Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Jeg teller ikke kalorier og har aldri gjort det heller for jeg slanker meg ikke. :)

Man behøver ikke å telle kalorier kun fordi man slanker seg, jeg gjør det for å få i meg nok mat :) Nok, ikke for mye og ikke for lite :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken badevekt har dere folkens, og viser den det samme hvis du flytter den litt rundt på gulvet og hvis du går av og på ti ganger? Min vekt er åpen for forhandlinger. :whistle:

Min badvekt begynner å dra på årene hvertfall.. jeg har vekten på samme plass på badgulvet hver gang jeg veier meg - er jo vektnedgangen jeg er ute etter :) Men vekta mi viser kun forskjeller på 500gr/1kg, så om jeg går ned 200gr så vises det ikke :P går jeg ned 700 gr, så vises det kun som et halvt kilo :P Det er jo både positivt og negativt, men jeg bruker å skylde på det når vekta ikke røre seg :whistle:

EDIT; Men ja, den kan variere om jeg går av og på... derfor kvier jeg meg for å måle en gang til, dersom jeg er fornøyd med første måling :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken badevekt har dere folkens, og viser den det samme hvis du flytter den litt rundt på gulvet og hvis du går av og på ti ganger? Min vekt er åpen for forhandlinger. :whistle:

Min vekt druknet under en oversvømmelse på badet, livet sto ikke til å redde. Jeg gikk ut fra den viste samme uansett hvor den sto,men prøvde aldri å gå av og på flere ganger etter hverandre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten bør stå på et gulv som er i vater, dvs ikke baderomsgulvet. Den skal vel også stabilisere seg etter at du har satt den ned, så man skal ikke flytte den og gå rett på. Man kan kontrollere vekten med å veie noe man vet vekten på, f eks tokilosposer med mel osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i hele vekta, gjem den innerst inni et kott. Kos deg med trening og sunn livsstil og dersom du har behov for å se om kroppen har forandret seg så bruker du speilet. :ahappy:

For meg er badevekta helt nødvendig for motivasjonen. Å stå på den og se at man har gått ned et halvt kilo er et kick som jeg alltid savner når jeg er ferdig med slankekuren. Speilbildet er mye mer upresist. Jeg kan synes at jeg ser grei ut selv om jeg veier 20 kilo for mye, og jeg kan irritere meg over kraftige overarmer når jeg har idealvekta. Summen på displayet derimot, taler et tydelig språk. (Bortsett fra at billige badevekter kan være en smule unøyaktige, ref. innlegget lenger opp. Det påvirker ikke badevekta som motivasjon likevel).

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er badevekta helt nødvendig for motivasjonen. Å stå på den og se at man har gått ned et halvt kilo er et kick som jeg alltid savner når jeg er ferdig med slankekuren. Speilbildet er mye mer upresist. Jeg kan synes at jeg ser grei ut selv om jeg veier 20 kilo for mye, og jeg kan irritere meg over kraftige overarmer når jeg har idealvekta. Summen på displayet derimot, taler et tydelig språk. (Bortsett fra at billige badevekter kan være en smule unøyaktige, ref. innlegget lenger opp. Det påvirker ikke badevekta som motivasjon likevel).

Badevekter er skumle, derfor har ikke jeg en ;)

Jeg får kicket av å gå ned i vekt litt for sterkt, og blir totalt opphengt i det, så all ære til folk som klarer å forholde seg fornuftig til vekta.

Jeg brukte å ha en sak fra ikea faktisk, ikke digital, som tålte overraskende mye og var sjokkerende nøyaktig (til at den kostet 79 kr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du driver med slankeKUR, @Pippin@Symra. Hvordan gjør du det når du har gått ned de x ant kiloene som var målet for kuren? Legger du da om kostholdet, fortsetter du på samme diett(?) som du nå går på når du gjennomfører kuren eller hvordan er det der? Er så nysgjerrig at jeg må bare spørre. :D Synes det er godt gjort at noen i det hele tatt klarer å si til seg selv at h*n slanker seg og skal gå ned så og så mange kilo, ferdig snakka - da hadde ihvertfall jeg garantert tenkt på mat støtt. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en sånn vekt som ikke viser hva du veier, men hvor mye du har gått ned! De er morsomme. Men jeg slanker meg egentlig ikke jeg heller, jeg kjemper en evig kamp mot de siste tre kiloene + min vanvittige sukkeravhengighet. Heldigvis elsker jeg sunn mat og spiser veldig sunt generelt sett. Jeg er avhengig av å kunne spise meg stappmett innimellom, og da er det fint å kunne gjøre det på kyllingsalat og ikke på Burger liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badevekter er skumle, derfor har ikke jeg en ;)

Jeg får kicket av å gå ned i vekt litt for sterkt, og blir totalt opphengt i det, så all ære til folk som klarer å forholde seg fornuftig til vekta.

Jeg brukte å ha en sak fra ikea faktisk, ikke digital, som tålte overraskende mye og var sjokkerende nøyaktig (til at den kostet 79 kr).

Den ikeavekta får mye skryt, men den selges visst ikke lenger.

