Gå til innhold
Hundesonen.no

Den endeløse sagaen om Minion sin skrale helse.


Taz
 Share

Recommended Posts

Så lenge hunden ikke er registrert i NKK vil den regnes som blandingshund, og da faller man jo utenfor forsikringsvilkårene. Leser man hele forsikringspapiret skjønner man forsåvidt det, synd at ikke de på telefonen var mer tydelig.

Skal man få dekket utgifter relatert til ledd uten å være registrert i NKK må man ha Agrias tilleggsforsikring :

C.3 Agria Ledd

Du kan få erstatning for hofteledd - og albueleddssykdommer samt osteokondrose (OCD) dersom hunden ble forsikret med Agria Ledd før fire måneders alder, og har vært sammenhengende forsikret siden. Agria Ledd kan tegnes for alle hunder under fire måneder som ikke er stambokført i Norsk Kennel Klub (NKK)

Stambokføringen i NKK er jo for at folk ikke skal jukse til seg en haug med erstatning for leddproblemer begrunnet i hodeløs avl på ExE-foreldre f.eks. Så lenge det finnes idotisk oppdrett som det, vil man måtte ha disse begrensningene. Det er jo dessverre ikke noe charity-work de driver med i forsikringsselskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har du i det hele tatt lest tråden? Misnøyen om Agria handler om at jeg mener Minion havner under B.6H, og det har ingenting med å "kreve" utbetalinger i hytte og pine. Det handler om at jeg mener

Syntes denne tråden er veldig interessant selv og håper du bare kan ignorere innlegg som blir i overkant av OT (evt bare rapportere det inn). Jeg håper ihvertfall du fortsetter å skrive så vi får vite

Kanger - jeg vet at du synes Agria er uovertrufne, men når de krangler på at hunden må være registrert i NKK når hunden er registrert i SKK (som de anerkjenner fullt ut) så er det ikke god kundeservic

Jeg tipper at de ikke opphever reservasjonen, med mindre hun røntges fri... De har dekket opp det ved å skrive "KAN omprøves".

Men håper jo jeg tar feil...

Det tror jeg og, så lenge det registreres som AD er det AD rent juridisk. Og siden hunden ikke har vært registrert i NKK før 4 mnd alder så er det jo ikke så mye man får gjort hvis man får en AD-diagnose. Hadde hun derimot vært NKK registrert før 4 mnd så hadde det ikke vært noe problem og tut og kjør uansett hva som måtte feile henne. Viser litt om hvor viktig det er å være NKK-registrert og forsikre hunden før 4 mnd, får man det i boks så har man dekning på ALT uansett hvilken forsikring det er snakk om (innenfor noen begrensninger da :P )

Selv om man forstår det slik at det er en helkroppslig årsak til AD'en. Hva sier veterinærene, de må vel kunne ha noe erfaring med liknende saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde da at Agria var svensk jeg, så da burde det jo vitterlig ikke spille noen rolle om hunden er registrert i SKK eller NKK for deres del.

Ja, omtrent like lite rolle som om en bil kjører på svenske skilt i Norge selv om du bor i Norge? :P Hadde det bare vært så kjekt (for biler er mye billigere i Sverige :) ). Agria Sverige og Agria Norge er like forskjellig som Trygg Hansa Sverige og Tryg Norge er. Med andre ord: selv om man har samme navn så er det to forskjellige bedrifter. Telenor Sverige og Telenor Norge har samme navn, men er to forskjellige bedrifter :P

Og irrelevant av det: forsikringsvilkårene ligger der - og de har man godtatt i det man inngår en forsikringsavtale med selskapet. Uansett hvor dumt, teit eller irriterende det måtte være, så er det egentlig ganske enkelt: det som gjelder det står der svart på hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det var sammenlignbart. En volvo regnes jo som en renraset volvo uansett hvilke skilter den kjører med i hvilket land, og jaggu får man hjelp på merkeverksted også.

