Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasekatt vs huskatt. Rasehund vs blandingshund. Same shit new wrapping, eller...


ida
 Share

Recommended Posts

De er jo som oftest tabby (stripete), men de fleste fargevarianter går an...

Ellers må man nesten klå på pelsen for å finne det ut. Er den vannavstøtende? Tover den lett? Hvor myk er den? Skogkatter har "grov" overpels (til kattepels å være).

Den er mildt vannavstøtende, floker seg lett og er myk. Men hvis han er, så er han uansett blanding, så vil ikke tro han har alle kvalitetene til en skogkatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå lurer jeg bare: I en annen tråd her, ønsker Margrete seg en katt. En rasekatt. Hun blir straks anbefalt å ta til seg en stakkar fra et omplasseringssted for katter. Jeg har til dags dato i

Nei, jeg tror faktisk veldig mange av oss som ikke har konkrete mål/utstillingsplaner (fun fact: man kan stille huskatter - også kastrater) hadde klart seg utmerkt med blandingshund - meg inkludert.

Jeg tenker at hvis folk hadde tenkt litt lengre enn nesetippen sin og kastrert alle katter som ikke skal gå i avl, så hadde det ikke vært noe problem. Jeg må medgi at jeg blir innmari provosert av fol

Katten i mitt liv var ikke den renrasede perseren.

Men Lotte av ukjent opphav.

Hun var så sær som en katt kan bli og alle bikkjer hadde dyp respekt for henne fra første sekund.

Desverre hadde hun det rasende festlig med å hoppe på sovende hunder.

Hun var så proppfull av personlighet at jeg ba om å få henne da de de som eide henne utrykte bekymring fordi de ventet baby og Lotte ikke alltid var snill.

Jeg falt pladask for kattekreket.

Hun sov på puta mi hver natt i 8 år og hadde en slags magisk intuisjon på når jeg kom hjem.

Det spilte ingen rolle om jeg syklet, gikk eller kom i fremmed bil. Når jeg kom hjem satt hun på trappa og ventet.

Jeg bodde med ei venninne en periode og hun kunne se på Lotte at det var et par minutter til jeg kom hjem.

Hun var stadig med meg og bikkjene på tur, noe som skapte latter i nabolaget. Lotte gikk først med halen til værs, jeg og bikkjene etter.

Kom det andre katter til oss og skulle bråke slapp jeg bikkjene etter dem ( de bare jagde) og de jagde kattene ut av tomta i mens Lotte satt pent og virkelig godtet seg *ler*

Den dagen hun ikke satt på trappa når jeg kom hjem visste jeg at hun var død. Det var egentlig ingen vits i å lete, selv om jeg prøvde litt. Lotte lot ikke noe hindre henne i å møte meg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonden sikler på skogkatt, men hvor mye pelsstell er det man må regne med på renrasede? Svigers har to langhåra huskatter og de har virkelig helt grusom pels - tover bare man ser på den... kombinert med nada pelsstell så ser de deretter ut også.

Mine har aldri hatt en eneste floke og børstes kun etter vask og før utstilling. Det vil si kanskje et par ganger i året, og da er de ingen floker å børste ut :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

336435_2391296828203_1922656_o.jpg

Det var en usedvanlig pen katt! Skulle ønske jeg kunne hatt en slik en, men slik blir det ikke denne gangen *skule på Nix* Jeg må innrømme at jeg ble engstelig når dere fortalte om all sykdom som er på katter, være seg rase eller huskatt. Det var en faktor i min avgjørelse det å, så Nix skal ikke få hele skylda. Hun gjorde det bare lettere å være fornuftig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en usedvanlig pen katt! Skulle ønske jeg kunne hatt en slik en, men slik blir det ikke denne gangen *skule på Nix* Jeg må innrømme at jeg ble engstelig når dere fortalte om all sykdom som er på katter, være seg rase eller huskatt. Det var en faktor i min avgjørelse det å, så Nix skal ikke få hele skylda. Hun gjorde det bare lettere å være fornuftig :P

Du skulle hatt en katt som min Afro, evt broren hennes Ares som tilhører @Banshee . Der snakker du fryktfrie katter med masse bein i nesa. De er utrolig kule, de to :D Proppet fulle av personligeter og, fra ende til annen. Da Afro var liten, klatret hun opp på ryggen til fremmede hunder og la seg til å sove der. Litt som en geit :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...