Når du driver med slankeKUR, @Pippin@Symra. Hvordan gjør du det når du har gått ned de x ant kiloene som var målet for kuren? Legger du da om kostholdet, fortsetter du på samme diett(?) som du nå går på når du gjennomfører kuren eller hvordan er det der? Er så nysgjerrig at jeg må bare spørre. :D Synes det er godt gjort at noen i det hele tatt klarer å si til seg selv at h*n slanker seg og skal gå ned så og så mange kilo, ferdig snakka - da hadde ihvertfall jeg garantert tenkt på mat støtt. :icon_redface:

Jeg har lagt om kosten ganske radikalt, og kommer til å fortsette med det. Det handler ikke bare om vekt, men om å leve sunnere. Men når jeg har gått ned det jeg trenger kommer jeg til å normalisere bruken av smør, rømme, ost etc, nå er det veldig begrenset. Honning i teen gleder jeg meg også til! Jeg er en sånn person som er flink til å gå ned mange kilo og flink til å legge dem på meg igjen. Men vektøkingen foregår gradvis over mange år, så den tid den sorg. (Bortsett fra at denne gangen skal jeg selvfølgelig ikke gå opp igjen :sleep: ).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en sånn vekt som ikke viser hva du veier, men hvor mye du har gått ned! De er morsomme. Men jeg slanker meg egentlig ikke jeg heller, jeg kjemper en evig kamp mot de siste tre kiloene + min vanvittige sukkeravhengighet. Heldigvis elsker jeg sunn mat og spiser veldig sunt generelt sett. Jeg er avhengig av å kunne spise meg stappmett innimellom, og da er det fint å kunne gjøre det på kyllingsalat og ikke på Burger liksom.

De har sånne på enklere liv. Kostet rundt tusenlappen sist jeg sjekka.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også avhengig av å stå på badvekta et par ganger i uken, for å sjekke at jeg er på rett vei. Dersom jeg ikke bryr meg om badvekta, så betyr det at jeg er på vei i feil retning igjen (been there done that). Med en gang jeg driter i vekta, så kommer kiloene fortere enn svint!

Jeg er enig med @Pippin&Symra , at vekta taler et tydelig språk.. Kroppen forandrer seg så sakte, og det vises egentlig ikke - med mindre man kun ser seg i speilet max 1 gang i uken.. Jeg jubler hver gang vekten viser 500 gr mindre, dèt er motivasjon for meg :D

Jeg har siden november gått ned 13 kilo :cool: Etter at jeg begynte å trene (i januar) har det gått myye saktere, men jeg har som mål å bli sunn og sterk - så da får det bare gå sakte fremover :) Kroppen har ikke vondt av å gå ned 13 til :) I følge badvekten, så går jeg mest ned etter en treningsfri dag - snakk om motivasjon :rofl:

Jeg har satt meg et kosthold som er "enkelt" å holde, så selv når jeg når min idealvekt så er planen å spise sånn ca slik jeg gjør pr idag :) Bare at da skal jeg ikke være såå strikt på rømme, fløte, sukker osv. Også har jeg jo hatt godtestopp siden 5.januar - så jeg gleder meg til å kunne kose meg med noe godt på lørdager igjen :) Bare 30 dager til!

Også syns jeg at det er viktig å huske på (som min mor alltid har sagt til meg); at man kan spise akkurat hva man vil - men med måte. Det er mengden som teller, ikke hva man spiser :):flowers:

Edit: Glemte å nevne at Lifesum (mobilapp) har vært et stoort hjelpemiddel helt fra dag 1! Kjempekjekt å tilegne seg kunnskap om hva matvarer egentlig inneholder av kalorier! Også det å ha oversikt over hvor mye man får i seg, oversikt over vektnedgangen, se at man nærmer seg målvekt osv osv. Legger inn alt jeg spiser der, er blitt en god vane! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg regelmessig for å følge med, for jeg har ikke sjangs å se det på kroppen at jeg har gått ned eller opp, måler meg her og der sånn histen og pisten og.

Jeg la om kostholdet og gikk ned ca 20 kg på 1 år, nå snart 1 år etter at jeg gikk ned de kg'ene så har jeg begynt å innføre "vanlig" ost, melk etc. Akkurat idag veier jeg rett i overkant av maksvekta mi (har satt en maksgrense og en minimumsgrense) men jeg er rimelig sikker på at jeg veier så "mye" nå pga jeg har vært særs ivrig i skisporet de siste dagene :P Så det er nok bare vannvekt og det stresser meg ikke (noe det gjorde før) muligens noe muskelvekt og, jeg ser på bla leggene og armene mine at det er noe mer der som ikke var der før jul :lol: Og låra mine disser ikke lengre! Men det er disse berømte håndtakene og bumpen på magen som fortsatt er der da, men det får bare være. Akkurat nå føler jeg meg vel i kroppen min, og det er en skikkelig god følelse! Også blir jeg i skikkelig godt humør av å trimme litt, blir nesten litt sur de dagene jeg er for sløv til å gjøre det :whistle:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed tidlig imorges om at vannet ble avstengt fra 0900 til 1500 i dag. Helt greit, tenkte jeg, da er jeg jo på jobb. Nå har jeg fått melding om at de håper vannet skal være tilbake til 18:00. Bra vannskålene til hundene ble fylt med rent vann før jeg dro på jobb. Jeg skal dra på et møte snart, hvis jeg ikke har vann når jeg kommer tilbake sliter jeg litt. Og det gjør nok naboene også, blant annet de som har en nyfødt baby.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed tidlig imorges om at vannet ble avstengt fra 0900 til 1500 i dag. Helt greit, tenkte jeg, da er jeg jo på jobb. Nå har jeg fått melding om at de håper vannet skal være tilbake til 18:00. Bra vannskålene til hundene ble fylt med rent vann før jeg dro på jobb. Jeg skal dra på et møte snart, hvis jeg ikke har vann når jeg kommer tilbake sliter jeg litt. Og det gjør nok naboene også, blant annet de som har en nyfødt baby.

Feil tråd? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...