Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

22 minutter siden, Aslan skrev:

Byvandring er ondskapsfullt for gravide blærer :getlost: Særlig når alle doene koster penger og jeg er tom for mynter. Gahd. Straks kommer båten da, da blir det bedre :teehe: 

Med Tuva måtte jeg aldri noe særlig mer på do, ikke en gang på natten som høygravid. Denne gangen har blæra tatt fullstendig av. Og må jeg tisse, ja, da må jeg ha en do med en gang :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

12 minutter siden, soelvd skrev:

Med Tuva måtte jeg aldri noe særlig mer på do, ikke en gang på natten som høygravid. Denne gangen har blæra tatt fullstendig av. Og må jeg tisse, ja, da må jeg ha en do med en gang :P 

Hehe, kanskje det er et guttetegn? Er det som er mest slitsomt, når jeg må tisse så MÅ jeg liksom. Gul i øya :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Hehe, kanskje det er et guttetegn? Er det som er mest slitsomt, når jeg må tisse så MÅ jeg liksom. Gul i øya :lol: 

Ja, kanskje det er et guttetegn :P ALT har forøvrig vært verre denne gangen. Hormonene, kvalmen, trettheten, bekkenet, tissetrengt, etc. Godt det er siste gangen :P Hadde forøvrig en episode i går der jeg nærmest måtte hive Tuva av doen for mammaen måtte tisse sånn selv. Huff :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, soelvd skrev:

Ja, kanskje det er et guttetegn :P ALT har forøvrig vært verre denne gangen. Hormonene, kvalmen, trettheten, bekkenet, tissetrengt, etc. Godt det er siste gangen :P Hadde forøvrig en episode i går der jeg nærmest måtte hive Tuva av doen for mammaen måtte tisse sånn selv. Huff :P 

Huff. Har to venner som har hatt det sånn. Kjempelette svangerskap først, da kom det jenter, neste var de helt ødelagt og sykmeldt og kvalme og bekkenet datt fra hverandre (ihvertfall på den ene, hun andre kom seg i jobb igjen) - gutter :hmm: 

Jeg er sprek da, såpass at jeg får dårlig samvittighet omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fillerya skrev:

Det er så moro å se at lillebror ler og strkker armene mot storesøster hele tiden! Han er ekstta blid og glad når hun er i nærheten. Gøy å se at hun blir glad og stolt av responsen hun får. :heart:

Vi har ikke tenkt til å gi ungene våre julegaver i år (heller). De kommer til å få mer en nok av andre uansett. Jeg har fått noen kjipe kommentarer på det. De får jo ting de trenger ellers og siden de ikke ønsker seg noe, så ser jeg ikke poenget med å kjøpe noe bare for å kjøpe noe heller. 

På ‎21‎.‎12‎.‎2015‎ ‎10‎:‎37‎:‎07, Aya skrev:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke skrevet i quoten, men vi kjøper heller ikke julegaver i år. Hun får så mange gaver fra andre, så da trenger ikke vi. Ikke skjønner hun det enda heller, så da stresser jeg ikke med det. Går ut nok penger uansett på ulltøy, sko, vinterdresser etc

Hun kommer til å bli kjempe glad for alle de flotte gavene hun får, så hun kommer til å ha masse å drive med fremover :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aslan skrev:

Huff. Har to venner som har hatt det sånn. Kjempelette svangerskap først, da kom det jenter, neste var de helt ødelagt og sykmeldt og kvalme og bekkenet datt fra hverandre (ihvertfall på den ene, hun andre kom seg i jobb igjen) - gutter :hmm: 

Jeg er sprek da, såpass at jeg får dårlig samvittighet omtrent.

