Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

Men i milde himmel.. Jeg nevner hva som har funket for meg :) Og anbefaler det gladelig videre! For det funker, og om det ikke funker, så kanskje man ikke har vært flink nok med maten...

Betale for det, ja. Det finnes vel nok av andre ting som man også betaler for? Jeg har fått en mye bedre livskvalitet - pga det jeg har foretatt meg det siste året. Og Ja, det hjelper å ha noe man kan støtte seg på.

For meg oser det bitterhet av innleggene dine.

Synes det er du som virker bitter her, jeg, da, må da være lov til å fortelle om egne erfaringer, gode som dårlige?

Kjempeflott at du har hatt så godt utbytte av det og har klart å ta av så mye med det som hjelp, om andre derimot heller anbefaler noe annet og føler det var bortkastede penger når man kan få noe tilsvarende gratis - må de jo få lov til å komme med tips om fortelle om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Om man følger de kcal man skal, og man trener, så går man ikke opp i vekt? :)

Nei, det er jo teorien. Og så er det litt forskjellige meninger om hvor mange kalorier man "skal" ha. Altså, det er ikke "verre" enn å redusere mengden, men dette må jo regnes ut individuelt, og ikke automatisk. Vektklubben greide da eksempelvis å regne fullstendig feil, ettersom jeg gikk opp. Og trening var da tatt med i regnestykket, selvfølgelig.

Om man vil ha god, profesjonell hjelp så anbefaler jeg å gå til en ernæringsfysiolog og få en full kroppsanalyse og oppfølging en gang i mnd. eller noe sånt. Det koster ikke all verden, og legen kan henvise deg. Det er nok noe av det jeg har hatt mest nytte av, ift å ha noen som sparker en i baken og som vet hva de driver med og hva DU trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva du fikk som daglig anbefaling Simira? Trenger ikke å vite hva du veier :) . Bare lurer på hvor på viddene den var, det er jo ikke mye som skal til før man sniker oppover.

Jeg husker ikke nøyaktig lengre, og man får jo ikke eksportere data derfra heller... :P

Jeg satte trenings/aktivitetsnivå til laveste eller nest laveste, ettersom jeg pga ME ikke kan trene mye, og har kontorjobb, men jeg går jo tur med hundene. Jeg har ikke lavt stoffskifte eller noe annet som påvirker forbrenning ifbm sykdom, det er grundig sjekket hos lege.

Jeg hadde vel da en BMI på rundt 32-33 (164,5 cm, 90-92 kg tror jeg?) og skulle ned 14 kg på et år (80 var målet, men 2-3kg som "sikkerhetsmargin"). Mener jeg fikk anbefalt rett under 1900 kcal per dag på første forsøk, innså at det var for mye ganske fort, og tvang det ned til 1700-ish ved å si at jeg veide 95 og skulle ned til 75 og trene enda mindre. Da gikk jeg som sagt ned 5 kg på den tilmålte tiden.

Alt dette med forbehold om at jeg husker 4 år gamle tall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har størst tro på mye aktivitet. Da slipper man de drastisk endringene i kostholdet. Men det er snakk om hard trening, ala hurtig gåring oppover, jogging, svetting og slit. Ikke fokuser for mye på vekt trening, men mest på kondisjon den første tiden. Så kan man øke på med muskel trening etter hvert. Og ha tålmodighet, ikke overdriv, ta tiden til hjelp og øke i kroppens tempo! (viktig å ikke overdrive!)

