Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Ikke meningen å sitere deg i en tom post @Aya men sonen er bare teit med siteringer hos meg for tiden.. :P hvordan gikk det på føden?

 

 

her har vi noen herlige kaotiske dager med turer hit og dit for mye koselig selskap og masse god julemat, og ei som stjeler hele showet og nyyyyter oppmerksomheten og sovner som en stein i det hodet treffer madrassen når hun legges for kvelden :ahappy: 

hun fikk masse fint til jul, pakket bare opp 3 selv før og etter middagen også la vi hun til vanlig tid og pakket opp resten av gavene hennes selv på kvelden :aww:

hun filk blant annet en nydelig dukkevogn av ene besteforeldresettet og akebrett, som hun fikk prøvd ute i snøen som kom i dag, stor stas :D 

C267225C-89D7-462A-A038-E05B6F28BF96_zps

veldig stolt over vogna si :ahappy: 

2492B05C-ED74-4CF8-9E05-E1A8F0C3A64E_zps

fikk også en kjempe søt gyngehest som ligner på et esel, og tidenes kuleste gigabamse på 235 cm :lol: 

6296BB21-2F59-4856-A00E-61CD4774EFBB_zps

7F46C407-5156-48C4-BAFF-79EDBD662D05_zps

Nå er det et par rolige dager hjemme før vi reiser på hytta for enda mere ro og kos i snøen :)

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

5 timer siden, Aya skrev:

Gratulerer @rosinbolle! Så herlig! Den buksa så heeelt fantastisk ut ... 

Jeg sitter og slår tiden ihjel til klokken blir så mye at jeg må kjøre hjemmefra. Må på føden for en sjekk i kveld, pannehodepine og litt mer vann i kroppen enn normalt - men håper og regner med det er et resultat av julematen! :)

:hug: Håper alt er bra :hug: 

 

@Rosinbolle gratulerer!! :D Så gøy! :D 

 

 

Årets juletrefest er overstått. Suksess! :D Vi har gått masse rundt juletreet, turte tilogmed å gå selv og holde naboen (ped.leder i barnehagen) i hånda også. :D Hun er AKTIV! men vil ikke at folk skal snakke til henne da, så jeg er utslitt av å følge med på hva hun driver med. Bonden tuller med at nå må vi sende alle på "snakk til Ida"prosjekt så kanskje hun sitter stille mer enn 3 sek om gangen. Kanskje :lol:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SiriEveline skrev:

Gratulerer rosinbolle :)

 

9 timer siden, Aya skrev:

Gratulerer @rosinbolle! Så herlig! Den buksa så heeelt fantastisk ut ... 

Jeg sitter og slår tiden ihjel til klokken blir så mye at jeg må kjøre hjemmefra. Må på føden for en sjekk i kveld, pannehodepine og litt mer vann i kroppen enn normalt - men håper og regner med det er et resultat av julematen! :)

Hvordan gikk det på føden? Håper alt er ok!

5 timer siden, Mari skrev:

Grattis @rosinbolle! Du har litt av en tid i møte :)

 

4 timer siden, Raksha skrev:

@Rosinbolle gratulerer!! :D Så gøy! :D 

Takk, alle sammen! :) Det blir innmari spennende framover! Har begynt å innse at nå starter en ny tidsalder, og det er alt for sent å snu... :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @rosinbolle ! :D 

Herregud,  det yngler på sonen! :D

 

@Aya veldig spent på hvordan det gikk? Begynner å bli så smått bekymret :(

 

07:40 var klokka når poden vekte meg i dag tidlig.  07:40. Det føles som vi har forsovet oss! 

Det har ikke vært noen oppvåkninger i natt en gang! 

Nå skal vi snart hente lille nevø så gutta kan bygge litt lego sammen. Nevø er 9 år og vant til å være litt alene hjemme med lillesøster på 6. Egentlig burde jeg la gutta være litt alene hjemme i mens jeg turer litt med bikkjene ( A er veldig moden for alderen ) , vi klarte jo det helt fint  når jeg vokste opp og da fantes det ikke mobil en gang.  

Men jeg tør ikke. Jeg har blitt sånn jeg ikke skulle bli... 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mari skrev:

Hvordan gikk det? 

