Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Tusen takk @Krilo det var veldig smart :)

Hadde egentlig tenkt å handle fra Ellos der har jeg medlemskap og endel rabatter, men de var plutselig utsolgt for alt men glemte å gi meg beskjed, nå dagen etter er det derimot magisk på lager :S Men da dret jeg i dem denne gangen og prøvde Jollyroom så satser jeg på at de får tak i varene :)

Sjekk også ut kopbarnevogn.no , ofte litt billigere der og skikkelig kjapp levering, også har mimmis.no ofte mye salg og tilbud, og er i utgangspunktet rimeligere enn en del andre, de har også kupong på 100,- i avslag for kjøp over 500,-

Jepp, jeg har handlet litt mye på nettet og tittet rundt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Ting man savner etter man har fått barn:

-vanlige bher

- sove lenge i helgene

- se tv uten at noen stjeler fjernkontrollen og skifter kanal

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ha rene klær mer enn en time :pinch:

Jeg blir helt matt, og så inderlig forbannet :sint_01:

At vi ikke er kommet lengre enn som så i 2015 er helt utrolig :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk... Tenkte jeg skulle søke barnehageplass til høsten.. Så kommer alternativene opp om hvor mange dager jeg vil ha henne der, og hvilken barnehage..

Jeg har aldri tenkt på hvor mange dager vi skulle søke om jeg.. Jeg aner ikke hvilken jobbsituasjon jeg er til høsten, om jeg i det hele tatt får jobb, og det er heller ingenting sikkert med gubben.. Da er det lett å planlegge liksom :lol:

jaja, gjør det i morgen da :aww::lol:

Søk 5 dager. Om du ser på prisforskjellen så skiller det veldig lite mellom 4 og 5 dager feks :)

Dusje og gå på do alene :P

Ikke gjort siden eldstebikkja kom i hus :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er babysyk.

:heart:

Helt på ekte. Jeg vet ikke om jeg egentlig vil ha livet mitt snudd opp ned, men jeg har lyst på en baby... :heart:

Men så blir jeg bekymret av alle vondtene man får :( Hvor vanlig er det egentlig?

Vi er jo laget for å tåle både svangerskap og fødsel. Jeg hadde litt bekkenløsning en stund (et par år kanskje) etter fødslene, men merker ingenting nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er babysyk.

:heart:

Helt på ekte. Jeg vet ikke om jeg egentlig vil ha livet mitt snudd opp ned, men jeg har lyst på en baby... :heart:

Men så blir jeg bekymret av alle vondtene man får :( Hvor vanlig er det egentlig?

De fleste vondtene forsvinner etter at barnet er ute. Men det er i perioder fryktelig ubehagelig å gå gravid, si noe annet er bare dumt. :lol: Noen få sliter med bekkenløsninger lenge etter graviditeten, jeg ble kvitt min med en gang omtrent, men sleit lenge med vonde hofter pga låsninger i bekkenet. Mye enklere å fikse enn bekkenløsning. Osteopaten min mente at det er ganske mange som tror de har bekkenløsning som "kun" har låsninger som ikke søker hjelp fordi de ikke tror det er noe å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er babysyk.

 

:heart: 

 

Helt på ekte. Jeg vet ikke om jeg egentlig vil ha livet mitt snudd opp ned, men jeg har lyst på en baby... :heart:

 

Men så blir jeg bekymret av alle vondtene man får :( Hvor vanlig er det egentlig?

Du vil alltid finne noen som har en del plager, men for de aller aller fleste forsvinner plagene etter svangerskapet. :)

Dessuten glemmer man fort! Hvis ikke hadde det vært mange flere enebarn, så det må jo være verdt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er babysyk.

:heart:

Helt på ekte. Jeg vet ikke om jeg egentlig vil ha livet mitt snudd opp ned, men jeg har lyst på en baby... :heart:

Men så blir jeg bekymret av alle vondtene man får :( Hvor vanlig er det egentlig?

Første svangerskapet mitt var helt supert. Ingen plager, bortsett fra en del kvalme og oppkast den første tiden. Ingen smerter. Gikk halvannen mil på tur med @Nemi et par uker før fødselen, og var egentlig bare litt mer sliten enn normalt i etterkant. Da fødselen startet (ble satt i gang) ville jeg ikke si i fra til jordmødrene fordi jeg tenkte de var opptatt med noen som virkelig var i gang. Jeg trodde jeg så vidt hadde begynt å få rier, så jeg lå og ventet på at det skulle bli ordentlig vondt før jeg ville si i fra. Sånn var det under hele fødselen.. Mye mindre vondt enn jeg hadde trodd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tinkie , jeg har så og si hatt nullplager, nesten ikke kvalme og kun litt små vondt i ryggen nå og da. Om jeg ikke viste jeg var gravid hadde jeg ikke relatert det til det. Frem til jeg ble sykemeldt 23.12 pga av at ryggen krevde mer stillesitting enn jobben kunne tilrettelegge i julerushet og bytterushet, hadde jeg 0 fraværsdager :) og nå som jeg er hjemme og styrer selv kjenner jeg ikke noe lengre. Litt ubehag innimellom men ikke noe ordentlig vondt som hemmer meg nå :)