Ellers spis helt vanlig mat, enkle grep med sunne valg :) Også litt godt i helgene. Jeg har ikke tro på diett, for de fleste klarer det ikke. Men når man kommer seg over den værste kneika treningsmessig, vil man se resultater, det blir lettere og lettere og sjangsen for at du vil fortsette er stor. :)

Lykke til uansett hva du velger å gjøre! :)

Skal selv begynne nå å trene. Har mistet mye av piffen det siste året. Og har gått opp igjen vekten jeg trente av :( Så vet hva jeg må gjøre..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mitt største problem veldig stort sukkerinntak og inaktivitet, men jeg vurderer å prøve denne 28 dagers dietten: http://nirvanaklinikken.blogspot.no/2013/05/fitline-en-vidunderkur.html
Bare for å kickstarte 1 måned, få et konkret "menyoppstett/anbefaling" som kan følges videre resten av livet om man ønsker. Kjenner til noen hestefolk som driver med denne "dietten" (Altså uten fitline produktene, kun de forskjellige dagene, type røde, hvite og grønne) og er veldig fornøyde.
Minuset er jo at man må kjøpe produktene for å få menyplanen, men jeg skjønner jo at det er sånn deres markedsføring er. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler jo om å finne en måte å lykkes på, en måte som får deg til å holde motivasjonen oppe og følge opplegget til man er i mål og etterpå. For å endre livsstil skjer ikke på noen uker eller måneder, det er noe man faktisk må opprettholde resten av livet for å slippe å være en jojo-slanker. For noen innebærer det å slavisk følge en bestemt diett, noen trenger bare å redusere måltidene, mens det for andre hovedsakelig handler om trenig.

Man kan slanke seg kun på fast-food, om det er det man ønsker. Sunt er det jo ikke, men man vil gå ned i vekt så lenge man har et lite energiunderskudd inn.

Jeg har størst tro på mye aktivitet. Da slipper man de drastisk endringene i kostholdet. Men det er snakk om hard trening, ala hurtig gåring oppover, jogging, svetting og slit. Ikke fokuser for mye på vekt trening, men mest på kondisjon den første tiden. Så kan man øke på med muskel trening etter hvert. Og ha tålmodighet, ikke overdriv, ta tiden til hjelp og øke i kroppens tempo! (viktig å ikke overdrive!)

Dette kommer jo helt an på hvor stort energioverskudd inn man har i utgangspunktet. Har man et enormt energioverskudd inn hjelper trening minimalt.

For en som har et lite energioverskudd vil trening hjelpe mye, og selv lett trening kan bidra til vektreduksjon.

For eksempel vil en time spinning/løping forbrenne mellom 700 og 1000 kalorier, alt avhengig av personlig vekt og intensitet på treningen. Når mange mennesker har et kalorioverskudd på flere 1000 kalorier, så sier det seg da at man må trene ekstremt mye for å se resultater, med mindre man i tillegg gjennomfører drastiske endringer i kostholdet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart. Jeg vet jo ikke hvor mye trådstarter spiser om dagene. Noen er mer ekstrem enn andre, men de fleste har den "kosevekten" de skal ned og ikke 100 kg. Og har man et stillesittende liv, vil mye økt aktivitet hjelpe enormt mye. Og ja, dette må gjøres sammen med vanlig mat. Ikke spise helt det samme som før, men bare sunnere valg og mindre. De fleste går opp i vekt pga lite aktivitet eller for mye dårlig mat. Tar man grep om den årsaken man har, er man på god vei.

Det kan være lurt å vite ca hvor mange kalorien man skal ha pr dag og prøve å holde seg innenfor det, sammen med treningen.

Men jeg vet at dette er et kompleks tema, med veldig mange løsninger. Og ikke minst at alle er så forskjellige.

Jeg bare skriver ut ifra personlig erfaring og det jeg vet har funket fra andre. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har størst tro på mye aktivitet. Da slipper man de drastisk endringene i kostholdet. Men det er snakk om hard trening, ala hurtig gåring oppover, jogging, svetting og slit. Ikke fokuser for mye på vekt trening, men mest på kondisjon den første tiden. Så kan man øke på med muskel trening etter hvert. Og ha tålmodighet, ikke overdriv, ta tiden til hjelp og øke i kroppens tempo! (viktig å ikke overdrive!)

