Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Har sett den fra HM påkledd en liten 5 uker gammel gutt og :wub: dåån! Kjempesøt!

Jeg rakk ikke å si noe jeg, vet ikke om jeg liker det, men jeg får velge hvem jeg inviterer og tenker at det blir en veldig casual greie, mer som kaffe og kaker og prat liksom :P

De blir jo skikkelig små teddyer i dem :wub:

Da blir det ikke sånn klein shower med kleine leker i hvertfall! :) kaffe, kaker og prat er jo bare kos :ahappy:

Var i sånn skikkelig shower engang og det ble så feil for meg. Skjønner at andre synes det er stas da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

De blir jo skikkelig små teddyer i dem :wub:

Da blir det ikke sånn klein shower med kleine leker i hvertfall! :) kaffe, kaker og prat er jo bare kos :ahappy:

Var i sånn skikkelig shower engang og det ble så feil for meg. Skjønner at andre synes det er stas da.

Jeg arrangerte en sånn for min beste venninne før hun fødte, i fjor sommer. Hun synes babyshower er superkleint, så det ble ikke det, det ble en "vi-samles-alle-sammen-for-å-henge-med-K-før-hun-blir-mamma-fest". Tapas og frukt og skravling. Ingen fikk ha med gaver til babyen, men de fikk ha med en liten ting for å gjøre stas på den kommende moren. Det ble veldig koselig! Men det er såå viktig å ta hensyn til hva hovedpersonen faktisk ønsker (og don't get me started on utdrikningslag!!!).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dere latt deres småbarn være statister (evnt større rolle) i film, om dere fikk tilbud om det? Tenker ikke da på at de skal bli sett ( :P), men på selve "jobben". Mange fremmede mennesker, mye styr og ståk rundt dem.

Det kommer an på barnet. Isa hadde sikkert elsket det. Hun er veldig nysgjerrig på nye folk og steder.

Ang parfyme, så luktet ungen min overparfymert rosebusk da hun kom hjem fra bhg i går. Jeg bruker ikke parfyme og vasker alle klærne med nøytralt vaskemiddel, så den lukten var ekstrem i min nese! Godt at ingen gidder å sitte på fanget til de voksne altså, men hun måtte bades og klærne vaskes!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dere latt deres småbarn være statister (evnt større rolle) i film, om dere fikk tilbud om det? Tenker ikke da på at de skal bli sett ( :P), men på selve "jobben". Mange fremmede mennesker, mye styr og ståk rundt dem.

Ida hadde elsket det om hun ikke trengte å forholde seg til folka med det første- nye steder og ting som skjer er kjempestas! Men kommer jo an på endel faktorer da - hvor mye tas det hensyn til barna? Høy støy som kan skade hørsel? Hva skjer om de blir redde og ikke samarbeider ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida hadde elsket det om hun ikke trengte å forholde seg til folka med det første- nye steder og ting som skjer er kjempestas! Men kommer jo an på endel faktorer da - hvor mye tas det hensyn til barna? Høy støy som kan skade hørsel? Hva skjer om de blir redde og ikke samarbeider ol.

Ja, må nok ha litt mer info. De ville ha tvillinger til å spille én rolle, fordi det da ble mindre "slitasje på barnet", som de kalte det :P

Edit: Fikk det til å virke som om vi har fått tilbudet nå, men det har vi altså ikke :P Har bare meldt oss som interesserte.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må nok ha litt mer info. De ville ha tvillinger til å spille én rolle, fordi det da ble mindre "slitasje på barnet", som de kalte det :P

Edit: Fikk det til å virke som om vi har fått tilbudet nå, men det har vi altså ikke :P Har bare meldt oss som interesserte.

Så gøy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått bok i posten! "Mammasjokket. Trøst og oppmuntring for småbarnsmødre" av Helena Brodtkorb. Kan jo bli morsomt lesestoff :D Samboeren fikk "Pappaboka. For alle ferske og kommende pappaer" av Lars - Ludvog Røed til jul, så jeg tenkte jeg fikk kjøpe meg noe tilsvarende, hehe.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg sitter å ser facinert på klesvasks som henger til tørk.. Men aaaah, så smått og fint :wub: og rart at hun i magen skal ha på seg dette :wub:

87FE3197-7991-4F08-8B94-BCA2E78C3DC7_zps

Litt god miks av str, har fra 50 og opp til 68 :lol:

Jeg innser at vi trenger mer klestørkeplass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke før din kommentar oppdaget jeg tørkestativ nummer to! :P

Der henger alt det bittelille - sokker, luer, siklesmekker osv. :lol:

Jah, jeg kan muligens ha tatt litt av med shopping :aww: men fort gjort når man rasker med seg litt hjem fra jobb nå og da og bare stuer det bort så lenge :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der henger alt det bittelille - sokker, luer, siklesmekker osv. :lol:

Jah, jeg kan muligens ha tatt litt av med shopping :aww: men fort gjort når man rasker med seg litt hjem fra jobb nå og da og bare stuer det bort så lenge :lol:

Jeg har nok fremdeles tid på meg, og en svigermor som sikkert kommer til å storkose seg med shopping etterhvert. Imorgen skal vi dra med henne på IKEA og kjøpe barneseng, noe hun gleder seg masse til!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok fremdeles tid på meg, og en svigermor som sikkert kommer til å storkose seg med shopping etterhvert. Imorgen skal vi dra med henne på IKEA og kjøpe barneseng, noe hun gleder seg masse til!

