Gå til innhold
Hundesonen.no

Forever living - hva er egentlig det?


Aya
 Share

Recommended Posts

Jeg har endel bekjente og venner som jobber med forever living, og som snakker som om de er frelst, om nettverksbygging, produktene, at det er verdens sikreste jobb og inntekt og så videre. Og jeg er så skeptisk!! Men jeg vet ikke nok om dette - noen som kan mer, som vil lære meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er en sekt! Sikkert helt fine produkter, men merker at måten de reklameres for provoserer meg litt, og gjør at jeg får en ekstra motvilje mot å kjøpe det. Er en veldig nyfrelst-klang over

Aldri prøvd produktene, men har kommet meg på innsiden av hva jeg best kan beskrive som verdens største ekkokammer av ulike grunner. Har også blitt "kidnappet" og kjørt på introduksjonsmøte i Kyani, o

Jeg tenker at det er viktig å sjekke det faglige grunnlaget for slike hallelujaprodukter. Hva er det for eksempel som er så fantastisk med aloe vera, sånn egentlig? https://www.nrk.no/norge/ekspert-om

Er vel bare diverse produkter med aloe vera i seg? Jeg kjenner også flere som driver med dette, noen har litt halleluja-nyfrelst-stemning over seg, mens andre bare liker produktene fordi de ofte fungerer bra og har færre skumle ingredienser enn mange andre merker har. F.eks deodorant uten aluminium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samma vinden som Herbalife sveipa over verden med for noen år tilbake. De involverte blir helt frelst, ingen andre produkter duger, og bare du drikker litt aloe vera om morran, så blir både du og bikkja kvitt alle plager. :D

Jeg anser det som ganske harmløst, da det eneste du må ut med er en startavgift for å få oppstartsproduktene, så vidt jeg veit. Sånn er det i alle fall på Herbalife.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de markedsfører seg som er vel som en av de reneste aloe vera produsentene. Rett og slett. Gå på et produktparty så får du se en sånn informasjonsvideo :)

Har veldig god erfaring med produktene jeg har prøvd. Har atopisk eksem og brukte en periode kun produkter fra forever living med god effekt. :) (Spesielt propolis kremen er god på eksem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sekt! :sorcerer:

Sikkert helt fine produkter, men merker at måten de reklameres for provoserer meg litt, og gjør at jeg får en ekstra motvilje mot å kjøpe det. Er en veldig nyfrelst-klang over det hele, og "skjult" markedsføring, det veves inn i faceboostatuser osv. Er ikke måte på hvor bra produktene er, og hvor rik man kan bli på å selge dem. Høres mer ut som en scam enn noe seriøst.

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel samme type pyramide-virksomhet som alt annet slikt.

Hvis det er noe ved Forever living du synes er pyramide så fortell meg gjerne hva så skal jeg fortelle deg hvofor det ikke er det :)

Det er en sekt! :sorcerer:

Sikkert helt fine produkter, men merker at måten de reklameres for provoserer meg litt, og gjør at jeg får en ekstra motvilje mot å kjøpe det. Er en veldig nyfrelst-klang over det hele, og "skjult" markedsføring, det veves inn i faceboostatuser osv. Er ikke måte på hvor bra produktene er, og hvor rik man kan bli på å selge dem. Høres mer ut som en scam enn noe seriøst.

Det er litt synd at det er sånn. Forever har som tanke at de ikke vil bruke penger på markedsføring og derfor kan det vel kanskje slå ut i litt rare statuser? Uten at jeg vet helt hva slags statuser du mener.

Forever Living er verdens største distributør av aloe vera og selges i 158 land. Bare ren aloe vera-juice alene selges det 400 000 1-litersdunker hver dag. De har fokus på rene gode produkter som ikke er stappa med vann eller kjemiske stoffer, de tester ikke på dyr, er opptatt av velværen til de som jobber med produktet helt fra plantasjer til forhandlere. For å nevne noen av de tingene jeg liker best ved Forever.

