Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepensjonat i Vestfold - Thorsheim Kennel


Recommended Posts

Vil gi en anbefaling av Thorsheim Kennel i Andebu! De driver et ganske stort pensjonat på Fjellenga Gård i Andebu, ca 30 min fra Torp Lufthavn, Sandefjord. Har hatt mine hunder hos dem flere ganger og jeg kan ikke få skrytt nok av dem. Det er alltid folk rundt kennelen, de er fleksible på henting og levering så du kan bare si fra når du kommer så står det alltid noen og tar deg i mot. De gir alle hundene en langtur hver dag i tillegg til at de får være ute i stor løpegård på tur. De tilbyr flere fôrtyper, har fast døgnpris hele året (til og med i fellesferien når alle andre skrur opp 150 kr ekstra) og jeg får alltid hjem mette, trimma og glade hunder.

Det er 2 andre pensjonater i Andebu som jeg vet om (Dalsroa og Grorud) men Thorsheim er overlegent bra.

www.thorsheimkennel.no

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier ingenting om hvor mange hunder de har, men ettersom både du og de nevner at pensjonatet er stort, så regner jeg med at det er en del. Og sier heller ingenting om hvilken kompetanse de har, utover at de har erfaring og driver med jakt.

Nå har vi heldigvis aldri hatt behov for kennel, men info om dette er vesentlig for min del ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hvor seriøst kan jeg ta denne tilsynelatende uoppfordrede anbefalingen når du og kennelen tydligvis har felles interesser?

Vil gi en anbefaling av Thorsheim Kennel i Andebu! De driver et ganske stort pensjonat på Fjellenga Gård i Andebu, ca 30 min fra Torp Lufthavn, Sandefjord. Har hatt mine hunder hos dem flere ganger og jeg kan ikke få skrytt nok av dem. Det er alltid folk rundt kennelen, de er fleksible på henting og levering så du kan bare si fra når du kommer så står det alltid noen og tar deg i mot. De gir alle hundene en langtur hver dag i tillegg til at de får være ute i stor løpegård på tur. De tilbyr flere fôrtyper, har fast døgnpris hele året (til og med i fellesferien når alle andre skrur opp 150 kr ekstra) og jeg får alltid hjem mette, trimma og glade hunder.

Det er 2 andre pensjonater i Andebu som jeg vet om (Dalsroa og Grorud) men Thorsheim er overlegent bra.

www.thorsheimkennel.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvor seriøst kan jeg ta denne tilsynelatende uoppfordrede anbefalingen når du og kennelen tydligvis har felles interesser?

 

Så fordi Charlotte driver med jakt og det gjør innehaveren av pensjonatet også, så er anbefalingen verdiløs?! Det er vel det minst logiske jeg har hørt om. Jeg har en hundeskole og border collie. Hvis en annen bruker på sonen med border collie anbefaler min hundeskole, så er det med tvilsom agenda?! Jaja..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi Charlotte driver med jakt og det gjør innehaveren av pensjonatet også, så er anbefalingen verdiløs?! Det er vel det minst logiske jeg har hørt om. Jeg har en hundeskole og border collie. Hvis en annen bruker på sonen med border collie anbefaler min hundeskole, så er det med tvilsom agenda?! Jaja..

Han tenkte vel mer på det at hun står oppført som partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

 

Han tenkte vel mer på det at hun står oppført som partner. 

Hvor står det?! Eneste jeg ser er at på pensjonatet sine linker, ligger det en link til Charlotte sin hjemmeside.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

 

Ja, og på hennes side (Bård har linket direkte til det) står Thorsheim kennel listet opp under partnere.

Jeg ser at Charlotte bruker foret og anbefaler pensjonatet og pensjonatet har en link til hennes blogg. I tillegg ligger det innunder næringsliv/ kjøp- salg så det er ikke forsøk på snikreklame en gang..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det blir litt sånn som når f.eks. bloggere anbefaler noe - det kan gjerne være fordi de selv liker produktet/tjenesten, men det må merkes dersom de blir sponset, dersom det er egen bedrift burde det også komme frem og ikke fremstilles som om man er en nøytral tredjepart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regel her inne om at man ikke har lov til å legge ut en tråd i kjøp og salg om egen bedrift - så ser ikke problemet, om hun er partner eller ei.