De fleste som kjenner meg vet jo st jeg jobber i butikk med tilgang på babyklær og rabatter, og at jeg er litt glad i shopping :lol: så vi har fått mye sengetøy, håndkler og sånn til nå i stedet :lol:

Svigermor var innom i stad med hentesettet hun har strikket. Gleder meg så til å ta det i bruk :)

Og hun ble helt tullete når hun så de små klærna, hun gleder seg veldig :)

Hvilken seng skal dere ha? :) tenker hun kommer til å storkose seg som får være med å handle :D

Edit: det er faktisk alt vi har av klær som henger der nå, syntes brått det var lite ned tanke på at det er god mils av str. Men skal ikje kjøpe mer før hun kommer nå altså :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som kjenner meg vet jo st jeg jobber i butikk med tilgang på babyklær og rabatter, og at jeg er litt glad i shopping :lol: så vi har fått mye sengetøy, håndkler og sånn til nå i stedet :lol:

Svigermor var innom i stad med hentesettet hun har strikket. Gleder meg så til å ta det i bruk :)

Og hun ble helt tullete når hun så de små klærna, hun gleder seg veldig :)

Hvilken seng skal dere ha? :) tenker hun kommer til å storkose seg som får være med å handle :D

Edit: det er faktisk alt vi har av klær som henger der nå, syntes brått det var lite ned tanke på at det er god mils av str. Men skal ikje kjøpe mer før hun kommer nå altså :P

Vi har vel bestemt oss for denne fra IKEA, syntes den virker enkel og pen, og praktisk med skuffer:

stuva-sprinkelseng-med-skuffer__0179660_

Og tror også hun kommer til å storkose seg ja :) Nesten skummelt med Babyshop på andre siden av IKEA :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel bestemt oss for denne fra IKEA, syntes den virker enkel og pen, og praktisk med skuffer:

stuva-sprinkelseng-med-skuffer__0179660_

Og tror også hun kommer til å storkose seg ja :) Nesten skummelt med Babyshop på andre siden av IKEA :P

Den tittet vi også på, og stellebordet i samme serie. Men samboer syntes det ble for ruvende, ikke så stort rom. Men vi kjøpte komoder og benk med oppbevaring i den serien :) kjennes ut som god kvalitet også.

Hun kommer garantert til å ville ta dere med innom der også :ahappy:

Er det første barnebarnet hennes?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tittet vi også på, og stellebordet i samme serie. Men samboer syntes det ble for ruvende, ikke så stort rom. Men vi kjøpte komoder og benk med oppbevaring i den serien :) kjennes ut som god kvalitet også.

Hun kommer garantert til å ville ta dere med innom der også :ahappy:

Er det første barnebarnet hennes?

Det er første barnebarnet ja :)

Så bra det føles som god kvalitet, tror det vil gå greit inn på rommet, det er sånn passe str på det. Fra før av sto det en Hemnes dagseng der, og denne er vel ikke akkurat større :P

Vi har valgt å vente litt med stellebord da, for å se om vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er første barnebarnet ja :)

Så bra det føles som god kvalitet, tror det vil gå greit inn på rommet, det er sånn passe str på det. Fra før av sto det en Hemnes dagseng der, og denne er vel ikke akkurat større :P

Vi har valgt å vente litt med stellebord da, for å se om vi trenger.

Er nok mer plass på det rommet da ja. Halve rommet hennes blir jo spist opp av teit skråtak :P

Da tenker jeg din svigermor er like tussete om dagen som min, og koser seg veldig med det hun får lov til å bidra med :)

Vi har kjøpt stellebord til badet oppe, der må vi ha, også bruker vi bare stellematte på vaskemaskinen som står på badet/vaskerommet nede.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er babysyk.

:heart:

Helt på ekte. Jeg vet ikke om jeg egentlig vil ha livet mitt snudd opp ned, men jeg har lyst på en baby... :heart:

Men så blir jeg bekymret av alle vondtene man får :( Hvor vanlig er det egentlig?

Jeg ELSKET å være gravid.

Og hadde nok færre plager enn mange andre.

Litt kvalme, trøtthet, halsbrann, leggkramper. Men helt overkommelig.

Så fikk jeg svangerskapsforgiftning siste uka da.

Men kunne vært gravid konstant jeg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er babysyk.

