Gå til innhold
Hundesonen.no

Den endeløse sagaen om Minion sin skrale helse.


Taz
 Share

Recommended Posts

Dette stemmer ikke. Vi hadde en hund som måtte forhånds røntges AD for å få dekket operasjon av albuer. Den hadde Middels grad 6 mnd gammel. Det var pga diagnosen. Der dekket agria operasjon.

Du har rett,jeg blandet krav for hd og ad jeg også. Kun krav til forsikret før 4 mmnd deg i nkk og at bildene skal avleses av nkk. Krav om frirøngten gjaldt hd det også. Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har du i det hele tatt lest tråden? Misnøyen om Agria handler om at jeg mener Minion havner under B.6H, og det har ingenting med å "kreve" utbetalinger i hytte og pine. Det handler om at jeg mener

Syntes denne tråden er veldig interessant selv og håper du bare kan ignorere innlegg som blir i overkant av OT (evt bare rapportere det inn). Jeg håper ihvertfall du fortsetter å skrive så vi får vite

Kanger - jeg vet at du synes Agria er uovertrufne, men når de krangler på at hunden må være registrert i NKK når hunden er registrert i SKK (som de anerkjenner fullt ut) så er det ikke god kundeservic

Så hvis jeg har forstått det rett nå, så for at Agria skal dekke noe som helst angående albuene til Minion (hvis det hadde vært aktuelt med CT eller operasjon), så trenger jeg å omregistrere henne til NKK og ta nye AD bilder som sendes til NKK for avlesing?

Dette går fint an å gjøre i ettertid? (Altså etter at hun har blitt diagnostisert osv)

Ja, jeg trenger å få det inn med en teskje akkurat nå. :lol: Det var egentlig det jeg trodde i utgangspunktet, etter å ha pratet med klinikken som fikk nei fra Agria.
At de ikke dekket noe pga hun er registrert i SKK, og fordi hun ikke har en grad hos NKK. (og jeg syns fortsatt de kravene er teite)

Endret av Taz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje greit å bare lese Agrias vilkår før man synser seg til månen? :P

Direkte fra Agrias forsikringsvilkår for hund: http://www.agria.no/images/pdf/no-vilkaar-hund-vilkar-hund.pdf

B.6G Albueledds dysplasi (AD) Albueleddsdysplasi erstattes dersom hunden er registrert og stambokført i Norsk Kennel Klub (NKK) , og den ble forsikret med en veterinærforsikring før fire måneders alder og har vært sammenhengende forsikret siden . Hundens røntgenbilder må sendes til NKK for avlesning.

B.6H Øvrige albue - og hofteleddssykdommer Erstattes dersom hunden ble forsikret med en veterinærfo r sikring før fire måneders alder og har vært sammenhengende forsikret siden.

B.6I Albueledds - og hofteleddssykdommer Erstattes også i de tilfellene der hunden tidligere har fått begge albue - og hoftleddene røntgenfotografert og er henholdsvis AD - og/eller HD - frikjent og resultatet er kontrollert av Norsk Kennel Klub ( NKK )

Men Minion går jo strengt tatt under B.6H, og hun har vært sammenhengende forsikret siden hun var under 4 mnd gammel og de dekket fortsatt ikke en CT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Minion går jo strengt tatt under B.6H, og hun har vært sammenhengende forsikret siden hun var under 4 mnd gammel og de dekket fortsatt ikke en CT.