Da skylder vi på disse gutta - hvis det er gutt i magen min da :P Fikk forøvrig innkalling til UL på sykehuset nå. Der stod det at dersom tilstanden forverret seg måtte jeg ta kontakt med de.. Atte, hmmm :D

 

 Julegaver ja, vi kjøper ikke i nærheten av så dyre gaver som besteforeldrene gjør. Men jeg klarer ikke la være å kjøpe gave til henne, det er liksom så stas for meg :P:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Aslan skrev:

Huff. Har to venner som har hatt det sånn. Kjempelette svangerskap først, da kom det jenter, neste var de helt ødelagt og sykmeldt og kvalme og bekkenet datt fra hverandre (ihvertfall på den ene, hun andre kom seg i jobb igjen) - gutter :hmm: 

Jeg er sprek da, såpass at jeg får dårlig samvittighet omtrent.

Thats it. Enebarn her. :aww::lol: 

Jeg måtte tisse hver gang jeg reiste meg, og om jeg en sjelden gang ikke måtte det så måtte jeg det på tur til badet uansett. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

:hug: til @Aya og @martine sin E :hug: 

 

:lol: ! Her får jeg "nei, ikke hva gjør du!" når hun gjemmer seg bort og jeg spør hva hun gjør. :lol:

Ååååååh gleder meg til julaften :D Er ei som kommer til å bli så utrolig glad :wub:

 

Tror det er første året i år hvor det virkelig er stor forventning. I fjor gledet hun seg liksom, men forventet ikke så mye, og husket lite fra året før. Nå husker hun julenissen og juletreet og er i ekstase hver gang hun ser "sølvglitt" (juletrelys), og er hoppende glad over all julepynten. Hun kommer til å få en slitsom dag på julaften, men strategien er å gjøre noe helt annet på formiddagen, og hvile ordentlig midt på dagen (gjelder også mamman hennes:P), så det forhåpentligvis blir positivt slitsomt...
 

50 minutter siden, Fillerya skrev:

 

Vi har ikke tenkt til å gi ungene våre julegaver i år (heller). De kommer til å få mer en nok av andre uansett. Jeg har fått noen kjipe kommentarer på det. De får jo ting de trenger ellers og siden de ikke ønsker seg noe, så ser jeg ikke poenget med å kjøpe noe bare for å kjøpe noe heller.

Vi gir gaver, men bare noen små. Her og er det sånn at det flommer over av både nyttig og unyttig, så da sparer vi det til senere. Jeg vet at de to gavene hun får av oss er ting hun virkelig ønsker seg, selv om det ikke koster så mye i kroner og øre...
 

1 time siden, Aslan skrev:

Byvandring er ondskapsfullt for gravide blærer :getlost: Særlig når alle doene koster penger og jeg er tom for mynter. Gahd. Straks kommer båten da, da blir det bedre :teehe:

Jeg syns og det har vært mer merkbart denne gangen (gutt her og), men har etter hvert blitt sånn at jeg ofte kan forvente at det blir bedre hvis jeg bare får han i magen til å skifte stilling litt... Sånn hvis jeg ikke får gått på do med en gang... Jeg hadde for øvrig mye, mye verre kvalme sist, hele svangerskapet. Da var det jo jente. Da hadde jeg ingen andre plager, men da lå jeg jo i sengen hele tiden. Også ble det SF til slutt da. Nå merker jeg mer sånne "fysiske ting", litt bekkenplager, sure oppstøt, alt man hører om liksom, men har nesten ikke vært kvalm (bortsett fra at jeg måtte kaste meg ut av bilen for å spy da vi ankom barnehagen i dag, men jeg tror jeg var FOR sulten rett og slett, og fikk en host litt sånn dårlig timet... For øvrig skikkelig stas å stå sånn utenfor barnehagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, *Marianne* skrev:

Tror det er første året i år hvor det virkelig er stor forventning. I fjor gledet hun seg liksom, men forventet ikke så mye, og husket lite fra året før. Nå husker hun julenissen og juletreet og er i ekstase hver gang hun ser "sølvglitt" (juletrelys), og er hoppende glad over all julepynten. Hun kommer til å få en slitsom dag på julaften, men strategien er å gjøre noe helt annet på formiddagen, og hvile ordentlig midt på dagen (gjelder også mamman hennes:P), så det forhåpentligvis blir positivt slitsomt...
 