Ellers spis helt vanlig mat, enkle grep med sunne valg :) Også litt godt i helgene. Jeg har ikke tro på diett, for de fleste klarer det ikke. Men når man kommer seg over den værste kneika treningsmessig, vil man se resultater, det blir lettere og lettere og sjangsen for at du vil fortsette er stor. :)

Lykke til uansett hva du velger å gjøre! :)

Skal selv begynne nå å trene. Har mistet mye av piffen det siste året. Og har gått opp igjen vekten jeg trente av :( Så vet hva jeg må gjøre..

Å gå ned mye i vekt bare med å øke aktiviteten er svært krevende. Å gå ned 1 kg krever at man forbrenner 7000 kalorier. Man må f. eks ha 11-12 saltimer for å forbrenne så mange kalorier (dvs trening 6 dager i uka i to uker = 1 kg vektnedgang), mens man ved å kutte 500 kalorier per dag vil gå ned 1 kg i løpet av to uker. Klarer man å kutte 1000 kalorier om dagen vil man gå ned 1 kg på én uke (dvs maks anbefalt vektnedgang med mindre man er veldig overvektig). Klarer man i tillegg å være i et visst aktivitetsnivå, så vil det være enda mer effektivt.

TS, hva er det du liker og ikke liker av mat? Spesielt når det gjelder kjøtt, frukt, grønt osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips for å oppnå varig vektnedgang:

* Kartlegg hvor mye du spiser og i hvilke situasjoner du spiser mer enn du trenger

* Regn ut hvor mange kalorier du spiser i gjennomsnitt (bruk dagene frem til 31. desember og drit i om tallene er litt misvisende for resten av året da det er om å gjøre å starte så høyt som mulig på kaloriene)

* Finn måter å erstatte kosen på (eks. drikk kaffe, pepsi max, spis tyggis, frukt osv i situasjoner der du ellers ville overspist).

* Planlegg måltidene og handle alltid etter handleliste.

* Skriv fordeler og ulemper ved å gå ned i vekt og fordeler og ulemper ved å ikke gå ned i vekt.

* Noen ganger kan "overspising" føles riktig her og nå, men tenk på det langsiktige målet.

* Del det store målet opp i små mål som er overkommelige, men litt utfordrende.

*Ikke spis når du sitter på data, mobil, tv eller leser blad/bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips og råd :)

Noe vektklubb, blir d ikke på meg.. ei heller måling av karb/kalorier..Ikke treningssenter heller, enda :)

Jeg sliter desverre med kortpusthet,og klarer ikke puste riktig.. Noe som kan bli et problem under trening,men jeg VET hva som er bra for meg å akter å gjøre dette.

Største problemet mitt er vel at jeg spiser ET måltid iløpet av dagen,også småspiser jeg alt annet jeg har i hus..alt fra youghurt, kjeks, muffins, godis..eller ja..

Så planen er å begynne å spise oftere og mindre,for å minske magesekken.. Man DØR ikke av å føle sult avogtil,og d regner jeg med at kommer :)

Ifht frukt/grønt og at jeg ikke får dette til,så er d en lang historie fra barndommen som jeg ikke ønsker å dele her :)

Jeg har tro på å klare det her,altså :o

Det er snakk om maaange kg ned.. Men jeg vet selv når jeg skal stoppe..og d er når jeg får litt selvfølelse og er fornøyd i speilet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å få i deg tre måltider om dagen så er det SÅ mye bedre enn å gå rundt og spise "alt i skapet" når du er sulten. Ett måltid om dagen fungerer fysiologisk sett veldig dårlig for de aller fleste (men så blir det heller ikke BARE ett måltid da, siden du småspiser innimellom :P ).

Hvis du spiser veldig mye med masse sukker i, som det høres ut som, så vil også grønnsaker og frukt smake mer kjedelig. Samme som folk som salter maten sin ekstremt, de klarer jo ofte ikke å spise grønnsaker uten å dynke med salt..