ØVRIGE sykdommer skriver de, antar agria først og framst vil forsikre om at det ikke er albueledssdysplasi. Når AD-status er kjent (og det er den jo faktisk ikke før de avleses av NKK) kan man så gå videre i prosessen? Har du ringt til Agria? De er veldig flinke til å hjelpe på telefonen, jeg har ringt de ørti ganger pga operasjoner i kneleddet til rasehunden min... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ØVRIGE sykdommer skriver de, antar agria først og framst vil forsikre om at det ikke er albueledssdysplasi. Når AD-status er kjent (og det er den jo faktisk ikke før de avleses av NKK) kan man så gå videre i prosessen? Har du ringt til Agria? De er veldig flinke til å hjelpe på telefonen, jeg har ringt de ørti ganger pga operasjoner i kneleddet til rasehunden min... :)

Jeg synes det er litt tull at de krever kjent albuestatus for å ordne opp i dette. Hvis en Dyrlege sier at hunden sliter med leddgikt og alle ledd, så er det vel ikke ad som er problemet.. Da spiller det jo ingen rolle hvilken grad hunden har..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt tull at de krever kjent albuestatus for å ordne opp i dette. Hvis en Dyrlege sier at hunden sliter med leddgikt og alle ledd, så er det vel ikke ad som er problemet.. Da spiller det jo ingen rolle hvilken grad hunden har..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Men nå vet vi jo ikke spesifikt nøyaktig hvordan saken ligger før vi har ringt agria selv - så jeg synes det er litt tull at vi skal sitte og "fyre oss opp" (ikke at jeg tror noen sitter i ild bak skjermen, but you get my vibe) uten å ha hele saksgangen på en forsikringssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men nå vet vi jo ikke spesifikt nøyaktig hvordan saken ligger før vi har ringt agria selv - så jeg synes det er litt tull at vi skal sitte og "fyre oss opp" (ikke at jeg tror noen sitter i ild bak skjermen, but you get my vibe) uten å ha hele saksgangen på en forsikringssak.

Det er jeg enig i, men at Agria er vrang slik som stas framlegger, overrasker meg ikke..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men at Agria er vrang slik som stas framlegger, overrasker meg ikke..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvilket jeg har en helt motsatt erfaring av, og derfor etterspør om man har ringt de eller om man sitter og tror at alt bare ordner seg selv... Kunne aldri falt meg inn å gå ut i fra at noe som helst skulle blitt dekket av forsikringsselskap før jeg har ringt de selv, uansett om det er mobilitetsgaranti på bilen min, operasjoner på bikkja eller erstatning etter fuktskade. Har hatt my fair share of shit med forsikringsselskaper, men ved å utøve god kommunikasjon og ved å sette meg inn i forsikringsvilkårene man trossalt godkjenner når man går inn i en forsikringsavtale - så har jeg aldri fått uventede eller "firkanta tolkninger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvilket jeg har en helt motsatt erfaring av, og derfor etterspør om man har ringt de eller om man sitter og tror at alt bare ordner seg selv... Kunne aldri falt meg inn å gå ut i fra at noe som helst skulle blitt dekket av forsikringsselskap før jeg har ringt de selv, uansett om det er mobilitetsgaranti på bilen min, operasjoner på bikkja eller erstatning etter fuktskade. Har hatt my fair share of shit med forsikringsselskaper, men ved å utøve god kommunikasjon og ved å sette meg inn i forsikringsvilkårene man trossalt godkjenner når man går inn i en forsikringsavtale - så har jeg aldri fått uventede eller "firkanta tolkninger".

Jeg har helt motsatte erfaringer enn deg, og da med agria. Men det er veldig OT da :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom det brevet som bekrefter at Agria legger til reservasjon.
"Albueleddsykdommer med komplikasjoner, begge fremben"

Men det står også:

"Denne reservasjonen kan omprøves ved bekreftelse på registrering i NKK, og at røntgenbilder av albuer innsendes for offisiell avlesing."

Så da regner jeg med Agria fjerner reservasjonen uavhengig av hvilken grad hun får på albuene?
At hvis jeg omregistrerer Minion til NKK og røntger henne, så vil de fortsette å dekke albuelidelser selv om hun skulle få en C eller D?