Vi gir gaver, men bare noen små. Her og er det sånn at det flommer over av både nyttig og unyttig, så da sparer vi det til senere. Jeg vet at de to gavene hun får av oss er ting hun virkelig ønsker seg, selv om det ikke koster så mye i kroner og øre...
 

Jeg syns og det har vært mer merkbart denne gangen (gutt her og), men har etter hvert blitt sånn at jeg ofte kan forvente at det blir bedre hvis jeg bare får han i magen til å skifte stilling litt... Sånn hvis jeg ikke får gått på do med en gang... Jeg hadde for øvrig mye, mye verre kvalme sist, hele svangerskapet. Da var det jo jente. Da hadde jeg ingen andre plager, men da lå jeg jo i sengen hele tiden. Også ble det SF til slutt da. Nå merker jeg mer sånne "fysiske ting", litt bekkenplager, sure oppstøt, alt man hører om liksom, men har nesten ikke vært kvalm (bortsett fra at jeg måtte kaste meg ut av bilen for å spy da vi ankom barnehagen i dag, men jeg tror jeg var FOR sulten rett og slett, og fikk en host litt sånn dårlig timet... For øvrig skikkelig stas å stå sånn utenfor barnehagen)

Er nok ingen forståelse for jul her enda, men mamman gleder seg :D

 

@Fillerya: Skjønner ikke hvorfor dere skal få pes for det, som du sier, det flommer over av gaver ellers og de får det de trenger av dere ellers i året.  

Vi gir gave, men det er noe vi vet hun ønsker seg, og "trenger". Hun får lite leker ellers og har liten familie så det begrenser seg noe med gaver uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at gravide uten dårlig samvittighet bør og kan bruke handicaptoalettet. Altså, jeg har ingen blærekapasitet (eller kontroll for den saks skyld!), og har ikke sjanse til å stå i kø og vente ... Er ikke det et handicap da?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aslan skrev:

Byvandring er ondskapsfullt for gravide blærer :getlost: Særlig når alle doene koster penger og jeg er tom for mynter. Gahd. Straks kommer båten da, da blir det bedre :teehe: 

Var i Bergen du gikk sant? Det er gratis å gå på do på kinoene ;) så vet du det til neste gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snoffe skrev:

Var i Bergen du gikk sant? Det er gratis å gå på do på kinoene ;) så vet du det til neste gang :) 

Oh takk! Men dro derfra før kinoene åpna uansett hvis åpningstidene stemmer, pleier bare å være der tidlig formiddag når det er sånn vente-på-båten-vandring :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyebetennelse! Noe så voldsomt og. Den ene har hovent og igjenklistra øye, og han andre har så smått begynt å få puss. Det har utvikla seg veldig fort! Første oppdagelse av gult puss på unge 1 var på morran i dag! Så da blir det lege i morra... Google forteller at antibiotika må til på denne typen øyebetennelse :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, soelvd skrev:

Da skylder vi på disse gutta - hvis det er gutt i magen min da :P Fikk forøvrig innkalling til UL på sykehuset nå. Der stod det at dersom tilstanden forverret seg måtte jeg ta kontakt med de.. Atte, hmmm :D 

Hihi :teehe: Og så gøy med UL igjen, krysser fingrene for at kjønnet er synlig og at ting fortsatt er bra!

10 timer siden, Raksha skrev:

Thats it. Enebarn her. :aww::lol: 

Jeg måtte tisse hver gang jeg reiste meg, og om jeg en sjelden gang ikke måtte det så måtte jeg det på tur til badet uansett. :lol: 

 

Haha! Også har du sånne som mamma da, to superlette svangerskap og fødsler, både meg og bror, så det går an :D 

10 timer siden, *Marianne* skrev:

Jeg syns og det har vært mer merkbart denne gangen (gutt her og), men har etter hvert blitt sånn at jeg ofte kan forvente at det blir bedre hvis jeg bare får han i magen til å skifte stilling litt... Sånn hvis jeg ikke får gått på do med en gang... Jeg hadde for øvrig mye, mye verre kvalme sist, hele svangerskapet. Da var det jo jente. Da hadde jeg ingen andre plager, men da lå jeg jo i sengen hele tiden. Også ble det SF til slutt da. Nå merker jeg mer sånne "fysiske ting", litt bekkenplager, sure oppstøt, alt man hører om liksom, men har nesten ikke vært kvalm (bortsett fra at jeg måtte kaste meg ut av bilen for å spy da vi ankom barnehagen i dag, men jeg tror jeg var FOR sulten rett og slett, og fikk en host litt sånn dårlig timet... For øvrig skikkelig stas å stå sånn utenfor barnehagen)

Åh, håper det blir bedre med tissetrang her og når han kommer litt høyere i magen.