Om du så må starte med en brødskive med Nugatti til frokost i starten så får du hvertfall i deg noe, og så kan du heve "vanskelighetsgraden" etterhvert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du som så mange andre har aversjon mot frokost? Det er ihvertfall en sak som kan innlæres. Jeg spiste ikke frokost i veldig mange år (fra jeg kunne velge selv :P ), men pga slanking så begynte jeg igjen. Jeg spiser fortsatt ikke mye frokost, normalt sett en liten yoghurt, men noe ihvertfall. Og jeg kan spise mer, om jeg bare gidder, det føles ikke bare fælt lengre. Noen ganger spiser jeg også grov frokostblanding med skummet melk eller en liten porsjon havregrøt. Fellesnevneren er kjapt og enkelt, både å lage og spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost er viktig (for meg) ellers blir ikke jeg sulten utover dagen heller, den setter i gang systemet og gir meg en mye gjevnere sult/blodsukker. En liten Skål med musli, noen blåbær og gresk yoghurt er en god start på dagen.

Du trenger ikke trene på studio for å begynne så smått med styrke heller. Boka "styrketrening for jenter" har fin info, forslag til masse øvelser og opplegg. Tror du kan starte uten vekter om du vil også. (Og boka kan du sjekke ut på biblioteket). Variert trening er bra, og muskler hjelper på forbrennelsen. I tillegg er det sunt å få på plass kjernemusklaturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsigbarhet er kjempeviktig når du skal gå ned i vekt varig - det er faktisk bevist at det å ha forutsigbare, faste rutiner rundt mat er det som skiller jojo-slankerne fra de som får til en varig livsendring. Jeg tror det er lurt av deg å begynne i det små - nå begynner du med maten, men ingen ekstrem diett - det skal jo være en livsstilsendring dette, ikke en kortvarig flopp. Du kan også utfordre deg på at du to dager i uken skal gå en halvtime lenger tur hver dag enn du gjør i dag - og utvide det etterhvert. Det er ingen som er mer fan av hard, systematisk trening enn meg - men det er kjempeviktig å påpeke at ALL aktivitet er bra! Det å gå tur er kjempegod trening, hvis du går på litt og utfordrer deg i litt kupert terreng.

Det er også sånn (og jeg MÅ bare si det) at du bør finne en metode for å lære deg å spise mer grønnsaker. Frukt er det ikke så farlig med, men grønnsaker er så bra og så viktig! Lag en liste over grønnsaker du liker, grønnsaker du kan spise, men som du ikke synes er spesielt godt, og absolutt ikke-grønnsaker. Prøv å ha faste dager i uken hvor du eksperimenterer med grønnsakene på ja- og "kan spise"-listen, finn gode oppskrifter og prøv deg frem. Desto flere ganger du smaker, desto større er sannsynligheten for at du etterhvert også kommer til å virkelig like de!

Tilbake til rutiner og faste rammer. For de aller fleste fungerer det best å spise hver tredje time, slik at blodsukkeret holder seg stabilt. Det vil du merke både på fysisk og psykisk form! Det betyr også at du ikke skal være nødt til å gå sulten. Samtidig - som tidligere overspiser - så vet jeg at det å lære seg forskjellen på å være sulten og å være søtsugen/kjesken/"ha lyst på noe", er viktig. Det er også viktig å lære seg å kjenne når man er mett. Jeg måtte lære meg begge deler ... Jeg spiste for store porsjoner, og jeg småspiste hele tiden - livredd for å føle meg "sulten". Jo mer du spiser, desto mer vant til å få mat blir kroppen, og den begynner å kreve.

