Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

I dag har jeg vært på skikkelig shoppebonanza. Synes det har blitt så brå kaldt ute. Nesten ikke noe av tøyet som passet forrige sesong passer lengre. Så nå har jeg bl.a kjøpt vinterdress, vinterjakke, ullfleesedress og ullstrømpebukser. Lillebror får ingenting nytt stakkars :P (Tips til @Aya, kjøp dyre ting i kjønnsnøytrale farger)

Vinterjakka fikk jeg på halv pris fordi jeg har begynt å abonnere på foreldre&barn. Egentlig var tilbudet 50% på valgfri vare i nettbutikken, men der hadde de ikke størrelsen i fargen jeg ville ha. Snille damen i butikken sa jeg kunne få samme tilbudet i butikken siden de hadde jakken i riktig farge og størrelse der. Da kan jeg jo bruke internettrabattkoden på noe annet da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Tipsspørsmål fra meg igjen: Noen som vet om bra nettbutikker for gravidklær? T- skjortene begynner å klatre faretruende høyt på magen... Helst ikke veldig dyre klær, gjerne med klær som kan brukes senere også... Syns det å gå i butikkene er vanskelig, for det er ofte så dårlig utvalg i selve butikken, bedre på nett, men allikevel vanskelig å finne noen som har flere fine plagg å bestille (for å slippe frakt på flere steder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsspørsmål fra meg igjen: Noen som vet om bra nettbutikker for gravidklær? T- skjortene begynner å klatre faretruende høyt på magen... Helst ikke veldig dyre klær, gjerne med klær som kan brukes senere også... Syns det å gå i butikkene er vanskelig, for det er ofte så dårlig utvalg i selve butikken, bedre på nett, men allikevel vanskelig å finne noen som har flere fine plagg å bestille (for å slippe frakt på flere steder)

ellos pleier å ha en del fra forskjellige merker, hm og lindex har en god del på nett, tror de begge har oppdtaert for høsten og vinteren der nå. Også har du jo mamalicious som har mye lekkert :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsspørsmål fra meg igjen: Noen som vet om bra nettbutikker for gravidklær? T- skjortene begynner å klatre faretruende høyt på magen... Helst ikke veldig dyre klær, gjerne med klær som kan brukes senere også... Syns det å gå i butikkene er vanskelig, for det er ofte så dårlig utvalg i selve butikken, bedre på nett, men allikevel vanskelig å finne noen som har flere fine plagg å bestille (for å slippe frakt på flere steder)

Jeg har utrolig mye gravidklær jeg har tenkt til å legge ut på finn. Der er det er en del ubrukt med lappene på. Mye er pent brukt. Masse mamalicious og en del fra HM. Det er bl.a To veldig fine selskapskjoler fra asos. Spriker i størrelser fra S til L. Mest M og L. Det er alt fra sommerklær til vinterjakke :P Tenkte å ta 1000 kr (Det er en enorm haug)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsspørsmål fra meg igjen: Noen som vet om bra nettbutikker for gravidklær? T- skjortene begynner å klatre faretruende høyt på magen... Helst ikke veldig dyre klær, gjerne med klær som kan brukes senere også... Syns det å gå i butikkene er vanskelig, for det er ofte så dårlig utvalg i selve butikken, bedre på nett, men allikevel vanskelig å finne noen som har flere fine plagg å bestille (for å slippe frakt på flere steder)

Jeg kjøpte mine klær på H&M.. Veldig fornøyd :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsspørsmål fra meg igjen: Noen som vet om bra nettbutikker for gravidklær? T- skjortene begynner å klatre faretruende høyt på magen... Helst ikke veldig dyre klær, gjerne med klær som kan brukes senere også... Syns det å gå i butikkene er vanskelig, for det er ofte så dårlig utvalg i selve butikken, bedre på nett, men allikevel vanskelig å finne noen som har flere fine plagg å bestille (for å slippe frakt på flere steder)

Kjøpte bare lange singletter jeg, de strekker seg mye og jeg brukte de både før og etter graviditeten. Også hadde jeg noen gravidbukser og en pen topp eller to bare. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krilo @Krutsi @Martine : Takk for tips:) Jeg får gi de vanlige nettbutikkene en ny sjanse, kan hende det har kommet inn mye nytt nå. Liker omslagskjoler og tights, de er som regel behagelige uansett hvor stor du er. Sist fikk jeg aldri ordentlig mage, og har derfor veldig lite gravidtøy, nå er jeg allerede større enn jeg var da L ble født. Og jeg er bare i uke 18...