Ugh ja, jeg hadde en sånn dag i dag, sov bare 3-4 timer i natt fordi jeg måtte opp å rekke flyet, og fikk smake på både frokost og lunsj flere ganger i dag :no: Ughe!

6 timer siden, Aya skrev:

Jeg mener at gravide uten dårlig samvittighet bør og kan bruke handicaptoalettet. Altså, jeg har ingen blærekapasitet (eller kontroll for den saks skyld!), og har ikke sjanse til å stå i kø og vente ... Er ikke det et handicap da?

Enig!

1 time siden, Wednesday skrev:

Øyebetennelse! Noe så voldsomt og. Den ene har hovent og igjenklistra øye, og han andre har så smått begynt å få puss. Det har utvikla seg veldig fort! Første oppdagelse av gult puss på unge 1 var på morran i dag! Så da blir det lege i morra... Google forteller at antibiotika må til på denne typen øyebetennelse :/

Æsj, god bedring! :( 

 

_____

 

Åh, etter fin ultralyd dukket nestingbehovet mitt opp :icon_redface: Fant seng vi ønsket oss på skikkelig bra salg, den er på vei i posten nå. Kjøpte noen fine klesplagg etter at vi var ferdige, og i dag fikk vi masse fine bodyer av den blivende farmoren til minien :) Åh, er så kos! Nå etter jul skal jeg begynne å saumfare finn og Facebook litt grundigere etter ting vi har tenkt å kjøpe brukt, og en turvenninne har både klær og utstyr vi kunne arve om vi ville :) Og blivende mormor vet jeg klør i fingrene etter å komme igang med strikking av babyteppe og hentesett, så får lande på hva vi vil ha snart :D Fin tid :heart: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Aslan skrev:

Haha! Også har du sånne som mamma da, to superlette svangerskap og fødsler, både meg og bror, så det går an :D 

Ja jeg hører folk sier det, og tenker at de sikkert bare har ekstremt selektiv hukommelse :lol:  Neida... Joda :lol:

Næsjda, er jo ikke garantert likt svangerskap en eventuel nestegang, men jeg må liksom ha det med i beregningen, og denne gangen har jeg lillemor i tillegg. Jeg var jo veldig heldig med at det aldri var noen komplikasjoner med barnet under svangerskapet, og jeg hadde en helt grei fødsel. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Raksha skrev:

Ja jeg hører folk sier det, og tenker at de sikkert bare har ekstremt selektiv hukommelse :lol:  Neida... Joda :lol:

 

Det tror jeg og. Til og med mitt forrige svangerskap hvor jeg spydde i 7 mnd, veide 10 kg mindre etter 7 mnd enn vekta før jeg var gravid, før L kom to mnd for tidlig husker jeg som "det var ikke SÅ ille da", men det VAR jo ganske ille egentlig, ivertfall før L kom. Etter det krevde jo bare litt ekstra tålmodighet... Tenk om 20-30 år, når jeg skal prate med L om hvordan det var, da kommer jeg jo bare til å huske harmoni og lykke...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fillerya skrev:

Det er så moro å se at lillebror ler og strkker armene mot storesøster hele tiden! Han er ekstta blid og glad når hun er i nærheten. Gøy å se at hun blir glad og stolt av responsen hun får. :heart:

Vi har ikke tenkt til å gi ungene våre julegaver i år (heller). De kommer til å få mer en nok av andre uansett. Jeg har fått noen kjipe kommentarer på det. De får jo ting de trenger ellers og siden de ikke ønsker seg noe, så ser jeg ikke poenget med å kjøpe noe bare for å kjøpe noe heller. 

