Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrost Julekull


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Fikk bursdagsgave av ene Julevalpen idag, Serina har åpnet begge øynene :D

Er hun ikke søt og skjønn nå som hun har fått opp øynene?
De blir mye mer "valper" så fort øyenene åpnes :wub:

Gleder meg til de tre andre får opp begge, så langt har Gran og Stjerne et øye hver åpent og Kongle ingen.

10885211_10152638994072108_2136502713793

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Prøvd å lage denne tråden en gang før, men siden mobilen ikke samarbeidet tok det noen dager før jeg gadd å prøve på nytt Det er ikke lenger noen tvil, om det skulle vært det før nå. Denali er dr

Dette ble en langdryg prosess. Første pressvee kom i 7 tiden på morgenen. Ikke så sterk. De tiltok i styrke og ting så ut til å forløpe som normalt, men så stoppet det opp. Ringte veterinær kl 10, og

Dårlig med jodlere her, selv om de er vakre hunder så tror jeg ikke helt de passer til hva jeg ønsker i en hund En liten videosnutt fra valpene idag, begynner å bevege seg en del mer nå h

Da har valpene blitt 2 uker gamle. De kan nå stable beina under seg, og har begynt å bli nysgjerrige på verden rundt seg.

Stjerne som er den største av de fire er mindre mobil, eventuelt har bare mindre lyst til å flytte på seg, enn de andre tre.

De er alle digre for alderen, og har lagt på seg nesten en kilo siden de ble født.

Kongle

02u_Kongle03.jpg

Gran

02u_Gran03.jpg

Serina

02u_Serina03.jpg

Stjerne

02u_Stjerne06.jpg

Mer info om dem på bloggen min for de som er interessert :)

http://snofrost.blogspot.no/2015/01/vokser-sa-det-knaker.html

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongle! :D De er så fine, ass. Tenk så heldige de som får en sånn er! :wub:

Kongle kan få komme hit! :wub:

Moro at dere liker Kongle best, for "alle" liker jo de svart/hvite best.

Og jeg lurer veldig på hvem av jentene som blir værende her.... er jo altfor unge til å vite noe sikkert om den slags enda.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om jeg liker han best eksteriørt, de er litt for unge enda, men jeg digger navnet! :D Men nå har jo jeg en forkjærlighet for røde frekkaser, så kanskje... ;)

Vel, så langt så ser de ganske bra ut hele gjengen så tror ikke noen av de blir helt håpløse eksteriørt når de gror seg til ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran og Stjerne takker for at de også får litt oppmerksomhet i tråden.

Mamma Denali så slik ut som 6 uker gammel

Dreamy-prof.jpg

Og nå ser hun slik ut

Denali_26feb13j.jpg

Tegningene på disse valpene ligner mer på deres halvsøster Fjellbris sine (hun er en Denali datter), og selv om fedrene ikke er så veldig nært beslektet så har de blandt annet det felles at de har slektninger, eller er selv, hunder med en del hvitt.

Dette er Fjellbris 6 uker gammel

Fjellbris_16apr12a.jpg

Og som ung voksen

Fjellbris_30okt12a.jpg

Generelt angående tegninger så vil det mørke rundt øynene krympe veldig og på disse så og si forsvinne helt. Det hvite feltet i panna og nakken vil bli mye mindre.

Nå har de små begynt å leke litt. Moro å høre på lydene de lager og se på de klønete bevegelsene deres.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesiell grunn til at "alle" foretrekker de hvite og svarte? Hva slags farger kommer egentlig sibirsk husky i? :)

At "alle" vil ha svart/hvite hunder skyldes nok i relativt stor utstrekning en kennel som het Monadnock. Denne kennelen var stor og dominerte i stor grad showringen på 50 og 60 tallet. Lorna Demidoff (kennelens eier) var tidlig klar på at hun ville ha et "matching team of black and whites", noe hun også skaffet seg og kjørte litt med.

Når hennes hannhund Monadnock's Pando ble rasens første store utstillingsstjerne, ble brukt som representant for hvordan en Siberian skal se ut/ser ut i både bøker og andre steder så var hypen om de svart/hvite med blå øyne skapt.

Det hjalp jo ikke at han fikk enormt mange avkom og mange av de lignet sin far i farger. Et år var det over 100 valper eller valpers valper etter Pando på samme utstillingen!

Dette er da Pando

monadnocks-pando.jpg

Pando med sin sønn King og en annen "look a like" som heter Mulpus Brook's The Roadmaster

monadnocks-king-pando-roadmaster.jpg

Siberian Husky er godkjent i alle farger, både i pels og på øyne.

Men dilusjons farger, brindle og blue merle ville helt klart fått meg til å tro at her har noen puttet inn noe blod fra annet hold.

Selv om alt er godkjent vil jeg si at de egentlig kun kommer i svart, grått, soble, hvit, rødt (brunt) og lyserødt (det grå blir når du har rødt pigment) og de kan ha fra ikke noe hvitt til å være helhvite.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prototypen på "huskydrømmen" for de fleste er jo svart/hvit med blå øyne. Det ville jeg også ha. nå har vi tretten hunder, og ingen er svart/hvite... :)

Har fått særlig sans for de viltfarga jeg da.

i dette kullet, så tar jeg Stjerne... :) eller Serina... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle har jo også jeg hatt lyst på denne svart/hvite med blå øyne. Fortsatt ingen blåøyde her. Kan hende det blir en nå da, men fargen er blitt helt irelevant for meg også. Den har jo egentlig vært det hele tiden, for det finner kenler som fargeavler så ikke umulig å få tak i det man ønsker.

Men kommer noen til meg og sier jeg vil ha "farge" så blir de sendt på dør. Greit med preferanser, men ikke at fargen betyr mest :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...