Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Endelig begynner jeg å merke forskjell, spesielt på magen, som begynner å bli den gamle rosinmagen (gamle strekkmerker etter svangerskap gjør den litt skrukkete). Men jeg synes jeg har vært ganske beinhard med meg selv også, som har bråsluttet med godteri, og ikke kjøpt så mye som en liten sjokolade i hele år :o Vi har hatt noen drops igjen fra jula, det har hendt jeg har tatt noen få, men nå er det helt tomt i huset. Det er uansett STOR fremgang for meg som lett har kunnet spise en halv kilo smågodt fordelt utover helga (fredag - søndag). Ikke bare har jeg bråslutta med godteri, men også farris. Har aldri vært noe glad i vann, men har klart å drikke nok allikevel. Det har blitt farris i helgene, men herregud så mye penger vi har spart på å ikke kjøpe det. Har fortsatt ikke vekt i huset, men har veid meg en gang på dyreklinikken og en gang på besøk hos folk som har, og det er blitt omtrent 3 kg i minus så langt. Veide faktisk mer enn jeg trodde i utgangspunktet, så det er fortsatt 6-7 kg igjen til målet er nådd. Godt på vei, ihvertfall. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter påske tenker jeg :P Veit at ting kommer til å gå dritt nå når jeg ikke kan trene på 2-3 uker. Skal fortsatt komme meg ut på tur, men det er når jeg får svettet litt godt at jeg tar gode matvalg...

Er det skikkelig krise å ta en sånn pulverkur eller noe over en kort periode for å kvitte seg med 2-3 kg? Jeg vil ned til 58 til bryllupet (det er liksom 6 mnd til, så jeg burde jo få det til "naturlig" men jeg veit ikke om vilja er der... Kanskje til våren?) Det er snakk om 3 kg dit nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stine skrev:

Etter påske tenker jeg :P Veit at ting kommer til å gå dritt nå når jeg ikke kan trene på 2-3 uker. Skal fortsatt komme meg ut på tur, men det er når jeg får svettet litt godt at jeg tar gode matvalg...

Er det skikkelig krise å ta en sånn pulverkur eller noe over en kort periode for å kvitte seg med 2-3 kg? Jeg vil ned til 58 til bryllupet (det er liksom 6 mnd til, så jeg burde jo få det til "naturlig" men jeg veit ikke om vilja er der... Kanskje til våren?) Det er snakk om 3 kg dit nå.

3 kg hadde jeg glatt tatt med en pulverkur altså. 

Er betraktelig mer som skal av her, så vi starter igjen 1. februar og holder litt i sjakk frem til det, men jeg har strengt tatt ikke noe tidsperspektiv da. Men kjenner at jeg har lyst til å prøve å legge om kosten slik at jeg har mindre magevondt. Men det ville vært mye enklere om magen var konsekvent på hva som var vondt da :aww: Alt blir så mye tyngre med vondt i magen hele tiden. 

Og jeg har som vanlig en million prosjekter som fører med seg mer bevegelse, må bare orke! :lol: 

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Jeg går på medisiner som gjør meg sulten hele tida, og alt smaker fantastisk. Så går trått her også.

Men skal prøve å ta sunnere valg. Spise mer fisk, rent kjøtt og grønnsaker, og kutte ut mer av sukker og raske karbohydrater fremover.

Auch den høres vrien ut :hug: 

 

Jeg blir alltid så fryktelig sulten på kvelden :o Går over om jeg ignoerer men føler meg mye kvikkere dagen etter om jeg faktisk spiser et ordentlig måltid på kvelden, så må bare ha noe som er godt og enkelt og utkonkurrerer sjokolade :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stine skrev:

Hvorfor kan ikke ting være enkelt liksom :P Man spiser kun det man trenger og fyser ikke etter dritt :P

DET hadde vært  digg det :o  Tror tilogmed det er noen som har det slik... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på igjen med diett. Ble lei av havregrøten på morgenen, så nå erstatter jeg frokosten med pulver. Masse frukt, lite fett, null sukker til hverdags. Knekkebrød istedet for brød. Unngår hvitt mel. 

Har gått ned vel 1,5 kg. siden nyttår. Hvis jeg greier å holde ut, så er det realistisk å nå 75 kg. før sommeren. Men da må jeg være konsekvent med matinntaket og begynne å være mer aktiv utenom jobben (går veldig mye på jobb). Blir ca 9 kg. å kvitte meg med.

Jeg vil fortsatt være overvektig med 75 kg., men skal være veldig fornøyd om jeg når det målet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inspirert, så har bestemt meg at februar blir streng på kostholdet! 1 dag i uken skal jeg unne meg noe, men utenom det skal jeg gå svært målrettet inn for å gå ned i vekt. Nå har jeg skrevet det her, så da må det gjennomføres også!! Hjelper at Megamarie skal gjøre det samtidig som meg :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 0,6 forrige uke, i morgen er det ny veiedag. Spent! Har vært flink med mat og godteri, men pga sjukdom har jeg vært i særdeles lite bevegelse. Håper bare vekta peker litt nedover i alle fall! Det viktigste er dog at jeg nå har kommet tilbake til de gode vanene jeg hadde i hele 3 år, før det gikk fryktelig skeis i fjor. :P

For øvrig, kjente meg bittelitt igjen i denne stripa. :whistle:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Brus smaker fortsatt dritt, og det er VELDIG deilig! :D Føler meg lettere i kroppen om dagen, og det er også veldig deilig. Prøver å endre hva jeg eter sånn sakte, men sikkert. Jeg sliter ikke med godteri, sjokolade, pottis eller lignende, men alt som lages med gjær er farlig å sette foran meg...Kan forspise meg lett på brød. Har begynt å endre frokosten min nå, så da jobber man seg oppover!

Ellers skulle jeg ønske at vekta fungerte her. Glemmer batterier hele tiden. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist sunt siden 4. januar. Egentlig ingen store sprekker, bare planlagte på koselørdag. Prøver å begrense meg, noe som går fint. Bortsett fra kjærestekvelden vi spiste 4 retter + kino + drinker.. 

 

Vekta manglet batteri, så veide meg ikke før 20. januar. Godt var det, ellers hadde jeg nok blitt litt lei meg av tallet.. 

 

Uansett. 2 kg ned på 8 dager! Nok å ta av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg driver jo og klakker med denne fettklypa mi hver uke, og måler nitidig underhudsfettet mitt. Og bare så dere veit det, så er jeg nå nede i et vektskikte som i følge klikk.no (og alle veit jo at det som står der er sannhenten) kan ansees for å være "atletisk". :shifty:

Ikke overraska altså :cheerleader:

Men sånn fettklype, hvor får du tak på det? Jeg har tenkt på å sjekke det selv, men alle sånne apparater bruker å være latterlig dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...