@Fillerya : Gi meg et hint når du har lagt de ut? Jeg er i utgangspunktet ikke over medium tror jeg (er veldig lav, S i høyde, M i "bredde":P)  så det er ikke så mange klær som passer til andre, som passer til meg:P Men da kan jeg jo se om det er aktuelt evt.

Fikk visst ikke til den der taggingen...

Endret av *Marianne*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krilo @Krutsi @Martine : Takk for tips:) Jeg får gi de vanlige nettbutikkene en ny sjanse, kan hende det har kommet inn mye nytt nå. Liker omslagskjoler og tights, de er som regel behagelige uansett hvor stor du er. Sist fikk jeg aldri ordentlig mage, og har derfor veldig lite gravidtøy, nå er jeg allerede større enn jeg var da L ble født. Og jeg er bare i uke 18...

@Fillerya : Gi meg et hint når du har lagt de ut? Jeg er i utgangspunktet ikke over medium tror jeg (er veldig lav, S i høyde, M i "bredde":P)  så det er ikke så mange klær som passer til andre, som passer til meg:P Men da kan jeg jo se om det er aktuelt evt.

Fikk visst ikke til den der taggingen...

Den ligger ute nå. Da blir det nok for stort for deg. Får ikke til å lime inn annonsen her for da kommer jeg bare på min side på finn. Ikke så lett å lage annonse, ta bilder og skrive tekst med en baby på armen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flytta dere ungen(e) på eget rom? Frøkna er 8 mnd nå og sover stort sett veldig bra frem til vi legger oss, særlig pappaen, da begynner hun å våkne oppnog sove urolig, snur seg mye rundt på magen og sutrer i søvne til vi snur hun tilbake blant annet.

rommet hennes er vegg i vegg med vårt, jeg sover lett. Men kjenner jeg synes det er litt "skummelt" å flytte hun enda også selvom jeg tror det kan vøre godt for oss alle 3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flytta dere ungen(e) på eget rom? Frøkna er 8 mnd nå og sover stort sett veldig bra frem til vi legger oss, særlig pappaen, da begynner hun å våkne oppnog sove urolig, snur seg mye rundt på magen og sutrer i søvne til vi snur hun tilbake blant annet.

rommet hennes er vegg i vegg med vårt, jeg sover lett. Men kjenner jeg synes det er litt "skummelt" å flytte hun enda også selvom jeg tror det kan vøre godt for oss alle 3...

 

Flyttet han over når han var 6 mnd. 

Nattammet fortsatt, så hentet han inn for mat, og flyttet han tilbake igjen.

Både han og vi sov bedre etter han fikk eget rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flytta dere ungen(e) på eget rom? Frøkna er 8 mnd nå og sover stort sett veldig bra frem til vi legger oss, særlig pappaen, da begynner hun å våkne oppnog sove urolig, snur seg mye rundt på magen og sutrer i søvne til vi snur hun tilbake blant annet.

rommet hennes er vegg i vegg med vårt, jeg sover lett. Men kjenner jeg synes det er litt "skummelt" å flytte hun enda også selvom jeg tror det kan vøre godt for oss alle 3...

aner ikke.. Har ikke fått kråka over i egen seng enda engang :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også citycross. :)

For oss var en vugge livreddende, mens andre ikke trenger det i det hele tatt. Vi kjøpte en brukt på loppemarked da hun var 3 - 4 mndr gammel og det var første gang hun klarte å sove noe annet sted enn oppå meg. (Hun sov ikke i bæresjal heller.) 
Ellers hadde vi stor glede av badebalje og babygym, og en matte til gulvet når de begynner å bevege seg litt. :)

Citycross er kjøpt inn i dag! Vi har fått en brukt vugge fra 1800-tallet (faktisk) av svigers, som oldefaren til mannen har laget. Den er litt finurlig, for den vipper "andre veien" enn det moderne vugger gjør. Det skal visstnok være veldig bra for barnet, jeg aner ikke jeg, jeg synes bare det er innmari stilig at den er så gammel! :P Vi tenker å ha den som dagseng i stua, og så ha bed side crib på nettene (for enkelthetsskyld for meg ... Hehe). 