 

14 timer siden, Krilo skrev:
På 21.12.2015, 10.37.07, Aya skrev:

 

 

13 timer siden, Raksha skrev:

:hug: Håper alt er bra :hug: 

 

1 time siden, Mud skrev:

 

@Aya veldig spent på hvordan det gikk? Begynner å bli så smått bekymret :(

Hei fininger! Det gikk fint, hurra! Tok så lang tid fordi jeg fikk hele EU-kontrollen med CTG-overvåkning, innvendig og utvendig UL, så innen jeg kom hjem var jeg så sliten at jeg bare ruslet rett til sengs. Men både blodtrykk og urinprøve var bra, og bebis er aktiv og spretter rundt som vanlig, så ingen svangerskapsforgiftning på gang :) Følte meg jo litt teit som ringte inn og satte i gang alt det der, men jeg har jo fått beskjed om at jeg SKAL ringe ved pannehodepine og ødem, så da så!

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aya skrev:

 

 

 

Hei fininger! Det gikk fint, hurra! Tok så lang tid fordg fikk hele EU-kontrollen med CTG-overvåkning, innvendig og utvendig UL, så innen jeg kom hjem var jeg så sliten at jeg bare ruslet rett til sengs. Men både blodtrykk og urinprøve var bra, og bebis er aktiv og spretter rundt som vanlig, så ingen svangerskapsforgiftning på gang :) Følte meg jo litt teit som ringte inn og satte i gang alt det der, men jeg har jo fått beskjed om at jeg SKAL ringe ved pannehodepine og ødem, så da så!

Du skal aldri føle deg teit som passer på babyen din inne i magen! Det er bare å bli vant til det, for man gjør det samme når de er på utsiden. :) Godt å høre at alt var bra! 

 

Leser om fødsler og tar meg selv i å glede meg så voldsomt, gale damen.. :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg i dag blitt "anbefalt" å sykemelde meg 100 prosent... Babyen er litt liten ift der han skal være, og med tanke på at L kom i uke 32 og var dysmatur, og vi er i uke 29 nå, så er de veldig opptatt av (og flinke til) å følge med... Har teoretisk ikke noe å si for næringstilførselen til babyen å slappe av, men det er ivertfall ikke negativt. Det ble litt følsomt for mamman en stund der. Husker så godt forrige gang, og stålsetter meg liksom for at dette blir tøffere med tanke på at jeg har L hjemme. Har liksom gått å ventet på den timen hvor de sier at noe ikke er heeelt ideelt. Heldigvis er blodtrykk og urinprøve fint, så foreløpig er det bare å "spise godt, slappe av og være positiv"...og møte opp på timene på Riksen. Og nå; koble tilbake på resten av juleferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Marianne* skrev:

Her har jeg i dag blitt "anbefalt" å sykemelde meg 100 prosent... Babyen er litt liten ift der han skal være, og med tanke på at L kom i uke 32 og var dysmatur, og vi er i uke 29 nå, så er de veldig opptatt av (og flinke til) å følge med... Har teoretisk ikke noe å si for næringstilførselen til babyen å slappe av, men det er ivertfall ikke negativt. Det ble litt følsomt for mamman en stund der. Husker så godt forrige gang, og stålsetter meg liksom for at dette blir tøffere med tanke på at jeg har L hjemme. Har liksom gått å ventet på den timen hvor de sier at noe ikke er heeelt ideelt. Heldigvis er blodtrykk og urinprøve fint, så foreløpig er det bare å "spise godt, slappe av og være positiv"...og møte opp på timene på Riksen. Og nå; koble tilbake på resten av juleferien...

:hug: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aslan skrev:

@Aya og @*Marianne* :hug: 

 

____

 

Blivende mormor har mottatt bestilling på babyteppe, så nå blir det Mor Signes Babyteppe i blågrå på magetrollet :yes::D 

 

 

 

 

Supert teppe! Men jeg ville brukt merino/silke-garnet fra Nøstebarn om det ikke er for sent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aya , godt det stod bra til i magan. Selvsagt skal du ikke ha dårlig samvittighet, du fulgte instrukser og det er superviktig at du gjør :)

@*Marianne* , huff, ikke artig når man får høre sånt. Slapp av så godt du kan og selv om det ikke gjør noe med næringstilførselen så hjelper det nok for å forebygge prematur fødsel. Det kommer til å gå bra, men jeg skjønner godt at du kjenner på følelsene og frykten. Klem!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer og fine ord? Jeg må jo bare gjøre som jeg får beskjed om, og ta en dag av gangen. Mye var jo bra i dag. Det er bare så likt sist at jeg greier ikke bare tenke at jeg kommer til å gå til termin. Men nå har jeg roet meg litt og konkludert med at jeg kan ikke gjøre så mye fra eller til. Kroppen må bare gjøre jobben sin og jeg må hjelpe til... Så får jeg kanskje lov å være litt mindre sliten og ha litt mer overskudd til L også? formen er jo egentlig fin...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, *Marianne* skrev:

