Gå til innhold
Hundesonen.no

Forever living - hva er egentlig det?


Aya
 Share

Recommended Posts

Må si at jeg er litt fasinert av det. Jeg har 3 stk på FB som tydelig selger dette, de går på rundgang og forteller hvergang det er ett eller annet tema at det fins ett produkt som kan hjelpe. Også tar de to andre og forteller at "Ja dette hjalp hundene/ungene/voksene" også mot dette probelmet.

Det fasinerende er at de hundene de har er avlshunder, og med tanke på alle sykdommene dette hjelper mot "deres" hunder så må de ha vært veldig-veldig syke av div plager det siste året :lol: :lol:

Og ikke minst er det jo strengt forbudt å si at det hjelper mot den og den sykdommen. Reglene i forhold til medisinske påstander er kjempestrenge og det er et kjempeviktig poeng at vi IKKE har legemidler. Synd noen overhode ikke bryr seg om sånt.. Men fint for de at alt fikses med aloe vera, da :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er en sekt! Sikkert helt fine produkter, men merker at måten de reklameres for provoserer meg litt, og gjør at jeg får en ekstra motvilje mot å kjøpe det. Er en veldig nyfrelst-klang over

Aldri prøvd produktene, men har kommet meg på innsiden av hva jeg best kan beskrive som verdens største ekkokammer av ulike grunner. Har også blitt "kidnappet" og kjørt på introduksjonsmøte i Kyani, o

Jeg tenker at det er viktig å sjekke det faglige grunnlaget for slike hallelujaprodukter. Hva er det for eksempel som er så fantastisk med aloe vera, sånn egentlig? https://www.nrk.no/norge/ekspert-om

Kliner det i håret og sitter med det i noen timer mens jeg ser tv eller noe, så dusjer jeg som normalt :) enkelt og effektivt :D

Må prøves, tror frisøren min hadde begynt å grine hadde han sett håret mitt nå. :icon_redface: Heldigvis ikke helt sau lenger/enda, men noenlunde kaldt ute og allerede skadet hår (avfarging som slet ganske heftig på det) er dårlig kombo :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også får litt nok av alle forever selgere som har et helt fantastisk liv, de tjener så mye, så mye bonus, fantastiske partyer, trening med en eller annen dude, og de går så mye ut av komforsonen, alt er takket være forever! Og pris? Nei det kan man ikke publisere.

Fornøyd med de produktene jeg har, men kjenner jeg har det/ de opp i halsen :P

Du, jeg er så enig! Hva ER det med denne komfortsonen da? :P

Og ikke minst er det jo strengt forbudt å si at det hjelper mot den og den sykdommen. Reglene i forhold til medisinske påstander er kjempestrenge og det er et kjempeviktig poeng at vi IKKE har legemidler. Synd noen overhode ikke bryr seg om sånt.. Men fint for de at alt fikses med aloe vera, da :P

Jeg må bare si at jeg håper ikke du føler denne tråden er ekkel på noen måte. Måten du har svart på her har gjort at jeg faktisk nesten kunne tenkt meg å kjøpe noe fra FL (da måtte det blitt fra deg i så fall). :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må prøves, tror frisøren min hadde begynt å grine hadde han sett håret mitt nå. :icon_redface: Heldigvis ikke helt sau lenger/enda, men noenlunde kaldt ute og allerede skadet hår (avfarging som slet ganske heftig på det) er dårlig kombo :P

Den reddet mitt fra å ryke/falle av etter permanent med avfarging og bleiking :P verdt et forsøk :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den reddet mitt fra å ryke/falle av etter permanent med avfarging og bleiking :P verdt et forsøk :D

Blir det veldig fettete i etterkant? Du bruker bare vanlig shampoo for å vaske det ut right?

Mitt problem er i grunn at øverste ca 15 ish cm med hår er totalt ubehandlet og derfor ok/fint, mens de resterende 20 ish centimeterne er skadet xD Så blir ofte noe rart resultat, flatt på toppen og "frizzy" ellers med en rar overgang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det veldig fettete i etterkant? Du bruker bare vanlig shampoo for å vaske det ut right? 

Mitt problem er i grunn at øverste ca 15 ish cm med hår er totalt ubehandlet og derfor ok/fint, mens de resterende 20 ish centimeterne er skadet xD Så blir ofte noe rart resultat, flatt på toppen og "frizzy" ellers med en rar overgang. :P 

Ikke fettete, vasker ut med vanlig shampo og balsam. Bruker selv jojoba shampo og volum balsam.