Det som har vært tøffest for meg med graviditeten er det psykiske, og nesten konstant være bekymret for om alt er som det skal inni der og om det faktisk vil gå bra denne gangen. Det har gjort meg en del sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke kommet så langt, så ting kan sikkert endre seg, men er nå i 26. uke og har hatt ekstremt lite plager. Jeg jobber nå 80% men det er pga tretthet (jeg blir så mye fortere sliten) og ikke noe annet. Ryggen min er litt teitere enn vanlig, men det hadde ikke vært noe annerledes enn om jeg hadde lagt på meg kiloer rundt magen istedenfor en baby :P

Ingen bekkenløsning eller noe her enda, *bank i bordet*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg gått igjenom posene med klær jeg har kjøpt til frøkna.. Og jeg som trodde jeg hadde vært flink å ikke handlet så mye... Jah... Skylder på at jeg jobber i butikk med baby avdeling og ligger inne på kjøpesenter... :aww: men det meste har vært på salg da :aww:

Så nå er første maskin i gang :heart:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått tilbake en bobledress niesa vår har lånt av meg. (Arvet etter et av fosterbarna jeg hadde)

De er litt vel glade i vaskepulver og tøymykner så det oser av dressen. Har vasket den to ganger, med vanlig blenda sensitive og eddik en gang og med natron og eddik en gang. Lukter like ille. Noen supertips?

Egentlig regner jeg med at det bare må luftes ut men om koen har noe annet lurt så prøver vi gjerne.

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å gå med sånne klær som lukter så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende diskusjonen om barneoppdragelse, tror jeg vi alle blir såre når det stilles spørsmål med det vi gjør og opplever som det beste for våre barn. Hvor det kommer fra at barn som ikke blir truet med - eller opplever - å bli fratatt goder eller privilegier som straff -eller konsekvens- på uønsket atferd, dermed har en grenseløs og uforutsigbar oppdragelse, er meg en gåte og jeg blir faktisk også lei meg. Jeg oppdrar barn hele dagen hver dag og har en viss peiling på hva jeg snakker om og tåler fint at andre er uenige med meg, men ikke at de antar noe som ikke er sant.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått tilbake en bobledress niesa vår har lånt av meg. (Arvet etter et av fosterbarna jeg hadde)

De er litt vel glade i vaskepulver og tøymykner så det oser av dressen. Har vasket den to ganger, med vanlig blenda sensitive og eddik en gang og med natron og eddik en gang. Lukter like ille. Noen supertips?

Egentlig regner jeg med at det bare må luftes ut men om koen har noe annet lurt så prøver vi gjerne.

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å gå med sånne klær som lukter så mye?

Mitt supertips er å lufte den ut leeeeenge, også vaske den på nytt senere.

Helt enig, skjønner ikke hvordan folk orker det, heller ikke de sol har badet i parfymeflasken :blink:

Vaska nå fikk kun en liten dose av Omo sensitiv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg gått igjenom posene med klær jeg har kjøpt til frøkna.. Og jeg som trodde jeg hadde vært flink å ikke handlet så mye... Jah... Skylder på at jeg jobber i butikk med baby avdeling og ligger inne på kjøpesenter... :aww: men det meste har vært på salg da :aww:

Så nå er første maskin i gang :heart:

Jeg har faktisk ikke kjøpt et eneste plagg :P Men fått endel fint da, men venter til etter baby shower (ja mine venninnger pålegger meg en slik fest) med å kjøpe inn det som evt. mangler.

Det vil si, nå lyver jeg, jeg har jo bestilt en søt bamsedress som ligger på postkontoret og venter på meg :)

ells_0102590_M.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke kjøpt et eneste plagg :P Men fått endel fint da, men venter til etter baby shower (ja mine venninnger pålegger meg en slik fest) med å kjøpe inn det som evt. mangler.

Det vil si, nå lyver jeg, jeg har jo bestilt en søt bamsedress som ligger på postkontoret og venter på meg :)

ells_0102590_M.jpg

Ville ikke ha shower jeg :lol: var tydelig på det så her har ingen turt å arrangere :P

Men er jo veldig koselig om man liker sånne ting da! :) og da ser jeg den med at det nok er lurt å vente litt med å handle inn.

Sånn dress måtte vi kjøpe også, kjøpte i hvit og fra hm, dems var mye søtere enn den vi har på jobben, den fra hm har jo liten halestjert :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha shower jeg :lol: var tydelig på det så her har ingen turt å arrangere :P

Men er jo veldig koselig om man liker sånne ting da! :) og da ser jeg den med at det nok er lurt å vente litt med å handle inn.

Sånn dress måtte vi kjøpe også, kjøpte i hvit og fra hm, dems var mye søtere enn den vi har på jobben, den fra hm har jo liten halestjert :wub:

Har sett den fra HM påkledd en liten 5 uker gammel gutt og :wub: dåån! Kjempesøt!

Jeg rakk ikke å si noe jeg, vet ikke om jeg liker det, men jeg får velge hvem jeg inviterer og tenker at det blir en veldig casual greie, mer som kaffe og kaker og prat liksom :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...