Nå syns jeg fortsatt reservasjonen er feil, da Minion ikke har AD sånn sett, men en immunrelaterte sykdom som gir problemer i alle ledd, inkl albuene.
Jeg tror ikke noe forandrer seg selv om spesialist sender inn diagnose, Agria er og forblir Agria, så jeg tror eneste måten å løse dette på er å omreg og røntge.

Tar uansett en telefon til Agria i morgen tror jeg, både for å få en bekreftelse at de fortsetter å dekke albuene hvis jeg røntger henne (uavhengig av grad) og for å spørre om det forandrer seg hvis hun får en immunrelatert diagnose fra spesialisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være denne B.6H hun hører innunder med gikt. Kan ikke fatte og begripe noe annet. Ring til veterinæren du var hos nå, få han til å skrive en skikkelig attest på at Minion er syk og at det handler om leddgikt i hele den store kroppen og ikke bare er konsentrert rundt albuene hennes. Hent inn alt du har av dokumentasjon på prøver (ta med prøvesvar), bilder, journaler og alt, send kopier inn til Agria. Kjenner jeg blir sint på dine vegne, som ikke får hjulpet hunden din fordi Agria er så firkanta (dere gjør jo alt i deres makt)

Det løser seg nok om du reg. i NKK og tar bilder, men hvorfor la de slippe unna så lett? *krigshumør* sfi_chucks2.gif Skjønner at du ikke orker altså, og det gjør ikke jeg heller, så jeg har ikke bikkjene forsikret der. Bare det å være en sykdoms-befengt rase er nok til å få nei i døren når man for spør etter betaling for en skade.

...

Lykke til med Minion som hadde fått en skrekkelig fin frisyre :wub: Jeg tenker som så nå, la henne få løpe og kose seg, heller spise medisiner og ha det bra en stund. Hun trenger å strekke på seg :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde få dekt selv om hun ikke er fri ja, det står jo det i vilkårene deres, at det kreves at hundens røntgenbilder må sendes til NKK for avlesning, det står ikke noe om rett og feil resultat.

Ang registrering og slikt er ikke det fordi de har andre vilkår for blandingshunder/uregistrerte hunder? Kanskje de ikke dekker sånne leddproblemer i det hele tatt der. (bare gjetting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være denne B.6H hun hører innunder med gikt. Kan ikke fatte og begripe noe annet. Ring til veterinæren du var hos nå, få han til å skrive en skikkelig attest på at Minion er syk og at det handler om leddgikt i hele den store kroppen og ikke bare er konsentrert rundt albuene hennes. Hent inn alt du har av dokumentasjon på prøver (ta med prøvesvar), bilder, journaler og alt, send kopier inn til Agria. Kjenner jeg blir sint på dine vegne, som ikke får hjulpet hunden din fordi Agria er så firkanta (dere gjør jo alt i deres makt)

Det løser seg nok om du reg. i NKK og tar bilder, men hvorfor la de slippe unna så lett? *krigshumør* sfi_chucks2.gif Skjønner at du ikke orker altså, og det gjør ikke jeg heller, så jeg har ikke bikkjene forsikret der. Bare det å være en sykdoms-befengt rase er nok til å få nei i døren når man for spør etter betaling for en skade.

...

Lykke til med Minion som hadde fått en skrekkelig fin frisyre :wub: Jeg tenker som så nå, la henne få løpe og kose seg, heller spise medisiner og ha det bra en stund. Hun trenger å strekke på seg :ahappy:

Det er det jeg også mener, at hun går under B.6H, ettersom hun har forandringer i flere ledd og ikke bare albuer. (Og forandringer i leddvæsken i alle ledd det ble tatt prøver av)

Men jeg mistenker Agria har planer om å se veldig sort hvit på dette. :hmm:

Jeg har ringt til PetVett dyresykehus nå, men dessverre er Peder i Sverige i dag og da får jeg tidligst pratet med han på mandag. (Har lyst til å finne en løsning NÅ, helst i går, hater å vente på sånt).

Omreg til NKK og ta nye røntgenbilder er nok enkleste løsning, dog en dyr løsning.