Vi hadde ikke tenkt å kjøpe noe, men så måtte jeg bare ha en greie som jeg visste ingen ville greie å kjøpe (fra Etsy som ingen i familien vet hva er) og så fant jeg en fin og billig vinterdress. Sistnevnte hadde dog blitt pakket ut og brukt om behovet hadde meldt seg, men nå passer den fint under treet.

De får jo mer enn nok av oss i hverdagen!

 

Apropo svangerskap regner jeg mitt som superlett, og jeg fikk gutt.

Dog hadde jeg sure oppstøt, var konstant sliten/trøtt de midterste 3 månedene. Bekken/nedre rygg verket også endel, men etter hva jeg forsto hadde jeg ikke bekkenløsning, smertene var også like som mine vanlige ryggplager som dukker opp av og til, bare at det liksom ikke gikk over før noen uker etter fødsel. Men følte at alt det bare hørte med, og jeg gikk jo en halvannen times gåtur på termindagen og det var ikke så stress (fødte 1 uke over).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første svangerskap var lett. Jeg var sprek, jobba til jeg måtte ta permisjon, hadde ingen plager utover det at jeg måtte på do oftere og ikke kunne ligge på magen. Superlett fødsel også, når de bare fant ut at de måtte punktere fosterhinna :P Det gikk vel 7 timer fra jeg fikk veer til den 4 kg tunge sønnen min var født, syns ikke det er noe å klage på :)

Andre svangerskap var litt verre, med bekkenløsning og leggkramper og sure oppstøt, sånn i tillegg til svimelhetsanfall og dårlig konsentrasjon og hukommelse. Bekkenløsninga var ille nok til at jeg bestemte meg for at det var mitt siste svangerskap, og det sliter jeg tidvis med i dag også, men om det ikke var for den, så vil jeg ikke si at jeg var spesielt plaget da jeg gikk med datterbarnet heller. Lett fødsel der også, det tok rett nok 11 timer med henne, men det var fordi at ingen av oss kom på at vi måtte punktere fosterhinna før det hadde gått 10 timer. Når det bare ble stukket hull på den, kom hun også kjapt og greit :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får igjen pengene for ulldressen med glidelås som røk. De hadde ikke flere dresser inne, synd siden den var kjøpt på tilbud. Men fikk besked om at jeg kunne fikse glidelåsen selv om jeg ville, eller få noen til å fikse, for de skulle ikke ha den inn. Så litt lirking, tvang, luring og en dose kontaktlim (man tager hva man haver) så er den hvertfall brukanes :D

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går omgangssjuke i barnehagen. Isa fikk det sent i går kveld og ble forhåpentligvis ferdig noen timer senere. 4 fulle sengeskift og pjusk liten unge. Idag er det full fres så håper at det ble med dette og at ingen av oss andre får det. Spesielt ikke lillebror!

Vi fikk melding fra bhg sent i går kveld (kl 23) om at det var mulig barnehagen måtte stenge i dag fordi det ikke var personal tilgjengelig for de var også syke. Stakk innom i dag for å hente klær vi trenger i løpet av ferien, og der var det bare ett voksen og tre barn :o Kraftige saker det som går nå tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fillerya skrev:

Det går omgangssjuke i barnehagen. Isa fikk det sent i går kveld og ble forhåpentligvis ferdig noen timer senere. 4 fulle sengeskift og pjusk liten unge. Idag er det full fres så håper at det ble med dette og at ingen av oss andre får det. Spesielt ikke lillebror!

Vi fikk melding fra bhg sent i går kveld (kl 23) om at det var mulig barnehagen måtte stenge i dag fordi det ikke var personal tilgjengelig for de var også syke. Stakk innom i dag for å hente klær vi trenger i løpet av ferien, og der var det bare ett voksen og tre barn :o Kraftige saker det som går nå tydeligvis. 

Oi! Heftig! Håper dere andre slipper unna. Har de ikke vikarer å sette inn i slike situasjoner? Er jo ikke barebare å ta en fridag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...