Det er ingen produkter som er halleluja, sånn egentlig. Men jeg opplever at mine kunder ofte får fantastisk gode resultater og det synes jeg er kult. Jeg begynte som kjempeskeptisk og nå synes jeg det er spennende å se andre prøve produktene. Selskapet har uansett 90 dager garanti på alle produktene. Ikke fornøyd uansett grunn = pengene tilbake. Forhandler taper heller ikke på det.

Man må, som noen sier her, ikke kjøpe startpakker eller legge ut noe som helst. Man kan kjøpe en tannkrem om man vil for å starte opp. Det er som i mange sånne selskap også "nivåer" man kan nå opp til for å få høyere bonus. Har du først gått opp en nivå går du aldri ned. Selv om du tar fem år pause. Det er ingen som krever noe av deg. Du kan også fint passere sponsoren din i "nivå" om du jobber hardere.

Det jeg liker aller best er teamspiriten. I alle fall her jeg bor. Vi hjelper hverandre, har werbinarer hver uke for å bli lært opp. Sponsorer stiller opp for deg og hjelper deg med alt du trenger til du føler du kan stå på egne bein. Jeg lykkes når mine forhandlere lykkes.

Synes det er mange gode greier. Og ingeneting kommer gratis, man må jobbe for å få god inntekt i dette. Men min sponsor tjener nok for hele familien etter 3 år med dette. Så mulig er det :) Men man må ville det selv. Selv starta jeg med noen produkter, så at familiemedlemmer og sånn fikk bukt med problemer de har slitt med lenge og ble gira på tanken av å kunne være med på å spre produktene i Norge - her er det ikke så mange som vet om Forever enda.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer på de forskjellige nivåene da?

Du oppnår høyere rabatt jo mer du stiger i nivå. På første nivå har du 15% rabatt. På neste nivå (da må man handle for ca 4000 over to kalendemnd) går man opp til 30% rabatt når du handler, i tillegg får du 5% i bonus utbetalt 1 gang i mnd. På nivået etter der fortsetter du på 30% innkjøpsrabatt men stiger til 8% bonus (etterbetalt rabatt). I tillegg stiger bonusen du får for arbeidet teamet ditt gjør (men her er det enklest å lese reglementet, det er litt å sette seg inn i). :) Så kan man gå helt opp til totalt 48% rabatt.

Edit: Det viktigste for meg å få frem er egentlig bare at man MÅ ingenting i Forever. Det er ikke farlig å prøve. Og angrer man og har noen produkter til overs kan de returneres til Forever og få 90% av summen tilbakebetalt (men da sier man også opp forhandler-avtalen sin og får karantenetid, naturlig nok). Så er du nysgjerrig, @Aya , så prøv da vel. Eller gå på et infomøte :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen ting i mot det, men jeg har automatisk spørsmål som jeg håper kan besvares så jeg slipper å gå rundt å tro noe galt:

1) Hvordan går det an å garanteres inntekt når det blir flere og flere forselgere av et produkt, dette er jo med på å utkonkurrere hverandre og skape mindre etterspørsel.

2) Det er et produkt som IMO har en svært snever kundebase. Jeg bruker heller ikke deodorant med aluminium eller parabener, men det får jeg fint tak i på apoteket. Hvordan er det nok kunder til å skape faktisk omsetning til å TJENE penger på det. At man får solgt litt her og litt der er umulig nok til å tjene penger på det?

3) Når noe høres ut som det er for godt til å være sant så er det jo i 90% av tilfellene det. Hvordan skal man klare å tjene penger på noe som kan leveres tilbake nårsomhelst, hvorsomhelst og som ikke krever noe av deg? De kan da ikke drifte på goodwill? Til det er verden alt for kynisk (se bare til hundeoppdrett, pelsdyrbransjen, luftfartsbransjen, skipsfartsbransjen etc) - så det er utelukket. Noe må de tjene penger på. Er produktene i det hele tatt laget av noe som koster penger for "Forever Living" lurer jeg da på?
Hvis selskapet ikke krever startkapital, og du kan levere produktene inn når som helst, OG selger kan tjene penger på produktet, må produktet ha lav innkjøpspris for selger og en ytterst marginell utgift å produsere. Hvis ikke det består av luft og vann?
ET ELLER ANNET STED må det jo komme penger inn.