Grattis! Det har jeg ikke fått med meg før nå! Så gøy da! :hug:

Tusen takk!! :)

 

Liten oppdatering, 15+2 og har ikke kastet opp på en uke! Er fremdeles skikkelig kvalm stadig vekk, men kan ikke sammenlignes. Det hjelper med litt sykmelding og å ta det litt mer med ro altså ... 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ikke har kastet opp på en uke! @Aya :) Det er forresten veldig gøy å bruke ting som har litt historie. Vi hadde en kjempegammel skuvseng som har vært i pappans familie siden oldefar hadde den. Vi hadde også en kurv som jeg hadde da jeg var liten.

Vi flyttet barnet på eget rom da hun var ett år.

Når slutter man å vaske klærne før bruk? Jeg merker at jeg har blitt litt slappere på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsspørsmål fra meg igjen: Noen som vet om bra nettbutikker for gravidklær? T- skjortene begynner å klatre faretruende høyt på magen... Helst ikke veldig dyre klær, gjerne med klær som kan brukes senere også... Syns det å gå i butikkene er vanskelig, for det er ofte så dårlig utvalg i selve butikken, bedre på nett, men allikevel vanskelig å finne noen som har flere fine plagg å bestille (for å slippe frakt på flere steder)

Jeg vil nå anbefale å vurdere å kjøpe ammeklær (om man planlegger å amme) fra feks Boob. De koster litt men kan brukes mye og lenge :)

Men nå er jeg nesten avhengig av ammeklær da og kjøpte inn litt av det og angrer bare på at jeg ikke kjøpte det som gravide klær.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så stas at @Aya skal bli mamma , altså :D 

 

Her har jeg fått poden til å avsky alt godteri ved å tullenekte han å spise sunn mat. Han har aldri vært noen søtmons uansett forsåvidt,  men det er litt morsomt å se hvordan han føler  seg skikkelig rampete fordi han gafler i seg "voksemat " i stedenfor "krympemat ". Det var nesten slosskamp om brokkolien,  for den vokser man av og mammaen hans mener han vokser for fort :aww:  Han vet jo at jeg tuller, men det funker okke som :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå anbefale å vurdere å kjøpe ammeklær (om man planlegger å amme) fra feks Boob. De koster litt men kan brukes mye og lenge :)

 

Men nå er jeg nesten avhengig av ammeklær da og kjøpte inn litt av det og angrer bare på at jeg ikke kjøpte det som gravide klær.

 

 

 

mens jeg derimot brukt aldri noe ammeklær :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så stas at @Aya skal bli mamma , altså :D 

 

Her har jeg fått poden til å avsky alt godteri ved å tullenekte han å spise sunn mat. Han har aldri vært noen søtmons uansett forsåvidt,  men det er litt morsomt å se hvordan han føler  seg skikkelig rampete fordi han gafler i seg "voksemat " i stedenfor "krympemat ". Det var nesten slosskamp om brokkolien,  for den vokser man av og mammaen hans mener han vokser for fort :aww:  Han vet jo at jeg tuller, men det funker okke som :lol: 

Den teknikken brukte jeg også. "dere får ikke LOV til å spise fisk". Vips, tom tallerken ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den teknikken brukte jeg også. "dere får ikke LOV til å spise fisk". Vips, tom tallerken ?

A har alltid ELSKET fisk, men han hadde en periode hvor han var negativ til enkelte grønnsaker.  Han liker fortsatt ikke tomat og løk, men alt annet går ned på høykant gitt :lol: 

Før mamma tar dem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva flyttet på eget rom når hun var 5 mnd. Da ble hun tydelig forstyrret når vi gikk for å legge oss og hun sov i utgangspunktet gjennom natten. Så da fant vi ut det var lurest.

 

Alenemamma noen dager med kranglete bekken, konstant kvalme og såå sliten. Men vi har vært på Karsten og Petra og kost oss stort allikevel, de er jo verdt det de søte små <3

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...