Ettersom jeg har 3 hunder som ikke har noen avlsverdi eller noe poeng i å dra med på utstillinger osv, så er jeg ikke medlem i NKK lenger.

Så jeg må melde meg inn i NKK, omregistrere Minion til NKK, så betale for enda flere røntgenbilder og betale for avlesing.

I tillegg tar det tid. Nettsiden til NKK sier maks 4 uker for omregistrering, og det tar jo alt mellom 1-2 uker å få avlest AD bilder. Må vente til omregistreringen er klar før jeg bestiller time til røntgen også.

Det høres jo ikke ut som enkleste løsning, men det er nok enklere enn å krangle med Agria. :rolleyes:

Hvor har du dine forsikret? Merker jeg har fått Agria langt oppi halsen nå. Ikke at jeg kan forandre noe nå, men hvis jeg noen gang tørr å få meg ny hund den dagen jeg ikke har kronikerene mine lenger, så blir det IKKE Agria mer.

Minion har fått en veldig pen frisyre, veldig skabbete og pen. :lol:

Hun fungerer heldigvis forholdsvis greit på nsaids foreløpig, og får løpe og kose seg løs. :ahappy:

Hun burde få dekt selv om hun ikke er fri ja, det står jo det i vilkårene deres, at det kreves at hundens røntgenbilder må sendes til NKK for avlesning, det står ikke noe om rett og feil resultat.

Ang registrering og slikt er ikke det fordi de har andre vilkår for blandingshunder/uregistrerte hunder? Kanskje de ikke dekker sånne leddproblemer i det hele tatt der. (bare gjetting)

Tenkte kanskje de kom til å slå seg vrange på å få en C grad på albuene i ettertid, på en måte. Når de har lagt til reservasjon.

Men det du sier stemmer jo, det sies jo ingenting på hvilken grad hunden må ha.

Agria er jo et Svensk selskap, og Minion er registrert i SKK, så jeg tenkte ikke på at de kom til å slå seg vrange på noe sånt. De vet jo at hun er en registrert rasehund.

Men det er jo Agria vi prater om. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en samtale med Agria er dette alt jeg sitter igjen med:

:gaah::gaah::sint_01::gaah::nesevis::huh::thumbsdown::rolleyes::vegg:
*slå hodet i veggen og rive seg litt i håret*

Jada, kundeservice på høyeste nivå altså!
Han gjentok, ord for ord, denne setningen "Reservasjonen kan omprøves ved registrering i NKK, og avlesing av AD" sikkert 20 ganger i løpet av samtalen.

Meg: Men Minion har jo en IMMUNRELATERT sykdom, som gir forandringer ALLE ledd. Altså ikke AD i seg selv. Burde hun ikke gå under B.6H da?
Agria: Hun har reservasjon mot albuene, reservasjonen kan omprøves ved registrering i NKK, og avlesing av AD.
Meg: Men.... hun går jo ikke under B.6G hvis hun har noe immunrelatert?
Agria: Vi har jo ikke satt noen reservasjon mot noe immunrelatert. Vi har satt reservasjon mot albuene.
Meg: *rive seg litt i håret* Så hvis jeg får en attest fra spesialist på at albueproblemene er pga leddgikt, så vil ikke det forandre noe?
Agria: Hun har reservasjon mot AD. Reservasjonen kan omprøves ved registrering i NKK, og avlesing av AD.
And so on and on and on.

Spurte om det var 100% garantert at reservasjonen ble omgjort hvis jeg reg.NKK og fikk avlest bilder.
Agria: Det står ikke noe her på skjermen som tilsier noe annet.