Igjen, jeg har ikke noe i mot det, jeg forstår det bare ikke. Jeg har 10 studiepoeng i bedriftsøkonomi på universitetsnivå, men .... this beats me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen ting i mot det, men jeg har automatisk spørsmål som jeg håper kan besvares så jeg slipper å gå rundt å tro noe galt:

1) Hvordan går det an å garanteres inntekt når det blir flere og flere forselgere av et produkt, dette er jo med på å utkonkurrere hverandre og skape mindre etterspørsel.

I utgangspunktet blir det snakket om at man skal ha 20-30 kunder. Produktene selges ikke i butikk blant annet fordi Forever ønsker fokus på kundebehandling og at man skal kunne følge de opp, yte ekstra service, etc. Det betyr at om man vil tjene mer enn noen tusenlapper i mnd (man har alt fra 30-48% rabatt, 20-30 kunder gir da i snitt 3500-5000kr i mnd) må man bygge team og lære opp andre til å gjøre det samme som deg. Alle i hele Norge vil jo ikke være kunder av Forever living, men med et mål om at man skal ha 20-30 kunder hver er det plass til en del. Markedet vil nok mettes på forhandlere en dag, men foreløpig er jo forever helt i startfasen.

2) Det er et produkt som IMO har en svært snever kundebase. Jeg bruker heller ikke deodorant med aluminium eller parabener, men det får jeg fint tak i på apoteket. Hvordan er det nok kunder til å skape faktisk omsetning til å TJENE penger på det. At man får solgt litt her og litt der er umulig nok til å tjene penger på det?

Selskapet ha jo eksistert i 35 år, så de tjener jo penger. Forever har forøvrig ellers valgt å ikke bruke penger på markedsføring, de selges ikke i butikk (= en del mellomledd som suger penger forsvinner), etc.

3) Når noe høres ut som det er for godt til å være sant så er det jo i 90% av tilfellene det. Hvordan skal man klare å tjene penger på noe som kan leveres tilbake nårsomhelst, hvorsomhelst og som ikke krever noe av deg? De kan da ikke drifte på goodwill? Til det er verden alt for kynisk (se bare til hundeoppdrett, pelsdyrbransjen, luftfartsbransjen, skipsfartsbransjen etc) - så det er utelukket. Noe må de tjene penger på. Er produktene i det hele tatt laget av noe som koster penger for "Forever Living" lurer jeg da på?

Hvis selskapet ikke krever startkapital, og du kan levere produktene inn når som helst, OG selger kan tjene penger på produktet, må produktet ha lav innkjøpspris for selger og en ytterst marginell utgift å produsere. Hvis ikke det består av luft og vann?

ET ELLER ANNET STED må det jo komme penger inn.

Det er vel forhåpntligvis få som påstår at man kan tjene masse penger uten å gjøre noe i forever. Det kreve innsats og arbeid, naturligvis. Men hvorfor man kan tjene penger på noe som kan leveres tilbake og sånn? Fordi det er gode produkter kanskje? Jeg tenker (som jeg tror du tenker) at firmaet hadde gått konkurs for lenge siden om de hadde dårlige produkter med tanke på at de selger forbruksvarer og ALLTID har hatt 90-dagersgarantien. Produktene ligger på alt fra 30-48% rabatt avhengig av nivå. Dvs at jeg personlig som har 38% rabatt tjener drøye 60 kroner på å selge en krem som koster 166 ut til kunde.

Edit: I forhold til produktkvalitet så er du jo hjertlig velkommen til å kikke på ingredienslister, der står det jo hva de inneholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe ved Forever living du synes er pyramide så fortell meg gjerne hva så skal jeg fortelle deg hvofor det ikke er det :)

Jeg har ingenting å si på produktene. Jeg har ikke prøvd dem selv, og tviler ikke på at det er kvalitetsprodukter.