Så Agria er et merkeverksted? Skal du sammenlikne slik kan man jo heller si at hunder får hjelp hos veterinærer spesialiserte på hunder, og at enkelte veterinærer er spesialiserte på mynder, kortsnutehunder etc. Forsikringsselskap er forsikringsselskap. Agria N og Agria S, Trygg Hansa S og Tryg N.... Det får stå på din egen kredibilitet hvis du virkelig ikke synes at forsikringsselskaper er sammenliknbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanger - jeg vet at du synes Agria er uovertrufne, men når de krangler på at hunden må være registrert i NKK når hunden er registrert i SKK (som de anerkjenner fullt ut) så er det ikke god kundeservice. Så enkelt er det faktisk.

Jeg ser ikke ett ord om at SKK er anerkjent i vilkårene man godkjenner når man skriver under på forsikringsavtalen med Agria. NKK står derimot som KRAV på opptil flere av de forskjellige forsikringsvilkårene. I stedet for å bruke så mye energi på å klage og bære seg, så burde man kanskje forholde seg til de lover og regler samfunnet bygger på? Bl.a at en inngått avtale har visse vilkår man helt frivillig godtar, med juridisk hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en suppe, Taz!

Masse god bedring til Minion og jeg håper dere får fixet opp i dette så godt det lar seg gjøre.

Jeg bruker aldri agria mer enn jeg må (kun ved forhåndsregistrering av valper) nettopp fordi de var like lite hjelpsomme med meg på telefon og mail som de var med deg og ikke kunne svare på det jeg spurte om (og ikke dekte de det jeg hadde behov for, de bare kranglet på alt uansett hva vet sa).

Har alle våre forsikret i sparebank1nå og er kjempefornøyd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Kanger som gjør denne tråden til Minion supertrivelig og må kverulere på alt. Det er bra DU har 100% positiv erfaring med Agria og føler det er din jobb å forsvare og beskytte selskapet med alt du har. Men vi andre er ikke like heldig med Agria.
Men vær så snill, finn en annen tråd å kveruler i. Dette er Minion sin tråd om HELSEN hennes, og da må jeg få lov å skrive hvor oppgitt jeg er av Agria uten at du kommer løpende for å beskytte Agria.

Det står ikke noen plass i vilkårene til Agria at hunden må være omregistrert til NKK FØR 4 mnd gammel? Kun at hunden må være sammenhengende forsikret siden 4 mnd gammel.

Agria brukte Amiga sin HD reservasjon mot oss I alt.alt som kunne I det minste relateres til HD så var de på bakbena.
Avlivning, livsforsikring, veterinær besøk om det stod et eneste ord om status på hoftene der etc...
Om du kan få fjernet reservasjonen hadde jeg også gjort det.

Det er det jeg er redd for, og hvis reservasjonen ikke forsvinner er det ikke noe poeng i å beholde forsikringen til Minion ved neste hovedforfall. :hmm:

Jeg tipper at de ikke opphever reservasjonen, med mindre hun røntges fri... De har dekket opp det ved å skrive "KAN omprøves".
Men håper jo jeg tar feil...

Men de har jo selv sagt at graden på albuene ikke har noe å si. Kun at bildene må være avlest.
*sende mail til Agria for å spørre*
De vet jo at albuene til Minion har forandringer og derav mest sannsynlig har en grad C på albuene, hvorfor skriver de hva jeg kan gjøre for å omprøve reservasjonen hvis det ikke er noen sjanse for å få det omgjort uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en suppe, Taz!

Masse god bedring til Minion og jeg håper dere får fixet opp i dette så godt det lar seg gjøre.

Jeg bruker aldri agria mer enn jeg må (kun ved forhåndsregistrering av valper) nettopp fordi de var like lite hjelpsomme med meg på telefon og mail som de var med deg og ikke kunne svare på det jeg spurte om (og ikke dekte de det jeg hadde behov for, de bare kranglet på alt uansett hva vet sa).