:heart:

Helt på ekte. Jeg vet ikke om jeg egentlig vil ha livet mitt snudd opp ned, men jeg har lyst på en baby... :heart:

Men så blir jeg bekymret av alle vondtene man får :( Hvor vanlig er det egentlig?

Tja, det er ganske mange ubehageligheter i forbindelse med svangerskap, og endel smerte. Men det er jo helt naturlig, og jeg har litt inntrykk av at mange gravide (ikke myntet på noen her inne!) blir litt hysteriske for smerter, ubehag og tretthet. Ja, det stikker og strekker i livmor og magemuskler. Ja, bekkenløsning kan være helt forferdelig (men langt fra alle får plager med det). Ja, du kommer til å bli så trøtt som du aldri har vært før. Men det hører liksom med. Man kan ikke bli gravid og forvente at alt skal være som normalt, bare at magen blir større og en unge plutselig plopper ut. Det er stort sett mye fysisk ubehag med å gå gravid, og det er jo greit å være forberedt på at det kan være både vondt og slitsomt. Om det er verdt det? 9 måneder med ubehag mot det største i livet? You do the math ;) Svangerskapet er en ganske ubetydelig del av det å bli forelder.

Sjelden jeg sitter å ser facinert på klesvasks som henger til tørk.. Men aaaah, så smått og fint :wub: og rart at hun i magen skal ha på seg dette :wub:

Å, det er så koooos å vaske og legge klar bittesmå klær :wub:

Nå fikk jeg brått litt dårlig samvittighet av å tenke på hvor sirlig orden jeg hadde i klærne til H før hun kom og ei god stund etterpå. Nå er det mer kaos :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er babysyk.

:heart:

Helt på ekte. Jeg vet ikke om jeg egentlig vil ha livet mitt snudd opp ned, men jeg har lyst på en baby... :heart:

Men så blir jeg bekymret av alle vondtene man får :( Hvor vanlig er det egentlig?

Jeg hadde uflaks og startet svangerskapet med et kritisk lavt blodtrykk ( ble sykemeldt og fikk ikke gå ut av huset uten å ha noen med ) og når det endelig ga seg kom bekkenløsningen så brått og kraftig at jeg faktisk trodde jeg mistet ungen.

I tilegg sov jeg ikke.

Jeg sov ca 3 timer i døgnet fra jeg var 4 mnd på vei :|

Ble rådet til å ta sovemedisin til slutt , men jeg turde ikke.

Jeg HATET å være gravid fordi jeg gikk fra å være aktiv til å bli invalid.

Jeg klarte ikke alltid å få meg opp av doskåla en gang fordi bekkenet var ute å kjøre.

Var det verdt det? ?

Jeg kunne gått gravid i 20 år. Eller resten av mitt liv for A.

Om jeg så hadde blitt alvorlig invalid livet ut hadde jeg gjort det igjen .

Jepp, jeg vil ha bekkenløsning resten av livet, men den er nå stort sett mer småirriterende enn plagsom så lenge jeg bruker hodet og passer på kroppen min.

Det er en symbolsk pris å betale for det beste som har skjedd i livet mitt. .

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud kan jeg spørre hva blodtrykket ditt var? Jeg har kronisk lavt blodtrykk, men har aldri hatt så lavt som ved siste kontroll like før jul. Da var det 90/50, og jeg plages jo litt med det. Tidvis kan jeg ikke stå oppreist mange minutter uten å måtte ligge flatt for å unngå å svime av. Men blodtrykk har jeg liksom ikke greie på whatsoever, og jeg aner ikke hvilke verdier som er urovekkende lave? Legen var uansett ikke spesielt bekymra, så jeg regner med jeg har litt å gå på. Han ba meg bare passe på å drikke vann, gjerne farris, og legge meg ned hvis jeg ble dårlig. Well, duh :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud kan jeg spørre hva blodtrykket ditt var? Jeg har kronisk lavt blodtrykk, men har aldri hatt så lavt som ved siste kontroll like før jul. Da var det 90/50, og jeg plages jo litt med det. Tidvis kan jeg ikke stå oppreist mange minutter uten å måtte ligge flatt for å unngå å svime av. Men blodtrykk har jeg liksom ikke greie på whatsoever, og jeg aner ikke hvilke verdier som er urovekkende lave? Legen var uansett ikke spesielt bekymra, så jeg regner med jeg har litt å gå på. Han ba meg bare passe på å drikke vann, gjerne farris, og legge meg ned hvis jeg ble dårlig. Well, duh :P

Husker ikke. ..:lol:

Jeg fikk beskjed om å drikke farris , få i meg litt mer salt enn man normalt anbefaler gravide og å ta det veldig med ro.

Jeg oppdaget jo at jeg var gravid fordi jeg besvimte hele tiden plutselig.

Jeg kom opp i normalt blodtrykk i siste trimester og det begynte å stige sakte etter 3 -4 mnd.

Lavt blodtrykk er grusomt, du vet aldri når du plutselig svimer av :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...