Men jeg er personlig kritisk til slike modeller (MLM), som er en avart av pyramidestrukturen:

http://no.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting å si på produktene. Jeg har ikke prøvd dem selv, og tviler ikke på at det er kvalitetsprodukter.

Men jeg er personlig kritisk til slike modeller (MLM), som er en avart av pyramidestrukturen:

http://no.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

Jeg forstår at du er skeptisk altså. Jeg har vanvittig skeptisk selv. Men jeg klarer virkelig ikke å se noen tegn til at dette er tvilsomt på lik linje med pyramide. Jeg ser egentlig ingen muligheter for å bli lurt eller at man investerer penger i noe og aldri får de igjen. Eller at det er vanskelig å tjene penger på det. Eller at det er sånn at man må verve videre for å tjene penger.

Edit: Men nå er jeg ikke egentlig ute etter noen lengre diskusjoner. Markedsplan, hvordan systemet fungerer, hvilke rettighter du har, hva forever står for, kvaliteten på produktene, etc er ganske greie å finne ut av på hjemmesiden og er egentlig et godt verktøy for interesserte (som trådstarter). Jeg var som sagt veldig skeptisk men fant ut av ting etterhvert. Og det tror jeg er viktig. Man må jo vill edet og føle seg trygg på at man ikke lurer seg selv, kunder, etc før man går inn i noe. Det gjelder jo uansett hva man driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok produktene er bra, men de jeg kjenner som selger de er veldig "Jehovas vitner" i måten å markedsføre på. Produktene er livsreddere! HELE livet til selgerne har blitt forandret av å drive "nettverksbygging" for FO! De skal drive med dette som heltidsjobb, og alle som vil Være med på dette eventyret og få like fantastiske liv som selgerne må baare si fra. Jeg blir såpass skeptisk av slik markedsføring at jeg ikke kommer til å kjøpe noen av produktene, bare av ren trass :P og det er jo litt synd, hvis det er sånn at produktene egentlig er veldig bra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forever living har da holdt på i Norge i over 20 år som jeg kan huske, så noe flash er det ikke.

Nei, egentlig er det jo ikke det. Men Forever vokser ekstremt i Norge for tiden og det er nok derfor det virker litt sånn.

Jeg tror nok produktene er bra, men de jeg kjenner som selger de er veldig "Jehovas vitner" i måten å markedsføre på. Produktene er livsreddere! HELE livet til selgerne har blitt forandret av å drive "nettverksbygging" for FO! De skal drive med dette som heltidsjobb, og alle som vil Være med på dette eventyret og få like fantastiske liv som selgerne må baare si fra. Jeg blir såpass skeptisk av slik markedsføring at jeg ikke kommer til å kjøpe noen av produktene, bare av ren trass :P og det er jo litt synd, hvis det er sånn at produktene egentlig er veldig bra.

Så synd det markedsføres sånn. For da er det jo som sagt over for godt til å være sant. Det ER gode muligheter, men de ramler definitivt IKKE i fanget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok en del som ser raske penger i slike MLM-selskaper. Det er jo bare å rekruttere 3-5 venner som gjør jobben for deg, og så kan du sitte i sofaen hjemme og håve inn med penger. JEG tror det er det som trekker folk. Ble lurt til å bli med på et møte med et annet firma og der snakket de ikke noen ting om produktene, bare om hvor mye en kan tjene. Det ble ikke lagt vekt på at det er mye jobb for å få de pengene, og jeg tror en del overdriver hvor enkelt det er å tjene penger for å klare å rekruttere nye selgere. Har aldri vært borti Forever Living, men en del andre lignende selskap og det er virkelig pushy selgere som ikke helt vet hva som er lov til å si og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok produktene er bra, men de jeg kjenner som selger de er veldig "Jehovas vitner" i måten å markedsføre på. Produktene er livsreddere! HELE livet til selgerne har blitt forandret av å drive "nettverksbygging" for FO! De skal drive med dette som heltidsjobb, og alle som vil Være med på dette eventyret og få like fantastiske liv som selgerne må baare si fra. Jeg blir såpass skeptisk av slik markedsføring at jeg ikke kommer til å kjøpe noen av produktene, bare av ren trass :P og det er jo litt synd, hvis det er sånn at produktene egentlig er veldig bra.