Isåfall ville jeg fordelt det i de nederste 20cm og ikke i bunnen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg håper ikke du føler denne tråden er ekkel på noen måte. Måten du har svart på her har gjort at jeg faktisk nesten kunne tenkt meg å kjøpe noe fra FL (da måtte det blitt fra deg i så fall). :)

Tusen takk, det var ordentlig hyggelig å høre :) Jeg synes på ingen måte tråden er ekkel, men jeg synes jo selvsagt det er synd at så mange har dette synet på selskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg er så enig! Hva ER det med denne komfortsonen da? :P

Jeg må bare si at jeg håper ikke du føler denne tråden er ekkel på noen måte. Måten du har svart på her har gjort at jeg faktisk nesten kunne tenkt meg å kjøpe noe fra FL (da måtte det blitt fra deg i så fall). :)

Ja, herfra og! Jeg får spader fra alt av pushye selgere jeg, enten det er carlings, krill, veldedige organisasjoner eller noe annet, ikke bare FL liksom :) Det handler om meg, blir trassig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst er det jo strengt forbudt å si at det hjelper mot den og den sykdommen. Reglene i forhold til medisinske påstander er kjempestrenge og det er et kjempeviktig poeng at vi IKKE har legemidler. Synd noen overhode ikke bryr seg om sånt.. Men fint for de at alt fikses med aloe vera, da :P

Med så mange som selger så vil jo det alltid være noen som gjør ting de ikke skal. De har ikke sagt de skal bytte det ut med legemiddel, men ved å bruke xxx på sår, irriterte områder, putte i maten osv osv så ville ting gå mye fortere. Og når man bruker eksempel fra "egenerfaring" så finner jeg det liksom litt merkelig, for da er bikkjene deres mye syk/skadet :lol:

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange som selger så vil jo det alltid være noen som gjør ting de ikke skal. De har ikke sagt de skal bytte det ut med legemiddel, men ved å bruke xxx på sår, irriterte områder, putte i maten osv osv så ville ting gå mye fortere. Og når man bruker eksempel fra "egenerfaring" så finner jeg det liksom litt merkelig, for da er bikkjene deres mye syk/skadet :lol:

Det er ikke så mye mer lovlig det heller :P Synes du skal spørre de om de virkelig er så mye syke og skadet jeg :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

I følge selgere fra FLså ville:

Jeg bli frisk fra ME bare jeg brukte produktene deres.

Nemi ville få helt fine poter, som var såre pga allergi.

Og vil du ikke bli med på "kjøret"(selv om du er syk), så er du kørka og kan egentlig takke deg selv for at du ikke et frisk :thumbsdown:

Synes det er synd hvis de faktisk har gode produkter. Sånne selgere ødelegger mye for inntrykket av firmaet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

I følge selgere fra FLså ville:

Jeg bli frisk fra ME bare jeg brukte produktene deres.

Nemi ville få helt fine poter, som var såre pga allergi.

Og vil du ikke bli med på "kjøret"(selv om du er syk), så er du kørka og kan egentlig takke deg selv for at du ikke et frisk :thumbsdown:

Synes det er synd hvis de faktisk har gode produkter. Sånne selgere ødelegger mye for inntrykket av firmaet.

De har faktisk en del brukbare produkter! Men det er jo ikke noen vidundermedisin. Jeg føler mange av selgerne fremstår som nyfrelste og det er veldig halleluja-stemning, så jeg blir som du litt skeptisk av den grunn :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Sona skrev:

De har faktisk en del brukbare produkter! Men det er jo ikke noen vidundermedisin. Jeg føler mange av selgerne fremstår som nyfrelste og det er veldig halleluja-stemning, så jeg blir som du litt skeptisk av den grunn :P 

Jeg føler ikke helt at en hudkrem kommer til å gjøre hverken meg eller hunden frisk altså :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er viktig å sjekke det faglige grunnlaget for slike hallelujaprodukter. Hva er det for eksempel som er så fantastisk med aloe vera, sånn egentlig? https://www.nrk.no/norge/ekspert-om-aloe-vera-i-c9-diett_-_-helt-unodvendig-1.13038864 Jeg tror det er mye business og lite faktabasert kunnskap ute og går når det gjelder denne typen produkter. Hvis noe beviselig er kjempebra mot eksem (eller hva som helst), så ville fastlegen din visst om det, for å si det sånn.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Etter å ha brukt flere av produktene en periode kan jeg si at det er oppskrytt, og hele opplegget rundt er masete. Og i tillegg er folk lei av å høre om det og andre ting siden man kan kaste en stein og treffe 5 forhandlere av forskjellige ting. 
Det er ikke noen mirakelkur, og det er heller ikke andre bedrifter av samme type. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2014 at 3:30 PM, Aya skrev:

Jeg har endel bekjente og venner som jobber med forever living, og som snakker som om de er frelst, om nettverksbygging, produktene, at det er verdens sikreste jobb og inntekt og så videre. Og jeg er så skeptisk!! Men jeg vet ikke nok om dette - noen som kan mer, som vil lære meg?