Det gjør ikke jeg heller, men om man er partner eller har en eller annen forbindelse til bedriften bør det helt klart nevnes i startinnlegget :)

Dette står på siden til charlotte:

Partnere:

Retreq International : Forhandler av utstyr og våpen

Nes Gård: And og duejakt

Thorsheim Kennel : Hundepensjonat og Prof Dog fôr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det nødvendigvis at jeg ikke kan ta en anbefaling seriøst fordi det er en partner, ansatt, den som drifter eller hva som helst som har med kennelen å gjøre som anbefaler, men jeg synes alikevell at spm til Bård er høyst relevant. For det er mange som reklamerer for sponsorer e.l. uten at de nødvendigvis synes at produktet er helt toppers eller har prøvd det selv og ikke vet hva de snakker om.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er 2 andre pensjonater i Andebu som jeg vet om (Dalsroa og Grorud) men Thorsheim er overlegent bra.

Jeg ser at Charlotte bruker foret og anbefaler pensjonatet og pensjonatet har en link til hennes blogg. I tillegg ligger det innunder næringsliv/ kjøp- salg så det er ikke forsøk på snikreklame en gang..

Desto verre at det ligger under næringsdrivende. Da må man forholde seg skikk og lov for markedsføring og konkuranse.

En hjemmeside på .no domene er vel ikke bare en blogg men en side for næringsvirksomhet hvor det tilbys diverse tjenester som kurs og private treninger. Når de åpenbart er partnere er det jo noe problematisk å utgi seg for å være kunde når de på siden er partnere?

Bare fordi jeg gidder, her står det hvem som har næringsinteresser i kennelen.

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_alle.jsp?kid=20110000009611&sokeverdi=993433756&spraak=nb

Ett enkeltpersonforetak vil aldri liste annet enn innehaver. Utover det kan de ha alle tenkelige næringsinteresser.

Ikke rent lite uproblematisk dette @gråtass. Hvorfor forsvarer du så dårlig skikk og attpåtil blandes det inn navngitte konkurenter i distriktet hvor det påstås at partneren "in crime" er overlegent bedre. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi Charlotte driver med jakt og det gjør innehaveren av pensjonatet også, så er anbefalingen verdiløs?! Det er vel det minst logiske jeg har hørt om. Jeg har en hundeskole og border collie. Hvis en annen bruker på sonen med border collie anbefaler min hundeskole, så er det med tvilsom agenda?! Jaja..

Jeg hadde helt glemt av at jeg hadde skrivd noe her inne, så jeg beklager seint svar.

Anbefalingen er verdiløs fordi TS og nevnte kennel har ett eller annet samarbeid da de linker til hverandres hjemmeside, og kennel står oppført som partner på TS' hjemmeside. Hvis du har et foretningsmessig samarbeid med en som er på hundekurs hos deg, og den personen starter en tråd, skriver et blogginnlegg e.l., om at du har den overlegent beste hundeskolen i området UTEN å nevne at dere har felles interesser, så er det helt klart problematisk.

Dette er ikke et stort problem som gjør verden til et mye dårligere sted. For meg var det bare irriterende, for jeg søkte og søker fortsatt etter en kennel i Vestfold der forumbrukere o.l. har relevante erfaringer med ulike kenneler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt glemt av at jeg hadde skrivd noe her inne, så jeg beklager seint svar.

Anbefalingen er verdiløs fordi TS og nevnte kennel har ett eller annet samarbeid da de linker til hverandres hjemmeside, og kennel står oppført som partner på TS' hjemmeside. Hvis du har et foretningsmessig samarbeid med en som er på hundekurs hos deg, og den personen starter en tråd, skriver et blogginnlegg e.l., om at du har den overlegent beste hundeskolen i området UTEN å nevne at dere har felles interesser, så er det helt klart problematisk.

Dette er ikke et stort problem som gjør verden til et mye dårligere sted. For meg var det bare irriterende, for jeg søkte og søker fortsatt etter en kennel i Vestfold der forumbrukere o.l. har relevante erfaringer med ulike kenneler.

Sjekk ut Re dyrehotell :) både vi og fler jeg kjenner er veldig fornøyde med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
    • Nå er jeg (enn så lenge) såpass heldig at jeg ikke betaler strøm der jeg leier, så det kan jeg leve med! 🤭 Takk for alle svar! 😃 Det er jo tydelig at vom er "råbillig" kontra tørrfôr+vomkuler, så da har vi en fremtidsplan. Nå skal vi først bruke opp den 12kg sekken og 6kg SMAAK jeg kjøpte før jeg begynte å regne på dette 🤪
    • Ååh..lille Odin!! Vi savner han💖
    • Jeg møtte en gårdshund på tur i dag, som jeg hilste på. Jeg er i ferd med å bli hun gærne nabodama som nærmest løper etter hunder for å hilse på. Jeg gråt etter at vi gikk videre, hver vår vei. I morgen er det ett år siden jeg tok farvel med Odin. Bakgrunnen på mobilen min er et av de siste bildene jeg tok av ham. 
    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...