:vegg:

Jeg spurte også om hva forskjellen på B.6G og H var, men det kunne han ikke gi meg noe svar på. AD var AD, og det andre var alt annet. Selv om han også sa at alt som hadde med albuer å gjøre var AD. Jeg påpekte at det står B.6H øvrige albueleddsykdommer, og om ikke Minion burde havne der heller.
"Nei! Hun hadde reservasjoner mot AD, og derfor ble ikke albuer dekket"

Dette må være den minst produktive og informative samtalen jeg noen gang har hatt. Han gjentok KUN det som stod i brevet jeg allerede hadde fått. Han ble faktisk litt sur når jeg spurte om andre alternativer, altså spesialisterklæring og at Minion burde være i B.6H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså? Dere skal jo ikke bare behandle skuldrene? Hun har en sykdom som går på alle ledd i kroppen, det er ikke snakk om å behandle AA, liksom? Det er snakk om å behandle en immunrelatert sykdom. Da må det jo gå under B.6H, tenker jeg, uavhengig av hva for slags god dag mann, økseskaft-svar du får på kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså? Dere skal jo ikke bare behandle skuldrene? Hun har en sykdom som går på alle ledd i kroppen, det er ikke snakk om å behandle AA, liksom? Det er snakk om å behandle en immunrelatert sykdom. Da må det jo gå under B.6H, tenker jeg, uavhengig av hva for slags god dag mann, økseskaft-svar du får på kundeservice.

Albuene skal ikke behandles nei, da sykdommen hennes som du sier går på alle ledd.

Men hvis jeg ikke får vekk denne reservasjonen så kommer Agria til å bruke den for alt den er verdt, inkl den dagen jeg må avlive Minion. Da kommer de verken til å dekke avliving eller betale livsforsikringen.

Hva hvis hun blir halt igjen og må til veterinæren, de dekker ikke det heller da.

Agria er teite! :hmm:

Som kundebehandler så fint sa.

"Men vi dekker jo den immunrelaterte sykdommen hennes, det er albuene vi ikke dekker" :vegg:

Endret av Taz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albuene skal ikke behandles nei, da sykdommen hennes som du sier går på alle ledd.

Men hvis jeg ikke får vekk denne reservasjonen så kommer Agria til å bruke den for alt den er verdt, inkl den dagen jeg må avlive Minion. Da kommer de verken til å dekke avliving eller betale livsforsikringen.

Hva hvis hun blir halt igjen og må til veterinæren, de dekker ikke det heller da.

Agria er teite! :hmm:

Som kundebehandler så fint sa.

"Men vi dekker jo den immunrelaterte sykdommen hennes, det er albuene vi ikke dekker" :vegg:

Jeg er kanskje ikke så kjapp i hodet, men om du har fått beskjed om at de dekker den immunrelaterte sykdommen, så hvorfor må du røntge albuene? Det er jo ikke de du skal behandle, og det er ikke AA hun behandles for? Det må da holde at veterinæren sender inn diagnose og sykdomshistorikk, da burde ikke Agria ha noe å krangle om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje ikke så kjapp i hodet, men om du har fått beskjed om at de dekker den immunrelaterte sykdommen, så hvorfor må du røntge albuene? Det er jo ikke de du skal behandle, og det er ikke AA hun behandles for? Det må da holde at veterinæren sender inn diagnose og sykdomshistorikk, da burde ikke Agria ha noe å krangle om.

Fordi hun har forandringer i albuene på røntgenbilder (og skuldrene og håndleddene og tærne) og grunnen til veterinærtimer har vært halthet. Så Agria har lagt til reservasjon mot albuene frem til Minion er registrert i NKK og har en grad på albuene.

Så selv om de dekker immunrelaterte sykdommen til Minion, så dekker de fortsatt ikke albuene. (selv om de henger sammen) Så hvis Minion blir halt igjen og jeg må til veterinæren med henne, så sier jo Agria "Nei, hun halter pga albuene, vi dekker ikke en dritt"

Agria klarer for alt i verden ikke å skjønne at leddproblemene er immunrelatert, og det inkluderer albuene. De har tunnelsyn og klarer ikke å se lenger enn albuer. (De klarer tydeligvis ikke skille mellom B.6G og H engang så)

Jeg prøvde å forklare at albuene var pga immunrelatert og ikke var AD i den forstand, men kundebehandler klarte ikke å se lenger enn det som stod på skjermen hans. "Reservasjon mot albuer".