Her har jeg i dag blitt "anbefalt" å sykemelde meg 100 prosent... Babyen er litt liten ift der han skal være, og med tanke på at L kom i uke 32 og var dysmatur, og vi er i uke 29 nå, så er de veldig opptatt av (og flinke til) å følge med... Har teoretisk ikke noe å si for næringstilførselen til babyen å slappe av, men det er ivertfall ikke negativt. Det ble litt følsomt for mamman en stund der. Husker så godt forrige gang, og stålsetter meg liksom for at dette blir tøffere med tanke på at jeg har L hjemme. Har liksom gått å ventet på den timen hvor de sier at noe ikke er heeelt ideelt. Heldigvis er blodtrykk og urinprøve fint, så foreløpig er det bare å "spise godt, slappe av og være positiv"...og møte opp på timene på Riksen. Og nå; koble tilbake på resten av juleferien...

:hug:Uff, jeg kjenner så godt igjen følelsene du beskriver (sånn bortsett fra at jeg ikke har vært gjennom det en gang tidligere selvfølgelig). Jeg håper virkelig at babyen holder seg inne i magen din leeenge enda ... Og hvis du vil ha noen å snakke med som er i stort sett samme situasjon (igjen, minus erfaringene fra sist selvfølgelig), send meg en PM da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

:hug:Uff, jeg kjenner så godt igjen følelsene du beskriver (sånn bortsett fra at jeg ikke har vært gjennom det en gang tidligere selvfølgelig). Jeg håper virkelig at babyen holder seg inne i magen din leeenge enda ... Og hvis du vil ha noen å snakke med som er i stort sett samme situasjon (igjen, minus erfaringene fra sist selvfølgelig), send meg en PM da.

Jeg håper at ved neste kontroll har han vokst masse, så jeg kan se litt lenger frem... Nå er det ivertfall masse sparking og liv i magen, så det er bra. Kan godt hende jeg benytter meg av muligheten til å prate litt. Må finne meg noe å drive med framover som er avslappende OG tar tanker og bekymringer litt bort... Og dette er ivertfall et bra forum å gjøre det på, folk her sørger som regel for at man bekymrer seg mindre istedenfor mer, som på enkelte forum? 

Heldigvis har jeg Maja, som stadig blir flinkere til å være kosehund:)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, soelvd skrev:

Egentlig burde jeg jo ikke klage, for jeg har jo en frisk baby som vokser som den skal. Men etter mange uker med kvalme tar det seg visst opp i stede, så nå spyr jeg og. Uke 18 liksom. Sukk... og energien kan gjerne komme tilbake snart :P

Æsj, det er kjedelig... Hadde det sånn sist, og det var ganske frustrerende. Du har min fulle medfølelse... Regner m du kan alle triks med å ha noe kjeks e.l v senga for å " komme i gang" om morgenen o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Marianne* skrev:

Æsj, det er kjedelig... Hadde det sånn sist, og det var ganske frustrerende. Du har min fulle medfølelse... Regner m du kan alle triks med å ha noe kjeks e.l v senga for å " komme i gang" om morgenen o.l

Takk for medfølelse, det er liksom like overraskende slitsomt nå og :P Hadde det bare vært morgenkvalme,men det er dessverre en døgnet rundt-kvalme. Ser ikke ut som noe gjør noen forskjell. Aller helst vil jeg bare sove det vekk, men det går ikke med en toåring og tre eksamener i januar. Jaja, overlever vel det og. 

 

Har forøvrig tenkt at det er litt lite liv i magen denne gangen kontra Tuva. Men jeg sitter visst bare for lite i ro, for på kino i kveld var det full fest i magen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, soelvd skrev:

Takk for medfølelse, det er liksom like overraskende slitsomt nå og :P Hadde det bare vært morgenkvalme,men det er dessverre en døgnet rundt-kvalme. Ser ikke ut som noe gjør noen forskjell. Aller helst vil jeg bare sove det vekk, men det går ikke med en toåring og tre eksamener i januar. Jaja, overlever vel det og. 

 

Har forøvrig tenkt at det er litt lite liv i magen denne gangen kontra Tuva. Men jeg sitter visst bare for lite i ro, for på kino i kveld var det full fest i magen :P 

Hadde hele døgnet jeg og, men husker at det hjalp bittelitt å komme i gang forsiktig fra morgenen av... Men det er uansett ikke lett når man har er et barn allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...