat. Men hva annet enn uvi kan det være da?  De foreslo lukta kunne komme av noe han har spist, men da hadde det jo vært borte igjen for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

At vi skal levere en ny prøve på mandag, og gå til legevakt hvis han får feber i helga. Dette har jo vart en stund, så tviler på at det blir noe legevakt akkurat. Men hva annet enn uvi kan det være da?  De foreslo lukta kunne komme av noe han har spist, men da hadde det jo vært borte igjen for lengst.

Hmh okey. Ja nei, jeg kan veldig lite om sånt. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Krelise!


Ok, 9 år gammel jente sier hun ønsker seg "detektivbok" til jul, er det en serie (Jørn Lier Holst har noe sånt for 6-åringer og oppover) eller er det noe annet? Hilsen fortvilet fadder som ikke er helt inne i hva som er kult for 9-åringer :lol: 

Edit: kanskje jeg bare skal gå for hårspray-ønsket :aww: Men lesehestfadderen vil helst gi bøker og insisterer på å prøve det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krelise skrev:

Noen som har tips til uforet/ tynt foret regndress eller parkdress i str 68?
Skal brukes i bæresele med godt med ull eller fleece under. Må være mest mulig vann- og vindtett.

Kjøpte akkurat Geggamoja sin, men har ikke fått virkelig testet vanntett egenskapene på den (bare at den er vindtett). Men det var god lengde på beina noe jeg verdsetter høyt når jeg bærer :)
Men jeg bruker bærejakke i tillegg da, så mulig denne blir litt feil (selvom den i og for seg skal være vann og vindtett da).

Ellers er det mye annet på Babyshop.no syntes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Aslan skrev:

Takk @Krelise!


Ok, 9 år gammel jente sier hun ønsker seg "detektivbok" til jul, er det en serie (Jørn Lier Holst har noe sånt for 6-åringer og oppover) eller er det noe annet? Hilsen fortvilet fadder som ikke er helt inne i hva som er kult for 9-åringer :lol: 

Edit: kanskje jeg bare skal gå for hårspray-ønsket :aww: Men lesehestfadderen vil helst gi bøker og insisterer på å prøve det :lol:

Frøken Detektiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kaja skrev:

@Aslan Pff hun kan vel lese det selvom det ikke er moderne :P 

Joa, har jo pøst på henne Roald Dahl og sånn jeg, men lell :teehe: 

Akkurat nå, Caroline skrev:

Enig! Frøken Detektiv er tidløs. :aww:

Må innrømme at jeg aldri har lest Frøken Detektiv :icon_redface: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg gikk i bokhandelen og spurte etter Brødrene Løvehjerte til niese på da elleve år. "Den er nok ikke så aktuell lenger!" sa damen, mens hun smålo litt :( 

WHAT?! :o Hadde jeg ikke allerede spurt hva hun ønsket seg så hadde det blitt det her :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Aslan skrev:

Joa, har jo pøst på henne Roald Dahl og sånn jeg, men lell :teehe: 

Må innrømme at jeg aldri har lest Frøken Detektiv :icon_redface: 

Fy skam! Jeg leste nesten bare hestebøker, Astrid Lindgren, Roald Dahl og Torill Thorstad Hauger, men jeg leste da jaggu litt om Nancy Drew også. Jeg husker dem som kjempespennende! Ser jeg var omtrent like snever i smaken da jeg var barn som jeg er nå. 

22 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg gikk i bokhandelen og spurte etter Brødrene Løvehjerte til niese på da elleve år. "Den er nok ikke så aktuell lenger!" sa damen, mens hun smålo litt :( 

Hva? Det er på grensen til frekt. Noen ting blir aldri uaktuelle. Jeg kan fortsatt lese den med glede, og sipper av filmen nå som før. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Aslan skrev:

WHAT?! :o Hadde jeg ikke allerede spurt hva hun ønsket seg så hadde det blitt det her :lol: 

Ja. Tro om jeg skal gå for den i år! :) 

6 minutter siden, Caroline skrev:

Fy skam! Jeg leste nesten bare hestebøker, Astrid Lindgren, Roald Dahl og Torill Thorstad Hauger, men jeg leste da jaggu litt om Nancy Drew også. Jeg husker dem som kjempespennende! Ser jeg var omtrent like snever i smaken da jeg var barn som jeg er nå. 

Hva? Det er på grensen til frekt. Noen ting blir aldri uaktuelle. Jeg kan fortsatt lese den med glede, og sipper av filmen nå som før. 

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SiriEveline skrev:

Kjøpte akkurat Geggamoja sin, men har ikke fått virkelig testet vanntett egenskapene på den (bare at den er vindtett). Men det var god lengde på beina noe jeg verdsetter høyt når jeg bærer :)
Men jeg bruker bærejakke i tillegg da, så mulig denne blir litt feil (selvom den i og for seg skal være vann og vindtett da).

Ellers er det mye annet på Babyshop.no syntes jeg

Den var kjempefin! :) Men jeg trenger nok noe som er litt mer ytterklær om du skjønner. Vanskelig å finne, de fleste starter på str 74 ser det ut til.. Skal se hva de bar på Babyshop.no ja, takk for tips!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krelise skrev:

Noen som har tips til uforet/ tynt foret regndress eller parkdress i str 68?
Skal brukes i bæresele med godt med ull eller fleece under. Må være mest mulig vann- og vindtett.

Har du sjekket ut Polarn O Pyret? Vet ikke hvordan parkdressen til refleks, Barnas Hus sitt eget merke er. Sjekk også Reimashop, hender de har noen tilbud på utgåtte modeller (jeg fikk kjøpt en billig der i høst). 

Ellers kan du vurdere fleece/regntrekket til Ergobaby også. Som en ekstra varme. Ellers er jo bærejakke gull verdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...