Har alle våre forsikret i sparebank1nå og er kjempefornøyd.

Lykke til!

Huff ja, det ble litt mer komplisert enn jeg så for meg. :hmm:

Tror jeg må finne meg nytt forsikringsselskap hvis jeg skal forsikre hunder i fremtiden, jeg orker ikke tullet til Agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, hvorfor skriver de hva jeg kan gjøre for å omprøve reservasjonen hvis det ikke er noen sjanse for å få det omgjort uansett?

Det kan jo være for å beholde deg som kunde litt til, eller håpe på å ikke høres like feil ut slik at noen kanskje ikke sprer like mye dårlig reklame etterpå etc, eller rett og slett bare en juridisk helgardering for å være sikker på å ikke gi deg noe skriftlig som er feil. Evt bare for å opplyse deg om din rett til å overprøve avgjørelsen uavhengig av hva utfallet måtte bli. Kan være mange årsaker, forhåpentligvis så holder de seg til det som står i de opprinnelige vilkårene.

Det tror jeg og, så lenge det registreres som AD er det AD rent juridisk. Og siden hunden ikke har vært registrert i NKK før 4 mnd alder så er det jo ikke så mye man får gjort hvis man får en AD-diagnose. Hadde hun derimot vært NKK registrert før 4 mnd så hadde det ikke vært noe problem og tut og kjør uansett hva som måtte feile henne. Viser litt om hvor viktig det er å være NKK-registrert og forsikre hunden før 4 mnd, får man det i boks så har man dekning på ALT uansett hvilken forsikring det er snakk om (innenfor noen begrensninger da :P )

Selv om man forstår det slik at det er en helkroppslig årsak til AD'en. Hva sier veterinærene, de må vel kunne ha noe erfaring med liknende saker?

Hun oppfyller agrias krav til å få dekt ad, viss hun blir omregistrert og får et offisielt resultat, samme hva resultatet er. Trenger ikke å ha vært i NKK siden hun var 4 mnd, bare hatt forsikringen så lenge.

Jeg trodde da at Agria var svensk jeg, så da burde det jo vitterlig ikke spille noen rolle om hunden er registrert i SKK eller NKK for deres del.

I det her tilfeller så spiller det jo en stor rolle for deres del (selv om jeg skjønner poenget ditt), de har jo sitt på det rene og slipper å betale ut store penger, det er klart de ikke sier noe annet da.

At de derimot skylder alt dette på en manglende aa avlesning slik at hunden ikke får hjelp til ting som helt tydelig ikke har noe med aa å gjøre, det er smålig og å være vanskelig.. Lei situasjon altså, håper virkelig det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg er redd for, og hvis reservasjonen ikke forsvinner er det ikke noe poeng i å beholde forsikringen til Minion ved neste hovedforfall. :hmm:

Men de har jo selv sagt at graden på albuene ikke har noe å si. Kun at bildene må være avlest.

*sende mail til Agria for å spørre*

De vet jo at albuene til Minion har forandringer og derav mest sannsynlig har en grad C på albuene, hvorfor skriver de hva jeg kan gjøre for å omprøve reservasjonen hvis det ikke er noen sjanse for å få det omgjort uansett?

Nei, håper jeg tar feil, men formuleringene deres hørtes ikke heelt lovende ut. Men kan du få et skriftlig svar på at reservasjonen kan omgjøres uavhengig av grad, så er det jo greit :) Kjedelig å bruke masse ekstra tid og penger til ingen nytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det her tilfeller så spiller det jo en stor rolle for deres del (selv om jeg skjønner poenget ditt), de har jo sitt på det rene og slipper å betale ut store penger, det er klart de ikke sier noe annet da.

Nettopp. De har jo ikke noe problem med svenske stamtavler, ergo så anerkjenner de jo SKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. De har jo ikke noe problem med svenske stamtavler, ergo så anerkjenner de jo SKK.