Jeg anbefaler deg å sette opp en måltidsplan med mat hver 3.-4.-time. Det kan du ha som utgangspunkt, og så kan du heller justere opp eller ned derfra (jeg fungerer f.eks. bedre med litt lenger pause mellom måltidene, men det tok en god stund fra livsstilsendringen til jeg var der! Jeg måtte lære meg forskjellen på sulten og kjesken først ;)). Du skal tenke mest mulig grønt (VIKTIG! Om det så bare er to grønnsaker du rullerer på!), magert kjøtt, rene produkter, gjerne en vegetarisk dag i uken, vann og langsomme karbohydrater som fullkornspasta/fullkornsris - i små mengder (siden du ikke ønsker lavkarbo) (noe jeg holder med deg i). Ofte er mellommåltidene vanskelige, men det finnes mye godt og enkelt! Min favoritt for tiden: speltlompe med litt smøreost (krydder/urter), litt sennep, to salatblader og krydderskinke/kyllingskinke o.l. Havregryn med melk (pass på mengden, 40 g. er "en porsjon"), grovt brød med kjøttpålegg, mager yoghurt, skyr, hjemmelaget grønnsakssuppe (store porsjoner, så kan man varme opp litt og litt), knekkebrød og så videre. Jeg lager noen ganger kjempeporsjoner med grove matmuffins som jeg fryser ned og tar opp litt etter litt, kjempegodt. Mange som har problemer med grønnsaker liker forresten godt supper, og der er det uendelig med muligheter for magre måltider!

Drikk nok vann! Spis sittende ved et spisebord, ikke stuebord (man merker raskere om man er mett hvis man sitter rett i ryggen og ikke ser på tv samtidig). Bruk små tallerkner og spis sakte. Bestem deg for at hvis du skal ha en porsjon nummer to, så skal du drikke ett glass vann og vente i fem minutter før du forsyner deg (ofte merker du da at du egentlig er mett). Kjenner du søtsuget, drikk et glass vann. Kos deg med å lage god, sunn mat - det er utrolig hvor motiverende det er når man begynner å sette seg inn i det, plutselig liker man ting man ikke likte før også!

Hvis du ønsker tips til oppskrifter og matplan laget av en "interessert hobbykokk/treningsglad/tidligere veldig, veldig, usunn person som nå har et sunt og aktivt liv (for det meste, men ikke i julen)", basert på de ingrediensene du liker, så send meg en PM! Jeg hjelper gjerne (men da må du love å stikke tærne litt utenfor komfortsonen innimellom og smake på en ny ting i ny og ne ;p).

EDIT: Jeg må bare legge til at jeg ikke synes noe om å tvinge seg selv til å spise grønnsaker/frukt man virkelig ikke liker, men heller ta en grundig gjennomgang i eget hode for å finne de man liker litt, eller de man ikke misliker så sterkt, og jobbe ut fra det. Det betyr ikke at jeg synes du skal bli en som bare lever av frukt og grønt, men å heller gjøre det beste ut av den situasjonen du er i, og det utgangspunktet du har :)

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde lenge jeg var kresen på grønnsaker, til jeg innså at jeg hadde jo ikke smakt på halvparten av det som selges i butikkene. Når jeg sto i en litt større matbutikk og så på utvalget, var det flere ting jeg ikke en gang kunne sette navnet på. Så jeg prøver å ha moro av å kjøpe ingredienser jeg ikke har smakt før, og finne en lur måte å bruke det på, og dermed få et større repertoar i kjøleskapet.

Smak er også noe som forandrer seg med tilberedning - jeg kan ikke fordra stekt paprika på pizza, og trodde dermed at jeg ikke liker paprika, punktum, og har pillet av det fra alt mulig i alle år. Men rå paprika i en salat eller som pynt på brødskiva er noe helt annet, fant jeg ut en dag jeg likevel kjøpte med meg hjem en slik en.

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ned mange kilo, og sliter med at jeg er kresen. Blitt mye bedre de siste årene, men det er få grønnsaker jeg liker. Spiser vanlig salat, men kjedelig med det samme til hvert måltid. Generelt sett ikke glad i kokte grønnsaker, men er villig til å prøve igjen! Kan jeg spørre om noen har gode tips til å tilberede grønnsaker, og gjerne tips om gode, litt mer "uvanlige" grønnsaker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er gull å ha en god kokebok. Det finnes mengder av kokebøker som har forslag til sunn og fettfattig mat. Anbefaler Berit Nordstrand sin bok Mat med mer. Hun har kommet med en ny bok etter det også, men den har jeg ikke sjekket. Hvis man bruker litt tid på å lage en suppe eller noe annet fra oppskrift, så kan man det til en annen gang, og man finner nye favoritter som man ikke hadde kommet på uten kokebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ned mange kilo, og sliter med at jeg er kresen. Blitt mye bedre de siste årene, men det er få grønnsaker jeg liker. Spiser vanlig salat, men kjedelig med det samme til hvert måltid. Generelt sett ikke glad i kokte grønnsaker, men er villig til å prøve igjen! Kan jeg spørre om noen har gode tips til å tilberede grønnsaker, og gjerne tips om gode, litt mer "uvanlige" grønnsaker? :)