"Sjekk ut venninen min, hun har fått bil i gave fra FO"... "150k i bonus"

Er ikke måte på vettu :lol: hvorfor gidde å ta utdannelse eller få seg en 8-16 jobb når du kan selge aloe vera på facebook!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt som Aya, det er sikkert bra produkter, men nå holder jeg meg unna bare på trass nesten :P Har ei kusine som er helt hinsides slitsom på Facebookmasing og tjating om forever ditt og datt. Så jeg får "litt" avsmak :P Men sikkert artig for de som er inne på greia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok en del som ser raske penger i slike MLM-selskaper. Det er jo bare å rekruttere 3-5 venner som gjør jobben for deg, og så kan du sitte i sofaen hjemme og håve inn med penger. JEG tror det er det som trekker folk. Ble lurt til å bli med på et møte med et annet firma og der snakket de ikke noen ting om produktene, bare om hvor mye en kan tjene. Det ble ikke lagt vekt på at det er mye jobb for å få de pengene, og jeg tror en del overdriver hvor enkelt det er å tjene penger for å klare å rekruttere nye selgere. Har aldri vært borti Forever Living, men en del andre lignende selskap og det er virkelig pushy selgere som ikke helt vet hva som er lov til å si og ikke.

Her er det ingen som gjør jobben for deg, garantert. Om du skal høste av godene så må du være aktiv og gjøre jobben selv ;)

Har selv blitt prøvd rekruttert til blant annet mary kay, og hjelpe meg for noe pushy fæle greier :P Jeg finner ikke Forever noe lignende det. Men, vi er mange forhandlere og hva hver enkelt gjør iforhold til markedsføring osv er deres egen sak, men synd om de skyver potensielle kunder vekk pga måten det gjøres på.

Forever har hatt 90 dagers fornøyd kundegaranti siden de startet for 36 år siden, og har gått med overskudd hvert eneste år. Hvorfor? Fordi kundene faktisk er fornøyd med produktene og kommer tilbake for mer. :) Forever har troen på produktene sine, og er stolte av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok produktene er bra, men de jeg kjenner som selger de er veldig "Jehovas vitner" i måten å markedsføre på. Produktene er livsreddere! HELE livet til selgerne har blitt forandret av å drive "nettverksbygging" for FO! De skal drive med dette som heltidsjobb, og alle som vil Være med på dette eventyret og få like fantastiske liv som selgerne må baare si fra. Jeg blir såpass skeptisk av slik markedsføring at jeg ikke kommer til å kjøpe noen av produktene, bare av ren trass :P og det er jo litt synd, hvis det er sånn at produktene egentlig er veldig bra.

Det jeg har erfart er jo at det er et amerikansk selskap og dermed en helt annen måte å reklamere for ting. Men de produktene jeg ahr prøvd har holdt valitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Sunspring

Jeg har noen produkter derfra som jeg syns er kjempebra, men det finns sikkert produkter fra andre steder som er like bra også! :)

Edit: Jeg har bare kjøpt direkte fra nettsiden deres :)

Endret av Sunspring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt lenge på å prøve produktene til min sønn som har eksem, men aldri kommet så langt.

Den ene kremen deres er eneste jeg har prøvd som fjerner/demper eksemen min utenom kortisonkrem. Så verdt å prøve i alle fall. Drøye produkter også.

Jeg har ikke møtt noe pushye selgere, eneste stedene jeg har hørt om produktene er faktisk her på sonen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...