I sverige, ja, men så lenge de har det sort på hvitt i kontrakten så hjelper jo ikke det. De har jo sitt på det rene sånn sett, og sånn rent teoretisk sett fra deres ståsted så skjønner jeg jo at de ikke sier, ja versågod vis vil bare gi deg alle disse pengene selv om du egentlig ikke har krav på dem. Selv om det selvsagt suger fra et personlig ståsted for eieren og hunden som trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sverige, ja, men så lenge de har det sort på hvitt i kontrakten så hjelper jo ikke det. De har jo sitt på det rene sånn sett, og sånn rent teoretisk sett fra deres ståsted så skjønner jeg jo at de ikke sier, ja versågod vis vil bare gi deg alle disse pengene selv om du egentlig ikke har krav på dem. Selv om det selvsagt suger fra et personlig ståsted for eieren og hunden som trenger hjelp.

Et eksempel på en formulering fra Agrias side som kun er beregnet på å spare penger på utbetalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være for å beholde deg som kunde litt til, eller håpe på å ikke høres like feil ut slik at noen kanskje ikke sprer like mye dårlig reklame etterpå etc, eller rett og slett bare en juridisk helgardering for å være sikker på å ikke gi deg noe skriftlig som er feil. Evt bare for å opplyse deg om din rett til å overprøve avgjørelsen uavhengig av hva utfallet måtte bli. Kan være mange årsaker, forhåpentligvis så holder de seg til det som står i de opprinnelige vilkårene.

Hun oppfyller agrias krav til å få dekt ad, viss hun blir omregistrert og får et offisielt resultat, samme hva resultatet er. Trenger ikke å ha vært i NKK siden hun var 4 mnd, bare hatt forsikringen så lenge.

I det her tilfeller så spiller det jo en stor rolle for deres del (selv om jeg skjønner poenget ditt), de har jo sitt på det rene og slipper å betale ut store penger, det er klart de ikke sier noe annet da.

At de derimot skylder alt dette på en manglende aa avlesning slik at hunden ikke får hjelp til ting som helt tydelig ikke har noe med aa å gjøre, det er smålig og å være vanskelig.. Lei situasjon altså, håper virkelig det ordner seg.

De har meg jo som kunde frem til hovedforfall uansett, som er i September.

Jeg håper virkelig de holder seg til det som står i vilkårene, regner med at hvis det var krav om registrert i NKK siden 4 mnd gammel så måtte det stått i vilkårene deres, samme med grad på albuene. Så de kan egentlig ikke nekte å omgjøre reservasjonen så lenge jeg gjør det som står i brevet jeg fikk.

Men tiden vil vise.

Så lenge hun oppfyller kravene for å få dekt AD, så skal de jo ikke kunne nekte å fjerne reservasjonen?

Agria mener at albuene er separert fra immunrelatert leddproblemer, altså at albuene er AD, så kan resten av kroppen være leddgikt. Det er det jeg ikke klarer å få de til å forstå, at det henger sammen.

Men det blir jo ikke utbetale penger jeg ikke har krav på. (Pga hun er SKK) Det er snakk om å dekke en sykdom som er immunrelatert, sånn at den dagen hun må avlives eller trenger veterinærbehandling for noe annet, at de da ikke setter seg på bakbena og nekter å dekke noe pga de har lagt til reservasjon mot albuer.

Har man først en reservasjon, så kommer de til å nekte å dekke noe som har noe som helst med fremparten hennes å gjøre. Derfor vil jeg ha denne feilaktige reservasjonen vekk.

Det er ikke fordi hun trenger behandling i albuene, hun trenger behandling i hele kroppen, så Agria gjør seg bare vrange og gjemmer seg bak egne vilkår som ikke gjelder Minion.

