Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelnavn opprettet mellom kull 1 og 2


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Keitete tittel kanskje.... men here goes.

Vil kull 1 få kennelnavn når oppdretter får godkjent kennelnavnet etter at kull 2 er født? Altså tilbakevirkende kraft?

Storm er født september 2012. Oppdretter søkte om kennelnavn våren 2014 etter å ha gjennomført oppdretterskole først (Finland krever det visst). Etter laaang behandlingstid i FKK og FCI ble kennelnavn godkjent rett etter at kull 2 ble født. Disse valpene får automatisk kennelnavnet. Men oppdretter trodde ikke at kull 1 ville få det selv om det er samme mor men ulik far.

Vet dere noe om dette? Jeg som hadde sett fram til at Storm skulle få noe mer foran navnet sitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan etter-registrere et kull som er født før kennelnavnet er på plass.

Hele kullet må da registreres på nytt.

Registreringsbevisene må sendes samlet til NKK.

Og kostnaden vil bli den samme som ved utsteding av nytt registreringsbevis til hver valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke i Norge men Åland (Finland). Storm er eneste fra kullet som har flyttet til Norge; resten er på Åland.

Oppdretteren min har felles kennelnavn med en annen oppdretter - de har hver sin rase (stabij og aussie). Har det noe å si? Vil aussieoppdretteren kunne nekte kennelnavn på kull 1?

Mange spørsmål men jeg kan overhodet ikke noe om dette. Og min oppdretter er også ny i gamet og vet ikke helt hvordan reglene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo uansett spørsmål som gjelder den finske kennelklubben, hva vi gjør her hjelper jo ikke den finske oppdretteren. Dessverre :hmm:

Jeg vet at i Sverige så får de bare ha 2 kull uten kennelnavn, om de skal ha fler så må de ha kennelnavn for å registrere og da kommer det nye kennelnavnet automatisk på de 2 tidligere kull også.

Men sånn er det jo ikke i Norge som fler har skrevet over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...