Sjekk i vegetar-tråden her ;) Og som det nevnes; se på Hellstrøm rydder opp hjemme (på tv3 nett tv) Mange fine innspill for de som ønsker å endre kosthold der.

Og så finnes det jo et utall fine matblogger og nettsteder med inspirasjon. I tillegg til at en god kokebok eller fler er kjekt å ha.

MEN ikke heng deg opp i å følge oppskrifter slavisk! Lær deg enkle prinsipper i matlaging, og bruk fantasien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35.

Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen middag og kanskje kveldsmat om jeg fant det for godt.) Eide ikke sultfølelse før på ettermiddagen da magen nærmest skrek seg ihjel etter mat. ) Jeg trodde da at om man ikke åt, så gikk man ned i vekt.. for man hadde jo ikke noe å fylle på vekta med.. ( akk så feil man kan ta...), drakk ekstremt mye sukkerholdig drikke ( les : Cola, saft, juice , sjokkomelk etc etc).

Fikk til stadighet spørsmål om hva og hvor mye jeg åt, for jeg var jo stor... Og folk så jo rart på meg, når jeg faktisk sa at jeg ikke åt så mye.. for det MÅTTE jo være feil.. Nope, jeg åt ikke nok. Jeg åt ekstremt feil!

Jeg vurderte slankeoperasjon, men ble kvalm av tanken på at noen skulle skjære i meg, og det faktum at det er en stor operasjon. Og ikke uten risiko. Så jeg bestemte meg, i fjor på julaften - at 2014, det skulle være MITT år.

Dette skulle jeg klare selv, uten operasjon!

Så jeg gjorde det jeg MÅTTE, jeg la om livsstilen.

Istedenfor å spise få og store måltider, spiser jeg nå 4 måltider og en frukt/yougurt i mellommålltid. Jeg spiser ALL mat. Potet, pasta, ris, salat, fet fisk, mager fisk, kjøttdeig, kjøtt etc etc. Men en vesentlig forskjell, jeg spiser til magen sier takk for mat første gang! Faller ikke for fristelsen til å legge på "en gang til, fordi det er såååå godt" - da jeg fortsatt er ett matmenneske.

jeg har startet å tenke litt mer over hva det er i de ulike matvarene, jeg har kuttet ut smør og sånne "smør på flesk" ting. Jeg har ikke lengre smør, makrell i tomat OG majones på brødet/knekkebrødet. Jeg har kun makrell i tomat. Det andre er faktisk unødvendige kcalorier.

Istedenfor å gå turer med bikkjene i sånn ferdinan tempo og lukte på blomstene, så GÅR vi tur, og svetten renner :) Det blir det resultater av.

Jeg trener også 3 ganger i uka, både saltimer og egentrening.

Sier ikke det har vært en enkel reise, men det har vært min reise, og vektklubb kom inn i min reise i april ( 4 mnd inn i livsstilsendringen) og jeg lærte ekstremt masse. Det er menyforslag, ulike sunne oppskrifter og innlegg om hva som har funket for andre og hva som ikke har funket!

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, kanskje motivere ts, men nå er det skrevet, og jeg publiserer det :) Legger tilogmed ut før og etter bilder. Så kan dere selv få se hvor stor forskjell det er!

Stå på alle som vil, for dere klarer! Klarer JEG, klarer DERE!

10868052_10152854443536391_7070128741593

10885095_10152854443526391_8894573538459

145 kg i gult, 135 i sort, 88 i de to siste!

Jeg er virkelig imponert over deg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...