Tilslutt måtte jeg gi meg, fordi han ble sur og fordi han bare gjentok seg selv.

Edit: Så da får man nesten bite i det sure eplet og bruke noen tusen kroner ekstra for å vekk den reservasjonen mot albuene hennes.

Endret av Taz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun har forandringer i albuene på røntgenbilder (og skuldrene og håndleddene og tærne) og grunnen til veterinærtimer har vært halthet. Så Agria har lagt til reservasjon mot albuene frem til Minion er registrert i NKK og har en grad på albuene.

Så selv om de dekker immunrelaterte sykdommen til Minion, så dekker de fortsatt ikke albuene. (selv om de henger sammen) Så hvis Minion blir halt igjen og jeg må til veterinæren med henne, så sier jo Agria "Nei, hun halter pga albuene, vi dekker ikke en dritt"

Agria klarer for alt i verden ikke å skjønne at leddproblemene er immunrelatert, og det inkluderer albuene. De har tunnelsyn og klarer ikke å se lenger enn albuer. (De klarer tydeligvis ikke skille mellom B.6G og H engang så)

Jeg prøvde å forklare at albuene var pga immunrelatert og ikke var AD i den forstand, men kundebehandler klarte ikke å se lenger enn det som stod på skjermen hans. "Reservasjon mot albuer".

Tilslutt måtte jeg gi meg, fordi han ble sur og fordi han bare gjentok seg selv.

Ja, men AA er en annen diagnose enn hva hun har fått, og når plagene sitter i hele foten, fra skuldra og ned i poten, så bør det holde at veterinæren skriver det? Jeg ville ikke godtatt at de ikke dekker halthet når problemet ikke er AA, hun har ikke AA i håndledd og tær, liksom.

Hvordan skal det behandles forresten? Jeg antar det er snakk om prednisolon, men kjører de på med cellegift på hund også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men AA er en annen diagnose enn hva hun har fått, og når plagene sitter i hele foten, fra skuldra og ned i poten, så bør det holde at veterinæren skriver det? Jeg ville ikke godtatt at de ikke dekker halthet når problemet ikke er AA, hun har ikke AA i håndledd og tær, liksom.

Hvordan skal det behandles forresten? Jeg antar det er snakk om prednisolon, men kjører de på med cellegift på hund også?

Ifølge den kunnskapsrike kundebehandleren så betydde forandringer i albuene = reservasjoner mot albuer. Forandringer = AA/AD, uansett.

Det at hun hadde forandringer i hele fremparten og at det skyldes noe immunrelatert var irrelevant. *riste oppgitt på hodet*

Men jeg er selvsagt helt enig med deg! Jeg skjønner ikke en dritt! Det er ikke AD hun behandles for.

Hun burde gå under B.6H.

Foreløpig blir hun behandlet med nsaids, da jeg helst vil utsette behandling med kortison så lenge så overhodet mulig.

Hun blir apatisk på kortison, mister livsgnisten, spiser ALT. Må tisse hele tiden. Tynn hud.

Så jo lenger vi kan utsette det, jo bedre.

Tror ikke hunder tåler cellegift særlig bra, så det har ikke blitt nevnt.

Venter fortsatt på svar på blodprøvene da.

Minion vil forresten mest sannsynlig få en AD grad C, pga forandringene i albuene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria brukte Amiga sin HD reservasjon mot oss I alt.alt som kunne I det minste relateres til HD så var de på bakbena.

Avlivning, livsforsikring, veterinær besøk om det stod et eneste ord om status på hoftene der etc...

Om du kan få fjernet reservasjonen hadde jeg også gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...