 

På 21.12.2014 at 5:20 PM, Lola Pagola skrev:

Det er en sekt! :sorcerer:

 

 

Sikkert helt fine produkter, men merker at måten de reklameres for provoserer meg litt, og gjør at jeg får en ekstra motvilje mot å kjøpe det. Er en veldig nyfrelst-klang over det hele, og "skjult" markedsføring, det veves inn i faceboostatuser osv. Er ikke måte på hvor bra produktene er, og hvor rik man kan bli på å selge dem. Høres mer ut som en scam enn noe seriøst.

 

På 21.12.2014 at 6:42 PM, Aya skrev:

Jeg tror nok produktene er bra, men de jeg kjenner som selger de er veldig "Jehovas vitner" i måten å markedsføre på. Produktene er livsreddere! HELE livet til selgerne har blitt forandret av å drive "nettverksbygging" for FO! De skal drive med dette som heltidsjobb, og alle som vil Være med på dette eventyret og få like fantastiske liv som selgerne må baare si fra. Jeg blir såpass skeptisk av slik markedsføring at jeg ikke kommer til å kjøpe noen av produktene, bare av ren trass :P og det er jo litt synd, hvis det er sånn at produktene egentlig er veldig bra.

 

På 21.12.2014 at 7:44 PM, Aslan skrev:

Jeg er litt som Aya, det er sikkert bra produkter, men nå holder jeg meg unna bare på trass nesten :P Har ei kusine som er helt hinsides slitsom på Facebookmasing og tjating om forever ditt og datt. Så jeg får "litt" avsmak :P Men sikkert artig for de som er inne på greia :)

 

På 22.12.2014 at 1:44 AM, sham skrev:

Jeg også får litt nok av alle forever selgere som har et helt fantastisk liv, de tjener så mye, så mye bonus, fantastiske partyer, trening med en eller annen dude, og de går så mye ut av komforsonen, alt er takket være forever! Og pris? Nei det kan man ikke publisere.

Fornøyd med de produktene jeg har, men kjenner jeg har det/ de opp i halsen :P

 

På 22.12.2014 at 11:32 AM, KristinR skrev:

Kjenner lite til produktene. Måtte google litt og ser at FL har nettbutikk. For min del er det nok. Folk må gjerne anbefale produkter til meg så kan jeg gå inn på siden og kjøpe det jeg vil ha.
Sånn personlig tenker jeg at det må være en fryktelig utakknemlig jobb å skulle ha. Pushe på folk produktene for at en selv skal tjene noen kroner. Og ikke kan du pushe på folk fra en butikk, man må bruke sosiale medier.

 

Men hva er det greiene med at selgere ikke oppgir pris? (om jeg forstod noen innlegg her rett). Prisene står på nett så de er ikke hemmelige.

 

På 22.12.2014 at 11:37 AM, Malamuten skrev:

Mange av disse MLM produktene er gode produkter, men som veldig mange andre her blir det ofte litt for mye for min smak når disse helfrelste selgerne raser rundt og selger magi og mirakler... Mange av dem uten å engang vite helt hva de snakker om, de bare er blitt fortalt hvor fantastisk dette er og tror blindt på det. Da får jeg litt avsmak og kjøper heller noe lignende andre plasser, om jeg skulle ha behov for det.

Det sagt så er det mange som tjener fett på MLM, så det er absolutt muligheter der, for dem som er selgere og orker å jobbe litt, så det der med store bonuser, biler og reiser er ikke tull. Og veldig mange har ikke jobbet kjempelenge før de er oppe på det nivået heller.

Takk for at dere setter ord på og beskriver mine følelser om dette Forever Living-maset!! Sekt rett og slett. Har bekjente på FB fra vidt forskjellige kretser og det er helt fascinerende hvor like de har blitt i sin FB-oppførsel. Helfrelste. Jeg føler personene liksom bare har "BLITT" Forever Living. ALT de skriver eller snapper handler om et eller annet relatert til FL. Spesielt hvor FANTASTISK han guruen som leder det er, og hvor rørt de blir av disse talene eller seminarene på festene. Og hvor fantastisk de har det hver mandag - mandag er jo en dag alle hater, alle unntatt FL-forhandlere! For de elsker jobben sin, som bringer bare med SÅÅÅ mye fordeler Endelig tid til å gjøre som en vil og bla bla bla.

