Gå til innhold
Hundesonen.no

Innbilt drektighet hos katt


SunsetYang
 Share

Recommended Posts

Kan katter få innbilt drektighet/graviditet?

Katten min på 7 mnd har den siste uken blitt mer kjælen (krever oppmerksomhet 24/7), nøler med å hoppe ned av ting, har fått mindre opptrukket buk, og er litt hoven rundt pattene - man kjenner at hver enkelt buler litt ut. Drikker og spiser like mye som normalt. Og så snoker hun noe sinnsykt, legger seg i skuffer og vesker osv.. Skjønner ikke hva det kan være, siden hun er innekatt (skal kastreres når hun får ettårsvaksinen) og bare blir luftet i bånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kastreres da rett og slett fordi de har pakkepris på det + chip :) Er ikke noen fare for at hun klarer å snike seg ut, så da har det ikke noe å si. Løpetid kan vi leve med :P

Vi har pakkepris på det i kjeden av klinikker jeg jobber, men man må ikke gjøre begge deler på likt. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å svare på spørsmålet ditt, ja katter kan bli pseudodrektige. Men sjelden jeg har hørt om veldig uttalte tegn på dette. Det forekommer hvis katten har fått eggløsning under løpetiden og/eller blitt paret uten å ha blitt drektig.

Hvis hun virker veldig annerledes og/eller blitt merkbart større i buken ville jeg vært veldig på vakt med tanke på livmorbetennelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke blitt såå mye større, bare nok til at jeg merker det når jeg tar på henne - sjekker henne to ganger i uken for å gjøre veterinærbesøk og håndtering ved behov enklere

Hun vasker seg heller ikke mer enn normalt, men skal være på vakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke blitt såå mye større, bare nok til at jeg merker det når jeg tar på henne - sjekker henne to ganger i uken for å gjøre veterinærbesøk og håndtering ved behov enklere

Hun vasker seg heller ikke mer enn normalt, men skal være på vakt :)

Da er hun nok pseudodrektig :)

Har hatt begge deler på katt selv mens jeg var aktiv oppdretter. Men var ikke så vanlig med noen av delene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...