Nei, håper jeg tar feil, men formuleringene deres hørtes ikke heelt lovende ut. Men kan du få et skriftlig svar på at reservasjonen kan omgjøres uavhengig av grad, så er det jo greit :) Kjedelig å bruke masse ekstra tid og penger til ingen nytte!

Har sendt mail til Agria og bedt om en bekreftelse på at reservasjonen forsvinner, hvis jeg gjør som det står i brevet. Så jeg ikke gjør alt dette forgjeves.

Brevet til NKK har blitt sendt da, så nå blir hun uansett omregistrert til NKK.

Tekopp: Foreløpig behandling er nsaids eller kortison. Altså ikke noe Agria dekker uansett, da jeg ikke har medisin i forsikringen til Minion.

Spesialist ville ta en CT av albuene til Minion, men det var dette Agria sa nei til og da la frem en reservasjon.

Det virker nesten som folk tror jeg forventer store utbetalinger av Agria, som jeg ikke har krav på. Men det er ikke det dette handler om i det hele tatt. :hmm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har meg jo som kunde frem til hovedforfall uansett, som er i September.

Jeg håper virkelig de holder seg til det som står i vilkårene, regner med at hvis det var krav om registrert i NKK siden 4 mnd gammel så måtte det stått i vilkårene deres, samme med grad på albuene. Så de kan egentlig ikke nekte å omgjøre reservasjonen så lenge jeg gjør det som står i brevet jeg fikk.

Men tiden vil vise.

Så lenge hun oppfyller kravene for å få dekt AD, så skal de jo ikke kunne nekte å fjerne reservasjonen?

Agria mener at albuene er separert fra immunrelatert leddproblemer, altså at albuene er AD, så kan resten av kroppen være leddgikt. Det er det jeg ikke klarer å få de til å forstå, at det henger sammen.

Men det blir jo ikke utbetale penger jeg ikke har krav på. (Pga hun er SKK) Det er snakk om å dekke en sykdom som er immunrelatert, sånn at den dagen hun må avlives eller trenger veterinærbehandling for noe annet, at de da ikke setter seg på bakbena og nekter å dekke noe pga de har lagt til reservasjon mot albuer.

Har man først en reservasjon, så kommer de til å nekte å dekke noe som har noe som helst med fremparten hennes å gjøre. Derfor vil jeg ha denne feilaktige reservasjonen vekk.

Det er ikke fordi hun trenger behandling i albuene, hun trenger behandling i hele kroppen, så Agria gjør seg bare vrange og gjemmer seg bak egne vilkår som ikke gjelder Minion.

Har sendt mail til Agria og bedt om en bekreftelse på at reservasjonen forsvinner, hvis jeg gjør som det står i brevet. Så jeg ikke gjør alt dette forgjeves.

Brevet til NKK har blitt sendt da, så nå blir hun uansett omregistrert til NKK.

Tekopp: Foreløpig behandling er nsaids eller kortison. Altså ikke noe Agria dekker uansett, da jeg ikke har medisin i forsikringen til Minion.

Spesialist ville ta en CT av albuene til Minion, men det var dette Agria sa nei til og da la frem en reservasjon.

Det virker nesten som folk tror jeg forventer store utbetalinger av Agria, som jeg ikke har krav på. Men det er ikke det dette handler om i det hele tatt. :hmm:

Neida, det er akkurat det jeg sier jeg også, at de gjør seg vanskelige når de ikke innser( vil innse) at albueproblemene henger sammen med resten og ikke har noe med AA og gjøre. Men når de nå først har denne aa reservasjonen så har de jo strengt tatt sitt på det rene(så lenge de slipper unna med å skylde på aa) og som forsikringsselskap så kan jeg til en viss grad forstå at de ikke bare sier, neida, men det går bra at ikke alle vilkår er fulgt vi bare gir deg pengene lell for å være greie, de vil jo helst ikke punge ut. For det tjener jo ikke de noe på. Det betyr ikke at jeg mener du ikke har krav på pengene, for det har du, iom at dette helt klart og tydelig har med noe helt annet enn aa å gjøre og agria faller på sin egen urimelighet og bare er idioter som forsøker å sno seg unna, spesielt siden de dekker resten av problemene. Jeg tror nok det trygeste for deg er å få et helt konkret skriftlig svar på forhånd om at det er mulig for deg å få vekk reservasjonen ved omreg og offisiell aa avlesning, aller helst burde du sikkert hyrt inn en advokat, da kan det jo hende det hadde blitt slutt på tullet med en gang. Frem til noen med "makt" tar saken så kan jo de nekte så lenge de vil, spille dumme og henvise til vilkårene, dessverre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Taz - nå har du selv åpnet en tråd her - og jeg har besvart andres (til tider) urealistiske holdninger til hva et forskringsselskap gjør/ikke gjør. Som vi har vært inne på før, mange ganger på dette forumet, tåler man ikke å få tilsvar så må man nesten holde det i private sfærer - ikke i offentlighetens forum hvor alt og alle kan kommentere. Og det har jo ingen ting med deg eller hunden din å gjøre, jeg har i all hovedsak kommentert generelt om det å forholde seg til enkle retningslinjer som bedrifter skaper for avtalene man inngår med de. Hvorfor? Fordi det forenkler livet og man slipper slike situasjoner hvor man brått står ovenfor noe man ikke planla. Kanskje noen andre med hund som ikke er NKK-registrert leser og tenker, okei, jeg får omregistrere hunden så jeg slipper å oppleve det samme. Da har vi jo faktisk oppnådd noe bra, og hjulpet noen andre.

Synd du ikke har medisin-forsikringen, det dekker våre utgifter på NSAIDs på 600/kr mnd.

(EDIT: Hadde skrevet ikke SKK-registrert, mente selvsagt NKK! :) )

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så...

Her står det altså svart på hvitt hva som er forsikringsselskapet vilkår. Likevel så krever hundeeiere å få utbetalt utredning og eventuell behandling uten å forholde seg til vilkårene. Ikke tar man en hund til røgnten - et ekstremt viktig avlstiltak, og ikke minst et svært viktig utredningsmoment for en hver hund. Ikke registrerer man en hund i NKK, som er et av hovedvilkårene.

Hva med faktum at HD og AD også kan skape slitasje i andre ledd? Skal dette dekkes selv om HD/AD grad er ukjent? Ser dere ikke hva dere krever her? Skal jeg gå til min veterinærvenn Per og be han si at dette skyldes allergi og få dekket alt selv om det kanskje skyldes litt dårlige hofter? Selvfølgelig skal forsikringsselskap ha vilkår og stille krav. Ikke bare hindrer dette svindel, men det er også en god rettesnor for oppdrettere og på sikt bedrer dette avlsvilkår for våre firbente venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp! Hadde skrevet noe veldig langt, men jeg orker ikke.
Anse denne tråden som død. (Da den tydeligvis ikke handler om Minion lenger)

Jeg får holde det i privat sfære sånn som Kanger foreslår.
Men folk får tro hva de vil. Tydeligvis driver jeg å prøver å snylte på Agria, og blir sur når de ikke gidder å gi meg mer penger. :icon_confused:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp! Hadde skrevet noe veldig langt, men jeg orker ikke. 

Anse denne tråden som død. (Da den tydeligvis ikke handler om Minion lenger)

Jeg får holde det i privat sfære sånn som Kanger foreslår. 

Men folk får tro hva de vil. Tydeligvis driver jeg å prøver å snylte på Agria, og blir sur når de ikke gidder å gi meg mer penger.  :icon_confused: 

 

Syntes denne tråden er veldig interessant selv og håper du bare kan ignorere innlegg som blir i overkant av OT (evt bare rapportere det inn). Jeg håper ihvertfall du fortsetter å skrive så vi får vite hva som skjer med Minion og ikke minst Agria.
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...