Mitt største problem er ikke egentlig at de vil ha en livsstil der de slipper å gå på jobb og være underlagt en sjef. Men mer pushing via private nettverk. Pushing på venner og bekjente. Produkter de færreste egentlig har noen faglig bakgrunn for å uttale seg om. Hvem av dise har egentlig noen utdanning innen ernæring, biologi elle rhelse til å si noe om innholdet som egentlig er i disse? Virke rfor meg som om de bare kopierer noe som er sgta om produktene og uttalerer seg som om de hadde peiling på det de snakker om uten å egentlig ha det. Synes det blir mye bastante påstander hvor jeg lurer på hvilken faglig bakgrunn folk har for å kunne uttale seg.

Jeg for min del har aldri brydd meg noe særlig om skjønnhetsprodukter og kosttilskudd, og kunne aldri, uansett hvor fint det hadde vært, satset karrieren min på å promotere produkter jeg ikke kan gå god for. Mange av disse produktene selges for behov jeg aldri visste noen hadde.  Blir sånn New Age for meg mye av greia.

Men mest av alt er denne sekt-aktige oppførselen fascinerende, for den er tydeligvis gjennomgående hos alel som driver med det. Nesten personlighetsendring. Og jeg klarer ikke helt å forstå at noen vil satse karrieren sin på å press eprodukter på folk. For det er jo det det handler om. Man kan si man ikke presse rpå, emn det er jo det man gjør mener jeg.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd produktene, men har kommet meg på innsiden av hva jeg best kan beskrive som verdens største ekkokammer av ulike grunner. Har også blitt "kidnappet" og kjørt på introduksjonsmøte i Kyani, og det var en opplevelse i seg selv. For eksempel hevdet de rett ut at Kyani kunne kurere kreft og fjerne tredjegrads brannskader. Men det kunne man ikke snakke høyt om fordi legemiddelprodusentene er illuminati. Fikk ikke et eneste kritisk spørsmål, noe som sier meg at rekrutteringsfilosofien deres er ganske god for deres egen del.

Anyways. Jeg klarer ikke ta produktet seriøst, fordi det er en overveldende masse som fremstår som svært useriøse. Da tenker jeg spesielt på de som ikke lenger kaller seg selgere, men livscoacher og coacher med samme honorar som faktiske coacher - bare uten noen form for utdannelse og erfaring. De samme folka prøver ofte å innta en slags thought-leader rolle hvor dybden, refleksjonene og retorikken best kan beskrives som ekvivalenten av "LOUGH, LOVE, LIVE" i hvite blokkbokstaver på stueveggene. Samtidig finnes det sjeldent noe Aloe Vera ikke kan fikse (heldigvis finnes selgere som går imot de verste av disse og henviser folk til lege), og det finnes iallfall ingen bedre alternativer enn Aloe Vera uansett hva det er. Det er egentlig det verste. Joda, hvis jeg har tuslet rundt i brennesle er det legitimt å anbefale Aloe Vera. Det er ikke like legit for migrene og abnormale utvekster i fjeset. 

FL, Kyani, Herbalife, Tupperware og alt det der har sikkert greie produkter. Det er også helt innenfor at FL har hjulpet mennesker som ikke har jobb, gitt folk tilhørighet etcetc. Alt som bekjemper utenforskap - Brilliant! Problemet er at mange (ikke alle, men faktisk mange) tar den så alt for langt, går utover enhver form for anstendighet og lover ting som de ikke kan holde. Mye av dette stammer selvsagt ut fra det man blir fortalt på seminarer, og da er det ikke rart det blir litt...Nei, ikke litt. Fryktelig overkill. Greit at det å tjene penger er et incentiv og en legitim grunn til å starte med noe. Men når bonusordninger, kule turer til LA og generell rikdom er det som blir presentert til potensielle selgere fremfor hva man faktisk selger, så blir man betenkelig.

På en seriøsitetskala fra spøkelsesjeger til astrofysiker føler jeg FL ligger rett foran hoodoo og ho som snakker med bikkja di over telefon, men bak bruktbilselger og kebabsmugler. Aloe vera i seg selv ligger foran kamillete, men bak paracet.

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tommy skrev:

 

På en seriøsitetskala fra spøkelsesjeger til astrofysiker føler jeg FL ligger rett foran hoodoo og ho som snakker med bikkja di over telefon, men bak bruktbilselger og kebabsmugler. Aloe vera i seg selv ligger foran kamillete, men bak paracet.

:lol::lol::lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...